Jalkapallon MM-kisat

485 posts, 25 pages, 190,919 views

tomii

Posts: 3,594

#402 • • tomii kallion herttua
Hollanti jumalauta!!!! POIKA TULEE EUROOPPAAN TÄTÄ MENOA!!! :)

--
reivaan kunnes kuolen

SamHard

Posts: 2,098

#403 • • Edited SamHard

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

mza, 2.7.2010 19:56:
---
SamHard, 2.7.2010 19:48:
Hollanti toivottavasti nöyryyttää välillä hyvinkin ylimielisen surkeasti
palanneen Brasilian!

---

Justhan ne teki sen....



Ei voi muuta sanoa kuin turnauksen pahin missaus!!=/ Prkl mä odotin iltapelejä
ja datasin! Vittujen vittu perkel saatana!!! No onnksi Hollanti voitti anycase!!!

ps. Katsoin tilanteet ja maalit ja vittu että nousi meikapoika ja huutoa
lähti Hollannin puolesta fiilisteltynä näin jälkeenpänkin!!*jiihaa*
Avatar
#404 • • astaroth Guest
pitikin missata toi hollantipeli :(
Avatar
#405 • • silmä Guest

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

Timce, 2.7.2010 19:04:
Mä olen valmis lyömään 100 euroa vetoa siitä, että Hollanti ei ole finaalissa. Tänään oli puoli maalintekopaikka ja peli oli kyllä aika kuraa, mutta joskus pomppii.



On kyllä tosi yleistä, että jalkapallossa sattuu pomppimaan pari maalia
yhden ottelun aikana, ja vielä MM-kisojen puolivälierissä. Älä nyt naurata.

Ei se Brasilian huonous vaan Hollannin uskomaton tuuri *nauru*

No, eka maali meni vähän tuurilla sisään, mutta sehän oli pakin ja
veskan huolimatonta peliä. Toinen maali oli sitten varmaan vuosisadan
tuurimaali kun Jabulani meni kahden puskun kautta verkonperille *nauru*

Mites tolta näkökannalta selitetään se, että miks Brasilia ei ole sitten
siellä välierissä? Tai miksi ne saivat ainoastaan yhden maalin?
Timce

Posts: 5,381

#406 • • Timce

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

silmä
On kyllä tosi yleistä, että jalkapallossa sattuu pomppimaan pari maalia
yhden ottelun aikana, ja vielä MM-kisojen puolivälierissä. Älä nyt naurata.

Ei se Brasilian huonous vaan Hollannin uskomaton tuuri *nauru*

No, eka maali meni vähän tuurilla sisään, mutta sehän oli pakin ja
veskan huolimatonta peliä. Toinen maali oli sitten varmaan vuosisadan
tuurimaali kun Jabulani meni kahden puskun kautta verkonperille *nauru*

Mites tolta näkökannalta selitetään se, että miks Brasilia ei ole sitten
siellä välierissä? Tai miksi ne saivat ainoastaan yhden maalin?



Eihän se nyt joka ottelussa pompikaan, mutta tottakai sitä sattuu.
Brasilialle sattui työtapaturma, samalla tavalla kuin Espanjalle kävi Sveitsin kanssa. Brasilia oli suurimman osan aikaa niskan päällä, mutta halvaantui Hollannin "satumaisesta" tasoituksesta oltuaan piiskaajana koko 1. puoliajan ja 2. puoliajan alun. Kesken Brassien painostuksen Hollanti tekee maalin ja toisen, tämä katkaisi selän. Brassit painavat, Hollanti kahdesta puolitilanteesta maalit. Ei ole noi kaverit tottuneet tuollaiseen.

Hollannilla ei paikkoja kyllä ottelussa ollut ja pallo pomppi tänään, mutta senhän nyt jokainen vähänkään jalkapallo seuraava pystyi omin silmin ruudulta näkemään.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Avatar
#407 • • silmä Guest

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

Timce, 2.7.2010 23:37:

Eihän se nyt joka ottelussa pompikaan, mutta tottakai sitä sattuu.
Brasilialle sattui työtapaturma, samalla tavalla kuin Espanjalle kävi Sveitsin kanssa. Brasilia oli suurimman osan aikaa niskan päällä, mutta halvaantui Hollannin "satumaisesta" tasoituksesta oltuaan piiskaajana koko 1. puoliajan ja 2. puoliajan alun. Kesken Brassien painostuksen Hollanti tekee maalin ja toisen, tämä katkaisi selän. Brassit painavat, Hollanti kahdesta puolitilanteesta maalit. Ei ole noi kaverit tottuneet tuollaiseen.

Hollannilla ei paikkoja kyllä ottelussa ollut ja pallo pomppi tänään, mutta senhän nyt jokainen vähänkään jalkapallo seuraava pystyi omin silmin ruudulta näkemään.



Hyvin otit esille tuon henkisen puolen tuosta pelistä. Oot oikeassa
että tasoitusmaalin jälkeen oli silminnähden havaittavissa selkeä
sekoilujakso Brassien pelissä, puhumattakaan toisesta maalista
ja punaisesta kortista.

Siitä olen ehdottomasti eri mieltä, että kaverit ei ole tottuneet
moiseen. Ei ehkä Brasilian maajoukkueena, mutta kyllä luulisi että
jokainen ammattilaisurheilija on uransa aikana joutunut henkisen
paineen alaiseksi. Ei takuulla ole uusi tilanne. En tiedä mikä sekoilun
aiheutti, mutta hankala kuvitella että se "tottumiskysymys" on.
Joku siinä silti mätti. Jos kyse olisi tottumiskysymyksestä niin
aika huonoilla kantimilla on henkinen taso joukkueessa.

No, Brasilian kaltaiselta joukkueelta tuollainen sekoilujakso oli
juhlaa mun silmille. Loppuu väliaikaisesti ainakin länkytys joukkueesta
joka pelaa aina "iloista, hyökkäysvoittoista sambafudista".
Avatar
#408 • • silmä Guest
Ghana ja rankkarikädetykset *nauru* *nauru*

Suarez pelasti käsivirheellään häviön *nauru*

Hyvä jalkapallopäivä ollut tänään!
liikkuva muna

Posts: 2,652

#409 • • liikkuva muna an egg on the move

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

silmä, 3.7.2010 00:17:
Ghana ja rankkarikädetykset *nauru* *nauru*

Suarez pelasti käsivirheellään häviön *nauru*

Hyvä jalkapallopäivä ollut tänään!



Imo niin törkee temppu että vois antaa elinikäsen maaottelukiellon. Mun innostus tota turnausta kohtaan loppu tähän matsiin.
Avatar
#410 • • silmä Guest

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

alek szahala, 3.7.2010 00:26:

Imo niin törkee temppu että vois antaa elinikäsen maaottelukiellon. Mun innostus tota turnausta kohtaan loppu tähän matsiin.



Sääli, että sua hajottaa noinkin paljon. *nauru*

En suinkaan kiellä tempun törkeyttä. Sympatiat vaan oli matsin aikana
Uruguaylle koska en voi sietää joukkueita jotka pelaavat
kilpikonnapuolustus-fudista (=Ghana) ja pidän suuresti Forlanista
pelaajana. Tosin Ghana olis pedannut Hollannille varmemman
finaalipaikan. *nauru*

Säälittävää miten Suarez kehtasi juhlia voittoa muina miehinä.
No, onneksi on ulkona Hollanti -pelistä.
Paperino

Posts: 458

#411 • • Paperino Sam-El
Jalkapallohan on elämä pienoiskoossa. Tosimaailmassakin opportunistit pääsevät pidemmälle kuin muut. Suárez vain käytti mahdollisuutensa estää maali ja maksaa siitä nyt pelikiellon muodossa. Arvatenkin panna kestää kaksi peliä, koska FIFA ei varmasti katso hyvällä viimeisen afrikkalaisen joukkueen "pudottajaa". Ghanan loppuhetkien vapari tuli heppoisesti, ja käsivirhettä edelsi kaiketi paitsio, joten hyvin kyseenalainen maali olisi muutenkin ollut tuloillaan. Ja jos ei pilkulta saa sisään, niin se on sitten voi voi ja iso kyynel.

Uruguay saisi voittaa koko karkelot, olisi se hienoa nähdä vanha maailmanmestari taas huipulla! Valitettavasti ei taida ihan voimat riittää siihen kuitenkaan, mutta toivo elää. Diego Forlán on kyllä loistava futari, yksi niistä harvoista supertähdistä joka ei ole vain löysäillyt kisoissa.
Hila

Posts: 77

#412 • • Hila

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

Paperino, 3.7.2010 01:17:
Jalkapallohan on elämä pienoiskoossa. Tosimaailmassakin opportunistit pääsevät pidemmälle kuin muut. Suárez vain käytti mahdollisuutensa estää maali ja maksaa siitä nyt pelikiellon muodossa.


Vois siitä suosikin tukemisesta hellittää sen verran, että myöntää ton tempun törkeyden. Ei ne futiksen säännöt oo tehty kuitenkaan rikottaviksi. Suarez on muutenkin kohtalaisen usein filmitähtenä kitisemässä ties mistä, joten ois joku Ghanalainen voinu tinttasta sitä pelin päätteeksi lättyyn (senhän voi "maksaa" sitten pelikiellolla) *justjoo*

Timce, 2.7.2010 23:37:
Hollannilla ei paikkoja kyllä ottelussa ollut ja pallo pomppi tänään, mutta senhän nyt jokainen vähänkään jalkapallo seuraava pystyi omin silmin ruudulta näkemään.


Hollanti ei ollu kovin vakuuttava, mutta Brasilia tappioasemassa oli kyllä jo surkuhupaisaa. Luulisi, että tolla tasolla pystyis pitämään hermot kurissa, kun vielä yli 20min oli aikaakin. Mutta ei, punanen siihen heti perään ni hyvä tulee...
Paperino

Posts: 458

#413 • • Paperino Sam-El

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

Hila, 3.7.2010 01:37:
Vois siitä suosikin tukemisesta hellittää sen verran, että myöntää ton tempun törkeyden. Ei ne futiksen säännöt oo tehty kuitenkaan rikottaviksi. Suarez on muutenkin kohtalaisen usein filmitähtenä kitisemässä ties mistä, joten ois joku Ghanalainen voinu tinttasta sitä pelin päätteeksi lättyyn (senhän voi "maksaa" sitten pelikiellolla) *justjoo*


Toki voi "maksaa" väkivaltaisuuden pelikiellolla, mutta siitä voi olettaa sitten kunnon banneja. En ymmärrä mikä tuossa käsipallossa niin risoo, kun Suárez sai tempustaan (joka on tietysti törkeä omassa kategoriassaan, mutta on sentään muistettava millaiset panokset ovat kyseessä) punaisen kortin ja Ghana vielä rankkarin jolla ratkaista matsi once and for all. Ghanaa ei sitten kiinnostanut, niin se tekee sitten Suárezista Luciferin reinkarnaation? Jos Gyan olisi laukonut pilkun maaliin, niin kukaan ei jaksaisi puhua koko käsivirheestä enää.

Ei jalkapallon mielestäni kuulu olla mitään Kaikki pelaa™ -meininkiä tolla tasolla ja mm-turnauksessa, vaan se psykologinen "sodankäynti" ja pienet jäynät tuomarin selän takana ovat osa lajin viehätystä. Sitten voi riemuita 40 vuotta myöhemmin, kun Gyanin lapsenlapsi torjuu Suárezin lapsenlapsen vedon kädellään, että oikeus on viimein toteutunut. Hollantikin pääsi tänään makselemaan jotain 20 vuotta vanhoja kalavelkojaan brasseille, varmasti elämys sekin.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#415 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

Hila, 3.7.2010 01:37:
---
Paperino, 3.7.2010 01:17:
Jalkapallohan on elämä pienoiskoossa. Tosimaailmassakin opportunistit pääsevät pidemmälle kuin muut. Suárez vain käytti mahdollisuutensa estää maali ja maksaa siitä nyt pelikiellon muodossa.

---

Vois siitä suosikin tukemisesta hellittää sen verran, että myöntää ton tempun törkeyden. Ei ne futiksen säännöt oo tehty kuitenkaan rikottaviksi. Suarez on muutenkin kohtalaisen usein filmitähtenä kitisemässä ties mistä, joten ois joku Ghanalainen voinu tinttasta sitä pelin päätteeksi lättyyn (senhän voi "maksaa" sitten pelikiellolla) *justjoo*

---



Ilmeisesti ne, joita tuo käsivirhe risoo eivät ymmärrä (huippu)urheilusta hölkäsen pöläystä. Kyllä lajissa kuin lajissa omaa maalia suojellaan viimeiseen asti, vaikka sitten sääntöjä rikkomalla. Ai että, olisihan se niin ihanaa, kun kaikki pelaisivat sulassa sovussa keskenään hymyssä suin ja juhlittaisiin yhdessä vastutajan kanssa toisen onnistumisia. Reality Check.

Itse olen urheillut koko pienen ikäni (jääkiekkoa, jalkapalloa ja salibandya) ja ihan samalla tavalla näitä koiruuksia näkee lajissa kuin lajissa, tasolla kuin tasolla. Se kuuluu urheiluun, jossa kuitenkin on tunteet mukana ja pelataan voitosta. Toisen tahallista vahingoittamista ja filmaamista en todellakaan arvosta. Muuten sääntöjen rikkominen kuuluu tälläsiin joukkuepeleihin ja niistä saa luonnollisesti säännöissä määrätyn rangaistuksen.

Mennänpä sitten siihen Suarezin käsivirheeseen. Suarez teki vain ja ainoastaan mitä oli tehtävissä. Torjui varman maalin, jonka seurauksena sai punaisen kortin ja on sivussa seuraavasta pelistä. Ghanalla oli edelleen erinomainen mahdollisuus ratkaista peli, koska rangaistuspotku on kuitenkin prosentuaalisesti vetäjän heiniä. Kuten Paperino edellä totesi, että jos Gyan olisi pistänyt pallon maalliin, ei kukaan muistelisi tuota Suarezin käsivirhettä. Mutta Gyan missas mahdollisuuden ja lopulta Uruguay, joka kävi jo kuoleman portilla, voitti pelin ja eteni mitalipeleihin. Kyllähän tästä muutenkin tulee yksi jalkapallohistorian legendoista, mutta ajatelkaapa jos Uruguay menisi ja pokkaisi vielä maailmanmestaruuden. Kyllä saisi Maradonan "jumalan käsi" rinnalleen toisen mahtavan jalkapallotarinan. Mun mielestä LEGENDAARISTA! Urheiludraamaa parhaimmillaan :)
Timce

Posts: 5,381

#416 • • Timce
Suarez teki virheen, sai siitä sääntöjen mukaisen rangaistuksen ja Ghana sääntöjen mukaisen "hyvityksen". End of story?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#417 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

Timce, 3.7.2010 08:11:
Suarez teki virheen, sai siitä sääntöjen mukaisen rangaistuksen ja Ghana sääntöjen mukaisen "hyvityksen". End of story?



Not the end of story, but beginning of a story. ;) And what a story if Uruguay goes all the way :)

Kärkipelaaja Suarez oli hienosti puolustamassa omaa maaliaan alimpana miehenä ja ennen kädellä pelaamista pelasti jaloillaan jo yhden laukauksen viivalta. Kädellä pelaaminen tollasessa tilanteessa maalia suojellessa tulee inhimillsenä reaktiona ja tosiaan kyllä valmentajakin olis repinyt ne housunsa jos Suarez ei olisi niin tehnyt.

Sitäpaitsi tilanne lähti vapaapotkusta, jonka Ghanalaispelaaja hankki filmaamalla (kompuroi omiin jalkoihinsa) eikä Urugualaispelaaja rikkonut lainkaan, joten eiköhän oikeus siinä mielessä sit kuitenkin voittanut. Myös silmiinpistävää oli se, että vapaapotkuun johtanutta tilannetta ei näytetty uusintana missään vaiheessa. Koko Afrikka oli Ghanan takana ja todennäköisesti afrikkalaisperäinen ohjaaja päätti olla näyttämättä uusintoja, koska tilanteessa ei ollut rikettä. Säälittävää...
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#418 • • Edited kuilu ja kummitus
Matsin vikalla minsalla pallo menossa maaliin, eikä pakki estä sitä, ni voihan ttu, valkkuna repisin perseeni! Suarez pelasti joukkueensa ja mahdollisti jopa jatkoonpääsyn. Pelissä on säännöt. Ja sääntöjen rikkomisesta on olemassa tuomiot. Itse olin pelissä Ghanan puolella, mut toi on selvä keissi. JOS se jannu olis alkanu riehuu, et "ei täs mitää kättä ollu", ni sit SE ois ollu syyhkyä, nyt Suarez teki sen, mitä varmaan suurin osa pelaajista olis tehny samassa tilanteessa. Se "hyppäs kranaatin päälle".

Kuinka moni meistä seisoo tyhjässä risteyksessä, jos punainen valo palaa? Kaikki on suhteellista*.

Finaalina Hollanti vs Saksa... =0

edit: * paitsi kuulema valonnopeus... =)

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Hila

Posts: 77

#419 • • Hila

Replying to Jalkapallon MM-kisat:

De Souza, 3.7.2010 07:45:
Itse olen urheillut koko pienen ikäni (jääkiekkoa, jalkapalloa ja salibandya) ja ihan samalla tavalla näitä koiruuksia näkee lajissa kuin lajissa, tasolla kuin tasolla. Se kuuluu urheiluun, jossa kuitenkin on tunteet mukana ja pelataan voitosta. Toisen tahallista vahingoittamista ja filmaamista en todellakaan arvosta. Muuten sääntöjen rikkominen kuuluu tälläsiin joukkuepeleihin ja niistä saa luonnollisesti säännöissä määrätyn rangaistuksen.


Vaikka tuo käsivirhe vituttaa reippaasti, ni ei se nyt sentään sitä tarkoita etten ymmärtäisi huippu-urheilusta mitään. Itse olen pitkään harrastanut joukkuelajia, jossa pelaajat hoitavat tuomaroinnin itse, ja pelit kulkevat tasolla kuin tasolla hienosti. Harrastajat kautta maailman ovat ylpeitä siitä, että reilu peli on heille aina itsestäänselvyys. Varmaan sillä on merkitystä, ettei raha liiku lajin piirissä.

Ehkä mua vaan enemmänkin kyrsii huippu-urheilussa yleisesti se, että voitto on aina tärkeintä, keinolla millä hyvänsä. Jos ei taidot tai fysiikka riitä, niin turvaudutaan sääntöjen rikkomiseen, dopingiin jne. Mulle ainakin jäisi parempi maku suuhun, jos urheilijat selvissä tilanteissa osaisivat vaan myöntää tappionsa.

Sääntöjen rikkomisessakin se raja pitää kuitenkin johonkin vetää. Täällä monet näyttää hyväksyvän tuon käsivirheen, joku ehkä hyväksyisi vastustajan telomisenkin, toisen mielestä filmaus vaan kuuluu futiksen "dramatiikkaan"... Itse haluan nillittää noista kaikista. Ei tuo eilinen matsi tosin niin suuria tunteita herättänyt, että enää nukutun yön jälkeen ottaisi pattiin. Ymmärrän kuitenkin sen, että lajin viihdearvo nousee reippaasti tuollaisten tapauksien ansiosta. Katsojathan ne lopulta nuo matsit telkkariinkin tuovat.
Roope Ankka

Posts: 343

#420 • • Roope Ankka
Moi,

vähän on ollut kiirettä eikä ole ehtinyt kommentoida tätä jalkapallo-osiota, mutta vielähän tässä ehtii. Tällä hetkellä yksikään veikkauksistani ei ole mennyt täysin oikein ja vain yhdessä veikkauksessa on toivoa.

Ekana meni pieleen Pohjois-Korea vs. Brasilian lopputulos, jossa veikkasin 0-0 tulosta.
Toiseksi meni pieleen se, että minua arvelutti koko kisoissa lähinnä onko yhdestäkään joukkueesta Brasilian pysäyttäjäksi. Mutta maalintekijäkuninkuuden arvaamisessa on vielä vähän mahdollisuuksia, nimittäin David Villa.

Mitä Suárezin käsivirheeseen tulee, niin se oli ainoa jäljellä oleva keino ja varoitusten ottaminen on osa peliä. Jotain viikatemeinkinkiä en kyllä ymmärrä sen sijaan karkuun pääsevän pelaajan paidasta repimistä kyllä. Ei se ole kilttiä, mutta sitä varten on rangaistukset. Jos ulosajo ja rangaistuspotku ei ole tarpeeksi, niin sitten kannattaa varmaan lobata kolmen pelaajan ulosajoa tms., jos siltä tuntuu. Ghana kämmäsi itse sen rangaistuspotkun. Kyseessähän on ihan sama asia kuin joku murtautuisi kotiisi etkä nostaisi vahingonkorvauskannetta ajoissa vaan antaisit asian vanhentua.

Kisojen loppuottelussahan on Kuilun jo sanoman mukaisesti Saksa ja toisella puolella Hollanti. Ja kisojen paras pelaajahan on Philippe Lahm, vaikken Saksaa kannattakaan.