And the Not-My-Job Award of the Year goes to... Kauhajoen ABC!
And the Not-My-Job Award of the month goes to...
Albert-Hein -supermarketin To Go-leipätiskin pitäjälle, Dam Square, Amsterdam.
Viikonloppuna käväsin Albert-Heinissä ja näin siinä sitten pääovien edessä kaverin katsomassa tyhjyyteen. Moikkasin ja hän vähän säpsähti. Ihmettelin, että mitä jumitat. Hän sanoi, että kato; siinä oli kaksi jotain narkkaria vääntämässä ruuvvarilla lukkoa irti pyörästä - keskellä kirkasta päivää, keskellä kaupunkia, ydinkeskustassa. Kaveri jäi siihen katsomaan monttu auki eikä oikee tienny mitä tehdä, niin ennen kuin menee sinne supermarkettiin niistä porteista, siinä aulassa on To Go -leipätiski, josta saa valmiita leipiä. Sanoin tälle tädille, että kato: narkit pöllii tsygää.
Täti sanoi "no en minä sille voi mitään". Sanoin, että teillä on varmaan ehkä mahdoolliseesti täällä ehkä varmaan ehkä joku turvamies, joka ehkä varmaan mahtoollisesti ehkä voi mennä tohon uloskin kun joku teidän asiakkaan pyörää tossa yrittää viedä, ehkä? "No ei me oikeen voida asialle mitään... äh... no olkoon... mä katon jos mä tosta jonkun saan kiinni..."
Siis se niinku oli sen olonen, että se tekee
mulle extra-palveluksen!
Joo, tiedetään, tsygiä käännetään täällä aivan mahottomasti, eikä narkkarin kiinniotto paljoa auta kun ei ne mitään sakkoja kumminkaan maksa, mutta jos ny edes sen verran, että se joka sen tsygän omistaa voi tsygäillä kato himaan
heidän kaupassa käytyään...
No kaupasta tullessani näinkin kun turvamies ja 6 poliisia jutteli niiden kahden narkin kanssa. :D