Aivan, puhelinta ei saa lukittua ilman, että jättää rikosilmoituksen.Hm... Niin kun sehän polttaa fyysisesti sieltä puhelinkoneesta piirejä? Vai oisko kumminkin softalla se lukitus?
Itseasiassa, kuten tuossa edellä kerrottiinkin... Käsittääkseni se ei tee itse puhelimelle mitää, ainoastaan lähtää siihen jonkin pienen koodinpätkän joka ilmoittaa että luuri on suljettu.
Ja kukaan kotihakkeri/cräkkeri/suolakeksi :p ei sitä pura. Ainakaan kovin helposti.
Niistä puhelinvarkauksista. Kyllä niitä "ylimääräisiä" laukkuja/puhelimia/lompakkoja/avaimia/yms tavaroita näkee clubeilla/rafloissa hiukkasen oudon paljon. Suomalaiseen ravintolakulttuuriin nähtävästi kuuluu se, että humalassa jättää omaisuutensa vartioimatta kuljeksimaan pitkin lattioita ja tiskejä...
Ei sinänsä ihme että niitä varastetaan. Mutta se, että joku yrittää myydä 500e puhelinta 20e on kyllä jo epäilyttävää. Kyllä kieltämättä niitä tarjotaan yllättävän monessa paikassa, ei ihme että varkaat eivät pahemmin jää kiinne... Kyllähän siinä epäilys herää kun jätkällä on 10 puhelinta repussa
:D
Itseltäni ei koskaan (pitää koputtaa puuta *kop kop*) varastettu juuri mitään. Joskus pikkuskidinä pari kolikkoa ala-asteella koulun liikuntasalin pukuhuoneesta. Menetys taisi olla tyyliin kolme markkaa. Ja joku pentelen kaveri pölli multa hienon avaimenperän. Ikää silloin tais olla 12v.
Kallis puhelin (tai ainakin oli silloin kun ostin, samantien kun ilmestyi markkinoille) 7210 taskussa, pyörinyt siellä sun täällä. Aina mukana. Lähes vuodenpäivät kulkenut matkassa.
Lompakko, aivaimet & yms tavarat eivät nekään ole koskaan kadonneet...
Autoa en omista, joten sitäkään ei ole pystytty keikkaamaan.
Polkupyörävarastossa ei tällähetkellä oo mun omaisuutta. Toivottavasti asia paranaa pian ja pääsisin kasaamaan fillaria. Tyylikäs Le Toy-runko olis hakusessa :006:
Niin, vielä tohon puhelinvarkauksiin...
Kyllä mun mielestä ei oo mahollista aukaista suljettua luuria. Tosin, en oo 100% varma asiasta.
Kyllähän tuolla Venäjän-maalla osataan, mutta...
Asiasta saa lisää tietoa menemällä
matkapuhelinfoorumin sivuille...
Itseasiassa, muutenkin aikas asialliset sivut.
Sori, osa pahasti OT:tä... :cool: