Keneltä on varastettu mitä, missä, miten juttu selvisi ym.

163 posts, 9 pages, 18,747 views

Avatar
#81 • • Keba Guest
->Ville

Missä säilytit?

Ite en oo edes käyttänyt fillarissa lukkoa pitkään aikaan. Ai miksi, ehkä siksi, että ton hintanen kaluste ei pysy muutakuin tuurilla kiinni kauppareissun ajan. Aina on jonku tutun åpitäny jäädä vahtimaan.

Iteltäni o pöllitty aurinkolasit, oli tos hatulla, mun kädet silloisen tyttöystävän selän ja repun välistä, nappasivat takaapäin multa noi lasit. Ei viittiny alkaa siinä mesoo, ku takana oli lauma mustia miehiä. Eikä ollu kovin halvat lasit, eikä kalliitkaan, mutta ketutti..:/
Avatar
#82 • • DyyD Guest
Multa ei oo koskaan mitään kovin suurta viety. Lompakko ja aurinkolasit... Lompsassa ei tainnu olla ku automaattikortti ja lasit oli halpikset, ei niin harmittanut. Mutta kerran autosta vietiin takapenkiltä reppu. Sinänsä hassu tapaus kun auto oli lukollisessa tallissa. Ovi oli vaan nätisti auki raollaan, ilman mitään rikkinäistä lukkoa. Repussa duunin tavaroita, polttava-asema, työkaluja ja pari muistikampaa. Harmittavainen tilanne sinänsä kun vakuutus ei sitä oikein uskonut.

Edes samassa talossa asuviin ei voi luottaa :(
Avatar
#83 • • vaavu Guest


->Ville
Missä säilytit?



Se oli talonyhtiön pyöräkellarissa. Muita pyöriä ei ilmeisesti oltu viety, vaan Villen pyörä. Aikaisemmin Ville kantoi tota pyörää parvekkeelle säilytykseen, mutta kun me muutettiin uuteen asuntoon, neljänteen kerrokseen kantaminen alkoi olla vähän liian työlästä. Ehdittiin asua täällä vasta reilun kuukauden verran, ja jo nyt toi kellari osoittautui huonoksi ratkaisuksi. :/
Avatar
#84 • • nemo-5 Guest


Se oli talonyhtiön pyöräkellarissa.



Tollasta fillaria ei vaan yksikertaisesti voi jättää mihinkään kellariin. Lähtee varmasti. Lohduttaa varmaan paljon kuulla näitä jälkiviisauksia, mutta näin se vaan on.

Oma GT majaili edellisessä kämpässä toisessa makkarissa ja nykyisessa partsilla. Onneks ei oo tällä hetkellä portaita. Vaikka oliskin niin se majailis silti partsilla. Varkaat alkaa nykyään olee niin laatutietosia että vaikka vetäisit fillarista kaikki teipit yms. pois ja maalaat rungon mattamustaks, niin ne näkee osista että toi kannatta pölliä, siinä on XT-osat tms. arvokasta.

Fak juu vaan kaikki varkaat!
Avatar
#85 • • Dani Cior Guest
Hitto, multakin pöllittiin mun kivannäköinen Insera tossa vajaa kuukausi sitten. Tuntuu et pitää olla tosi skarppina noiden pyörien kanssa nykysuomessa, kaiken maailman varastavia kusipäähiippareita löytyy joka lähtöön. En odota suomen poliisilta minkäänlaista tulosta ainakaan mun pyörän löytämiseksi. Kyseisen instituution intressit pyörii pilvenpolttajien riivaamisen ympärillä, vois kohta mun puolesta lakkauttaa koko pellesakin.
Avatar
#86 • • Salla Guest
ei nyt niinkään lähiaikoina, mutt on kuitenkin kerran bileissä pöllitty puhelin kun olin tanssimassa ja vielä kaiken kukkuraksi se oli muuan ihminen kuulemma kuka hengas porukoineen meidän porukan kanssa, mutta kun kuulemma ei ole kovin kiltti setä (eikä edes suomalainen) niin mulle sanottiin ettei ehkä kande mennä pyytää takasin! :eek: frendit olivat kuulemma maininneet asiasta mutta tuloksetta... geez! :mad:
mutta tätä ihmistä luultavasti ketuttaa perkeleesti koska menin poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen ja sulkemaan puhelimen IMEI koodilla *helvetin iso HAH* :D
Avatar
#87 • • Edited Tapi T Guest


mutta tätä ihmistä luultavasti ketuttaa perkeleesti koska menin poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen ja sulkemaan puhelimen IMEI koodilla *helvetin iso HAH*


Sorry OT, mutta tässä kätevä vinkki kännyvarkaiden varalta. Toimii ainakin Nokian puhelimissa.

Valitse päävalikosta asetukset > suojausasetukset > suojaustaso - valitse puhelin. Samalla kannattaa vaihtaa myös suojakoodi, default-suojakoodi Nokian puhelimissa on 12345.

Jos nyt joku laittaa puhelimeesi toisen SIM-kortin, niin puhelin vaatii toimiakseen suojakoodin. Näin puhelimesta ei ole pitkäkyntiselle mitään hyötyä ja hän saattaa ehkä jopa palauttaa sen.
Avatar
#88 • • Salla Guest



Sorry OT, mutta tässä kätevä vinkki kännyvarkaiden varalta. Toimii ainakin Nokian puhelimissa.



Jep, heti tän varkauden jälkeen oon laittanu suojauskoodin jokaiseen kännykkään mitä on ollut. Just nyt ei siitäkään oo muuta hyötyä kun "hah sainpas viimeset naurut vaikka pöllit mun luurin" :003: :D :002:
Avatar
#89 • • Edited MikkiHiiri Guest


Jos nyt joku laittaa puhelimeesi toisen SIM-kortin, niin puhelin vaatii toimiakseen suojakoodin. Näin puhelimesta ei ole pitkäkyntiselle mitään hyötyä ja hän saattaa ehkä jopa palauttaa sen.



Paitsi jos sattuu olemaan piuha kännyn ja PC:n välille niin
suojakoodin saa näkyy ruudulla samalla kun sitä aletaan syöttää
puhelimeen ;) nimim. kokemusta löytyy..
IMEI koodi on se joka pitäis ilmottaa varkauden jälkeen poliisille,
niin puhelin lukkiutuu käyttökelvottomaksi (näin muistelisin)
Avatar
#90 • • Daniel Braun Guest




Paitsi jos sattuu olemaan piuha kännyn ja PC:n välille niin
suojakoodin saa näkyy ruudulla samalla kun sitä aletaan syöttää
puhelimeen ;) nimim. kokemusta löytyy..
IMEI koodi on se joka pitäis ilmottaa varkauden jälkeen poliisille,
niin puhelin lukkiutuu käyttökelvottomaksi (näin muistelisin)



Juu, tosta suojakoodista ei paljon iloa ole. Parasta on, kuten CM sanoikin, ilmoittaa tapahtuma poliisille ja antaa IMEI käyttöön. Silloin puhelin sulkeutuu käyttökelvottomaksi. Ainoastaan huolto kykenee aukaisemaan.

Toinen hyvä vaihtoehto kännykkävarkaita vastaan on se että baariin/yms lähdettäessä jättää mahdollisimman vähän virtaa puhelimeen. Eli, ei lataa sitä. Taikka hankkii "kakkosakun" vaikka jostakin käytettynä tms. Akun siis pitää kestää tasan hetkisen verran, eli siitä ei ole iloa varkaalle. Tää ainakin takaa sen että ei tuu kohtuuttoman suurta puhelinlaskua himaan, vain sen takia että varas on päättänyt soitella kiusallaan jokaikiseen aikuisviihde numeroon...

BTW: noiten kännyköiten käytettynä ostoa kannattaa miettiä jonkin verran. Joskus noita "kuumia" luureja myydään ja ostaja ikävästi huomaakin parin viikon jälkeen ostosta että "katsos, sehän suljettiin" - eli se oli varastettu ja suljettu juuri tuon IMEI koodin avulla.
Avatar
#91 • • Taedium Guest


Juu, tosta suojakoodista ei paljon iloa ole. Parasta on, kuten CM sanoikin, ilmoittaa tapahtuma poliisille ja antaa IMEI käyttöön.

Aivan, puhelinta ei saa lukittua ilman, että jättää rikosilmoituksen.


Silloin puhelin sulkeutuu käyttökelvottomaksi. Ainoastaan huolto kykenee aukaisemaan.

Hm... Niin kun sehän polttaa fyysisesti sieltä puhelinkoneesta piirejä? Vai oisko kumminkin softalla se lukitus?

Kerro mulle missä puhelimessa se lukitus on niin kova 1024-bittinen koodaus, että sitä ei saa oikean softan kanssa purettua.


BTW: noiten kännyköiten käytettynä ostoa kannattaa miettiä jonkin verran. Joskus noita "kuumia" luureja myydään ja ostaja ikävästi huomaakin parin viikon jälkeen ostosta että "katsos, sehän suljettiin" - eli se oli varastettu ja suljettu juuri tuon IMEI koodin avulla.

Ja mä en ymmärrä tota kännykkävarkauksien määrää muutenkaan. Ok, kun klubeilla oikeesti jengi suorastaan kerjää, että kännykkä viedään, niin joku sen voi siitä tiskiltä vartioimattomana ottaa. Mutta miten niitä viedään sellaisella määrällä? Ainakin mitä mä oon jatkobileissä käyny ja muuten ku jengi tyrkyttää niitä omia "ylimääräisiä" puhelimiaan, niin 20e on se yleisin hinta. Miten joku oikeesti jaksaa panostaa 20e takia niin paljoa, että rupeaa oikeen urakalla niitä kännyjä viemään?

Anastetusta matkapuhelimesta voi muuten jättää poliisin sivuilla sähköisen rikosilmoituksen.
Avatar
#92 • • jaksu Guest


Aivan, puhelinta ei saa lukittua ilman, että jättää rikosilmoituksen.Hm... Niin kun sehän polttaa fyysisesti sieltä puhelinkoneesta piirejä? Vai oisko kumminkin softalla se lukitus?



se lukitus tehdään verkossa EIR nimisessä mokkulassa, ei itse luurissa. eli eipä sitä lukitusta juurikaan missään autotallissa pureta.
Avatar
#93 • • Mikko/Airvision Guest
Multa pöllittii auto 4 viikkoo sitten..oli la viikkoo enne jussia klo:00.20 kun vetelin himassa bissee ja kuulin et auto lähti käyntiin..juoksin ikkunaan ja näin et pari hemmoo istuu autossa..Vitunmoisella vauhdilla alas mut hemmetti just lähtivät nenän edestä!Toisaalta hyvä et en saanu kiinni meinaa sit ois itse syytettynä,heh ! hieman bissessä sitä ois voinut innostua....

Eikun soittoo kyttikselle ja meni puol tuntii kun hemmot jäivät kiinni kehä III:lla.Kaks malmin partioo kiilas hemmot tiensivuun.

Hyvä säkä sinänsä et soitin heti niin oli parempi mahdollisuus jäädä kiinni!!

Kyl yleensä kun joltain pöllitään auto niin asianomaiselle siitä vaan haittaa tulee! Meni ton takii jussi himassa...yhdet häät ohi ja melkein ristiäiset mut onneks frendi haki 350km.päästä ja toi takas...

4 viikkookin on pitkä aika olla ilman autoo...kaikki kusee sen takii...ja eniten ottaa pannuun se et vakuutustarkastaja ei korvaa kaikkia vikoja! Helvetinmoista kädenvääntöö koko ajan..

Hemmot hajottivat rattiakselin eli ohjauksen,4kpl.lukkoja,diginäytön ja k-lukon...

Hauskinta...korjaamon pihalla autosta pöllittii vilkut!! Ja korjaamo ei meinannut ottaa vastuuta siitä...hetken riehuttani siellä alkoi asiat järjestymään...

Tänään sain soiton et auto on korjattu ja haettavissa..ens viikolla haen pois! jippii!!

Harmi kun ei ollut täyskaskoa vaan osa..ois saanut väliaikasen auto+päivärahaakin..nyt ei muuta kun ongelmia!

Sain tekijöiden nimet/osoitteet/jne. rikosilmoituksessa ja tekis mieli käydä kylässä....niitä oli 4kpl. jotain vitun teinejä ja kaikenlisäks irakilaisia hoppareita...ibrahin abrahim...kele!

Meitsistä tuli hieman rasisti nyt..... ;)

Hauska myös nähdä käräjillä saaks niiltä edes rahoja pois! Veikkaan et ei koskaan....

Semmosta...mut kyllä syö miestä ei voi muuta sanoo!!!
ja nyt jatkan kylmän bissen juontia =)
Avatar
#94 • • Quu Guest



IMEI koodi on se joka pitäis ilmottaa varkauden jälkeen poliisille,
niin puhelin lukkiutuu käyttökelvottomaksi (näin muistelisin)



Varkauden jälkeen 95% prosenttia kännyköistä myydään eteenpäin välittäjille jotka vie ne itään. Siellä puhelimiin koodataan uudet softat. Silloin IMEI-koodilukituksella ei tehdä enään mitään.

Näin Petteri Perusvaras saa muutaman kympin hienosta kännykästä.

nimim. näin poliisi minulle kertoi kun oma kännykkä vietiin.
Avatar
#95 • • Figure Guest
Aikoinaan kymmenen ulkomaalaisen näköisen jannun porukka nyysi mun ennakkolipun treen asematunnelissa kun olin matkalla tullikamarille pippaloihin.
Avatar
#96 • • Edited tumpsi Guest




Varkauden jälkeen 95% prosenttia kännyköistä myydään eteenpäin välittäjille jotka vie ne itään. Siellä puhelimiin koodataan uudet softat. Silloin IMEI-koodilukituksella ei tehdä enään mitään.



Vaan ei enää nykypäivänä; lähes jokaisesta tuppukylästä löytyy joku "connected" tyyppi jolla on ns. flash-piuha ja softat pari kuukautta mallin julkasun jälkeen. Piuhat ja softat tulee Äiti Venäjältä. (Tätä kokonaisuutta siis käytetään puhelimen "avaukseen" sen sulkemisen jälkeen.) Puhun Nokian luureista, muista en tiedä.
Operaation jälkeen Nokialla ei tiedetä että ko. puhelin on edes olemassa.
IMEI-koodin voi siis itse keksiä. Uudessa IMEIssä on 1 nihkee homma; et voi viedä sitä huoltoon, (tai minkään muunkaan virallisen tahon käsiteltäväksi) koska sen puhelimen ns. viivakooditunnus ei oo sama ku IMEI, joten huollon/muu viranomainen setä ottaa puhelimen pois ja sanoo et tässä on jotain epäselvää, lähetetäänpä se tehtaalle.
Ja noin viikon kuluttua sun puhelin/ovikello soi, ja poliisisetä vie sut asemalle kuulusteluihin.


Korjatkaa jos oon väärässä.
Tän homman mulle kerto eräs (Ex?)kriminaaliExluokkakaveri.



edit:typ0
Avatar
#97 • • Daniel Braun Guest


Aivan, puhelinta ei saa lukittua ilman, että jättää rikosilmoituksen.Hm... Niin kun sehän polttaa fyysisesti sieltä puhelinkoneesta piirejä? Vai oisko kumminkin softalla se lukitus?



Itseasiassa, kuten tuossa edellä kerrottiinkin... Käsittääkseni se ei tee itse puhelimelle mitää, ainoastaan lähtää siihen jonkin pienen koodinpätkän joka ilmoittaa että luuri on suljettu.
Ja kukaan kotihakkeri/cräkkeri/suolakeksi :p ei sitä pura. Ainakaan kovin helposti.

Niistä puhelinvarkauksista. Kyllä niitä "ylimääräisiä" laukkuja/puhelimia/lompakkoja/avaimia/yms tavaroita näkee clubeilla/rafloissa hiukkasen oudon paljon. Suomalaiseen ravintolakulttuuriin nähtävästi kuuluu se, että humalassa jättää omaisuutensa vartioimatta kuljeksimaan pitkin lattioita ja tiskejä...
Ei sinänsä ihme että niitä varastetaan. Mutta se, että joku yrittää myydä 500e puhelinta 20e on kyllä jo epäilyttävää. Kyllä kieltämättä niitä tarjotaan yllättävän monessa paikassa, ei ihme että varkaat eivät pahemmin jää kiinne... Kyllähän siinä epäilys herää kun jätkällä on 10 puhelinta repussa
:D

Itseltäni ei koskaan (pitää koputtaa puuta *kop kop*) varastettu juuri mitään. Joskus pikkuskidinä pari kolikkoa ala-asteella koulun liikuntasalin pukuhuoneesta. Menetys taisi olla tyyliin kolme markkaa. Ja joku pentelen kaveri pölli multa hienon avaimenperän. Ikää silloin tais olla 12v.
Kallis puhelin (tai ainakin oli silloin kun ostin, samantien kun ilmestyi markkinoille) 7210 taskussa, pyörinyt siellä sun täällä. Aina mukana. Lähes vuodenpäivät kulkenut matkassa.
Lompakko, aivaimet & yms tavarat eivät nekään ole koskaan kadonneet...
Autoa en omista, joten sitäkään ei ole pystytty keikkaamaan.
Polkupyörävarastossa ei tällähetkellä oo mun omaisuutta. Toivottavasti asia paranaa pian ja pääsisin kasaamaan fillaria. Tyylikäs Le Toy-runko olis hakusessa :006:


Niin, vielä tohon puhelinvarkauksiin...
Kyllä mun mielestä ei oo mahollista aukaista suljettua luuria. Tosin, en oo 100% varma asiasta.
Kyllähän tuolla Venäjän-maalla osataan, mutta...

Asiasta saa lisää tietoa menemällä matkapuhelinfoorumin sivuille...
Itseasiassa, muutenkin aikas asialliset sivut.

Sori, osa pahasti OT:tä... :cool:
Avatar
#98 • • tumpsi Guest



Kyllä mun mielestä ei oo mahollista aukaista suljettua luuria. Tosin, en oo 100% varma asiasta.
Kyllähän tuolla Venäjän-maalla osataan, mutta...



Näin mäkin ajattelin, mut se kriminaaliluokkakaveri oli _harvinaisen_ vakuuttava ku se selitti et miten homma toimii (en yhtään ihmettele vaikka se olis itte ollu "se" tyyppi jolla ne piuhat on)


..ja onhan joku viisas joskus sanonu et rikollisuus on aina yhden askeleen edellä virkavaltaa
Avatar
#99 • • LindaGP Guest
Multa pöllittiin prätkäkypärä Kotkassa aika monta vuotta sitten. Oli vaijerilla lukittu kiinni pyörän runkoon, mutta sinne vaan meni. Kiva keskellä yötä lähteä metsästämään joltain kaverilta lainakypärää, että pääsin kotiin.

Tänä keväänä multa pöllittiin ruohonleikkuri. Mulla onkin nyt takapihalla aika kiva viidakko.
Avatar
#100 • • Daniel Braun Guest


Tänä keväänä multa pöllittiin ruohonleikkuri. Mulla onkin nyt takapihalla aika kiva viidakko.



Ymmärrän kyllä perämoottorit, polkupyörän etukiekot, rekisterikilvet... Mutta ruohonleikkuri?:eek: Olikos vielä sellainen hieno työnnettävä malli?
Oikeesti, kuka jaksaa nähdä niin paljon vaivaa että käy varastamassa joltakulta ruohon leikkurin. Eihän ne niin hirveitä summia maksa. Ja jälleenmyyntiarvo on mitä on. Katsastappas naapurit, ettei vain joku naapuri putputtelisi sun leikkurillasi pihaa sileäksi...