Originally posted by ville:
Sä ymmärrät nyt ihan tarkoituksella väärin ...
En välttämättä tarkoituksella. En vain ymmärrä motiiviasi kiihkoisänmaallisuuteen. (Mielestäni kaikki, jotka hinkuvat aseellista puolustusta ovat kiihkoisänmaallisia.) Ehkä minä en anna itseäni selkeästi ulos. Vaikeuksia minulla tosiaan on saada tarkoittamani sävy tekstiin. Tuntuu, että sinä puhut juuri siitä mitä sinä henk.koht. teit intissä ja heijastat sen siihen mitä kaikkien tulisi tehdä, koska sinä teit. Minä yritän saada kokonaiskuvaa esiin. ...ehkä tässä on joku informaatiohäikkä. Yritän ymmärtää paremmin.
Onnistuin pelaamaan kirjuri <!-- Snip -->
Minulla oli ajatuksena se, että kun kerran eivät passittaneet kotiin ja rankaisivat minua vielä kolmella lisäkuukaudella, niin A-miehenä kotiin lähden. Yrittivät monet minua kotiin passittaa tai edes B-mieheksi. Siihen en suostu. Minulta pilattiin 9 kuukautta elämästäni, niin se mitä voin tehdä on saada hyvät paperit edes. Sen teinkin. Paperilla minä olin mallisotilas. Kaikki luikuriteothan tein Ylpalvon puitteissa.
Sitten oli muutama tapaus, joita kiinnosti vain ja ainoastaan heilua mukana ja olla haita <!-- Snip -->
Niin, että se kun menee simputuksen pelossa leiriä pakoon tilkkaan _vapaaehtoisesti_ on lieventävä asianhaara? Simputusta en hyväksy millään muotoa jos se kohdistuu yhteen henkilöön. (Useaan henkilöön kerralla simputus kuuluu intin sairaaseen maailmaan.)
Mä todellakin olin osa koneistoa. Pikkuinen paska koko isossa kasassa, yksi johtaja suorittamassa omaa palvelustaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Henkilökohtaista jäynäntekoa, oli se sitten joukkueen parhaaksi tai ei, en hyväksy. En siis ymmärrä, miten palvelit "parhaalla" mahdollisella tavalla. En ymmärrä niitä jumaluuskompleksin omaavia henkilöitä, jotka toimivat "isänmaan edun" nimissä ja "ohjaavat" heikot linkit omien katsomustensa mukaan. Armeijassa opetetaan juuri tuollainen käytäntö. Sodassahan juuri tarvitaan tuollaisia aivopestyjä.
Ja meistä tuli valioyksilöitä. Oltiin ihan vitun hyviä ja koko joukkue tiesi sen. Jokainen jääkä <!-- Snip -->
Onnistumisen tunne? Hm. No kai sen voi siitä saada. Ehkä se on minun sairas mieleni joka ei halua istua pelinappulaksi. En koe minkäännäköistä onnistumisen tunnetta siinä, jos paukkupatruunoilla valtaan, aivottomasti totellen johtajani käskyjä, jonkun linnakkeen, jossa on muita suomalaisia. Minä vain en ymmärrä koko intin ideaa siinä, että saadaan luotua ihmisiä, jotka tosissaan uskovat, että heistä on ihan oikeasti hyötyä sodassa. Ihmisiä jotka kuvittelevat, että maajoukoilla on jonkunnäköinen merkitys sodassa. Se, että annetaan joku mitali jostain leikkisodasta ja sen jälkeen kaikki reippaina käymme rekkain alle.
Omasta mielestäni ongelma tossa laitoksessa on, että heikosti motivoituneita ei karsita pois ennen <!-- Snip -->
Nimenomaan. Armeija olisi toiminut huomattavasti paremmin ilman minua. Sitä yritin heille kertoa. Eivät uskoneet. Siksi kostin. Juha Vuorisen sanoja lainatakseni: "Mulle ei vittuilla."
On todella vahinko, että täällä plattarissa voi ymmärtää (tai haluaa ymmärtää) asiat näin väärin.
Mikäli näin on, niin pahoittelen. Itse en vain ymmärrä sitä uhoa ja ylpeyttä minkä tuosta pelleilystä joku voi saada.
Jos olisit nähnyt mut säätämässä tossa laitoksessa tai tuntisit ihmisenä niin varmasti tietäisit että en tode <!-- Snip -->
Se on hyvä. Respect nousi.
Yhtä asiaa en susta ymmärrä. Miksi ihmeessä sä et mennyt sivariin?
Sain kolme kuukautta lisää rangaistusaikaa. En halunnut seitsemää.
Originally posted by jUSSi:
jUSSi: kenties jopa puolustaisin vakaumusta_s_i hengelläni,
<!-- Snip -->
Ei, Al-Qaida ei puolustaisi sinun vakaumustasi. He tahtovat koko maailman uskovan kuten he,
Totta, luin väärin. Pahoitteluni. S tai N kirjain... Ne on niin samannäkösiä... (Syyllistyin itse siihen mitä vihaan: Pikalukuun) Minä en puolustaisi edes omaa vakaumustani hengelläni. Olisihan se kiva, jos olisi henkilöitä, jotka uhraisivat henkensä minun edestäni. Minä voin myydä sanani, maani ja mummoni, jos se on edellytys minun selviytymiselle.
Loppulause: Ihmisen tappaminen on väärin, jos vaihtoehtona on mikä tahansa muu. Vaikka karkuun juokseminen.
Peace.