Pehmeellä alotuksella saadaaan porukka motivoitumaan ja siten hyvä lopputulos (eli osaava sotajoukko) on huomattavasti helpompi saavuttaa.
t: elinikäisen rasitusvamman kumisaappaita saanut (ai mitä helvettiä, oliko intissä lenkkarit & maiharit?)
893 posts, 45 pages, 375,668 views
Ja seuraavat 8 päivää pääsinkin sitten toimimaan leirikomppanian varapäällikkönä. 200 miehen viikon leirin organisoiminen vaati perusteellisen valmistautumisen, mutta työ palkittiin.
Kun homma vielä sujuu niin skapperit ei tosiaan hommiin puutu vaan katsoo tyytyväisenä vierestä.
Voisi jopa sanoa että hieman suurempikin sykkiminen alkaa kannattaa tossa tilanteessa :eek:
Juuri tuo johtaminen oli yksi niistä eniten tarkkailluista asioista koko leirin aikana (kun rukissa kerran ollaan).
Kevennetty alku on ainakin meidän mokkeleilla ollut täysin naurettavaa. Pinkka ja punkka tarkastuksia ei saa järjestää, koska viikko-ohjelmassa ei erikseen lue. Kaikki tehdään muutenkin niin ettei äidinpikkupallerot lähde kotiin, silti keskeyttäneitä on enemmän kuin omassa saapumiserässäni.
-tj39-
Pitääkö muiden kärsiä paskasta sen takia että itse joutui tekemään niin?
Itse asiassa oma yksikköni tuntuu suorastaan lepokodilta verrattuna muihin aselajeihin. Pointtini oli siinä että kevennetystä alusta huolimatta keskeyttäneitä on ollut enemmän kuin puolivuotta sitten, ja syynä ei ole olleet fyysiset jutskat.
Upinniemessä, ainaki neloskomppaniassa ei kevennys kyllä paljoa näkyny. :hah:
... ikuisen ylinemis kiellon...
Alokasaika takana Isosaaressa ja perjantaina suunta Upinniemeen, tarkalleen toivottavasti RanJVAuKiin. Eli tiukkaa tulee olemaan, huomattavasti tiukempaa kuin tähän asti.
Mutta perseilijöihin pitäisi kyllä alikersanttien saada puuttua vähän kovemmin ottein. Pahimmat läpät, kuten alikien "huutamiskielto" ensimmäisten viikkojen aikana olivat kyllä omiaan murentamaan joukon toimivuutta kurin puuttuessa. Itse ainakin kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä yhteiset hommat toimivat paremmin, kun edestä käsketään ja takana pidetään turpa kiinni ja tehdään. Eniten rupesi useiten risomaan joidenkin taistelijoiden pakonomainen tarve sooloilla sekä kommentoida ja kyseenalaistaa joka ikistä pienintäkin käskyä.
Kuvitteellinen esimerkkisuoritus:
Oikeastaan ihan kiva päästä nyt vähän selkärankaisempaan joukkoon jatkamaan. Saa nähdä kestänkö hajoamatta tuon Rannnikkojalkaväkiaukin ekat 7 viikkoa.
Itse ainakin kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä yhteiset hommat toimivat paremmin, kun edestä käsketään ja takana pidetään turpa kiinni ja tehdään.
Itse ainakin kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä yhteiset hommat toimivat paremmin, kun edestä käsketään ja takana pidetään turpa kiinni ja tehdään.
Ei taida olla miehellä uraa yritysmaailmassa - sitä hienompi varmasti skapparina, vartijana tai poliisina. Mutta näitäkin toki tarvitaan. *huomaakevytkieliposkella* ;)