Originally posted by Tom Docker:
heinäkuussa nokka kohti vekarajärveä.. mutta tammikuussa se onkin sitte jo ohi!
Menin 4.1.1999 Kakarajärvelle ja ajattelin, että jos ei kahessa viikossa hullun papereilla kotiin, niin sitten kesällä viimeistään.
Toisin kävi. Tein asiat oman pääni mukaan jo alokaskaudesta saakka, mutta vältin pekat. Keksivät dorkat, että minähän lähden elsaan = RUK... AUK listalta nimeni löysin, ja kovan taistelun ja hampaiden kiristyksen jälkeen sain lievennetyn tuomion. Olin lääkintämies á 270vrk...
MUISTAKAA KAIKKI TÄMÄ!
Armeijassa millään ei ole väliä. Sinä saat tehdä asiasi juuri niinkuin sinulle parhaaksi sopii. Kaikkeen löytyy porsaanreikä. Alokaskausi on sitä aikaa, kun opitaan kaikki se mitä on opittavissa ja loppuaika on kotiuttamisen odottelua. Kusettakaa, valehdelkaa, huijatkaa, pomputtakaa, kiusatkaa yms. yms. sitä kantahenkilökuntaa. Itte ovat uransa valinneet.
Esmes: Olin pahkajärvellä leirissä, sirrakuskina. Esimieheni Sotilasmestari ... no nyt en nimeä muista, mutta sadisti se oli ... oli sekoittanut aikataulut. Minulle tuli ilmoittamaan, että nämä potilaat varuskuntasairaalaan ja sitten mahdollisimman pian tuonne ammuntapaikalle, sillä ammunnat odottaa vain sinua. Ajoin potilaat, kävin kassulla vessassa (numero 2) ja sitten varusvarastolle vaihtamaan uutta maastopukua (polvet oli likaset) ja hain siinä samassa lääkärin määräämät aurinkolasit. (kannattaa sanoa, että tulee pää kipeäksi auringonpaisteessa. saa kunnon kasari blehat!!) Siitä sitten ammuntapaikalle hissun kissun, ja koko päivän ammunnat oli koko ajan myöhässä. Esarihan siitä tuli. Mutta siitä tuli ainoa koko inttiaikani kurinpitotoimi - nuhteet. Vain nuhteet, sillä Ylpalvo ei ole missään määritellyt mitä tarkoittaa "mahdollisimman pian". En siis voinut tietää kuinka nopeasti tai mihin aikaan siellä piti olla.
Ja jos Ltn.Hänninen on vielä lääkintähuoltoupseerina, niin hälle lämpimiä terkkuja 1/99 lämäriltä (Vihjeeksi voi sanoa hälle että olen se ainoa Viestimies joka sai 99 luvat - uskon, että varmasti muistaa - mulla oli eniten esitutkintoja meidän kompaniassa, mutta ei yhtään pekkaa - olin se dorka joka koko ajan keksi kujeita ja eri tempauksia. Ja kannattaa kysyä hältä, että mites 2/99 tulotarkastuksessa meinaa sahapukki ja lause "huuda mun sotilasarvoa!")
Ja Kouvolassa kannattaa juoda majurin drinkki tms. sillä siellä on sotilassairaalan majurin mukaan nimetty drinkki. (Hän joi sitä aina aamuisin...) Sis. Votkaa, kahvia ja sisu-pastilleja. !! Ihan oikeasti kahvia ja sisua sekaisin votkan kanssa. Näin tämän kerran vahingossa, ja meinasi hän siitä suuttua, että hänen toimistoon säntään koputtamatta...
edit: no tarinaahan riittää:
Originally posted by naive:
mites muuten on ton röökin polton kanssa?
eli kannattaa varmaan himotupakoitsijan
varata nicorettea mukaan...
Röökiä mukaan monen monen monen monta kartsaa. Siellä on kyllä aikaa poltaa. Ei tosin alokaskaudella.
Originally posted by plink:
iltavapaatkin loppuvat Vekaralla aina viimeistään klo 21, koska tykärit ja pioneerit ovat kuulemma joskus pari vuotta sitten ottaneet Kouvolassa sen verran pahasti yhteen.
Näin meillekkin 1999 kerrottiin... Ts. Meille kerrottiin, että 2/98 aikana tykärit ja pioneerit on tapellu.
Ja muuten nurmiporat... kun te kuitenkin siellä huutelette, että tyhmä saa olla, muttei tykkimies, niin kuinkako moni nurmipora etenee ilman tyksitökeskitystä ensin?
Ja btw. Itse olin aluksi 2.VK/I-SVP/KarPr, mutta sitten käsky kävi lämäriksi ja musta tuli EK/I-SVP/KarPr miehiä. Lämäreiden, koirien ja alikkien kans samassa kerroksessa. Vempat ja "urheilijat" (ainakin näin väittivät... löysimmät tyypit oli urheilukompaniassa) oli alakerrassa.
[ 01 July 2002: Message edited by: Taedium ]