Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,125 views

#501 • • diezel Guest

Mä olin itsemurhajääkäriryhmän johtaja ja Luutnantti Leppäsen lempilapsi. :hah:

jaa.. :excellent:
En ite ollu Leppäsen joukkueessa.. omana kouluttajana taisi olla yksi rasittavimmista (ei fyysisesti varmaan) opistopalikoista, eli luutnantti Lindroth (vai Lindroosko se oli ?) :) ei ole ikävä..

edit:
post-yourself-threadin perusteella näköjään samaan aikaankin..
#502 • • HydroGen Guest
Niinisalo 12.07.2004 per***e
No toi paikka nyt KUULEMMA ei oo mikää paha, mut ite armeijan periaate kyrpii niin vitusti!!!!!
Pakko käydä maineen takia???
#503 • • jUSSi Guest

Mietinpähän vain, että kuinka paljon on pelkoa joutua kertaamaan tavallisena kaupunkitaistelijana, kun ei hirveästi kiinnostaisi. Kotiutumisesta tosin on jo yli 2 vuotta eikä mistään vapaaehtosista kertauksista ole lappua tullut.

voi kuule, kyllä se sieltä tulee :)

oma kertauslappu tipahti luukusta vähän aikaa sitten, eikä intin loppumisesta ole kuin 6 vuotta :D
#504 • • Ath Guest

Heräsin viiden tunnin jälkeen Santahaminassa siihen, kun luutnantti Leppänen huusi "ajoneuvosta nouse"!:D

Olitko kenties 1. JK:ssa itsemurhajääkärinä ? :)

Mietinpähän vain, että kuinka paljon on pelkoa joutua kertaamaan tavallisena kaupunkitaistelijana, kun ei hirveästi kiinnostaisi. Kotiutumisesta tosin on jo yli 2 vuotta eikä mistään vapaaehtosista kertauksista ole lappua tullut.

"Kertaussykli" riippuu aika pitkälti siitä minkä kiireysluokan joukkoihin olet sijoitettuna kriisiajan kokoonpanossasi, ykköskiireysluokan kokoonpanoilla tuo sykli on kolme vuotta ja kakkoskiireysluokan kokoonpanoilla viisi vuotta. Ykköskiireysluokkaan kuuluvat pääasiassa valmiusprikaatit ja kakkoskiireysluokkaan muut.
Käytännössä voi seuraavaa peukalosääntöä soveltaa: jos olet käynyt intin Säkylässä, Vekaranjärvellä tai Kajaanissa niin joudut todennäköisesti kertaamaan kolmen vuoden päästä kotiutumisesta, jos taas olet jossain muualla niin kertauskutsu on odotettavissa siinä viiden vuoden päästä kotiutumisesta.
Nämä ajat ovat siis "noin"-aikoja, mutta jos sinulle ei lappua ole siinä 6-7 vuoden jälkeen tipahtanut niin todennäköisyys sen tipahteluun alas postiluukusta on aika pieni.

.
#505 • • Ozie Guest

Noista junakuljetuksista tuli vaa mieleen.
Oltiin 3.-15.11. Mpkk:n kranaatinheitinleirillä rovajärvellä ja meillä oli käytössä sellaset ihan bränikät sotilaskuljetusvaunut. Tavallisista vr:n sinisistä kaukojunavaunuista otettu penkit pois ja pantu laverit kahteen kerrokseen. Oli aika luksusta ku oli oikeet vessat, öljylämmitykset, tupakkahuoneet ja kaikki :D

Ei tarvinu paljo metelii kuunnella eikä kipinävuoroja pidella :excellent:

Joo tultiin kans Lohtajalta moisella. Oli kyl mukava reissu. Pientä häröilyä junassa ja muutenki lepposa fiilis ku leiri päättyy. Niissä on viel semmonen hyvä erillinen pienempi apukouluttajien osasto. Harmi vaan ettei leffoja ollu toisin ku menomatkalla ku mentiin busseilla.

Niinisaloon mentiin taas vuorostaan maseilla. Kyllähän mä mielummin semmosella melkeen meen ku bussilla. Telttapatja siihen ja sit vaan makuupussiin sukella. Olin viel järjestelly lavan sen verran hyvin et tykkimiehet sun muut änkes sinne taakse ja apukouluttajilla oli hyvät tilat nukkua siinä edessä. Parhaat unet sillä leirillä melkeen 6h ehti siinäki nukkuu perkeleen mukavasti. Teltas aina joku onnistuu herätää vähän väliä tai on liian kuuma.
#506 • • kitty Guest
meikä saa sittenkin viettää enemmän ku 3vrk reservis... en kyl tiedä harmittaako vai ei... :right: en sit menekään sah-kursille...
ainakin pääsee viel vähän aikaa leikkiä sotilasta... sunnuntaina joensuuhun sotaharjoitukseen... :D ja sit lomalle ja sit tää ilo loppuu...

eiköhän ne kertausharjotukset riipu aika paljon aselajista... lent.tekn alal mennää vähintään 3 vuoden välein ku pitäis pysyä ajantasal tekniikan kanssa ym. niit lappui tulee miten sattuu... kaveri sai kutsun kertaamaan päivä sen jälkeen ku kotiutui :laugh: :excellent: ja sit taas mun faijal ei oo tullu yhtään... :scared:
#507 • • tumpsi Guest
Joo-o, Tj 208//AuK tj 9
Viime torstaina Tykistöprikaatin komentaja Eversti Jukka Haaksiala
nimitti meikäläisen TykkiMiesToimiKunnan puheenjohtajaksi. Samalla hetkellä kun herra eversti pisti nimensä paperiin, mun mettäaamut väheni n. viidestäkymmenestä nollaan.
Oma toimisto kaikilla herkuilla (mm. TV, videot, reilu sata leffaa, sohva ja nojatuoli, jääkaappi, mikro, kaffinkeitin, 2*uunituore tietokone joiden tehoja en o kerenny selvittään...etc.etc.) ainoo mikä puuttuu on nettiyhteys, mut se onkin eka asia minkä ajattelin virassani korjata.
Homma on täyspäiväinen, joten en voisi juurikaan hilpeämpi olla :D
#508 • • D.Dekker Guest
Ohi on!!

Tj 20
Leiri Tj nolla!
lomilla 16
kassulla 4

:D
#509 • • Kaum Guest
SH:n PstK:n b-miesautohallikirjuri TJ 20. Leirit 0. Kassuaamuja 9.
Vähenee ennen kuin loppuu...
#510 • • Quu Guest

SH:n PstK:n b-miesautohallikirjuri TJ 20. Leirit 0. Kassuaamuja 9.
Vähenee ennen kuin loppuu...

No saatana! Mieshän on samoissa hommissa kuin minä olin Taivallahdessa! :D

Ltn Lehto on muuten oikeasti hyvä jätkä. Lisäksi Kaukelin (ilmeisesti kolleegasi) on yksi lapsuudenystävistäni.

Oletko törmännyt missään vanhoissa papereissa Kjääk Vuorisen juttuihin?

Lähetä Lehdolle terveisiä.
#511 • • Kaum Guest

Oletko törmännyt missään vanhoissa papereissa Kjääk Vuorisen juttuihin?

Ei oo tullu törmäiltyä. Ja Lehdon jutut on välillä aika sairaita. Arvaa muuten onko sekaannuksia kun mulla on sama sukunimi kun ajomestarilla...
#512 • • Tapi T Guest

Viime torstaina Tykistöprikaatin komentaja Eversti Jukka Haaksiala nimitti meikäläisen TykkiMiesToimiKunnan puheenjohtajaksi. Samalla hetkellä kun herra eversti pisti nimensä paperiin, mun mettäaamut väheni n. viidestäkymmenestä nollaan.
Oma toimisto kaikilla herkuilla (mm. TV, videot, reilu sata leffaa, sohva ja nojatuoli, jääkaappi, mikro, kaffinkeitin, 2*uunituore tietokone joiden tehoja en o kerenny selvittään...etc.etc.) ainoo mikä puuttuu on nettiyhteys, mut se onkin eka asia minkä ajattelin virassani korjata.
Homma on täyspäiväinen, joten en voisi juurikaan hilpeämpi olla :D

Itsekin meinasin hakea tuohon hommaan silloin joskus ja olisin melko varmasti päässytkin, mutta olen myöhemmin kiittänyt luojaani siitä, etten tehtävään hakenut.

Varusmiestoimikunnan puheenjohtajan homma todellakin on ihan mukava merkintä papereihin, mutta ainakin meille Santahaminassa VMT:k puheenjohtajalla oli hyvin vähän tekemistä. Puheenjohtaja oli hyvä kaverini ja hän kertoi, että leffojen katselu, ylettömät päiväunet ja sodessa istuminen kävi jo kuukauden jälkeen tylsäksi. Lisäksi tuossa hommassa todellakin oppi puhumaan pehmoisia ja luistamaan kaikesta mahdollisesta. Toivottavasti teillä tykäreillä homma on toisin...

Mä en missään nimessä voi suositella noita varusmiestoimikunnan nakkeja. Toimistossa istumista ja lusmuilua voi harrastaa muutenkin, mutta perinteisiä armeijan juttuja ei missään.
#513 • • olliS Guest

En ite ollu Leppäsen joukkueessa.. omana kouluttajana taisi olla yksi rasittavimmista (ei fyysisesti varmaan) opistopalikoista, eli luutnantti Lindroth (vai Lindroosko se oli ?) :) ei ole ikävä..

Ylivoimaisesti rasittavin opistopalikka oli kyllä Luutnantti Rikkonen!
Eivät Leppänen eikä Lindroos päässeet lähellekään.. :panic:

Päivän inttiquote: Jos te vittuilette minulle, minä vittuilen teille!
#514 • • diezel Guest

Oliko Rikkonen se iso palikkapää isoinen laseineen ?
Taisi olla komppanian vääpelinä juuri kun minä siellä oli.. naurettava yksilö tosiaan.. ei tosiaan sitä joukkueen kouluttajana olisi kestänyt :panic:
#515 • • kilobitti Guest

Nämä ajat ovat siis "noin"-aikoja, mutta jos sinulle ei lappua ole siinä 6-7 vuoden jälkeen tipahtanut niin todennäköisyys sen tipahteluun alas postiluukusta on aika pieni.

kotiuduin 2.7.1999. Tippuis jo se lappu :D
#516 • • Tapi T Guest

Eivät Leppänen eikä Lindroos päässeet lähellekään..

Taisi olla komppanian vääpelinä juuri kun minä siellä oli.. naurettava yksilö tosiaan.. ei tosiaan sitä joukkueen kouluttajana olisi kestänyt

Älkääpäs nyt pojat Rikkosta dissailko. Ainakin mä tulin sen kanssa aivan erinomaisesti toimeen ja kaikki villeimmätkin ehdotukset hyväksyttiin lähes aina. Lisäksi Rikkonen kyllä piti huolta varusmiehistä ja hoiti muutenkin hommansa lähes esimerkillisesti.

Tosin lääkintämiehille Rikkonen keksi nakkeja kaiken aikaa ja meidän lämit juoksivat varsin ahkerasti kadettikoulun ja muiden pataljoonan yksiköiden harjoituksissa.

Mikäs teillä johtajilla on, kun ette ole laittaneet miehiä siivoamaan yksikköä? Koska ette osaa käskeä heitä siivoamaan, niin saatte siivota itse. Kahdenkymmenen minuutin kulttua komppania on siisti ja kaikki punkat ovat kunnossa. Ja te Tunturi ajatte partanne!
#517 • • NS Guest

Taisi olla komppanian vääpelinä juuri kun minä siellä oli.. naurettava yksilö tosiaan.. ei tosiaan sitä joukkueen kouluttajana olisi kestänyt :panic:

Kaikki jotka ovat olleet päivystämässä Rikkosen toimiston vieressä tietävät varmasti kuina ärsyttävällä äänellä se minuutin välein huuteli sieltä kopistaan: pääivystäjä! Rikkonen oli suuri lapsi ja pahimman luokan jänkyrä, joka kerran jotain päätettyään piti siitä kiinni vaikka loppuun asti. Vahvistamattomien lähteiden mukaan äijä on lopettamassa nyt vuoden vaihteessa. Eipä tarvi enää kertauksissa sietää sitä.

Päivän inttiquote: "Siviilissä olen erittäin rento ja mukava mies. Palveluksessa olen säälimätön ja ankara. Tiedättekö mitä? Olen aina palveluksessa!"
#518 • • olliS Guest

Eivät Leppänen eikä Lindroos päässeet lähellekään..

Taisi olla komppanian vääpelinä juuri kun minä siellä oli.. naurettava yksilö tosiaan.. ei tosiaan sitä joukkueen kouluttajana olisi kestänyt

Nimenomaan se neliöpää-heittotukka-rillipää :D

Älkääpäs nyt pojat Rikkosta dissailko. Ainakin mä tulin sen kanssa aivan erinomaisesti toimeen ja kaikki villeimmätkin ehdotukset hyväksyttiin lähes aina. Lisäksi Rikkonen kyllä piti huolta varusmiehistä ja hoiti muutenkin hommansa lähes esimerkillisesti.

Tosin lääkintämiehille Rikkonen keksi nakkeja kaiken aikaa ja meidän lämit juoksivat varsin ahkerasti kadettikoulun ja muiden pataljoonan yksiköiden harjoituksissa.

Joo kyllä mäkin tulin Rikkosen kanssa hyvin toimeen, mutta ongelma olikin se kun sen naamaa joutui katsomaan vähän liiankin paljon. Nimim. Lääkintäryhmän Johtaja alik. (nyttemmin kers.) Sovijärvi.. (n.100 päivää metsässä) :confused:
Ja tosiaan, lääkintämiehet jos mitkä olivat näitä nakkisankareita, kun ei niillä mitään tekemistä VKS:ssakaan kuulemma ollut :laugh:
Minä sain sitten kuulla avautumista lääkintämiehiltäni.. yritin keskustella Rikkosen kanssa tästä lääkintämiehien nakittamisesta, mutta eipä ollut juurikaan hyötyä. Jos Jantteri (Rikkosen lempinimi) oli keksinyt jotain pienessä päässään, siitä ei sitten voinut poiketa ei niin millään.

Tosin oli hänelläkin hyvät hetkensä, esim. onnistuneen leirin jälkeen Jantterilta irtosi jopa pientä hymyä ja vitsin poikasta :cool:
#519 • • diezel Guest

Nimenomaan se neliöpää-heittotukka-rillipää :D

Pitihän hän jotain saarnaa silloin alussa, että hänellä on aivan omat metodinsa kuin muilla ja sitten niitä tussun kuvia ei suvaita.. ja piti viimeseen asti kyllä kartella vääpelin toimistoon menoa kun tukka oli aina sen verran "pitkä", että Rikkonen kyllä olisi sen leikkauttanut. :)
#520 • • Lachesis Guest

Ei oo tullu törmäiltyä. Ja Lehdon jutut on välillä aika sairaita. Arvaa muuten onko sekaannuksia kun mulla on sama sukunimi kun ajomestarilla...

Huh, yritän aina vältellä Lehtoa kun asioin Kuljetuskeskuksessa.. :)

Leirikuljetuksista sen verran, että kannattaa hankkia ajolupa - ei pahemmin tarvitse matkustella pasissa tai masissa.