Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,044 views

#441 • • Ben Matlock Guest
Kyllä MD:n aionkin ottaa mukaan sitten ensimmäisen loman jälkeen. Mut kun siihenkin on ainakin kaks viikkoa...

ei kyllä nyt pitää mennä..
Radarski

#442 • • Radarski
Aah, eka loma Vekaralta.. oon Ensimmäisessä viestikomppaniassa.
Maanantaina takas. On ollu suht helppoo siellä.
Caro²

#443 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Onkos täällä ketään kuka aloitti palvelemaan Kotkan Rannikkoalueella, ja vieläpä ehkä jopa Rankin linnakkeessa?
Itse tulen sinne koksuksi tämän viikon perjantaina :)
#444 • • Ana-- Guest
Kantsii olla eksta-varovainen soittimien sun muun arvotavaran
kanssa, vaikka tuvansisäinen solidaarisuus ois kuinka huipussaan.

Monelta kaverilta tupakaverit vei helvetin arvokastakin tavaraa
lukitsematta jääneestä tupakaapista.. Kaverille ei jätetä, tosiaan.
#445 • • Ben Matlock Guest
Ekalla lomalla Keuruun suojelukoulusta.Kaks viikonloppua kiinni,kyllä loma tekeekin hyvää:)
Muuten ihan ok meininki mutta säät vähän haittaa.Kaikki paidat aina hiestä märkiä ja tuvassa haisee ihan paskalta.
Ruoka on tosi hyvää ja sitä tuleekin syötyä reilusti.
Kaapin aion todellakin pitää aina lukossa...ja tavarat tallella.Ikävä täytellä jotain pienvahinko ilmoituksia kadonneen lusikkahaarukan takia yms...
#446 • • D.Dekker Guest
KaartJr/UudJp/KrHK

sopivan löysää ollu näin alussa ja lomaa pukkaa :)

tiistaina kiikalaan leirille ja taas ens viikonlopuks lomille :cool:
#447 • • renni Guest
Kiva pieni saari 40 minuutin lauttamatkan päässä Upiniemen varuskunnasta. Ihan kiva paikka, erinomaiset ruuat ja rento meno.

Vaikka iltalomia ei lauttamatkan takia olekaan niin ne on korvattu vähän pidemmillä viikonloppulomilla.
#448 • • Ben Matlock Guest
Voisi vielä mainita että meillä ei ole ollenkaan iltalomia eikä niitä luultavasti koskaan tulekaan.Syynä tähän on huonot kokemukset aikaisemmilta vuosilta kun varusmiehet tulivat takaisin suht.huonossa kunnossa tai eivät tulleet takaisin ollenkaan.
#449 • • Ana-- Guest

Kiva pieni saari 40 minuutin lauttamatkan päässä Upiniemen varuskunnasta. Ihan kiva paikka, erinomaiset ruuat ja rento meno.

Vaikka iltalomia ei lauttamatkan takia olekaan niin ne on korvattu vähän pidemmillä viikonloppulomilla.

Hehe, mäkkäri. Olin siellä ite muutamalla leirillä ja pakko sanoo,
et sinänsä ihan makee mesta, tosin Isosaaresta sinne lähetet-
tiin kaikki, joista ei hirveesti tykätty.. Aika hölmöä sinänsä, mut
alikessut päätti ketkä sinne menee. Kouluttaako ne vielä alokkai-
ta siellä? Mun mielestä alokaskoulutus mäkkärissä lopetettiin jo
ja koko mestaa meinas uhkaa sulkeminen...
#450 • • renni Guest

Hehe, mäkkäri. Olin siellä ite muutamalla leirillä ja pakko sanoo,
et sinänsä ihan makee mesta, tosin Isosaaresta sinne lähetet-
tiin kaikki, joista ei hirveesti tykätty.. Aika hölmöä sinänsä, mut
alikessut päätti ketkä sinne menee. Kouluttaako ne vielä alokkai-
ta siellä? Mun mielestä alokaskoulutus mäkkärissä lopetettiin jo
ja koko mestaa meinas uhkaa sulkeminen...

Leirillä Mäkkärissä :D.

Joo. Ne lopetti joskus vuonna 1 tai 2 alokkaiden koulutuksen mäkkärissä mutta II/2002 tuli pitkästä aikaa ekat alokkaat. Me ollaan kolmansia alokkaita siellä pitkän tauon jälkeen. Tulee kuulemma "Suomen parhaat sotilaat" mäkkäristä nykyään. Perustuu muka siihen että siellä on niin pieni porukka et kaikki tuntee toisensa ja on niin hyvä henki että jos joku jää porukasta ni muut auttaa tjsp. Ihan jees henki meillä on. Niin ja ampumatulokset on kuulemma kans paljon paremmat ku esim. Upiniemessä.

Aika jännää ku pääsin Mäkkäriin ku isukki oli siellä joskus nakkisodan aikaan kersanttina ja on kuullu siltä yhtä jos toista kyseisestä paikasta :)
#451 • • Ana-- Guest

Aika jännää ku pääsin Mäkkäriin ku isukki oli siellä joskus nakkisodan aikaan kersanttina ja on kuullu siltä yhtä jos toista kyseisestä paikasta :)

Joo, faijakin kävi mäkkärissä johtajakoulutuskauden, oli aukissa
isosaaressa. Sattuipa olemaan yhden mun entisen tupakaverin
faijan kanssa samassa tuvassa :) 30 vuotta myöhemmin, Kurittu
ja Kuitunen taas samassa tuvassa :D Hassuja yhteensattumia.

Faijakin kerto isosaaresta hyviä juttuja, liittyen lähinnä upseerien
alkoholinkäyttöön... :)
#452 • • r.pete Guest

Onkos täällä ketään kuka aloitti palvelemaan Kotkan Rannikkoalueella, ja vieläpä ehkä jopa Rankin linnakkeessa?
Itse tulen sinne koksuksi tämän viikon perjantaina :)

Olin koksuna sielä muutama vuosi sitten. Prkl. kun en muista skapparien nimiä, voisi kertoa pari juorua menneiltä ajoilta. Mitäs siinä talossa on nykyään, missä on (oli) suksivarasto ja punttisali?
#453 • • jUSSi Guest
oli sitten eilen postilaatikossa ilmoitus kirjatusta kirjeestä jonka voi noutaa lähimmästä postin toimipisteestä. No eihän siin varsinaisesti mitään, mutta kun lähettäjänä oli Helsingin sotilasläänin esikunta, niin arvaahan sitä mitä tuleman pitää :hah:

Ei ollut kaunis pyyntö tai ystävällinen kutsu saapua vaan ihan tylysti käsky :D

Poikien partioleiri kutsuu maaliskuussa, 5 päivää.
#454 • • Tapi T Guest
Eikö nämä kertausharjoitukset mene siten, että harjoituksiin kutsutaan se sama yksikkö kokonaisuudessaan, jossa varusmiespalveluksensa suoritti?
#455 • • bulk Guest

Eikö nämä kertausharjoitukset mene siten, että harjoituksiin kutsutaan se sama yksikkö kokonaisuudessaan, jossa varusmiespalveluksensa suoritti?

Mä olen nyt ollut neljä kertaa ja vain kahdessa niistä yksikkö oli suunnilleen sama kuin varusmiesaikana. Tulevissa (syksyllä seuraavaksi) ei tule olemaan kuin yksi kaveri inttiajalta samassa porukassa.

t.>>>
#456 • • zAo Guest

Ei mene, ainankaan mun kohdalla. Osa meidän yksiköstä
kertaa nyt joulukuussa. Kutsu tuli vain osalle porukasta.
Olisihan se tietysti järkevää, jos sama porukka olisi samaan
aikaan kertaamassa.
Epäilen myös vahvasti, ettei mulle kertauskutsua tule pitkään aikaan,
vaikka vaunun johtajan kanssa paras oltiin vaunuryhmä yksikössämme.
Kiitos käsittämättömän sijoituksen takia, kertauskutsua saa odotella.
Plus että BTR-50:t ajetaan varmaan romuttamoon kohta...
#457 • • D.Dekker Guest
Tänään jäljellä 53!
pari viikkoo kassulla + 11 leirillä ja loput lomaa!
Vähiin käy ennen ku loppuu :)
#458 • • tumpsi Guest
TJ 228/AuK TJ 29
Hetki sitten tulin himaan.. Rovalle 21h karjavaunussa, ei kiva. Rovalta pois viiden päivän jälkeen, onneks siviilijunalla tällä kertaa. Syynä juuri hankittu eturauhastulehdus. (Suht viileitä terveisiä tulenjohtomontusta). Tuloksena 9 päivää kotihoitoo, et ei sinänsä mikään paha nakki ;)
Ja eikös tän topicin virka ollu vaihtaa intti kuulumisia? Juu, siinähän ne aamut vähenee (mutta HITAASTI), ja muutenkin on ollu ihan siistiä.
Vaikkakin lähdin sinne sillä tutulla "vittu tää on perseestä, mä lähden himaan" asenteella. Mut toisin kävi, AuKkiin tuli mentyä ja kivaa on ollu.

btw. Ketään tulossa 12.01.2003 Niinisalon tulenjohto ja tiedustelupatteriin?
#459 • • Tapi T Guest

Hetki sitten tulin himaan.. Rovalle 21h karjavaunussa, ei kiva.

Siis häh?! Kuljetetaanko varusmiehiä rauhankin aikana lämmittämättömässä junan vaunussa? Miten ihmeessä matka voi kestää 21h?
:eek:
#460 • • tumpsi Guest

Hetki sitten tulin himaan.. Rovalle 21h karjavaunussa, ei kiva.

Siis häh?! Kuljetetaanko varusmiehiä rauhankin aikana lämmittämättömässä junan vaunussa? Miten ihmeessä matka voi kestää 21h?
:eek:

Ei se kylmä oo, on sielä kamina. Mut melutaso on kyl kerpeleen korkeella.
Ja niissä vaunuissa ei oo minkäänlaisia jousia, tuloksena n.1 metrin sivuttaisliike about 2 kertaa sekunnissa, ja n.1 cm ylös-alas tärinä n.10 kertaa sekunnissa. Arvot siis täydessä vauhdissa joka on 80 km/h.
Matkalla piti päästää useita nopeampia junia ohi, joten jouduttiin pysähteleen siellä täällä erinäisiks minuuteiks + Oulussa oltiin reilu tunti.
Matka oli siis Niinisalo-Misi (n.750 km)
Itekki ihmeteltiin kestoo ku saatiin kuulla se, mut kyllä siinä todellakin meni niin kauan. Misistä vielä 1,5h moottorimarssia ekoihin asemiin, onneks päästiin Pasilla.