JIPPII KICKS ASS !

50 posts, 3 pages, 10,395 views

Avatar
#21 • • propeller@head Guest
Siellä firmassa taitaa jollain olla huumorintajua. Syyskuun 11.päivän jälkeen mun kännykkälaskuissa oli osoitteen alapuolella,siis siinä missä joskus lukee Finland,luki Afganistan.
Sen lukee nykyisissäkin laskuissa....
Muuta kivaa kys. firmasta on just se että laskut tulee milloin sattuu.
Avatar
#22 • • Jone Guest
Tämä ei nyt liity Jippiihin, mutta en viitsi tästä asiasta vitutusta purkaakseni perustaa sille omaa topicia...

Kaksi kuukautta sitten tilasin Amertronicsilta ( www.amertronics.fi ) seuraavanlaisen tietokonepaketin (tiedot kutpeistattuna):

- Transcend DDR 512MB PC266
- AMD ATHLON XP 1900+ BOXED
- SOCKET A KT333 1AGP 5PCI 3DDR
- 19" LG FLATRON 1600x1200 85Hz
- G550 32MB RET DDR WITH CABLE
- LG CD-RW 32x/10x/40x IDE BULK
- DVDROM LG IDE 16x/48x SIS BULK
- MAXTOR D740X 80GB DMA133 7200
- LG REALTEK PCI 10/100 RJ45
- NÄPPÄIMISTÖ PS/2 WIN95 KT1000
- CORDLESS MOUSEMAN OPTICAL
- ATX MIDI,1X3,5 & 4X5,25

17.05.02 sain kyseiset kamat himaani, maksoin ne ja ajattelin innoissani että tässähän pääsee oikeasti tekemään töitä ihan vakavissaan. Pistin sitten broidini kavereineen kasaamaan koneen. 19.05.02 ilmeni että kasattu kone ei toiminut ja olin sitten ihan paskana siitä että juniorit ovat nyt varmaan rikkoneet vahingossa jotain. 20.05.02 ilmeni että näin ei ollut, vaan että Amertronics oli toimittanut minulle paskana olevaa tavaraa, joten heihin otettiin yhteyttä ja he lupasivat luonnollisesti vaihtaa toimimattomat komponentit uusiin free of charge.

Nyt 02.07.02 olen yhä edelleen ilman konettani. Amertronics lupailee milloin mitäkin, toisinaan asiakaspalvelusta ei vastata päiviin, toisinaan suoranaisesti kusetetaan ja valitettavasti se, joka tästä koko prosessista suoranaisesti kärsii, on minun maineeni, jota olen vuosikausia koittanut huolellisesti rakentaa mahdollisimman luotettavaksi. Miksikö kärsii? No, on asiakkaita, joille olen itse luvannut tiettyjä duuneja valmiiksi ja joille joudun jatkuvasti selittelemään miksi en ole saanut niitä edes aloitetuksi. En voi jättää asiaa sikseen ja ostaa uutta konetta enää muualtakaan koska olen jo maksanut Amertronicsille, joten joudun tässä nyt sitten tyytymään siihen että heitä ei ilmeisesti millään muotoa kiinnosta hoitaa kauppaa kunnolla loppuun.

Sanokaahan mikä olisi teidän mielestänne sopiva korvaus yhdestä menetetystä 1500e asiakkuudesta, jonka menetin Amertronicsin takia, siitä että näytän tällä hetkellä monien ihmisten silmissä epäluotettavalta henkilöltä täysin ilman omaa syytäni sekä siitä että saan käyttää aikaani milloin kuinkakin paljon selitelläkseni ihmisille mikä mättää? Kirjoittelen tässä nimittäin juuri Amertronicsille korvausvaatimusta asiasta.

Ainiin, osa ihmisistä on täällä ihmetellyt miksi en ole laittanut LSSS2002-kuviani vielä nettiin. Siitäkin saatte kiittää Amertronicsia.
Avatar
#23 • • Taedium Guest
Liittymistä kun puhutaan, niin Radiolinja on juuri aloittanut yhteistyönsä Vodafonen kanssa. Katselkaapa jostain maailmantilastoja suurimmista liittymätarjoajista.

...se siitä Jippiistä...
Avatar
#24 • • Mark Guest

Originally posted by Jone aka. @lex:
Tämä ei nyt liity Jippiihin, mutta en viitsi tästä asiasta vitutusta purkaakseni perustaa sille omaa topicia...

17.05.02 sain kyseiset kamat himaani, maksoin ne ja ajattelin innoissani että tässähän pääsee oikeasti tekemään töitä ihan vakavissaan. Pistin sitten broidini kavereineen kasaamaan koneen. 19.05.02 ilmeni että kasattu kone ei toiminut ja olin sitten ihan paskana siitä että juniorit ovat nyt varmaan rikkoneet vahingossa jotain. 20.05.02 ilmeni että näin ei ollut, vaan että Amertronics oli toimittanut minulle paskana olevaa tavaraa, joten heihin otettiin yhteyttä ja he lupasivat luonnollisesti vaihtaa toimimattomat komponentit uusiin free of charge.



Aika sylettävää. Etkö saa keneltään frendiltäs konetta lainaan enneku töhöilijät jaksaa toimittaa sulle koneen..? Mitä muuten sit teet duunikseks? Korvauksista vähän paha sanoo, pyydä nyt se 1500e ainakin ja sit tietenkin jotain siihen päälle...
Avatar
#25 • • JussiS Guest
Valitetaan nyt sitten.

Pioneerin maahantuojan (Kaukomarkkinat) huoltoa huonompaa paikkaa ei voi olla olemassa. Lähetin sinne n. neljä kuukautta sitten monivikaisen Pioneer 500:n huoltoon, tarkoilla vikaselosteilla.

Tänään se tuli, ja olihan siitä korjattu jopa yksi rahiseva potikka. Laskuakin tuli vaan 190e. Arvatkaa vaan maksanko laskun.
Apo

Posts: 1,574

#26 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Hifiklubi:

Vein oman denon 2500f:n kolme kertaa takuuhuoltoon, koska siinä ilmeni hyvin mystinen "soita jonkin aikaa ja paina paria nappia yhtäaikaa pohjaan -> kontrolli tilttaa" vika. Yhteensä noin parin kuukauden valohoidon jälkeen tilanne ei ollut parantunut. Ongelmat selvisivät vasta kun selitin ongelmat yhdelle kaverille joka koulutukseltaan osaa korjata pienelektroniikkaa. Syy selvisi noin tunnissa (kontrollin piirilevylle paljon kylmäjuotoksia) ja kaveri korjasi parikymmentä kylmäjuotosta puoleen tuntiin.
Avatar
#27 • • climate Guest

Originally posted by Apo:
Ongelmat selvisivät vasta kun selitin ongelmat yhdelle kaverille joka koulutukseltaan osaa korjata pienelektroniikkaa. ...kaveri korjasi parikymmentä kylmäjuotosta puoleen tuntiin.



Hehee. Hyvää porukkaa Hifiklubiin palkataan. Mulla oli vanhemmassa Denonissa kans joku ongelma, ja kiikutin k.o. roskan sinne huoltoon, jossa ne sanoivat ettei sitä kannata korjata vaan ostaa uusi.

Alkaa v-käyrä nousta tälläsiä tapauksia kuunnellessa, sama juttu aina: jos haluu että joku asia on tehty kunnolla, tee se ite. --> Harmi vaan kun ei osaa tehdä kaikkea ite, ja sitten kusetetaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
Avatar
#28 • • jaksu Guest

Originally posted by JZZ:
Pioneerin maahantuojan (Kaukomarkkinat) huoltoa huonompaa paikkaa ei voi olla olemassa. Lähetin sinne n. neljä kuukautta sitten monivikaisen Pioneer 500:n huoltoon, tarkoilla vikaselosteilla.

Tänään se tuli, ja olihan siitä korjattu jopa yksi rahiseva potikka. Laskuakin tuli vaan 190e. Arvatkaa vaan maksanko laskun.



juu, tuttu paikka. lukupään vaihto ceedee soittimeen 120 e. "tässä tultiin nyt niin pitkälle vastaan kuin mahdollista." pitänee vissiin jatkossa pysyä S-merkissä.
Avatar
#29 • • Vieras Guest
Joku hifilaitteiden korjaamo, jonka nimeä en muista:

Ikuinen ongelma Harman/Kardon-vahvarin kanssa, kuulokeliitäntä ei toimi tai soittaa vain toista puolta. Avasin sitten vahvarin ja huomasin, että liitäntä oli yritetty korjata tunkemalla katkaistu jäätelötikku sinne väliin. Faija kävi sitten liikkeessä räyhäämässä, ja kaverit eivät olleet tietävinäänkään mistään jäätelötikusta. Ei näin.
Avatar
#30 • • Late Guest
Tämän aiheen alle onkin sopiva kirjottaa myös viimesimmät omat kokemukset Nokiasta:

Ostin 13.03 5210:n...

-Ensimmäinen huolto (05.04-19.04)= Softa ja akku >>kesto: 14pv >> laite vaihdettu uuteen

-Toinen huolto (30.05-17.06) = Softa ja kenttä >>kesto: 18pv >> taas uusi laite

-Kolmas huolto (02.07) = Softa uusiks, tällä kertaa homma hoitui 25min odotuksella (ennen sitä soittelin ties kuinka monta kertaa club nokiaan ja olin käynyt liikkeissä missä on "huolto paikan päällä", mutta siellä ei voinut kys. laitetta jostain syystä päivittää. Soneran tekn. aspassa sanoivat ettei ole välineitä huoltamiseen ja mäkitorppa ei kuullemma saa huoltaa (vielä?), jännä sinänsä että juuri niiden huoltojen osoitteet / yht.tiedot olin saanut club nokiasta).
Ensimmäinen huolto meni vielä sinänsä kätevästi, kun sain 8210 lainaan huollon ajaksi. Mutta toinen huolto meni ihan ketuille kun lainaksi saamani Panasonic GD-90:n akku ei kestänyt vuorokautta jos sillä puhui minuutin ja käytyäni vaihtamassa sen sain 3210:n mikä toimi, mutta akku oli siinäkin turhan loppu...

mikä on softa vika:
-Kalenterissa on muistia 40 merkinnälle luvatun 100 sijaan
-Puhelin ei toimi viikkoa ilman että se jossain vaiheessa sekoaa
-Kun valitsee Nimet > Soittajarymät tulee välillä kieli valikko
-Kerran puhelin sekosi kun muokkasin numeroa ja mikään nappi ei toiminut > akku irti = numero kadonnut
ym. ym.

-Ja on ties mitä asioita jotka ei toimi edelleenkään niinkun pitäisi.

Tästäkö maksan 360 euroa?

Edit: Ei onnaa tää homma tähän aikaan enää...

[ 05 July 2002: Message edited by: Late ]
Avatar
#31 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by Late:
Tämän aiheen alle onkin sopiva kirjottaa myös viimesimmät omat kokemukset Nokiasta:

Ostin 13.03 5210:n...



Nokia työntää markkinoille uusimmat luurit
betatestattavaksi, asiakkaat löytävät bugit luureista ja
softia päivitetään. Vinkki: Osta vuoden vanha puhelin.

Offtopic:
Toisekseen vikoja on muissa luureissa just saman verran.
Nokia on maailman yleisin puhelin, joten sitä voidaan
syyttää helposti kaikesta paskasta.
Omat kokemukseni on, että esim Erkki on todella paska
luuri, ergonomia on täysin perseestä verrattuna Nokiaan!!
Ei ole kyseessä makuasia, vaan ne näppäimet on todella
paskat.. En ole yhtä ainutta Erkkiä käyttänyt kädessä
josta olisin pitänyt. Kallis paska. Nonii ja sit nukkumaan
Avatar
#32 • • Mark Guest

Originally posted by Late:

-Ja on ties mitä asioita jotka ei toimi edelleenkään niinkun pitäisi.

Tästäkö maksan 360 euroa?

Edit: Ei onnaa tää homma tähän aikaan enää...

[ 05 July 2002: Message edited by: Late ]




Heh, älä maksa turhaa noin paljon, ostin huomattavasti paremman luurin, 6510:n gigantista 333 ekillä, pelittää loistavasti ja hyvä luuri, ei mitään ongelmia
Avatar
#33 • • Remotion Guest

Originally posted by Jone aka. @lex:
Sanokaahan mikä olisi teidän mielestänne sopiva korvaus yhdestä menetetystä 1500e asiakkuudesta, jonka menetin Amertronicsin takia, siitä että näytän tällä hetkellä monien ihmisten silmissä epäluotettavalta henkilöltä täysin ilman omaa syytäni sekä siitä että saan käyttää aikaani milloin kuinkakin paljon selitelläkseni ihmisille mikä mättää? Kirjoittelen tässä nimittäin juuri Amertronicsille korvausvaatimusta asiasta.



No kannattaa ensin kääntyä kuluttaja-asiamiehen puheille ihan puhelimitse. Myyjällä on oikeus korvata tuote toimivalla tai sitten purkaa kauppa ja palauttaa rahat. Menetetyistä duuneista voi olla vähän vaikea saada korvausta, kannattaa tietysti kysyä kuluttaja-viranomaisilta mitkä tässä on mahdollisuudet.
Käyminen paikan päällä voi auttaa, ei kannata uhkailla enempää kuin on tarpeen eikä ikinä käyttää väkivaltaa, sillon menettää koko homman.

Itse tappelin yhden kesän 13000 mk fillarin kanssa ja kesän lopuksi purin kaupan, siinä välissä pyörään oli vaihdettu yli 10000 mk edestä tavaraa...
Avatar
#34 • • Late Guest

Originally posted by Mark:

Heh, älä maksa turhaa noin paljon, ostin huomattavasti paremman luurin, 6510:n gigantista 333 ekillä, pelittää loistavasti ja hyvä luuri, ei mitään ongelmia



Oli mulla ehkä vähän väärä sanamuoto, mä en maksanu tästä 360e (onneksi). Mutta varmaan moni on joutunu pulittamaan laitteesta täyden hinnan, ja se ei ole oikein kun luuri on näin buginen.

btw. mun mielipide on että luuriksonit jouttaa kankkulan kaivoon. nim. 2kk T10 varaluurina > ei sen valmistajan laitetta enää koskaan!
Avatar
#35 • • Sun Guest
Offtopic:
Toisekseen vikoja on muissa luureissa just saman verran.
Nokia on maailman yleisin puhelin, joten sitä voidaan
syyttää helposti kaikesta paskasta.
Omat kokemukseni on, että esim Erkki on todella paska
luuri, ergonomia on täysin perseestä verrattuna Nokiaan!!
Ei ole kyseessä makuasia, vaan ne näppäimet on todella
paskat.. En ole yhtä ainutta Erkkiä käyttänyt kädessä
josta olisin pitänyt. Kallis paska. Nonii ja sit nukkumaan [/QB][/QUOTE]

Jep jatkukoon offtopic:

Minulla on tällä hetkellä lainassa, Nokialaiseni hajottua uskollisen palvelemisen päätteeksi, Ericssonin T28s.

Ei oo meinaan ergonomialla siunattu luuri, näppäimet on aivan perseestä ja yleinen toimivuuskin sitä sun tätä. Joka toinen puhelu katkeaa itsekseen yms.
Avatar
#36 • • anqqa Guest

Originally posted by Zwek:
Kuulostaa todella kettumaiselta firmalta. Itse en firman palveluita ole käyttäny ikinä. Kavereillä ollu kyllä Jippii gsm-liittymää ja Saunalahden nettiyhteyttä ja niissä ei ole mitään ongelmia ollu. Menee vähän offtopic, mutta mitäs mieltä ihmiset on HTV:n palveluista? Itse olen tapellut niiden kanssa jo useita vuosia. Nyt kun Welho 525 tuli markkinoille niin ongelmat on kadonnu.

Kokemuksia?



Liittymän saannissa kesti se vajaa 3kk mikä oli ilmotettu jo ennen tilausta, runkoverkon uudistamista tms. Hain näpsäkän salkkumallisen paketin, iskin mötikän tv:n ja koneen väliin, käynnistin koneen, netti toimi heti ilman mitään muutoksia asetuksissa tai verkon hakua. Siitä asti toiminu muistaakseni onkelmitta ja rivakasti..
Avatar
#38 • • Taedium Guest
<offtopic>

Originally posted by Sun:
Jep jatkukoon offtopic:

Minulla on tällä hetkellä lainassa, Nokialaiseni hajottua uskollisen palvelemisen päätteeksi, Ericssonin T28s.

Ei oo meinaan ergonomialla siunattu luuri, näppäimet on aivan perseestä ja yleinen toimivuuskin sitä sun tätä. Joka toinen puhelu katkeaa itsekseen yms.



Tunnen yhden tyypin Ericsson huollosta ja hän kertoo, että T10, T18 ja T28 malleissa on akun kanssa tyyppivika. (Tätä he eivät tietenkään asiakkaille tunnusta.) Akun ja puhelimen välissä olevat liittimet löystyvät ja näin ollen puhelimesta katkeilee virta satunnaisesti.

Itselläni on ollut käytössä vaikka minkä valmistajan puhelimia. Ericssonin puolustuksesksi voin sanoa, että T18 mallin Hands-Free on huomattavasti Nokiaa mukavampi. Puheella voi vastata puhelimeen tai vaihtoehtoisesti lyödä luuri korvaan. Puhelimen sivussa olevaa nappia painamalla saa puheentunnistuksen päälle ja soitettua kavereille sanomalla kaverin nimen. Ja erona tässä Nokiaan on se, että Ericssonin puheentunnistus toimii. Humalassakin olen saanut soitettua kaverille, ilman että puhelin soittaakin kotiin.

Värinä on huomattavasti Nokiaa tehokkaampi. Kun minulla oli sellainen asekotelomallinen kännykkäkotelo ja nappi korvassa, niin luukku kiinni (ei tarvittu edes näppäinlukkoa) ja luuri koteloon. Ei sitä sieltä tarvinnut ottaa pois.

Tekstiviestien lähettäminen ja lukeminen Ericssonilla on tosin tuskaa. => Näppäimet...

Kipu kasvattaa - tuska jalostaa.

</offtopic>
Avatar
#39 • • ipe Guest
Jumankauta rupee itellänikin meneemään hermot tuon pahuksen Jippiin kanssa.

Huhtikuussa maksoin epähuomiossa yhen laskun pariviikkoa myöhässä. Nyt ovat perkeleet lähettäneet kesäkuun alusta asti kahden viikon välein vuoronperään ensin myöhästymiskorkolaskuja ja sitten useita aiheettomia huomautuslaskuja joista kaikista yrittävät periä 5.05e maksun. Mikä vitun idea on lähettää kokoajan samoista jo maksetuista laskuista huomautuksia. Eivätkö ne perkele osaa tarkistaa tileiltänsä että olen jo maksanut.

Eräs vituttava asia on myös se ettei jippiin laskuissa ole viivakoodeja. Asia ei ole hirveän häiritsevä kun kuitenkin maksan 95% laskuistani netin kautta, mutta välillä olen joutunu maksamaan myös automaatilta jolloin viivakoodi olisi tervetullut.