Kokemuksiani Jippiistä:
Mulla oli joskus nettiliittymä Nettilinjan kautta ja Saunalahden ostettua sen päädyin sitten loppujen lopuksi Jippiin alle, josta vaikeudet alkoivat. Laskut olivat yleensä joka kuukausi enemmän tai vähemmän päin persettä ja viimeinen naula arkun kanteen oli se kun sain laskun, jossa multa koitettiin vedettää hieman alle tonni vanhaa rahaa kuukauden nettiyhteydestä. Soitettuani asiakaspalveluun siellä hämmästeltiin moista suuresti ja todettiin että laskuni oikea loppusumma oli mystisesti kertautunut jollain satunnaisluvulla. Öhh, no tässä vaiheessa (1½ vuotta sitten) sanoin sitten Jippiille heihei ja vannoin etten koskaan enää palaisi heidän asiakkaakseen.
No, toisin kävi, tosin tahtomattani.
Flammabul.com:in hostaus oli alunperin THK.net:illä, jonka Jippii sitten osti ja päädyin taas heidän asiakkaakseen vastoin tahtoani. Ensimmäinen asia mitä Jippiistä kuulin tämän jälkeen oli se että he olivat päättäneet nostaa THK.netin vanhoja hintoja noin puolella, joten päätin jo siinä vaiheessa (viime heinäkuussa) että kun etukäteen maksettu vuoden hostaus umpeutuisi (tämän vuoden maaliskuun puolivälissä) niin siirtäisin domainin muualle.
Olin hyvissä ajoin helmikuussa liikkeellä asian kanssa ja ilmoitin Jippiille ensimmäisen kerran irtisanovani sopimukseni heidän kanssaan ja lähetin sähköpostitse pyynnön saada haltuuni domainin siirtotunnukset. Tähän mailiin ei koskaan vastattu siitä huolimatta että se lähettiin heille moneen kertaan, joten maaliskuussa sitten soittelin Jippiille ja selvitin asiaa heille. Tässä vaiheessa he pyysivät minua toimittamaan ilmoituksen domainin hostauksen irtisanomisesta heille faksitse ja lupasivat toimittaa minulle siirtotunnukset mahdollisimman pian. No, tein työtä käskettyä ja kävin lähettämässä irtisanomisen paikallisen kirjakaupan faksista heille.
Siirtotunnuksia ei yhä edelleen kuulunut ja n. 2 viikkoa faksin lähettämisestä Jippii mitään ennalta ilmoittamatta lopetti palveluidensa toimittamisen minulle, eli veti flammabul.com:in alas. Soittelin sinne sitten ja ihmettelin että mitä helvettiä kun nimenomaan koitin pyrkiä siihen että domainin hostauksen siirto yritykseltä toiselle sujuisi mahdollisimman jouhevasti ja ilman palvelukatkoksia koska mailini ovat minulle tärkeitä enkä halua että puhelimeni rupeaa pärisemään 30 kertaa päivässä ihmisten kysellessä miksei Sessionsiin ja muille sivustoille pääse. Jippiin palveluhenkilö pahoitteli tilannetta, ilmoitti että he ovat hukanneet faksini ja pyysi vielä lähettämään irtisanomisen mailitse. Samalla hän myöskin vakuutti että 10 minuutin päästä minulle olisi toimitettu siirtotunnukset ja että
flammabul.com olisi takaisin onlinena. No, näin ei käynyt vaan palvelukatkos kesti 5 päivää. Itse tein taas työtä käskettyä ja toimitin jälleen kerran sen sopimuksen irtisanomisen, tällä kertaa mailitse.
Siirtotunnuksia en koskaan Jippiiltä saanut, vaan
flammabul.com saatiin siirrettyä vasta kun Jippii jälleen kerran ennalta ilmoittamattomana ajankohtana nykäisi maton altani ja jätti minut ilman palvelua. Koko tämän erittäin päin persettä menneen siirtoprosessin ajan Jippiiltä on satanut mitä mielikuvituksellisempia laskuja, joiden summat ovat olleet välillä 50e-750e. Tasan yksi näistä laskuista (Se 50e) on ollut oikein ja oikeutettu. Tällä hetkellä sodin siis Jippiin kanssa siitä kuka on kenelle velkaa ja mitä. Itse olen ilmoittanut että en aio maksaa heille enää yhtään mitään ja että jos joku on tämän sotkun jäljiltä korvausvelvollinen niin he minulle.
Juhannusta edeltävänä keskiviikkona puhuin Jippiin domain-asiakkaista ja -asioista vastaavan pikkupomon kanssa ja hän lupasi selvittää mistä tässä koko sotkussa on kyse ja olla minuun yhteydessä välittömästi sen jälkeen. Kun en ollut vuorokauden kuluessa kuullut hänestä mitään, otin itse häneen yhteyttä, jolloin hän ilmoitti että hän selvittää asiaa yhä edelleen ja ottaa minuun kyllä henkilökohtaísesti yhteyttä heti kun asia on selvitetty. Hän antoi myöskin ymmärtää että tämä tapahtuisi mitä pikimmin. No, nyt tuosta keskiviikosta, jona hänelle soitin, on kohta 2 viikkoa enkä vieläkään ole kuullut sanaakaan koko miehestä.
Ihan sanattomaksi vetää, miten joku yritys voi toimia näin.