Talkoobileet & biletalkoot 2002

269 posts, 14 pages, 39,265 views

#41 • • JussiS Guest

Originally posted by lauri:
Ei se puhelinsoitto edelleenkään edellytä sitä, että olet paikan päällä. Sitten vasta jos he ovat kiinnostuneita asiasta, voi joutua menemään paikanpäälle.

Toisaalta parempi olisi jos tämäkin olisi yhden henkilön hoidettava asia, eli ettei joutuisi sitten myöhemmin pistämään jotain toista asioimaan siellä päässä, kun on ensin itse hoitanut homman muuten.

Lähinnä Tres:iä olen ajatellut tuohon hommaan, jos vaan innostusta vielä löytyy, viime vuonna se hoiti asiat ainakin vallan hyvin.
#42 • • JussiS Guest

Originally posted by aom:
Voiko tässä tehdä jo oletuksia siihen suuntaan, että JussiS on kuin onkin ottamassa tuota koordinoijan tehtävää, huolimatta siitä että asuu Raumalla

Voin ottaa homman hoitoon, mutta luovutan sen mielelläni jollekin, joka asuu siellä päin. Puhelin on kuitenkin keksitty ja linjat vedettiin tänne päin juuri viime viikolla niin kai se niinkin onnistuu
#43 • • SS Guest
Turha miettiä valo/ääni juttuja ennenkuin on selvillä ä minkälainen tila on kyseessä.

Valoa & ääntä saa loppujen lopuksi melko halvalla vuokrattuakin. Mut jos tähä talkoohenkeen kuuluu se et lippu maksaa 20mk tms. Niin sit voi kyl unohtaa ton vuokraamisen.

Se kuka tätä lähtee vetämään:

Ota yhteyttä tresiin ja villeen, he varmasti osaavat kertoa mikä kaikki viime vuonna ei toiminut niin kuin piti ja mikä osio tuotti vaikeuksia jne.

Hoida semmoinen porukka kasaan jolta löytyy pääomaa tapahtuman järjestämiseksi.

En usko että kaste olisi taloudellisesti kovin suuri riski jos budjetin suunnittelee oikein. Viime vuoden tapahtuma saavutti niin suuren suosion, että se vetäisi tänä vuonna varmasti tuon 500 uudestaan.

Jos lipunhinta olisi esimerkiksi 40mk
500x40 = 20 000mk.. sillä saa jo ihmeitä aikaan.

Täällä mainittu d&b-äänikään ei välttämättä ole mahdottoman hintaista jos vain osaa asian oikein esittää sitä vuokraavalle taholle.
Pienestäkin läjästä D&B:tä lähtee yllättävän paljon ääntä.

Tapahtuma vaatisi mielestäni varsin huolellisen suunnittelun, ja työryhmän joka on valmis panostamaan monta monta työtuntia tapahtuman vuoksi.

Sen sijaan että täällä etsittäisiin yhtä miestä/naista päävastuuseen, niin mielestäni 2 tai 3 voisi toimia paremmin. Itse voisin ehkäpä ryhtyä yhdeksi näistä, mutta se että miten näkemykseni osuisivat yhteen muiden kanssa jäisi sitten nähtäväksi.

Tänä keväänä mulla ei kuitenkaan muuta varmistunutta urakkaa ole kuin kirjoitukset sekä dekot muutamiin bileisiin. Joten aikaa kyllä löytyy.

Itse olen kyllä sillä kannalla että järjestävä ydinporukka löytyisi samasta paikasta.. oli se sitten pääkaupunkiseudulta tai rovaniemestä sillä ei ole väliä. Mutta olisi helpompi toimia jos porukka asuisi sopivalla etäisyydellä toisistaan. Ja olisi varsin suotavaaa että jokaisella ydinporukan henkilöllä olisi kokemusta bileiden järjestmisestä, muutenkin kuin roudarina.

että sellasta..

- pikkuLauri.
#44 • • LyoN Guest
Mitäköhän mieltä porukat on siitä, jos Kaste2002 järjestettäisiin jälleen Fiskarssilla? Eli voidaanko sitä lähteä suoraan yrittämään vai haluttaisiinko tapahtuma jonnekin toisaalle?

Mikäli Fiskars saa vihreän valon. Voitaisiin soitella sille paikan "talonmiehelle" ja kysellä paikan vuokrausmahdollisuudesta ensi kesänä. Jos he (Fiskars)antavat luvan voidaan alkaa miettimään tekniikkapuolta.

Tämän asian hoitamiseen voisi kasata muutaman hengen ryhmän, jotka vastaisivat paikan vuokrauksesta sekä bile- ja muiden lupien hommaamisesta.

Järjestysmies -asia on myös hoidettavien asioiden kärkipäässä. Viimeksihän tämä aiheutti aika paljon ongelmia, kun ei meinattu saada tarpeeksi järkkäreitä kasaan.

Tressiltä varmaankin saa Fiskarsin yhteystiedot(?).
#45 • • LyoN Guest

Originally posted by SS:
Turha miettiä valo/ääni juttuja ennenkuin on selvillä ä minkälainen tila on kyseessä.

Ja tuon kyllä allekirjoitan!
#46 • • -=aave=- Guest

Originally posted by @lex:
Tehdään tästä traditio. Missä nämä bileet sitten järjestetäänkin (jos järjestetään) niin minä ja Anssi seurueidemme kanssa luvataan myöskin olla viralliset eksyjät, jonka lisäksi otan harteilleni myöskin virallisen harhaanjohtajan vastuullisen tehtävän.

Tämä sopii erittäin hyvin! Sen lupaan, et paikalle tullaan, vaikka pienen mutkankin kautta.

no ei mennä asioiden edelle...
Ante

#47 • • Ante
No niin. Nyt kaikki niitä mahdollisia ja toimivia biletiloja tsekkaamaan ja ehdottamaan. Linkissä olisi yksi mahdollinen. En tiedä vielä annetaanko tilaa vuokralle tällaisia kekkereitä varten, mutta paikka itsessään on loistava.

http://www.damicon.fi/fri/photo/factory/

Tilan selvittäminen ratkaisee jo melkoisesti. Onko pakko järjestää bileet, joiden kapasiteetti mitoitetaan Platinumin käyttäjien määrän mukaan? Eli jos löytynee toimivat tila vähän pienemmällä kapasiteetilla tai yksi iso tila, joka ei ole jaettavissa, niin napiseeko jengi soittajien vähyydestä? Oliko bileitten pointtina alunperin antaa mahdollisuus kaikille Platinumin levynkääntäjille ja livettäjille soittaa musiikkiaan. Haluavatko viimevuoden starat soittaa, vai otammeko täysin uuden lineupin?
#48 • • LyoN Guest

Originally posted by Ante:
Oliko bileitten pointtina alunperin antaa mahdollisuus kaikille Platinumin levynkääntäjille ja livettäjille soittaa musiikkiaan. Haluavatko viimevuoden starat soittaa, vai otammeko täysin uuden lineupin?

Mahdollisuutta ei tietenkään voida antaa kaikille, mutta mahdollisimman monelle kuitenkin. Tilan ja ajan mukaan on elettävä.

Täysin uutta lineuppia tuskin tulisi. Soittajat voitaisiin valita samalla systeemillä kuin viime vuonnakin eli ilmoittautumislistalla. Ne, jotka ehtivät ensin, pääsisivät soittamaan. Listalla olisi varmasti niin edellisen vuoden DJ:tä kuin uusiakin.
#49 • • sniper Guest

Originally posted by Ante:
No niin. Nyt kaikki niitä mahdollisia ja toimivia biletiloja tsekkaamaan ja ehdottamaan. Linkissä olisi yksi mahdollinen. En tiedä vielä annetaanko tilaa vuokralle tällaisia kekkereitä varten, mutta paikka itsessään on loistava.

http://www.damicon.fi/fri/photo/factory/

Saiskos sen verran tarkennusta, että missä päin maailmaa tämmönen tila sijaitsee? Helsingissäkö?
#50 • • Tapi T Guest

Originally posted by sniper:
Saiskos sen verran tarkennusta, että missä päin maailmaa tämmönen tila sijaitsee? Helsingissäkö?

Tää mesta sijaitsee muistaakseni Karjaalla, n. tunnin ajomatkan päässä Helsingistä länteen. Sopii loistavasti bileille.

Kaste2002 on ehdottomasti toteuttamisen arvoinen juttu, ja oon kyllä messissä koska viimeksi jäi bile väliin. Mitä nyt tulee näihin kaikkiin 3000 jäseneen liittyviin juttuihin, niin haloo! Ensinnäkin läheskään kaikki ei paikalle sapuisi jo pelkän sijainnin takia. Ja muutenkin 3000ihmisen bileet jossain pienemmällä paikkakunnalla taitaa olla suomessa aika utopiaa...
Mitä nyt järjestelyihin tulee, niin Mekaanikon ideat kuullosti aika fiksuilta. Mutta jos Hytkyn ja Entropyn porukat eivät oo 110%:sti mukana niin tulee paljon mutkia matkaan...
#51 • • mekaanikko Guest
Tuo Billnäsin tehdas ei luultavasti natsaa. Thetanhan oli tarkoitus järjestää siellä viime vuonna Factory 2001 ja kaikki artistibuukkaukset (ja -maksut?) mukaanluettuna oli jo hoidettu mutta Karjaan poliisi ei antanut lupaa bileille. =( Paikkahan on sinänsä tosi hieno. Mutta kyllä Etelä-Suomi (ja mun mielestä bilepaikan pitää olla Etelä-Suomessa koska Platinumin käyttäjistä suurin osa majailee pk-seudun, Turun ja Tampereen muodostaman kolmion sisällä tai ainakin sen lähistöllä) on puolillaan tuollaisia tiloja jos niiden etsimiseksi jaksaa tehdä vähän duunia. Ja Fiskars on sekin ihan pop.

Artistilinjasta: ei kai bileiden ensisijainen tarkoitus ole tarjota mahdollisimman monelle soittotilaisuus vaan tehdä hyvät bileet? Olen edelleenkin sitä mieltä että esiintyjien suhteen voisi tehdä pientä karsintaa, esim. että jokaisella soittajalla pitäisi olla ainakin parin keikan kokemus entuudestaan (ja kannatan edelleen sitä äänestyssysteemiä mitä viime vuonnakin ehdotin). Varsinkin kun Plattarin käyttäjistä löytyy nykyisellään varsin laaja skaala erittäin koviakin DJ:tä ja liveartisteja - enkä nyt puhu vain "nimekkyydestä" vaan nimenomaan hyvyydestä.

Oma ideaaliratkaisuni olisi, jos paikkaan saisi viimevuotisen neljän tilan lisäksi vaikka viidennen tilan (käsittääkseni tämä olisi haluttaessa onnistunut Fiskarsillakin..?) jolloin jako voisi olla esim.:

Areena 1: kiksu & polkka
Areena 2: house, proge & diippitekno
Areena 3: HC & mättötekno
Areena 4: psy, d&b ym. "vähemmistösaundi"
Areena 5: chillout

Jos tiloja olisi käytössä vielä enemmän niin "freeroom" tai parikin Platinumin bedroom-DJ:lle olisi tietenkin lisäplussa. =) Olisi kiva jos DJ-setit olisivat edes sen 1,5 - 2 h ja livet 45 min - 1 h eikä mitään 30 minuutin pläjäyksiä. Myöskään mielestäni musiikin ei tarvitse ainakaan joka tilassa progressiivisesti ranketa illan edetessä, koska paljon on meitäkin jotka primetimessä haluavat kuulla iisimpääkin saundia. Ja olisihan se nyt lievästi sanoen typerää sijoittaa joku kaikkien suosikki alkuiltaan vain siksi että tämä soittaa iisimpää saundia ja läjä nonameja primetimeen soittamaan pauketta. IMO.

Flaijereista vois mun mielestä järjestää kilpailun, olis reilu peli koska varmasti aika moni amatööri- tai ammattilaisgraafikko joukossamme olisi kiinnostunut kontribuoimaan niiden suunnitteluun.
#52 • • alke Guest
olen mielelläni HYTKYn joukoista joonaksen kanssa järjestelemässä-viime kesä jäi väliin samaan aikaan olleiden DBTL-bileiden x-rust -edustuksen takia - tänä vuonna DBTLn tekno-osasto jäänee muuten huomattavasti suppeammaksi, joten ei haittais jos kaste ois taas sen päällä :)

itse olen myös samaa mieltä siitä, ettei tapahtumaa ole järkeä viedä tamperetta ylemmäs koska paikkoja löytyy aivan varmasti kunhan vaan jaksaa etsiä, esim. juurikin karjaa, lohja, inkoo, tammisaari, hämeenlinna, salo... paikkoja, mistä ei ole hoksattu ennen etsiä.

ja volynteeraudun seuraaviin hommiin:
- graafikko tekemään flaijerit
- jos verkkosivut toteutetaan, niiden toteutusporukka (esim. graafikko, sitebuilder, serveri-/infra-tyyppi)

(ja noiden kahden ylläolevan jopin pitäisi liittyä toisiinsa sikäli että printin ja netin visut eivät mielellään paljoa eroa toisistaan.. jolloin saman graafikon duuni molemmissa hommissa on toivottavaa ellei jopa vaadittavaa ;)

- flaijerinjakajia ja julisteiden liimaajia
- kuskeja
- roudaajia
- purkajia/siivoojia

..jepp
#53 • • yana Guest

Originally posted by alke:
- jos verkkosivut toteutetaan, niiden toteutusporukka (esim. graafikko, sitebuilder, serveri-/infra-tyyppi)

- flaijerinjakajia ja julisteiden liimaajia

accesssilta löytyy aina serveripuolen säädöt ja flabojen taktinen jako ja tuki

kuten mekaanikko mainitsi tossa aikaisemmin niin noissa mestojen miettimisissä kannattaa tosiaan huomioida kanssa kyseisen poliisipiirin aikaisempi suhtautuminen tän kaltaisiin tapahtumiin. karjaa ei olis ihan eka vaihtoehto, ja vantaa menee aika reilusti espoon ohi jos oltais helsinkiä lähempänä.

imo vois olla aika luksus löytää mesta missä on ulkopuolella tilaa rakentaa pari puolta pihalle, yksi ehkä pidemmälle metsään jonne tulisi metsäbilemäisempi fiilis. se asettaa pääsymaksun perinnälle pienet rajat kun kaikki eivät kuitenkaan rehellisesti maksa omaa osuutta kustannuksista mutta sekin on loppujenlopuks vain järjestelykysymys.

[ 28 February 2002: Message edited by: yana ]
#54 • • jonttu Guest
Eli tosiaan. Vahvistan myös omalla mielipiteelläni sen että tekniikka-asioita on turha miettiä nyt kun paikasta ei ole vielä mitään hajua. Toteutuksessa ja laitteiden hankinnassa tulee olemaan huimasti eroa riippuen siitä onko biletilassa 2 isoa salia vai 5 pienempää huonetta. Jos tiloja tulee paljon, on Entropyn, Hytkyn ja Millenniumin kaltaisten organisaatioiden mukanaolo välttämätöntä jotta kaikki teknarit, mikserit, PA:t valot ja sähkönsyöttö saadaan järjestettyä.

Voi olla vaikea löytää 500-1000 henkeä vetävää bilepaikkaa johon saa järkevästi useita tiloja jotka on edes jotenkuten eristetty akustisesti toisistaan. Helsingin keskustasta tulee mieleen lähinnä Telakkastudiot, jossa Edenissä oli 4 tilaa melko toimivasti. Tilan vuokra vain on ymmärtääkseni kova ja se on ehkä muutenkin hieman 'kalsea' ilman massiivista decoa..

Itse suosisin Fiskarsin tehtaan tyyppistä, hieman syrjemmässä olevaa teollisuuskiinteistöä. On aivan oma fiiliksensä purkaa roudauspakua metsän keskellä auringonpaisteessa lintujen laulaessa, pistäytyä kesken bileiden rauhoittumassa viileässä kesäyössä ja herättää ihmetystä/pahennusta paikallisella 24h-huoltoasemalla Pottia takovien alkuasukkauden keskuudessa.

Pikkukaupungeissa asuvat plattarilaiset siis aktivoitukoon etsimään sopivaa paikkaa jos kiinnostaa kokea kerrankin suuret ravet ihan naapurissa

Lopuksi vielä järjestävän porukan kokoonpanosta: itse pitäisin parhaiten mm. alkuperäisen Kasteen ideaa tukevana sellaista rakennetta, että vastuuhenkilöt olisivat jo hieman kokeneita bilejärjestäjiä, kuitenkin mahdollisimman monipuolisesti eri porukoista. Varsinaisten 'rivityöntekijöiden' ei kuitenkaan tarvitsisi omata kokemusta bileiden järkkäyksestä, vaan tärkein ominaisuus on halu järjestää mahtavat bileet.

[edit: viimeisen kappaleen lisäys]
--
j / hytky

[ 28 February 2002: Message edited by: jonttu ]
#55 • • Jone Guest

Originally posted by mekaanikko:

Flaijereista vois mun mielestä järjestää kilpailun, olis reilu peli koska varmasti aika moni amatööri- tai ammattilaisgraafikko joukossamme olisi kiinnostunut kontribuoimaan niiden suunnitteluun.

Toisin sanoen pistää iso nippu ihmisiä tekemään turhaa työtä? Anteeksi että sanon, mutta what a dumbass idea. Jos tähän mennään niin itse ainakin sangen mieluusti tarjoan sitten ennemminkin apuani roudauspuolella, siinä kun ei tarvitse ruveta arpomaan että onkohan työpanoksestani kuitenkaan loppujen lopuksi koko projektille mitään hyötyä.
Ante

#56 • • Ante

Originally posted by @lex: Toisin sanoen pistää iso nippu ihmisiä tekemään turhaa työtä? Anteeksi että sanon, mutta what a dumbass idea. :)

Mitä tarvitaan? Suunnilleen tässä järjestyksessä minä käsittäisin näiden bileitten järjestämisen etenevän:

0 - suunnittelua
1 - tilat
2 - tekniikka ja dekot
3 - soittajien buukkaus
4 - osaavaa työvoimaa sekä vapaaehtoisia avustajia
5 - bileiden mainonta ja ilmoittelu

Eli luulen, että ymmärsit @lex idean päin persettä. Jokainen halukas lähettäköön luonnoksensa (minne ja mitä ja milloin ja missä formaatissa), joista esim. mekaanikon kokoama designer-raati valitsee mieleisensä. Ei tämä nyt niin vakavaa ole. Tarkoitushan on vain antaa yhdenmukainen graafinen ilme, jota käytetään tekijän suostumuksella kaikissa tapahtumaa mainostavissa graafisissa medioissa.

Viimevuonna homma taisi mennä niin, että Turan suunnitteli ja toteutti flaijerit (yksinkertaisen kaunista) ja xybo teki Varvanan pyynnöstä verkkosivut (ei nyt niin tyylikkäät, mutta toimivat ja kertoivat jotain bileistä). Sivuilla ja flaijerilla ei juuri ollut mitään yhteistä graafista ilmettä, mutta tänävuonna jos bileet järjestetään, asia voisi olla toisin (kuten alke asiasta totesikin jo designerin kannalta).

alke: "information needs no design"

Mutta jotta asia ei menisi näpertelyksi, niin kehoittaisin edelleen kaikkia pitämään silmiään ja korviaan auki ja lähettämään tänne hyviä ehdotuksia potentiaalisista biletiloista Etelä-Suomessa. Flaijerit ja saitin voi tehdä myöhemmin kun tiedetään järjestetäänkö bileet. Näitä juttuja on silti hyvä pedata.
#57 • • JussiS Guest

LyoN: Soittajat voitaisiin valita samalla systeemillä kuin viime vuonnakin eli ilmoittautumislistalla. Ne, jotka ehtivät ensin, pääsisivät soittamaan. Listalla olisi varmasti niin edellisen vuoden DJ:tä kuin uusiakin.

IMO tänä vuonna voisi hieman karsia soittajia taidon perusteella, ettei kukaan ihan ensimmäistä kertaa teknareitten ääreen pääse täällä...

Ja isommat starat voisi jättää suosiolla pois, esim Proteus viime vuonna.

Mekaanikko: Olen edelleenkin sitä mieltä että esiintyjien suhteen voisi tehdä pientä karsintaa, esim. että jokaisella soittajalla pitäisi olla ainakin parin keikan kokemus entuudestaan (ja kannatan edelleen sitä äänestyssysteemiä mitä viime vuonnakin ehdotin). Varsinkin kun Plattarin käyttäjistä löytyy nykyisellään varsin laaja skaala erittäin koviakin DJ:tä ja liveartisteja - enkä nyt puhu vain "nimekkyydestä" vaan nimenomaan hyvyydestä.

Jotain tänne päin olisi aika hyvä idea. Kuinka helppoa tuollainen on käytännössä toteuttaa?

LyoN: Mitäköhän mieltä porukat on siitä, jos Kaste2002 järjestettäisiin jälleen Fiskarssilla? Eli voidaanko sitä lähteä suoraan yrittämään vai haluttaisiinko tapahtuma jonnekin toisaalle?

Mun mielestä Fiskars olis todella hyvä, viime vuonna ainakin paikka toimi hyvin. Olisko kellään Fiskarsin yhteystietoja tai muuten tietoa että voiko siellä enää järjestää kyseisen tapaisia tapahtumia???
#58 • • Tres Guest
Muutamia ajatuksia näin jälkijunassa keskusteluun
tulleena.

Originally posted by JZZ:
Lähinnä Tres:iä olen ajatellut tuohon hommaan, jos vaan innostusta vielä löytyy

Kiitokset luottamuksesta. Pari kommenttia kuitenkin
tästä nyt käydystä keskustelusta.

Viime vuonna idea lähti spontaanisti TriSykerön ideasta
liikkeelle, ja silloin lähtökohtana oli järjestää
talkoohengessä tapaaminen platinumin käyttäjille.

Tässä topikissa on jo tullut esiin hiukan suurellisempia
suunnitelmia ison kokoluokan biletapahtuman järjestämisestä;
isompaa PA:ta, enemmän valoja, enemmän dekoja, enemmän
vuokrakalustoa, korkeampi lipun hinta, jne.

Tällaiset suunnitelmat menevät jo varsin kauas siitä
perusasetelmasta, josta itse alunperin innostuin. Siitä,
että lyödään plattarilaisten ja muutaman bilejärjestäjän
voimavarat samaan kasaan, ja tehdään lähtökohtaisesti
olemassaolevilla resursseilla yhteinen hengailu-
tapahtuma, jonka järjestelyihin jokainen platinumin
käyttäjä pääsee osallistumaan. EI siis niin, että haalitaan
isolla rahalla kasaan massiiviset Labyrinth -kokoluokan
puitteet.

Toiseksi, Fiskars on mainio paikka, ja saisimme
todennäköisesti paikan tänäkin vuonna käyttöömme, mutta:
saimme fiskarsin viime vuonna käyttöön siksi, että
olimme järjestämässä pikku verkkoyhteisömme kevätjuhlaa,
ja tapahtuman puffaaminen mafialla oli kaataa koko
projektin vain pari viikkoa ennen bileitä. Nyt, platinumin
käyttäjämäärän ollessa yli kaksinkertainen, on tiedon
ulkopuolisille vuotamisen riski jo niin suuri, että
en ole itsekään enää varma onko Fiskars oikea vaihtoehto.

Oma työtilanteeni tänä keväänä tulee olemaan sellainen,
etten kykene olemaan talkoiden järjestelyissä samalla
intensiteetillä mukana kuin viimevuonna, mutta avustan
toki vastuuhenkilöitä parhaani mukaan, ja voin esim. toimia
yhteyshenkilönä valitun biletilan suuntaan. Samoin
Inkvisition kalusto on tänäkin vuonna käytettävissä
talkoobileisiin.

Suurin kysymys tässä vaiheessa lienee se, mikä on oikea
biletila tälle talkootapaamiselle. Itse arvioisin, että
esimerkiksi kesäkuun lopulla järjestettynä tapahtumaan
saattaisi tulla noin tuhat ihmistä, mikäli tapahtuma
on pk-seudulla, ja 500-700 mikäli tapahtuma on esim.
porvoossa Fiskarsilla.
#59 • • Tres Guest

IMO tänä vuonna voisi hieman karsia soittajia taidon perusteella, ettei kukaan ihan ensimmäistä kertaa teknareitten ääreen pääse täällä...

Tästä olen lähes täsmälleen eri mieltä. Tämäntyyppinen
tapahtuma olisi juuri oikea paikka aloittelevalle
DJ:lle päästä kokeilemaan soittamista. Tämä oli yksi
niistä lähtökohdista joita itse pidin talkootapahtuman
keskeisenä ideana.

Mun mielestä Fiskars olis todella hyvä, viime vuonna ainakin paikka toimi hyvin. Olisko kellään Fiskarsin yhteystietoja tai muuten tietoa että voiko siellä enää järjestää kyseisen tapaisia tapahtumia???

Kuten edellisessä viestissäni jo totesin, saisimme
todennäköisesti paikan vuokralle tänäkin vuonna, mutta
riski tiedon vuotamisesta esim. tiedotusvälineisiin
on nyt paljon suurempi kuin viimevuonna, ja tällä
kertaa Fiskarsin säätiö tuskin katsoisi läpi sormien
yksityistilaisuuden puffaamista esim. valtakunnanlaajuisella
radiokanavalla. Henkilökohtaisesti en haluaisi toista kertaa
joutua selvittämään tämäntyyppistä lipsahdusta itkunsekaista
huutoa vääntävän neuroottisen naisihmisen kanssa, kuten
viimevuonna
#60 • • JussiS Guest

Tres: Tässä topikissa on jo tullut esiin hiukan suurellisempia
suunnitelmia ison kokoluokan biletapahtuman järjestämisestä;
isompaa PA:ta, enemmän valoja, enemmän dekoja, enemmän
vuokrakalustoa, korkeampi lipun hinta, jne.

Tällaiset suunnitelmat menevät jo varsin kauas siitä
perusasetelmasta, josta itse alunperin innostuin. Siitä,
että lyödään plattarilaisten ja muutaman bilejärjestäjän
voimavarat samaan kasaan, ja tehdään lähtökohtaisesti
olemassaolevilla resursseilla yhteinen hengailu-
tapahtuma, jonka järjestelyihin jokainen platinumin
käyttäjä pääsee osallistumaan. EI siis niin, että haalitaan
isolla rahalla kasaan massiiviset Labyrinth -kokoluokan
puitteet.

Itse olen ajanut takaa juuri tätä, eli että porukka järjestää tapaamisluontoisen tilaisuuden olemassaolevilla laitteilla, ja ainoat kulut tulisivat tiloista ja mahdollisesta välttämättömästä lisäroinasta. Budjetti tulisi pitää mahdollisimman pienenä, ja lipun hinnan pitäisi peittää vain kulut. Mitään Labyrinth-bileitä EN halua olla tässä tapauksessa mukana järjestämässä, vaan ainoastaan alkuperäisen Kasteen hengessä järjestettyjä bileitä.

Tres: Tästä olen lähes täsmälleen eri mieltä. Tämäntyyppinen
tapahtuma olisi juuri oikea paikka aloittelevalle
DJ:lle päästä kokeilemaan soittamista. Tämä oli yksi
niistä lähtökohdista joita itse pidin talkootapahtuman
keskeisenä ideana.

Tuolla tarkoitin sitä, että porukka suorittaisi jonkinlaista itsekritiikkiä, eikä ilmoittautuisi soittamaan kun on ostanut joskus 5 vinyyliä ja kerran nähnyt vierestä kun kaveri soittaa... Edelleen tapahtumassa pitäisi soittaa vain ja ainoastaa platinumissa olevien ihmisten, ja siitäkin listaa karsittaisiin tunnetuimmasta päästä.

Tres: Kuten edellisessä viestissäni jo totesin, saisimme
todennäköisesti paikan vuokralle tänäkin vuonna, mutta
riski tiedon vuotamisesta esim. tiedotusvälineisiin
on nyt paljon suurempi kuin viimevuonna, ja tällä
kertaa Fiskarsin säätiö tuskin katsoisi läpi sormien
yksityistilaisuuden puffaamista esim. valtakunnanlaajuisella
radiokanavalla. Henkilökohtaisesti en haluaisi toista kertaa
joutua selvittämään tämäntyyppistä lipsahdusta itkunsekaista
huutoa vääntävän neuroottisen naisihmisen kanssa, kuten
viimevuonna.

Hmm, jos järjestävä taho ei puffaa sitä, niin eikös silloin olla ns. "pesty kädet" siitä. Sitäpaitsi tänä vuonna voitaisiin ilmoittaa etukäteen kaikille tahoille, ettei bileistä puhuttaisi ko. medioissa.

Edit: Missasin Tressin ekan kommentin

[ 28 February 2002: Message edited by: JZZ ]