Korvatulpat TILAUS

187 posts, 10 pages, 39,454 views

#61 • • Transistor Guest
Ei ainakaan kannata bailata koko iltaa PA:n vieressä. Taatusti soi korvat seuraavana aamuna.
#62 • • plasma Guest
3M:n muovipötkylät hikosivat korvissa eikä kovin hyvin suojanneet. Äänen tukkivat kyllä hyvin. Kuusitulppia olen käyttänyt noin 4 vuotta ja hyvin toimivat. Nyt on kuitenkin aika vaihtaa. Tässä vaiheessa yrittää suojata kuulonsa parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Kai tilaus koskee niitä 25Db:n elacceja?
#63 • • anco Guest

Originally posted by plasma:
Kai tilaus koskee niitä 25Db:n elacceja?

Viime kerralla ei ainakaan ollut mitään väliä kuka otti milläkin vaimennuksella tulppansa. Eli, edelliseen ryhmään kuului henkilöitä joilla oli -15db & -25db tulppia..
#64 • • plasma Guest
Vita-terveyspalveluiden hinnasto elacineille löytyy.

Hinnat ovat samat, joten ehdottomasti paremman vaimennuksen kannalla. Kyllä se ääni kuuluu yhtä hyvin ellei paremmin.

ELACIN ER-15 - 175,00 e
ELACIN ER-25 - 175,00 e
#65 • • happybunny Guest
Yhteenveto:
Esa
Jagu
Plasma
happybunny
Jay Logic
Quu

Ja minun kauttani näyttäisi vielä tulevan muutama ihminen (mainostin asiaa lähipiirissä jotta itse saisin tulpat halvemmalla = eräänlainen altruisti? ).

Haitari, oletko jo saanut kerättyä nimiä ja yhteystietoja? Voisin lähteä viemään asiaa eteenpäin ellei sinulla ole aikaa (varsinkin kun nyt päätitkin olla itse hankkimatta tulppia tänä keväänä).

t. Stella
[email protected]
p. 041-431 5420
#66 • • Haitari Guest
Joo mulle tuli privana hyvin vähän noita nimiä.
Mut tohon listaan voi mahdollisesti lisätä Heheb, Tranceformer.

Jos saan pyytää niin ei pidetä älytöntä kiirettä ton tilauksen kanssa. koska mä saan ihan lähiaikoina tietää onko mulla töitä kesäks vai oonko pian työtön. Eli jos nykynen duunipaikkani tarjoo jatkoo tai saan nopeesti jostain uuden duunin (varmaan 15 hakumusta pelissä) oon mukana tilauksessa lisäks 1-2 kk:n päästä mun yks frendikin olis messissä. Sitten alkaakin jo oleen tarpeeks possee kasassa, että voi udella parempaa tarjousta.
#67 • • Jay Logic Guest
Mun puolesta tän asian vois pistää rullaamaan mahdollisimman pian, eli viikon-parin sisään. Kyllä siinä on riittävästi aikaa arpoa tullako mukaan vai ei. Ja uskonpa että suurin osa jotka pitävät tätä ajatusta järkevänä, myös tulevatkin mukaan, jos aikataulu lyödään lukkoon.

Tässä yhteystietoni:

[email protected]
050-346 1262

t. Juha
#68 • • happybunny Guest
Jeps, eiköhän lähdetä tuumasta toimeen. Haitari, luulen kyllä että syksymmällekin löytyy porukkaa, aika moni jolta olen kysynyt on vedonnut tämän hetken rahatilanteeseen, eli moni voi varmaan satsata kesätöiden jälkeen.

Joten, laittakaapa nimet ja yhteystiedot tulemaan, joko tähän topikkiin tai minulle suoraan:
[email protected]
041-431 5420
/stella

ps. plattarilaisista ainakin duracellpupu on myös mukana
#69 • • sulis Guest
Jos vielä kerkeää niin ilmoittaudun mukaan.

[email protected]
040-748 9494
mikko
Esa

#70 • • Esa
Tässä tällainen mainos.

Tinnittääkö?

Suomalainen yritys, nimeltään Vitaterveys tekee Suomessa asiakkaalle henkilökohtaisesti muotoiltuja korvatulppia. Nyt voisi olla mahdollisuus tilata kyseisiä tulppia ryhmätilauksena, jolloin hinta olisi normaalia edullisempi.

elacin_etusivu.jpg

Tietoa tulpista

Tarkasti käyttäjänsä korvakäytävän mukaan valmistettu suojain on koettu keveytensä, hiostamattomuutensa ja huomaamattomuutensa ansiosta paitsi toimivaksi, myös miellyttäväksi tavaksi suojata kuuloa. ER-mallit vaimentavat tasaisesti kaikilla taajuuksilla (vaimennus valittavissa 15dB/25dB, 125 - 8000 Hz). Tulppia käyttävät monet ammattimuusikot ja dj:t. Tulppien käyttöaika on vähintään neljä vuotta.

Vaimennus eri taajuuksilla:

125 / 250 / 500 / 1000 / 2000 / 4000 / 8000

Hifi EAR 14.5 15.3 16.9 18.9 22.5 19.8 24.6 (vaimennus dB)
Elacin 15 17.5 17.6 18.0 16.3 17.3 15.8 20.8
Elacin 25 22.5 24.0 26.4 24.4 24.4 27.5 25.4

Taajuusvasteen tasaisuus:

125-4000 Hz / 125-8000 Hz

Hifi EAR +-5.3 dB +-10.1 dB
Elacin 15 +-2.2 dB +-4.0 dB
Elacin 25 +-5.0 Bd +-5.0 dB

Lisätietoa: VITA Työsuojelutuotteet - ELACIN

Tulppien hankkiminen

Ensin varataan VITA-Terveyspalveluista aika valosten ottamista varten (Helsingissä). Valosten ottaminen kestää noin 30 minuuttia. Korvakäytävästä otettu valosmalli toimitetaan tehtaalle Hollantiin. Toimitusaika on noin kolme viikkoa. Suojainten valmistuttua sovitaan seuraavan tapaamisen ajankohta. Tuolloin käydään yleisesti läpi suojainten hoitoon ja käyttöön liittyviä seikkoja ja samalla tarkistamme suojainten istuvuuden. Sovitusvaihe kestää noin 15 minuuttia. Takuu alkaa suojainten ostopäivästä (2 v).

Hinnat ja lisäominaisuudet (sis. ALV)

- 5+ henkilöllä tulppien hinta on 158 e/pari (normaali 175 e/pari)
- hinta halpenee, mitä enemmän porukkaa, halvimmillaan 150 e/pari tai jopa alle!

Lisäksi (summat vanhaa rahaa, eurohinnat kai about samat..):

- vaimennustaso valittavissa (15 tai 25 dB) toiset suodattimet 500 mk)
- perusväri läpinäkyvä (pun, sin, musta, beige 67 mk lisää)

Tilaaminen

Mikäli olet kiinnostunut tulppien ostamisesta, laita PE 17.5. MENNESSÄ postia osoitteeseen: [email protected] tai pistä privaviestiä tänne. Tilaus on sitova. Pistä mailiin nimi, mailiosoite ja puhelinnumero.

Tulpat tilataan (ja lopullinen alennettu hinta selviää) ma 20.5.2002.

[ 07 May 2002: Message edited by: Esa ]
Esa

#71 • • Esa

Originally posted by happybunny:
Joten, laittakaapa nimet ja yhteystiedot tulemaan, joko tähän topikkiin tai minulle suoraan:

Sovitaan nyt sillä tapaa että Stella From a.k.a. happybunny kerää kaikkien tilaajien nimet platinumista ja että tilaukset ovat sitovia.

Mä kerään ilmoittautumiset fi-ravelta, Entropyn listalta ja mahd. Hytkyn listalta.. eli kummalle vaan voi siis käytännössä ilmoittautua.

[ 08 May 2002: Message edited by: Esa ]
#72 • • Jone Guest
Nonni, alustavasti lähden tähän uuteen tilausaaltoon messiin, mutta varmistan ton vielä parin päivän päästä. Appreciating my sanity and all...
#73 • • akir0 Guest
Todellakin kiinnostaa nuo tulpat itseänikin. Onkos tietoa koska nuo pitää sitten maksaa? Niin osaisi vähän kevään rahankäyttöä suunnitella
Esa

#74 • • Esa

Originally posted by akir0:
Onkos tietoa koska nuo pitää sitten maksaa? Niin osaisi vähän kevään rahankäyttöä suunnitella

Muistaakseni puolet (n. 75 e) vedoksia otettaessa nyt toukokuun loppupuolella ja loppuosa (n. 75 e) kunhan tulpat jonkun kolmen viikon päästä saapuvat ulkomailta, jossa ne tehdään..

[ 08 May 2002: Message edited by: Esa ]
#75 • • Haitari Guest

Originally posted by akir0:
Todellakin kiinnostaa nuo tulpat itseänikin. Onkos tietoa koska nuo pitää sitten maksaa? Niin osaisi vähän kevään rahankäyttöä suunnitella

Aikaisemmin topikissa:

Originally postedby anco:
Silloin kun viimeksi plattaripossen kanssa tilattiin tulppia, niin maksu tuli kahteen osaan. Puolet silloin, kun korvistasi otettiin valokset, ja toinen puoli n. 1kk myöhemmin, kun kävit hakemassa valmiit tulpat.

#76 • • ovv Guest
I'm in.

tai siis että kyllä kai se on pakko tässä vaiheessa ostaa tulpat jos taas alkaa käymään pippaloissa enemmän kuin kerran vuodessa. tosin kun välillä tuntuu siltä että kotipippaloissakin pitää varoa kuuloa kun pitää ihmisten popittaa sairaan lujaa. :-/

jeh.. tulpat tänne sit vaan.
#77 • • xybo Guest
Ainoa huonopuoli näissä kuulosuojainten käyttäjissä
on se, että suomessa jo ylipuolella on sellaiset
ja monessa bileissä PA:kin säädetään sen mukaisesti,
eli lisätään diskanttia, ei hyvä. Ehkä pitiäisi
itsekkin ostaa vain sen takia. Tosin huonogeenisten
ongelmahan tuo enimmäkseen on jos tinnittää ;)

-- xybo
#78 • • happybunny Guest
ovv ja muut tilaajat:

Koko nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero joko tähän topikkiin tai privana allekirjoittaneelle.

Hiljaista bilekesää toivottaen

Stella /[email protected], 041-4315420
#79 • • Mrrshan. Guest
Jengi valittaa että kuusitulppien tappi näyttää tyhmältä kun se törröttää korvasta ulos. Niinhän se näyttääkin, ellei älyä leikata sitä pois. Kyllä ne tulpat ulos saa korvista joka tapauksessa (itse olen ainakin saanut).

Ne apteekin kuuset ovat epämukavat ja heikentävät äänenlaatua liikaa.

Muille unihäiriöisille suosittelen niiden keltaisten earien pitämistä aina nukkuessa, vähentää heräilyä pieniin kolahduksiin.
Esa

#80 • • Esa

Originally posted by Mrrshan.:
Jengi valittaa että kuusitulppien tappi näyttää tyhmältä kun se törröttää korvasta ulos. Niinhän se näyttääkin, ellei älyä leikata sitä pois.

Ei niitä kuusitulppien (Hifi-EAR?) 'tappeja' pidä leikata pois, ne on oleellinen osa tulppien toiminnan kannalta.