121 posts, 7 pages, 89,750 views
Replying to Oikeat vehkeet aloittelevalle deejiille:
minkälaisia cd levareita suosittelisitte aloittelevalle tyypille.
iteltä löytyy kyl iha vinyylisoittimet mutta mietin että josko sitä joskus koklaisi cd-levareita. mutta ei kehtais hirveitä summia vaan testaamisen takia maksaa joten olen miettinyt tota pioneer cdj-100 millaisia kokemuksia on noista?
---
minkälaisia cd levareita suosittelisitte aloittelevalle tyypille.
iteltä löytyy kyl iha vinyylisoittimet mutta mietin että josko sitä joskus koklaisi cd-levareita. mutta ei kehtais hirveitä summia vaan testaamisen takia maksaa joten olen miettinyt tota pioneer cdj-100 millaisia kokemuksia on noista?
---
Nyt herääkin taas kysymys: Miksi CD? Kontrolleri puolella on hyviä vaihtoehtoja tarjolla, yhden Pioneerin hinnalla..
Lisäksi jos haluaa vain kokeilla, niin en minä myöskään karsastaisi noita American Audion tuotteita.. Itselläni oli jonkin aikaa AA:n CD-soitin, eikä mulla siitä oikeastaan pahaa sanottavaa ole (kunhan vaan muistaa, ettei se ole Pioneer). Esim: http://www.thomann.de/fi/american_audio_radius_3000.htm
Olen ennenkin eksynyt tänne klubitus -sivuille, mutta vasta nyt päätin rekisteröityä, koska viime vuosien satunnainen levysoitinhaaveilu räjähti tällä viikolla käsiin ja nyt tuntuu siltä, että on AIVAN PAKKO saada omat levarit kera mikserin.
Budjettia ei ole pätkän vertaa, mutta jostain ne rahat kasaan raavitaan. Valmiina löytyy Macbook Pro, monitorit ja ulkoinen äänikortti (Presonus usb Audiobox).
Tekeekö esim. tuolla Herculeksen RMX:llä loop- tai sample-kikkailua (pelkkä "loop buttons" ei kerro noviisille hirveästi)?
Monta vuotta tullu DJ-videoita kateltua Youtubesta sun muista ja aina ollu sellane fiilis, et voispa meikäläinenki joskus väännellä hanikoita ja porukka menis villiks. Aattelin nyt vihdoin sitten aloittaa tän "harrastuksen" ja kuukauden päivät oon jo leikkiny Virtual DJ:llä ja oon sitä mieltä, että ennemmi pistän vähän rahaa haisemaan ja ostan jonkun vekottimen tähän hommaan kuin että alan opettelee pikanappeja ulkoo ja ostan sitte joskus tulevaisuudessa jotain.
Ensin mielessä oli Numarkin Mixtrack Pro (http://www.thomann.de/fi/numark_mixtrack_pro.htm), mutta mitä oon nyt arvosteluja lukenut ja videoita katellu niin eipä tuo kovin kummoiselta näytä, ees alottelijalle.
Aikani sitten selailtua bongasin Traktor Kontrol S2:en ja siihen liittyvän alennuksen (jonka pitäis jatkua tämän kuun loppuun saakka). Ean Goldenin videoita on tullut myös katsottua paljon ja DJ Tech Toolsin nettikaupasta löysin ainakin omaan silmääni huiman tarjouksen (http://store.djtechtools.com/controllers/traktor-kontrol-s2.html?utm_source=Store&utm_medium=Splash&utm_term=Zach&utm_campaign=S2%2BMidwinter).
Jos tuosta tuollaisen Traktorin pistäs valumaan Suomeen päin, niin alkaako kaduttamaan? Hintaan nähden (Itä-Suomeen n. 350e) mielestäni vaikuttaa aivan loistavalta paketilta aloittelijalle. Erillisten CD-deckien ja mixereiden kanssa leikkiminen ei kiinnosta, koska kämpässä ei oo tilaa semmosille hienouksille, enkä viiti heti alkuun ruveta panostamaan tähän kovin paljoa, mutta kuitenkin sen verran ettei tuu itku simmuun heti kun vähän pääsee miksaamisen makuun!
Nano-ohjain? Miltäs sellanen sitten näyttää ja mitä se tekee?
Pointti lähinnä oli, että pääseekö tuolla S2:sella alkuun mitenkä hyvin? Oon videoista katellu, niin aika monet ammattilaiset käyttää S4:sta, mutta sen ostamista ei perse kestä ja S2 kaiken jären mukaan on hieman pelkistetympi versio S4:sta. 350 eurolla tuo DJTT:n paketti vaikuttaa omaan silmään aika hyvältä, mitäs muut on mieltä sitten?
nyt herää minullakin kysymys, nyt tosiaan opetellu noilla cdj-levareil miksailua ja on kyl haasteellista sekä palkitsevaa, mut miksaako porukka kontrollereilla oikeasti vai onko siel jotkut namiskat ohjelmissa että se automaattisesti miksautuu seuraavaan biisiin?
Uusi käyttäjä says hello!
Nostetaan theardi ylös. Miltä kuulostaa hinta/laatu-suhteelta tälläinen paketti: http://www.blocket.se/goteborg/Dj_Prylar_nasta_nya_1500_Kr_57958414.htm?ca=1_9&w=3
(linkki blocket sivustolle).
- 2 St Stanton T.50
-American Audio Q-D6 - 3-channel DJ mix
Tietty teknarit olis parempi sijoitus tuevaisuutta ajatellen, mutta talous ei riitä sellaisten hankkimiseen.
Kiitti vaivannäöstä etukäteen