uskonnollisuus

676 posts, 34 pages, 136,565 views

ee102

#301 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

Niin, et sie TIIÄ vaan USKOT.

Mutta ku en mää usko, tietääkseni, vai millä perusteella loppujen lopuksi uskon?
snoxn

#302 • • snoxn

ee102, 1.4.2005 15:35:
---
Niin, et sie TIIÄ vaan USKOT.
---

Mutta ku en mää usko, tietääkseni, vai millä perusteella loppujen lopuksi uskon?

No nyt esim. uskot siihen että et usko. Onkohan sille joku nimi olemassa :D
Tripla-T

#303 • • Tripla-T Räntämäen Lataamo
Ateistit ovat uskovaisia siinä missä kristityt ym. Tähän sopii kirjainyhditelmä EVT. Ei voi tietää, kun ketä sen todistaisi ? Olen siis agnostikko, en kiellä enkä myönnä. Annan kysymyksen roikkua kunnes pääsen itse katsomaan löytyykö mistään mitään tämän jälkeen.

--
Crom ! - Conan Barbaari

ee102

#304 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

No nyt esim. uskot siihen että et usko. Onkohan sille joku nimi olemassa :D

En tiiä, uskonko tai tiedänkö tai uskonko tietäväni tai tiedänkö, uskonko, mutta tiedätkö sinä? *nauru*
snoxn

#305 • • snoxn

ee102

En tiiä, uskonko tai tiedänkö tai uskonko tietäväni tai tiedänkö, uskonko, mutta tiedätkö sinä? *nauru*

Mie tiiän mutta panttaan vastausta *piis*
ee102

#306 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

Mie tiiän mutta panttaan vastausta *piis*

Mistä sää tiiät, mitä sää tiiät tai että tiiäkkö ollenkaan? Jos joku asia vaikkapa vaikuttaa hauskalta, en edes tiedä, vaikuttaako se oikeasti hauskalta, vai onko sitä asiaa edes olemassa tai hauskuutta? Tai itse asiassa en tiedä, tiedänkö. Siitä olen tainnut saada aika monta päänsärkyä, mutta myös iloa elämään. Tai siltä ainakin vissiin tuntuu. *muhaha*

Ja hauskinta lienee se, etten tiedä kuinka vakavista asioille nytkin nauran, vai nauranko tai olenko edes? Tai onko mitään vai ei? Onko tämä tekstikin vain harhaa, vai onko sitä edes olemassa? Onko harhaa olemassa? Onko olemassaoloa? Tiedänkö? Tietääkö joku? Voiko tietää? Kuka tietää? Mitä voi tietää? Kysymyksiä tulisi kai vielä loppumaton määrä, mutta riittääköhän aivokapasiteettini edes siihen? Tai yleensäkään minkään kapasiteetti? Miksi on olemassa avaruus?

Ja nyt taidan lopettaa tässä kirjoituksessa tämän kysymystulvan, koska on varmaan aika turhaa kirjoittaa kaikkia epäiltäviä kysymyksiä, mitä keksii, tänne.

Vielä yksi kysymys: Olenko sekaisin? *hahjust*
snoxn

#307 • • snoxn

ee102, 1.4.2005 16:08:

Vielä yksi kysymys: Olenko sekaisin? *hahjust*

Ei vaan nyt olet juuri asian ytimessä. Ja koska et voi tietää niin on pakko uskoa.

Tämä alkaa kyllä mennä vähän toistoksi jo *nauru*
ee102

#308 • • Edited ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

Tämä alkaa kyllä mennä vähän toistoksi jo *nauru*

No joo. *nauru* Mutta en mä silti ymmärrä, miten toinen ihminen voi todeta mun uskovan. Ehkä en usko, vaan teen kaiken ihan summassa, uskomatta valintoihini.
sts

#309 • • sts Sama pyynti aitta!

toma, 1.4.2005 13:24:
---
INFIANA, 1.4.2005 12:13:
Pidin hartauksia, kerroin tarinoita siitä kuinka tulin uskoon, ja muutenki kusetin ihan törkeesti. Se loppu niin että sain töitä seurakunnalta. Mä oikeen nautin siitä ku sain höynäyttää kaikkia, ja monet pikkuset riparilla tuli avautuu et ne on tullu uskoon mun takia.*blush* Ehkä oli väärin pettää ihmisiä, mutta en mä usko et mä ketään haavoitin siinä prosessissa.
Nim. tyttö jolla on sairaat viihdykkeet

---

Huhhuh. Mun mielestä toi on aika törkeästi tehty. Mutta osoittanee juuri sen mikä uskonnossa kusee...

Rahaahan siitä saa. Niin kirkko kuin tuo isonen joka pikkuisille tota paskaa jauhaa.
Jutu

#310 • • Jutu Blondi

sts, 1.4.2005 16:41:
---
toma, 1.4.2005 13:24:
---
INFIANA, 1.4.2005 12:13:
Pidin hartauksia, kerroin tarinoita siitä kuinka tulin uskoon, ja muutenki kusetin ihan törkeesti. Se loppu niin että sain töitä seurakunnalta. Mä oikeen nautin siitä ku sain höynäyttää kaikkia, ja monet pikkuset riparilla tuli avautuu et ne on tullu uskoon mun takia.*blush* Ehkä oli väärin pettää ihmisiä, mutta en mä usko et mä ketään haavoitin siinä prosessissa.
Nim. tyttö jolla on sairaat viihdykkeet

---

Huhhuh. Mun mielestä toi on aika törkeästi tehty. Mutta osoittanee juuri sen mikä uskonnossa kusee...

---

Rahaahan siitä saa. Niin kirkko kuin tuo isonen joka pikkuisille tota paskaa jauhaa.

Ja sit mua ei oteta isoseksi vaikka mä olisin oikeasti halunnut siihen hommaan *hmph* On se niin väärin ja epäreilua.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

ee102

#311 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

Annan kysymyksen roikkua kunnes pääsen itse katsomaan löytyykö mistään mitään tämän jälkeen.

Tai sitten et pääse koskaan näkemäänkään. *muhaha*

E T ois varmaan hyvä kirjainyhdistelmä, vaikkakin muussa yhteydessä jo käytetty.
snoxn

#312 • • snoxn

ee102, 1.4.2005 16:40:

No joo. *nauru* Mutta en mä silti ymmärrä, miten toinen ihminen voi todeta mun uskovan.

Noniin.. :) eli totesin että uskon sinun uskovan.

Ehkä en usko, vaan teen kaiken ihan summassa, uskomatta valintoihini.

Teet kuitenkin valintoja. Eli valitset jostakin syystä vaihtoehdoista a ja b a:n. Voit toki olla väärässä koska et tiedä mutta sitä se uskominen nimenomaan on.
mecha

#313 • • mecha taistelurobotti
Hmm, olen ateisti.
Epailija

#314 • • Epailija Physicist, 2nd class.
If atheism is a religion, then "bald" is a hair colour. *vink*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

mekaanikko

#315 • • mekaanikko don selecta

Epailija, 4.4.2005 17:15:
If atheism is a religion, then "bald" is a hair colour. *vink*

No jaa, niin kauan kuin joku sitovasti osoittaa ettei jumalaa/jumalia ole olemassa (mikä lienee mahdotonta), ateismi on uskon asia sekin.

Itse olen skeptinen agnostikko, eli voisi sanoa pragmaattinen ateisti.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

siveys

#316 • • siveys lovely

mekaanikko,
No jaa, niin kauan kuin joku sitovasti osoittaa ettei jumalaa/jumalia ole olemassa (mikä lienee mahdotonta), ateismi on uskon asia sekin.

Uskon asia se kyllä on, mutta ei se minun mielestäni uskonto ole. Tämä tietysti riippuu siitä miten uskonnon määrittelee.

Oma mielipiteeni uskonnoista on se, että ne ovat ihan hyvä keksintö :)
Placeboman

#317 • • Placeboman
Paljon löytyy väitteitä puolesta ja vastaan,mut ei varmaan kannataisi lukea sitä raamattua kokonaan ja sitten puhua?*vink*

--
Don´t forget to be the way you are......

Epailija

#318 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Jahman, 4.4.2005 19:31:
Paljon löytyy väitteitä puolesta ja vastaan,mut ei varmaan kannataisi lukea sitä raamattua kokonaan ja sitten puhua?*vink*

Sitä ristiriitaista tarinaa, joka ei sittenkään ole kirjaimellisesti totta, vaan lähinnä metaforaa? Miksi ihmeessä?

Hmm. Katsotaanpa...

3. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

(Lähde ei raamattu, vaan: Linkki)

Joo. Järkipuhetta. Näkeehän sen jokainen. *g* Mutta miten tämä teksti muka todistaa jumalan puolesta tai vastaan?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

John

#319 • • John Lauma

Jahman, 4.4.2005 19:31:

Been there, done that (tai ok, 75% oon jaksanut lukea). Olin ateisti ennen, olen edelleenkin. Ihan hauska kirja kyllä, mutta mielestäni on aika ihmeellistä että sitä saa myydä alaikäisille... *ding*

--
Fancy some cheese, Gromit?

Neko

#320 • • Neko No äläpä kerro enempää

Epailija, 5.4.2005 13:39:
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Tämä on irroitettuna hölmön kuuloinen. Tässä asiaa edeltäneitä tapahtumia:

"25 Mooses näki, että kansa oli villiintynyt. Aaron oli päästänyt sen valloilleen ja antanut vihollisille aiheen vahingoniloon. 26 Mooses asettui leirin portille seisomaan ja sanoi: "Kaikki, jotka ovat Herran puolella, tulkoot tänne." Hänen luokseen kokoontuivat kaikki Leevin heimoon kuuluvat. 27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Tässä ei siis silmittömästi tapettu ihmisiä, vaan niitä jotka kapinoivat. On myös syytä muistaa, että ajat olivat toisenlaiset tuolloin, ja ettei Mooseksen lait ole enää voimassa.