Ana-5000, 1.12.2006 17:24:
Miksei presidentti pyydä anteeksi ateisteilta, että heidänkin yrityksensä maksavat joka vuosi kirkollisveroa?
Koska ateisteilta puuttuu ääriryhmät, jotka tekisivät yhteiskunnalle kalliiksi tulevia tyhmyyksiä.
676 posts, 34 pages, 162,155 views
Miksei presidentti pyydä anteeksi ateisteilta, että heidänkin yrityksensä maksavat joka vuosi kirkollisveroa?
Kimmopoika, 1.12.2006 19:04:
sattuko kukaan kattomaan chattiä tossa yks yö? siellä oli vieraana jotain ateisteja jotka kerto siellä vähän toiminnastaan ja mitä oikeen ovat. Kattelin sitä jonkin aikaa ja ite yhdyin aika moneen aatteseen , kunnes se niiden juttu alkaa lähtee käsistä. ne oli vielä pahemmin kiihkoilijoita ku uskovaiset siihen juttuunsa, naureskeli siellä maahisille ja jumalalle sun muille lumi-miehille , että kuka tollasiin satuolentoihin uskoo. Siinä vaihessa meni kyllä maku iteltä ihan täysin. "ateisti ei ainakaan kiusaa ketään koulussa uskon takia", "ateisti ei ainakaan alota sotia uskonnon takia", ateisti sitä ateisti tätä ja jumalalle paskamaiset naurut perään.
" eihän kaikki ihmiset voi olla niin älykkäitä että pystyisi käsittelemään näitä asioita näin paljon , mutta hyvä että edes me muutamat suomessa" (ateistit) ??? siis WTF...
tosi vittumaista sakkia.
sMilE, 1.12.2006 21:27:
Jokainen saa minun puolesta harjoittaa uskontoaan omassa rauhassaan. Se minuu pistää ärsyttämään kun tuo kylillä tullaan tuputtamaan minulle sitä!
sMilE, 1.12.2006 21:48:
---
pöntöstä nousis joku demoni ja välillä erehtyy jopa luulemaan että se tuote sielä pöntössä osaa puhua.
---
Olis kerrankin ehkä intellektuellia keskustelua*tirsk*
Claquesous, 2.12.2006 21:08:
Kaikki usko korkeampaan, yliluonnolliseen voimaan ja todellisuuteen on silkkaa typeryyttä! Lopettakaa usko satuihin ja myytteihin!
WooShaa, 2.12.2006 21:21:
Tiedätkö millaista nautintoa ja euforiaa usko aiheuttaa?
Ne jotka tuntevat tämän "täydellisyyden" ovat varmaankin onnellisinta possea tällä planeetalla.
Kannattaa katsoa joitain dokumentteja tai haastatteluita Dalai Lamasta.
Kyllä meillä ainakin ala-asteella kerrotiin jeesusjutut ihan tosiasioina,
uskonnon tunnit kuuluisi mun mielestä korkeintaan lukioon, missä jo suunnilleen osataan erotella fakta ja fiktio toisistaan.
Jeesusjuttujen opettaminen ala-asteella on ihan selkeää indoktrinaatiota tiettyyn uskontoon, koska en mä ainakaan muista että ois kauheesti muhammedista opittu.
Itse olen ehdottomasti uskonnon opetusta vastaan. Jos lapset haluavat oppia uskosta, oppikoon vanhemmiltaan. Ei siellä muidenkaan rekisteröityjen yhdistysten dogmatiikkaa käydä läpi.
blastic,
Peruskoulussa uskonnonopetuksessa on ihan järkevää keskittyä oman uskontokunnan asioiden opettamiseen.
Mä en oikein tajua tätä vouhotusta, että uskonnosta ja kirkkoon kuulumisesta pitäisi antaa jokin erityinen vastuu ja päätösvalta alaikäisille. Miten se eroaa muista asioista, joista vastuu ja päättäminen kuuluu vanhemmille ennen lapsen täysi-ikäisyyttä?
Yhtään liioittelematta aikamoista kärsimystä.
blastic, 3.12.2006 18:35:
Mä en oikein tajua tätä vouhotusta, että uskonnosta ja kirkkoon kuulumisesta pitäisi antaa jokin erityinen vastuu ja päätösvalta alaikäisille. Miten se eroaa muista asioista, joista vastuu ja päättäminen kuuluu vanhemmille ennen lapsen täysi-ikäisyyttä?
Claquesous, 2.12.2006 21:46:
En, koska usko kaikkeen korkeimpaan on pelkkää todellisuuden pakoa.
Hyzenthlay, 3.12.2006 19:07:
Niin... mihin OMAAN?
Hehe, mä ymmärrän. Voi sitä vitutuksen määrää, kun joutu kuunteleen sitä uskontopaskaa kerhoissa ennen kouluikää ja ala-asteella. Ja jos erehtyi olemaan eri mieltä, oli heti kuriton kakaraYhtään liioittelematta aikamoista kärsimystä.
.
Epailija, 3.12.2006 19:09:
Kuitenkin: Miksi yleisten oppilaitosten pitäisi toimia yhden tietyn uskontokunnan toimintaa tukevana
Itse ainakin koen, että koululaitoksen ideaa vastaisi paljon paremmin kaikille yhteinen opetus, joka ei suosisi yhtä ainoaa uskontokuntaa millään tavalla.