-

58 posts, 3 pages, 23,772 views

tunnus

Posts: 87

#1 • • Edited tunnus
-
Timce

Posts: 5,381

#2 • • Timce
kuulokkeilla

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Caro²

Posts: 5,301

#3 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Bassot on siitä nastoja taajuuksia, että ne menee seinistä läpi melkosen helposti. Ja naapureissa on sellanen nasta juttu, että jos siellä on yks naapuri joka valittaa kaikesta ja kaikille, niin sillä perusteella ei pitäs kirjallista varotusta saada.

Melkein suosittelisin käydä kyselemässä muilta naapureilta, onko he kuulleet mitään - onko ollu häiriötä. Jos on, niin vika varmaan omassa volume-napin käytössä - ja jos ei, niin pyytää niiltä allekirjoituksen paperiin missä ilmaistaan ettei häiriötä ole ollut. Tän lapun kun kiikuttaa isännöitsijälle, niin siinä on sitte kymmenen tyyppiä vastaan yksi mummo.

Tiedä sitten miten se käytännössä toimii, mutta tämmöstä tiedän harrastaneen joidenkin jossakin ihan hyvällä menestyksellä :)
anis

Posts: 2,451

#4 • • anis
Itsellä onneksi sellaiset naapurit, etteivät ole valittaneet mistään. Edellisessä asunnossa meinasin saada häädön jo tupareiden ansiosta. Kuitenkin pyrin kuuntelemaan suht' hiljaisella yöaikaan, enkä kyllä kovin kovaa kuuntele päivisinkään. Ei mulla edes kuulo kestäis hyvin kovalla kuuntelemista.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Yallu

Posts: 1,910

#5 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to -:

DJ Inept, 23.2.2010 10:30:
...Isännöitsijä vain paiskasi kokoajan luurin korvaan, vaikka minulla oli vielä asiaa, ja sanoi erittäin raivokkaasti, että jos soitan vielä kerrankin hänelle asian tiimoilta, niin kirjallinen varoitus tulee! *eikä*



----



Kuitenkin tuolla yläkerran naapurilla on oikeus kolistella, paukutella, naputella ja rymistellä lattiaa ja patteria vasten, niin paljon kuin sielu sietää, ympäri vuorokauden, kun nehän ovat vain niitä normaalin elämisen ääniä, ei hyvää päivää! *senkin*



Eräs ystäväni sai kaksi (kolmesta häätö) varoitusta, kun naapurit kuulivat, että ikkunaa availtiin öisin. Ystäväni ei ollut näin toiminut, mutta kun kaksi naapuria oli kuullut saman, ei asialle ollut mitään tehtävissä.

---

Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia naapureiden kanssa ja nyt kun rivarissa asutaan, niin kaikki naapurit ovat tuttuja. Melko harvoin tulee kuunneltua musiikkia todella kovin ja vielä harvemmin klo 20 jälkeen (ihan vaan siitäkin syystä, että lapset menee silloin nukkumaan)..


edit. Luettuani topiccia eteenpäin, tulin siihen lopputulokseen, että neuvoni menevät kuuroille korville, joten yksinkertaistan neuvoni yhteen lauseeseen:
Hanki maalaisjärkeä.
Lerna

Posts: 320

#6 • • Lerna
Itselle osunut hyvät naapurit, kaikki kuuntelee enemmän tai vähemmän musiikki kohtuu lujalla. Vuosien mittaan muodostunut tapa että jos ei valita muiden öisistä jatkoista jne niin kukaan ei tule myöskään valittamaan sinusta.
Jone

Posts: 8,258

#7 • • Jone Archibald Haddock

Replying to -:

DJ Inept, 23.2.2010 10:30:
Kuitenkin jo ensimmäisellä kerralla, kesken ensimmäisen biisin (tietenkin Formic Acid - Eternia), joku hullu mummo tuli rinkuttamaan raivokkaasti ovikelloa moneksi minuutiksi! En minä nyt kuitenkaan ihan niin kovalla kuunnellut, että se olisi ollut aiheellista! *hmph*



Kävikö missään vaiheessa mielessä että siihen minuuttien ovikellon rinkuttamiseen olisi voinut vastata avaamalla oven ja kysymällä mikä on hätänä? Jos vuoropuhelun naapureidensa kanssa hoitaa olemalla reagoimatta heihin ongelmien ilmetessä niin ei musta ole kovin ihmeellistä että isännöitsijä ottaa pian yhteyttä.

Mun yläkerran naapurini ottaa aika herkästi yhteyttä kun kuuntelen musiikkia (ja sitä soi kotona aika harvoin nykyään), mutta se ei ole ollut mikään erityinen ongelma. Kun asiasta tullaan sanomaan, niin pahoittelen aiheuttamaani häiriötä ja vähennän äänenvoimakkuutta olipa siihen omasta mielestäni syytä tai ei. Tolla reseptillä oon nyt asunut pian kymmenen vuotta samassa talossa suhteellisen sävyisästi ja ilman varoituksia vs. alakerran naapurini, joka ei ollut ehtinyt edes vielä muuttaa taloon kun oli jo hankkinut kaikkien vihat niskaansa kolmen rapun alueelta.
Axl Knight

Posts: 544

#8 • • Axl Knight Oldscool Dj

DJ Inept, 23.2.2010 10:53:
---
Timce, 23.2.2010 10:37:
kuulokkeilla

---

Niin, kuulokkeethan ovat tietty yksi vaihtoehto joillekin! Eipä tullut edes mieleeni, koska itse en pysty kuuntelemaan kuulokkeilla, kun en halua pahentaa tinnitustani! Kerran kun kuuntelin kuulokkeilla, korvani soivat ihan hulluna hetken sen jälkeen, en halua enää ottaa sitä riskiä. *poks*
Siskon tinnitus alkoi nimenomaan kuulokkeilla kuuntelun takia, vaikka hiljaisella kuuntelikin. *uuh*




kumpi tässä nyt kuuntelee sitä musiikkia siskosi vai sinä...vedät varmaan keikallakin ilman kuulokkeita?? jos olet dj (nickin perusteella päättelin).kohtuu voimakkuudella kuulokkeilla kuuntelu ei kaikenjärjen mukaan pitäisi tuhota mitään korvistasi.Koita vaikka avokuulokkeita eikä suljettuja joissa taas paine korvaan on paljon suurempi...voi auttaa noihin ikäviin tuntemuksiin :)
spaze

Posts: 262

#9 • • spaze
Muuttakaa ihmeessä pois niistä pahvilaatikoista ja etsikää asunto jossa kunnon betoniseinät tai rivari/paritalo/omakotitalo.

Pari vuotta sitten purimme moukarilla yhden väliseinän paritalossamme eikä naapuri kuullut mitään. Vahingossa moukaroimme kymmenen aikaan yöllä ja naapurin muksut kuulemma nukkuivat sikeästi.

Jos oikeasti musiikki tietyllä volalla ilman ehtoja (ei kuulokkeita, ei pieniä kaijuttimia, ei hiukan vähempää bassoa) niin silloin kannattaa harkita tosissaan jotain muuta asumismuotoa/paikkaa. Kerrostalossa kun eivät kaikki välttämättä Tracidin tykityksestä välitä vaikka itse niin tekisit ;)
z

Posts: 1,146

#10 • • Edited z
Ei kai taloyhtiö/isännöitsijä mitään varoituksia varsinaisesti anna - eikös varoitus tule aina huoneiston omistajalta eli vuokranantajalta (joka toki voi pyytää isännöitsijää toimittamaan sen)..?

Eli oikea taho keskustella olisi vuokranantaja. Jos saat hänet vakuuttumaan, ettet ole häiriöksi, hän voi pyyhkiä ...pölyjä naapureiden valituksilla yms. kitinöillä.

Vuokranantajan kannaltahan on typerää lähteä mukaan kuvioon jossa 1) hommaa vaivalla ja rahalla uuden vuokralaisen 2) sama naapuri joka inisee kaikesta mahdollisesta ottaa yhteyttä ja valittaa vuokralaisesta 3) uskoo naapuria ja antaa varoituksen + myöhemmin irtsisanoo vuokralaisen 4) aloittaa taas alusta (naapurille "kelpaavaa" asukasta kun ei löydy, eikä kyse ole todellisesta häiriöstä vaan ainoastaan kiusanteosta).

(korjatkaa jos väärässä)
Jone

Posts: 8,258

#11 • • Jone Archibald Haddock

Replying to -:

z, 23.2.2010 11:36:
(korjatkaa jos väärässä)



Olet.
Jokke L

Posts: 1,203

#12 • • Jokke L [GoodMusic]
veljen kämpil joskus huudatettu aika kovaakin just ennen bileitä, mut ei oo kertaakaa tullu valituksia. joko se johtuu siitä että jos naapurit kuulee tosi harvoin jotain meluu ja viel kohtuulliseen (22-23) aikaan ni ei jaksa valittaa, tai sit vaa talos on sen verran hyvät äänieristykset. mut tollaset naapurit on kivoja. :)

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

eugina

Posts: 898

#13 • • eugina YleX tt-i *sydän*
tee toiselle niin ku haluisit itellee tehtävän..tai jotain, miten se oli...

--
*nuotti* I can see the light of hope in your eyes *nuotti*

ezzy

Posts: 8,060

#14 • • Edited ezzy Droid-pappa
Luukuttamatta. Hyvät laitteet ei kaipaa volyymiä.
Himassa tulee kuunneltua yllättävän vähän enää musaa, kun duunissa on luurit päässä ja musa soimassa 8h/pv.

Pännii, kun liki 8v palvellut 8" aktiivisubbarini hajosi ja ainoa mitä sain tilalle pikaisesti (ilman subbaria musa on vaan todella kuivaa) oli 12" Wharfedalen aktiivisubbari, joka pienelläkin volyymillä rikkoo ikkunoita :D Joten se on sitten lähes miinuksella aina ja pörisee silti kivasti.

_smaller.jpg
Cloud

Posts: 2,162

#15 • • Cloud Game Freak

Replying to -:

Jone, 23.2.2010 11:13:
---
DJ Inept, 23.2.2010 10:30:
Kuitenkin jo ensimmäisellä kerralla, kesken ensimmäisen biisin (tietenkin Formic Acid - Eternia), joku hullu mummo tuli rinkuttamaan raivokkaasti ovikelloa moneksi minuutiksi! En minä nyt kuitenkaan ihan niin kovalla kuunnellut, että se olisi ollut aiheellista! *hmph*

---


Kävikö missään vaiheessa mielessä että siihen minuuttien ovikellon rinkuttamiseen olisi voinut vastata avaamalla oven ja kysymällä mikä on hätänä? Jos vuoropuhelun naapureidensa kanssa hoitaa olemalla reagoimatta heihin ongelmien ilmetessä niin ei musta ole kovin ihmeellistä että isännöitsijä ottaa pian yhteyttä.

Mun yläkerran naapurini ottaa aika herkästi yhteyttä kun kuuntelen musiikkia (ja sitä soi kotona aika harvoin nykyään), mutta se ei ole ollut mikään erityinen ongelma. Kun asiasta tullaan sanomaan, niin pahoittelen aiheuttamaani häiriötä ja vähennän äänenvoimakkuutta olipa siihen omasta mielestäni syytä tai ei. Tolla reseptillä oon nyt asunut pian kymmenen vuotta samassa talossa suhteellisen sävyisästi ja ilman varoituksia vs. alakerran naapurini, joka ei ollut ehtinyt edes vielä muuttaa taloon kun oli jo hankkinut kaikkien vihat niskaansa kolmen rapun alueelta.



Mä oon kyllä itse kerrostalo asujana täysin samaa mieltä Jonen kanssa ja itsekin noudatan saman laista linjaa hyvin pitkälti.

Tosin itse olen univammainen etc ja tarvitsen korvatulppia nukkuakseni oli ääntä tai ei. Tästä johtuen vaikka naapurissa hivenen äänekkäämpiä öisin oltaisiin ei se paljoa minuun vaikuta :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

spaze

Posts: 262

#16 • • spaze

DJ Inept:
Minulla ei ole mitään velvollisuutta avata oveani tuntemattomille rimputtelijoille.. Se ei ole välttämättä turvallista, ja muutenkin haluan säilyttää yksityisyyteni! *stop*



Joo ei olekaan, mutta se saattaa antaa itsestäsi häirikön mielikuvan niille jotka häiriintyvät metelistäsi ja varsinkin kun et avaa ovea. Sen verran kanttia pitäis olla että jos uskallat tykittää Tracidia niin ota myös siitä aiheutuva kritiikki vastaan ja taistele oikeuksistasi. Muuten jää sellainen maku suuhun että itsekin tiedostat rikkovasi muiden kotirauhaa ja piileskelet oven takana.
Caro²

Posts: 5,301

#17 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Vaikuttaa vähän sellaselta tilanteelta, että topikin alottajalla on kuulo heikentynyt niin merkittävästi, että pienelläkin volumella soitettu musiikki täristää ikkunoita.
Yallu

Posts: 1,910

#19 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

DJ Inept, 23.2.2010 12:00:
Minulla ei ole mitään velvollisuutta avata oveani tuntemattomille rimputtelijoille.. Se ei ole välttämättä turvallista, ja muutenkin haluan säilyttää yksityisyyteni! *stop*



Tässä kohtaa ei tullut mieleen, että oven avaamatta jättäminen on melko suuri *dissaa* kyseiselle henkilölle, joka tapahtuneen johdosta ottaa yhteyttä isännöitsijään, joka turhautuu koska valituksen kohteena oleva asukas (sinä) ei pysty sivistyneeseen keskusteluun jolla voidaan ratkaista ongelma molempia osapuolia tyydyttäväksi..

Aluksi aloin ärsyyntyä sinun kohtelustasi, mutta nyt olen ärsyyntynyt lähinnä sinun käyttäytymisestäsi..

Common sense 2.0
ezzy

Posts: 8,060

#20 • • ezzy Droid-pappa

Replying to -:

Yallu, 23.2.2010 12:59:
---
DJ Inept, 23.2.2010 12:00:
Minulla ei ole mitään velvollisuutta avata oveani tuntemattomille rimputtelijoille.. Se ei ole välttämättä turvallista, ja muutenkin haluan säilyttää yksityisyyteni! *stop*

---


Tässä kohtaa ei tullut mieleen, että oven avaamatta jättäminen on melko suuri *dissaa* kyseiselle henkilölle, joka tapahtuneen johdosta ottaa yhteyttä isännöitsijään, joka turhautuu koska valituksen kohteena oleva asukas (sinä) ei pysty sivistyneeseen keskusteluun jolla voidaan ratkaista ongelma molempia osapuolia tyydyttäväksi..

Aluksi aloin ärsyyntyä sinun kohtelustasi, mutta nyt olen ärsyyntynyt lähinnä sinun käyttäytymisestäsi..

Common sense 2.0



Oma lukunsa ovat sitten tietty täysillä valehtelevat kyttääjät, kuten itselle tuli vastaan. Ja vieläpä Taloyhtiön PJ. Aika lohduttavaa, että noin harhainen ihminen joka ei tarjua 3kk:n ja vuoden ajanjaksojen eroa, pääsee moiseen toimeen käsiksi :) Kyse oli siis siitä, että hän sanoi saaneensa "naapurilta" ilmoituksen, että autoni oli seissyt omassa ruudussani vuoden putkeen. Ja "naapuri" oli tietenkin hän itse, koska hänen asuntonsa on suoraan parkkiruutuni takana...Kehtas tulla vielä päin naamaa valehtelemaan.