Replying to DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas):
Herralla nyt tuntuu olevan toi vaihtojen laukkaaminen enemmän sääntö kun poikkeus.. Ainakin Global-livesettejä kuunnelleena..
Njoo, makuasioita... Olen seisonut vieressä kun Mr. Cox soitti neljällä Teknarilla settiä, miksasi ilman luureja (siinä kun juteltiin, eli mun, turistin vika), vaihtoi kahta ja kolmea biisiä ja neljättä loop-toolia siinä lennosta, ja teki mm. backspinnin yhdellä biisillä, pysäytti sen, ja lähetti siitä biittiin ihan pyhällä hengellä. Ei mua juuri haitannut, ettei ollut abletonintarkasti kohdallaan ekan puolen sekunnin sisään, vaan vasta tokalla korjaustökkäyksellä. Sittemmin hän on soittanut Ableton-settiä ja Traktor-settiä, joista Ableton-settiä kuulinkin muutama vuosi sitten, muttei se pahemmin eronnut siitä mitä ennen olin kuullut, paitsi että tais sitten osua paremmin kohdalleen (eikä ollu bäkspinniä). Veikkailisin vaan, että livenä ketään ei juuri kiinnosta noi pikku lallukat, vaan sedän olemus ja antaumus soittaessa, ja se tyyli jolla roiskitaan menemään isolla draivilla.
Jos laittais kyselyä menemään, niin veikkaisin, että kahdeksan kymmenestä radioshown omaavasta (ja lisätään tähän vielä 'matkustavasta') dj:stä tekee radiosetit Abletonilla ajansäästön vuoksi (hotelleissa, lentokoneissa, pikavisiitillä studiossa), jolloin tuo tarkkuus on automaattisesti sitä luokkaa, että niihin kun korva tottuu, niin pieninkin live "ohi" kuuluu *kammottavana häiriönä* setissä. Vähän sama asia kuin hyvän laulajan levylle vielä 110% tunettu ääni, ja sitten kun kuulee sitä laulajaa livefeedissä jossain, niin kauhistelee, etteikö se perkele ny osaakaan laulaa, kun meni muutaman sentin ohi pitkän nuotin lopussa, vaikka oikeesti se olisikin hemmetin hyvä live-olosuhteisiin nähden. En siis kritisoi ketään, vaan tuon vaan esiin sen, että korva tottuu siihen täydellisyyteen, ja sittenhän homma on pilalla lopullisesti, jos sen antaa olla... ;)