Meinaatko mennä sikapiikille?

156 posts, 8 pages, 63,041 views

W

Posts: 1,049

#101 • • W
Täällä monet ei varmaan tajua mikä tämä sikaflunssa on. Itse olen kyseisen pöpön jo kesällä ulkomailla sairastanut, ja homman nimi tässä ei ole normi flunssan oireet. Niiden takia ei kannata joo hätäillä, vaan kyseessä on tuo hengitysvaikeudet ja ne nimittäin äityy todella vaikeiksi. Eli mä olen todella hyväkuntoinen ja en kärsi astmasta ja silti hengittäminen oli kolmantena päivänä niin hankalaa että kyllä luulin tukehtuvani ja kuolevani niihin. Mutta ei siinä mitään, väitän että kukaan täällä ei vähättele pöpöä enää sen jälkeen kun on kyseisen ahdistavan olotilan kokenut.

Suositten hakemaan rokotuksen tai jos hengittäminen alkaa kutittamaan keuhkoissa niin sitten tuon lääkkeen. Itse flunssaoikeet ei siis ole kovin vaikeat, vaan juuri nuo hengittämisvaikeudet ovat aivan karseat.
sapeli

Posts: 11,768

#102 • • Edited sapeli jokukukamikä?
Nyt täytyy myöntää että taidan vaihtaa ääneni - luultavasti otan rokotuksen sitten kun se kohdalle sattuu. Lienee melko selvää että rokotuksesta aiheutuvat haitat ovat lievempiä kuin itse taudista aiheutuvat haitat (tunnen siis porukkaa molemmista ryhmistä), eli mieluummin otan yhden päivän saikkua rokotuksen nostattamasta kuumeesta kuin viikon - varsinkin jos siihen tulee kaupan päälle hengitysvaikeuksia. Niitä nimittäin löytyy jo valmiiksi omasta takaa.

Edit: ja vielä selvennykseksi, otan myös vuosittain influenssarokotuksen.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

W

Posts: 1,049

#103 • • Edited W

Replying to Meinaatko mennä sikapiikille?:

sapeli, 12.11.2009 13:46:
Nyt täytyy myöntää että taidan vaihtaa ääneni - luultavasti otan rokotuksen sitten kun se kohdalle sattuu. Lienee melko selvää että rokotuksesta aiheutuvat haitat ovat lievempiä kuin itse taudista aiheutuvat haitat (tunnen siis porukkaa molemmista ryhmistä), eli mieluummin otan yhden päivän saikkua rokotuksen nostattamasta kuumeesta kuin viikon - varsinkin jos siihen tulee kaupan päälle hengitysvaikeuksia. Niitä nimittäin löytyy jo valmiiksi omasta takaa.

Edit: ja vielä selvennykseksi, otan myös vuosittain influenssarokotuksen.



Eli tästä taudista julkisuudessa annetaan ihan väärä kuva. Itse olen joskus influenssankin sairastanut, ja siinä siis oireena tuo reilun viikon kestänyt korkea kuume. Tässä sikainfluenssassa ei kuume ainakaan mulla kovinkaan korkeaksi noussut, ja muutenkin olo oli kuin pikku flunssassa, mutta kolmantena päivänä siis nuo hengitysvaikeudet äityivät aivan hirvittäviksi. Eli tässä nuo hengitysvaikeudet ovat se keskeinen juttu ja muu epäolennaista.

Hengitysvaikeuksia voi kuvailla sillä että normaalista keuhkotilavuudesta on käytössä about puoli litraa ja tuokin lyhyt välihengittäminen rahisee ja kutittaa aivan saakelisti, eli todella paniikkia oikeasti aiheuttava kokemus. Ei ole kiva tunne kun tukehtuu eikä voi tehdä mitään, yskittää sikana ja jos alkaa yskimään hengittäminen vaikeutuu entisestään. Itse sairastan 10x mielummin normi influenssan kun tän enää koskaan.

Ja muille kun Sapelille: Tältäkin sivustolta löytyy kasakaupalla fooliohattuja jotka teorisoi kaiken maailman salaliittojuttuja, mutta se mikä kuitenkin on totisen totta on tämä vittumainen tauti eikä sitä salaliitot vähennä.

EDITTIÄ: "Suuri osa ihmisistä sairastaa taudin lievänä" Eli ei kait kaikilla mee noin pitkälle noi hengitysvaikeudet.
Tiinuliinu81

Posts: 510

#104 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Sairastin jo taudin, joten en..

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Tiinuliinu81

Posts: 510

#106 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Replying to Meinaatko mennä sikapiikille?:

sapeli, 17.11.2009 11:26:
---
Tiinuliinu81, 17.11.2009 11:24:
Sairastin jo taudin, joten en..

---


Uteloittaa: miten se meni?



Korkea edes takaisin sahaava kuume, kaks päivää oksentamista niin, että heti tuli ulos, kun erehtyi vaikka vettä juomaan, kova yskä ja nuha loppu vaiheessa. Silmät vuoti niin, kun olisi itkenyt kunnolla. Mulla ei ollut hengitysvaikeuksia mutta keuhkoja "pisti". 6 päivää kesti kokonaisuudessaan.

Mulla oli paljon rajumpi nuha,yskä ja kuume, kun normaalissa flunssassa.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

mariq

Posts: 2,154

#107 • • mariq

Replying to Meinaatko mennä sikapiikille?:

sapeli, 12.11.2009 13:46:
---
Lienee melko selvää että rokotuksesta aiheutuvat haitat ovat lievempiä kuin itse taudista aiheutuvat haitat (tunnen siis porukkaa molemmista ryhmistä), eli mieluummin otan yhden päivän saikkua rokotuksen nostattamasta kuumeesta kuin viikon - varsinkin jos siihen tulee kaupan päälle hengitysvaikeuksia. Niitä nimittäin löytyy jo valmiiksi omasta takaa.
---


Joillekin on tullut niitä hengitysvaikeuksia myös rokotteen ottamisen jälkeisen kuumeilun ohella, ja sekin kuumeilu kestänyt melkein viikon..

---
Itse pitäydyn yhä kannassani; Ei piikkiä.

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

ipe

Posts: 1,845

#108 • • ipe X-Rust / Holvi
Meillä Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirissä oli 11.11. mennessä rokotettu 4600 työntekijää. Tästä määrästä on aiheutunut tiettävästi 2 allergista reaktiota, (lievä anafylaksia) huhujen mukaan ehkä korkeintaan joitain kymmeniä tapauksia joissa on noussut kuume tai muita lieviä oireita. Virallista tietoa ei ole saatavilla tarkemmin koska oireilu on ollut todella vähäistä. Itselläni oli olkavarren lihas pari päivää kipeä ja siinä kaikki.

Ottakaa se piikki jos sitä tarjotaan!

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Marjo

Posts: 1,796

#109 • • Edited Marjo pupuTupuna
Vaihdoin kantani viime tingassa, kun miehekkeeni oli jutellut tutun lääkärin kanssa aiheesta. Sitä paitsi työssäni suurin osa asiakkaista kuuluu riskiryhmiin.
Olen myös lähdössä Etelä-Amerikkaan kolmeksi viikoksi vuoden vaihteessa. Ei siis olisi kiva olla puolia matkasta kipeänä. Tietty voi saada jonkin muunkin taudin..

Otin siis piikin kaksi viikkoa sitten, eikä muuta tullut kuin olkavarsi kipeäksi.

Työkavereista kahdelle nousi lämpö: toiselle samana päivänä ja meni ohi muutamissa tunneissa, toiselle nousi vasta kahden päivän jälkeen ja kesti pari päivää. Mutta noinhan voi käydä melkein mistä vaan rokotteesta.
Epailija

Posts: 5,636

#110 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Replying to Meinaatko mennä sikapiikille?:

sapeli, 12.11.2009 13:46:
Edit: ja vielä selvennykseksi, otan myös vuosittain influenssarokotuksen.



No sehän se kaikista suurin turhuus on. Normaali influenssa ei kaltaisellesi terveelle nuorelle miehelle ole mikään kummoinen terveysriski ja kausi-influenssa voi tarttua rokotteesta huolimatta, jos virus vaikkapa mutatoituu matkan varrella. Influenssarokotus on tarkoitettu lähinnä raihnaille vanhuksille.

Itse en vieläkään ole muuttanut kantaani sikapiikin suhteen. Kourallisella kuolintapauksia, joista yksikään ei ole ollut muuten terve aikuinen, on onnistuttu lietsomaan hirveä paniikki, vaikka tauti on vaarallisuudeltaan vain jonkin verran normaalia influenssaa pahempi. Saattaa toki olla huomattavasti ikävämpi sairastaa, jos sattuu sairastamaan sen kunnolla, mutta en lähde edes rasitusastmaatikkona pelaamaan tuota hysteriapeliä.

Kausi-influenssa tappaa porukkaa siinä missä sikaserkkunsakin!

"Uutisoinnissa on yleisesti korostettu riskiryhmien sairastavuutta, mutta sikainfluenssa alkaa entistä enemmän muistuttaa kokonaiskuvaltaan normaalia kausi-influenssaa."

http://www.poliklinikka.fi/?page=7874754&id=4307607

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

m1kk3

Posts: 5,560

#111 • • m1kk3 no-life
Kaks työkaveria käyny piikillä ja molemmat tullu ihan helvetin kipeeksi sen jälkeen :) Ei näin.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Avatar
#112 • • simoh Guest

Replying to Meinaatko mennä sikapiikille?:

Epailija, 17.11.2009 14:53:

Itse en vieläkään ole muuttanut kantaani sikapiikin suhteen. Kourallisella kuolintapauksia, joista yksikään ei ole ollut muuten terve aikuinen, on onnistuttu lietsomaan hirveä paniikki, vaikka tauti on vaarallisuudeltaan vain jonkin verran normaalia influenssaa pahempi.



Kyse ei lienekään siitä, minkä verran se aiheuttaa kuolemia tällä hetkellä, vaan pikemminkin siitä, että A-viruksen H1N1-alatyyppi on tavallista influenssavirusta tarttuvampi ja sillä on ikävä taipumus kehittää huomattavan tappavia muunnoksia. Nämä iskevät poikkeuksellisen pahasti nuoriin ja terveisiinkin.
Näitä muunnoksia tunnetaan useita, mm. lintuinfluenssa ja espanjantauti. Medioissa on ollut kirjoittelua mahdollisesta tappavasta ja huomattavan vaarallisesta muunnoksesta.
Se, miksi H1N1 (ja myös H5N1) on tavallista vaarallisempi juuri nuorten ihmisten kohdalla, johtuu siitä että kyseinen virus aiheuttaa keuhkoissa voimakkaan reaktion (cytokine storm), jonka seurauksena nuoren ihmisen vanhuksia ja lapsia tehokkaampi immuunijärjestelmä käytännössä tuhoaa keuhkot. Aiheesta löytyy laajalti erilaisia lähdeviitteitä mm. Wikipediasta. Mielenkiintoista, vaikkakin vakavaa.

Eräs tärkeä juttu on vielä se, että vaikka tauti ei tappaisi tai olisi kovinkaan paha itsensä kohdalla, on jokainen tartunta riski muille, erityisesti heikommille.
Tuoppo

Posts: 135

#113 • • Tuoppo Tamppaaja
Tulen vaatimaan teidän rahojanne steissille. Sikapiikillä uhkaillen:)

--
- Haluan tasapainoa elämään -

aform

Posts: 291

#114 • • aform
Cytokine storm:ia pystyy hillitsemään yhden artikkelin mukaan sinkillä.


So What About Cytokine Storms?

Another factor in the 1918 flu pandemic death rate was the cytokine storm. A cytokine storm results in lungs so damaged that the flu victim may die. Cytokine production is normally a good thing. It is the result of the immune system's reacting to pathogenic or viral invasions. The white blood cells produce an assortment of cytokines to attack the invaders. Occasionally, there appears a viral strain that is so energetically invasive and virulent that it over stimulates the cytokine production. Then the cells of healthy tissues are attacked by the cytokines.


http://www.naturalnews.com/026354_elderberry_Tamiflu_immune_system.html


Dr. Gabriel Cousens states that cytokine storms are actually a result of an imbalance between TH-1 and TH-2, which are cells that attack pathogenic invaders. ... (lue lisää yllä olevasta artikkelista)
%

Posts: 568

#115 • • %
Eräästä lehdestä luettua: Sikanuhan sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin taudille. Rokotus antaa suojan n. 6kk ajaksi, joten aika usein tuolla piikillä sais juosta jos lähtee tuohon rokoitusrumbaan mukaan.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Mai

Posts: 374

#116 • • Mai Villikisu
Juu, maanantaina otin piikin. Käsi tuli tosi kipeeksi ja vielä ke oli kipeä mutta mitään kuumetta tms. ei noussut. Olin eka aluksi vastaan mutten kai sitten viitsi alkaa tän astman kanssa leikkimään.
eevuski

Posts: 259

#117 • • eevuski pikkukanttura
Todellakin meinaan. Sikaflunssa-hysteriaa naurettavampaa (jos näin nyt voi sanoa) on mun mielestä sikapiikki-hysteria*igor*
serotonot

Posts: 3,137

#119 • • serotonot Paul Easy

Replying to Meinaatko mennä sikapiikille?:

jUSSi, 20.11.2009 12:24:
---
%, 18.11.2009 01:09:
Eräästä lehdestä luettua: Sikanuhan sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin taudille. Rokotus antaa suojan n. 6kk ajaksi, joten aika usein tuolla piikillä sais juosta jos lähtee tuohon rokoitusrumbaan mukaan.

---


Ehkä. Aika toivorikasta olettaa, että virus ei muunnu.


Se taas että virus muuttuu ei tarkoita sitä etteikö rokote toimis. Se taas riippuu ihan siitä miten se muuntuu.
jUSSi

Posts: 1,377

#120 • • jUSSi äkäinen vanhus

Replying to Meinaatko mennä sikapiikille?:

serotonot, 20.11.2009 12:44:
---
jUSSi, 20.11.2009 12:24:
---
%, 18.11.2009 01:09:
Eräästä lehdestä luettua: Sikanuhan sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin taudille. Rokotus antaa suojan n. 6kk ajaksi, joten aika usein tuolla piikillä sais juosta jos lähtee tuohon rokoitusrumbaan mukaan.

---


Ehkä. Aika toivorikasta olettaa, että virus ei muunnu.

---

Se taas että virus muuttuu ei tarkoita sitä etteikö rokote toimis. Se taas riippuu ihan siitä miten se muuntuu.



Jaa, paskooko karhu metsään?