Suositten hakemaan rokotuksen tai jos hengittäminen alkaa kutittamaan keuhkoissa niin sitten tuon lääkkeen. Itse flunssaoikeet ei siis ole kovin vaikeat, vaan juuri nuo hengittämisvaikeudet ovat aivan karseat.
156 posts, 8 pages, 68,451 views
Replying to Meinaatko mennä sikapiikille?:
sapeli, 12.11.2009 13:46:
Nyt täytyy myöntää että taidan vaihtaa ääneni - luultavasti otan rokotuksen sitten kun se kohdalle sattuu. Lienee melko selvää että rokotuksesta aiheutuvat haitat ovat lievempiä kuin itse taudista aiheutuvat haitat (tunnen siis porukkaa molemmista ryhmistä), eli mieluummin otan yhden päivän saikkua rokotuksen nostattamasta kuumeesta kuin viikon - varsinkin jos siihen tulee kaupan päälle hengitysvaikeuksia. Niitä nimittäin löytyy jo valmiiksi omasta takaa.
Edit: ja vielä selvennykseksi, otan myös vuosittain influenssarokotuksen.
Tiinuliinu81, 17.11.2009 11:24:
Sairastin jo taudin, joten en..
sapeli, 17.11.2009 11:26:
---
Tiinuliinu81, 17.11.2009 11:24:
Sairastin jo taudin, joten en..
---
Uteloittaa: miten se meni?
---
Lienee melko selvää että rokotuksesta aiheutuvat haitat ovat lievempiä kuin itse taudista aiheutuvat haitat (tunnen siis porukkaa molemmista ryhmistä), eli mieluummin otan yhden päivän saikkua rokotuksen nostattamasta kuumeesta kuin viikon - varsinkin jos siihen tulee kaupan päälle hengitysvaikeuksia. Niitä nimittäin löytyy jo valmiiksi omasta takaa.
---
Edit: ja vielä selvennykseksi, otan myös vuosittain influenssarokotuksen.
Epailija, 17.11.2009 14:53:Itse en vieläkään ole muuttanut kantaani sikapiikin suhteen. Kourallisella kuolintapauksia, joista yksikään ei ole ollut muuten terve aikuinen, on onnistuttu lietsomaan hirveä paniikki, vaikka tauti on vaarallisuudeltaan vain jonkin verran normaalia influenssaa pahempi.
%, 18.11.2009 01:09:
Eräästä lehdestä luettua: Sikanuhan sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin taudille. Rokotus antaa suojan n. 6kk ajaksi, joten aika usein tuolla piikillä sais juosta jos lähtee tuohon rokoitusrumbaan mukaan.
jUSSi, 20.11.2009 12:24:
---
Eräästä lehdestä luettua: Sikanuhan sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin taudille. Rokotus antaa suojan n. 6kk ajaksi, joten aika usein tuolla piikillä sais juosta jos lähtee tuohon rokoitusrumbaan mukaan.
---
Ehkä. Aika toivorikasta olettaa, että virus ei muunnu.
serotonot, 20.11.2009 12:44:
---
jUSSi, 20.11.2009 12:24:
---
---
Ehkä. Aika toivorikasta olettaa, että virus ei muunnu.
---
Se taas että virus muuttuu ei tarkoita sitä etteikö rokote toimis. Se taas riippuu ihan siitä miten se muuntuu.