Windows 7

79 posts, 4 pages, 29,065 views

domi

Posts: 7,069

#41 • • domi Työn sankari.

Replying to Windows 7:

astaroth, 6.5.2010 02:43:
onko kenelläkään tullut vastaan ongelmaa, että windows update lakkaa toimimasta? hiffasin vasta äskettäin, että en ole saanut mitään ilmoituksia uusista päivityksistä pitkään aikaan, ja tässä vaiheessa seiskan elinkaarta noita luulisi puskevan vähintään joka toinen päivä

ohjauspaneelista kuitenkin updaten tilaa tarkistaessani huomaan, että sovellus ei ole päällä, enkä tiedä mistä voin asiaan vaikuttaa. yritin hakea manuaalisesti asennettavia päivityksiä, sekä käyttikselleni yhteen sopivan windows update readiness toolin ongelman ratkaisua varten, mutta winukka ei anna edes noita asentaa

ohessa ongelmaan liittyvä kuva. ja ei, koneen uudelleen käynnistäminen ei auta :D


Palvelun voit käynnistää menemällä Ohjauspaneeli->Valvontatyökalut->Palvelut ja sieltä etsiä Windows Update-palvelun, jonka kohdalla hiiren oikeaa nappia painaessa löytyy mm. käynnistä-valinta, joka käynnistää sen palvelun.
rec

Posts: 2,923

#42 • • Edited rec

Replying to Windows 7:

xybo, 26.2.2010 14:27:
Pitkällisen taistelun w7:kan kanssa jälkeen tulin siihen tulokseen, että XP->W7:ka on todella hankala migraatio. Jos on jo hyväksynyt Vistan heikkoudet välillä niin W7:kaan (joka siis on edelleen Vista, mutta stabiilimpi) siirtyminen o helpompaa. :/



Jep. En oo ennen asentanukkaan niin montaa kertaa koneelle mitään Winukkaa ku viimeks Vistan / XPn poiston jälkeen Win7. :D

Jos siis kukaan miettii, et miten loppujenlopuksi kävi niin koneeseen lyötiin poistetun Vistan tilalle XP, koska kone suorastaan "hylki" Win7:aa. Syytä ei silloin tiedetty ja nyt Win7:n asentaminen on 'myöhäistä'.

Kiitos Microsoft! Onneksi teette kaiken niin helvetin helpoksi.
rec

Posts: 2,923

#44 • • Edited rec

Replying to Windows 7:

Individual, 6.5.2010 10:32:
---
Real Charly, 6.5.2010 10:25:
Kiitos Microsoft! Onneksi teette kaiken niin helvetin helpoksi.

---


Joo, joskus tuntuu että toi multi-miljardi biljardi bisnes mikä myös Mikkisoftana tunnetaan, on vain erään koulussa päähän potkitun nörtin kosto ja vittuilu koko ihmiskunnalle.



"Voisko joku nyt vittu kertoo mulle mikä tää vakavasti otettava juttu nyt oikein on?" :D

edit: aamutypot
Lime_

Posts: 401

#45 • • Lime_
Xp vielä käytössä, on niin helppokäyttöinen ja löytyy kaikki sieltä mistä on oppinut etsimään. Yritin samoja juttuja tehdä töissä 7 koneessa, niin jo oli ihme piiloon laitettu ne jutut. Muutenkin turhia sijoitteluita. En vielä oikeen ole lämmennyt.

Vistasta en pitänyt yhtään joten jätin sen kokonaan omaan arvoonsa. Lelu mikä lelu. Siksipä tuo seiskakaan ei jotenkin uppoa, kun odotin sen perustuvan xp:seen enemmän kuin vistaan. Mutta ehkäpä vielä seiskaan tottuu kun siihen on pakko siirtyä jossain vaiheessa. Tuntuu olevan vielä lapsen kengissä koko käyttis kun kaverin koneelle mokkulan asennuksessakin piti käyttää vistan ajureita, kun laitteelle ei ollut vielä seiskan ajureita. Ja jostain kummasta syystä flash ei tykännyt asentua ennen kikkailua ja kuulemma nyt on alkanut firefoxikin kaatuilemaan ilman mitään syytä vaikka uusin versio ladattu ainakin pari kertaa varmuuden vuoksi ja asennettu uudelleen.
Avatar
#46 • • astaroth Guest

Replying to Windows 7:

domi, 6.5.2010 07:55:
Palvelun voit käynnistää menemällä Ohjauspaneeli->Valvontatyökalut->Palvelut ja sieltä etsiä Windows Update-palvelun, jonka kohdalla hiiren oikeaa nappia painaessa löytyy mm. käynnistä-valinta, joka käynnistää sen palvelun.


koneen mukaan palvelu on kuitenkin käytössä, eikä uudelleen käynnistäminenkään auttanut o_O
Yallu

Posts: 1,910

#47 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Windows 7:

Lime_, 6.5.2010 12:25:
... Tuntuu olevan vielä lapsen kengissä koko käyttis kun kaverin koneelle mokkulan asennuksessakin piti käyttää vistan ajureita, kun laitteelle ei ollut vielä seiskan ajureita. Ja jostain kummasta syystä flash ei tykännyt asentua ennen kikkailua ja kuulemma nyt on alkanut firefoxikin kaatuilemaan ilman mitään syytä vaikka uusin versio ladattu ainakin pari kertaa varmuuden vuoksi ja asennettu uudelleen.



Ajureita ei vielä ole, kun käyttis on niin uusi. Sama vika on aina uuden käyttiksen kanssa. Firefox osaa vammauttaa itsensä kyllä XP-ympäristössäkin.. Jättää prosesseja päälle yms. mukavaa.. Nyt kun siirryin seiskaan, niin en tuota Firefoxia hirveästi käyttele, olen jotenkin tykästynyt nyt tuohon IE8:an.. Se toimii kuin junan vessa, enkä vielä ole törmännyt ylitsepääsemättömiin ongelmiin.

Seiskassa tykkään visuaalisesta ilmeestä ja siitä, että se nousee pystyyn noin neljä kertaa nopeammin kuin vanha XP.. Ennen kuin nostan party-hatun päähäni, niin pitää tietysti muistaa, että mikään ei ole nopeampi kuin vasta-asennettu Windows.. Itse olin yllättynyt ohjelmistojen sekä laitteistoni yhteensopivuudesta seiskan kanssa, mutta kyllähän minä tätä vähän ennakoinkin, enkä lähtenyt ensimmäisten joukossa vaihtamaan käyttistä..

edit.
Typo thursday
aform

Posts: 291

#48 • • aform
Kokeilin eilen Office 2007. Olihan siinä ihmettelemistä kerrakseen.
Windows 7:n kanssa vähän sama juttu. Asiat ei löydy sormia napauttamalla. *grr*
rec

Posts: 2,923

#50 • • Edited rec

Replying to Windows 7:

näköradiomies, 7.5.2010 14:40:
tekeeks kukaa musaa win7ssa?

toimiiks ableton 7versio vai pitäskö se sit 8 versio hankkii:/



Ihan tollee googlaamalla löyty: http://www.sevenforums.com/software/464-ableton-live-works-windows-7-a.html

Ja kyllä tuo tuntuu osalla ainaki toimivan ihan moitteettomasti.

edit: lisätäkseni vielä et jotkut VST-plugarit jotka Vistassa kusi hieman ohisektorin, nii tuntuu toimivan Win7:ssa paremmin. Suosittelen lämmöllä (etenkin jos nykyinen käyttis on Vista).
golem

Posts: 1,395

#52 • • golem Golem

Replying to Windows 7:

näköradiomies, 7.5.2010 14:40:
tekeeks kukaa musaa win7ssa?

toimiiks ableton 7versio vai pitäskö se sit 8 versio hankkii:/



o/, Win7 32-bit toimii oikein hyvin ainakin mun läppärissä. Lähinnä kasiversion kanssa on jotain kummallista rätinäongelmaa.

Tosin vasta pari biisiä oon saanu tehtyä, mutta oikein yllättynyt et oon oikeesti saanut ne jopa tehtyä, ku XP työasema tökki ihan homona, tosin siinä on skeidaa vuosien varrelta ja vaatisi uudelleenasennuksen. Eli parin biisin kokemuksella ei ehkä viel kannata tehdä mitään tosi lujia päätöksiä.
tomii

Posts: 3,594

#55 • • Edited tomii kallion herttua

Replying to Windows 7:

Yallu, 6.5.2010 12:33:
---
Lime_, 6.5.2010 12:25:
... Tuntuu olevan vielä lapsen kengissä koko käyttis kun kaverin koneelle mokkulan asennuksessakin piti käyttää vistan ajureita, kun laitteelle ei ollut vielä seiskan ajureita. Ja jostain kummasta syystä flash ei tykännyt asentua ennen kikkailua ja kuulemma nyt on alkanut firefoxikin kaatuilemaan ilman mitään syytä vaikka uusin versio ladattu ainakin pari kertaa varmuuden vuoksi ja asennettu uudelleen.

---


Ajureita ei vielä ole, kun käyttis on niin uusi. Sama vika on aina uuden käyttiksen kanssa. Firefox osaa vammauttaa itsensä kyllä XP-ympäristössäkin.. Jättää prosesseja päälle yms. mukavaa.. Nyt kun siirryin seiskaan, niin en tuota Firefoxia hirveästi käyttele, olen jotenkin tykästynyt nyt tuohon IE8:an.. Se toimii kuin junan vessa, enkä vielä ole törmännyt ylitsepääsemättömiin ongelmiin.



Jos laitteelle ei löydy ajureita, vika on 100%:sti laitteen/komponentin valmistajassa. Osa valmistajista on valitettavasti a) aivan helvetin laiskoja päivittämään ajureitaan tai tekemään ne uudelle alustalle tai b) eivät vain yksinkertaisesti osaa tehdä asiakkaan vaatimalla nopeudella ajureita uudelle järjestelmälle (liian vähäiset resurssit). Tosta on ihan turha syyttää Windows 7:aa, tai mitään muutakaan käyttistä. Ajurit ovat hardwaren kehittäjän vastuulla, piste.
Firefoxin kaatuileminenkin: aika satavarmasti vika itse Firefoxissa (kuten sanottu: samaa tapahtuu XP:ssä, Vistassa ja varmasti OSX:ssäkin). Itse käytellyt töissä nyt ehkä jonkun pari kk Win 7 + Firefox -komboa, eikä mitään ongelmia. Softat noin yleensäottaen ovat toimineet paremmin Win7:ssa, vaikkeivat ole kaikki edes se silmälläpitäen tehtyjä (yllätti todella positiivisesti). Flash ja kaikki muutkin asentuivat niinkuin pitikin. Vähän siis ihmetyttää nyt noi vaikeudet taas vaihteeksi. :P Päivän totuttelemisen jälkeen aivan helmi versio, jos multa kysytään.

--
reivaan kunnes kuolen

rec

Posts: 2,923

#56 • • rec
Eli lyhyesti sanottuna: uuden käyttiksen käyttöönottaminen on sama ku opettelis ajaa pyörää uudelleen. Hetki menee mut sitte ku siihen tottuu, nii lopuks voi kokeilla ilman käsiä? :D
tomii

Posts: 3,594

#58 • • tomii kallion herttua

Replying to Windows 7:

Real Charly, 8.5.2010 12:48:
Eli lyhyesti sanottuna: uuden käyttiksen käyttöönottaminen on sama ku opettelis ajaa pyörää uudelleen. Hetki menee mut sitte ku siihen tottuu, nii lopuks voi kokeilla ilman käsiä? :D



"Kato äiti! Ilman käsii!", ja sit seinään päin. ;)

--
reivaan kunnes kuolen

rec

Posts: 2,923

#59 • • rec
El classico! xP
Jussi Soro

Posts: 6,385

#60 • • Jussi Soro choon!

Replying to Windows 7:

golem, 7.5.2010 21:01:
Ja itseasiassa veikkaan (tai toivon), et se kasiongelma on konfikti mun äänikortin ajureiden ja Abletonin välillä, eikä käyttiksen välillä.


Missä ongelma oli?

Mietin just et pitäiskö upgreidata kone Win 7:n, musasoftana olis Ableton 8, Reason ja äänikorttina M-Audio Fast Track Pro. Onko jollain kokemuksia edes jostain noista ja win7:sta?