Replying to Windows 7:
Yallu, 6.5.2010 12:33:
---
Lime_, 6.5.2010 12:25:
... Tuntuu olevan vielä lapsen kengissä koko käyttis kun kaverin koneelle mokkulan asennuksessakin piti käyttää vistan ajureita, kun laitteelle ei ollut vielä seiskan ajureita. Ja jostain kummasta syystä flash ei tykännyt asentua ennen kikkailua ja kuulemma nyt on alkanut firefoxikin kaatuilemaan ilman mitään syytä vaikka uusin versio ladattu ainakin pari kertaa varmuuden vuoksi ja asennettu uudelleen.
---
Ajureita ei vielä ole, kun käyttis on niin uusi. Sama vika on aina uuden käyttiksen kanssa. Firefox osaa vammauttaa itsensä kyllä XP-ympäristössäkin.. Jättää prosesseja päälle yms. mukavaa.. Nyt kun siirryin seiskaan, niin en tuota Firefoxia hirveästi käyttele, olen jotenkin tykästynyt nyt tuohon IE8:an.. Se toimii kuin junan vessa, enkä vielä ole törmännyt ylitsepääsemättömiin ongelmiin.
Jos laitteelle ei löydy ajureita, vika on 100%:sti laitteen/komponentin valmistajassa. Osa valmistajista on valitettavasti a) aivan helvetin laiskoja päivittämään ajureitaan tai tekemään ne uudelle alustalle tai b) eivät vain yksinkertaisesti osaa tehdä asiakkaan vaatimalla nopeudella ajureita uudelle järjestelmälle (liian vähäiset resurssit). Tosta on ihan turha syyttää Windows 7:aa, tai mitään muutakaan käyttistä. Ajurit ovat hardwaren kehittäjän vastuulla, piste.
Firefoxin kaatuileminenkin: aika satavarmasti vika itse Firefoxissa (kuten sanottu: samaa tapahtuu XP:ssä, Vistassa ja varmasti OSX:ssäkin). Itse käytellyt töissä nyt ehkä jonkun pari kk Win 7 + Firefox -komboa, eikä mitään ongelmia. Softat noin yleensäottaen ovat toimineet paremmin Win7:ssa, vaikkeivat ole kaikki edes se silmälläpitäen tehtyjä (yllätti todella positiivisesti). Flash ja kaikki muutkin asentuivat niinkuin pitikin. Vähän siis ihmetyttää nyt noi vaikeudet taas vaihteeksi. :P Päivän totuttelemisen jälkeen aivan helmi versio, jos multa kysytään.