Windows 7

79 posts, 4 pages, 29,023 views

Neko

Posts: 943

#1 • • Edited Neko No äläpä kerro enempää
W7_boot_neko.1g.fi.gif
Ajattelin että täällä voisi lätistä Windows 7:stä, tuosta Vistan SP3:sta ;)

Itse siirryin jo muutama kuukausi sitten Windows 7:n RTM-versioon, ja vaihdoin samalla Vistasta kokonaan pois. Tätä ennen olin käyttänyt seiskan beta/RC -versioita, mutta vain satunnaisesti, ja suurin osa virtuaalikoneella.

Samalla vaihdoin myös vihdoin pois 32-bittisestä Windowsista, eli nyt on käytössä 64-bittinen Windows 7, eikä vastaan ole tullut ohjelmistoja jotka eivät olisi toimineet Windows 7:n kanssa; Jos ohjelmasta ei ole peräti 64-bittistä versiota, ovat 32-bittiset versiot toimineet.

Erittäin tyytyväinen olen ollut, moni Vistaa vaivannut pieni hidastelu loistaa poissaolollaan. Se miksi kutsun leikillään tätä Vistan SP3:ksi, johtuu siitä että mielestäni Windows 7:ssä ei ole mitään erityisen mullistavaa, mutta paljon pientä kivaa ja toimivaa.

Oma suosikkini Windows 7:n uudistuneessa käyttöliittymässä on Aero Peek toiminta.
win7uutta02.png
tomii

Posts: 3,594

#3 • • tomii kallion herttua
Tulee sit seuraavan koneen mukana, eipä ole mitään niin kiireellistä syytä vaihtaa XP:stä ja Vistasta tohon. Ja itse, kun en enää kelannut warestaa mitään käyttistä, niin tosiaan mun tapauksessa ihan jo taloudellisestikin kannattavin on sit koneen mukana OEM. Jos mul ei olis läppärissä Vistaa, niin sit voisi ollakin jossaan vaiheessa ihan erikseen Seiskan hommaamisen paikka, mut nyt tosiaan ei mikään kiire, kun XP-konekin on mun "kakkoskone".

--
reivaan kunnes kuolen

baty

Posts: 1,607

#5 • • baty TranceConnection
hyvin tuntus pelittävän, kuten teki myös vistakin. On kyl himpun verran vistaa nopeampi, nyt kone boottaa työpöydälle noin 15sekunnissa.
Zeni-

Posts: 1,104

#6 • • Zeni- Funky Little Man
Hyvin pelittää, paitsi että vanhalle sound blaster live! 1024 tms kortlle ei taida löytyä mitään ajureita.
Tai ainakaan en kovalla googlettamisellakaan ole saanut tuota toimintaan, ääntä on tullut pihalle kikkailujen päätteeksi, mutta ääni on aivan kauheeta rohinaa. Muuten olen tykännyt paljon tästä ja tulen varmasti pitämään.

--
Jos on korviaan myöten kusessa, kannattaa pitää suunsa kiinni.

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Stylet vittuun!

-Alex-

Posts: 706

#7 • • -Alex- Dj
Yli vuoden Betaa/RC:tä käyttäneenä voin suositella. Paras Windows ikinä. Kevyt, nopea ja varma käyttis kaikin puolin. Betan pienet bugit korjailtiin päivityksillä nopeesti ja RC:n kans ei mitään erityisiä ongelmia oo ollut. Nyt pöydällä oottelee Windows 7 Ultimate Retail, jonka asentelen tänään duunipäivän jälkeen *kuolaa*
Syntse

Posts: 1,652

#8 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ
Uuden koneen mukana tuli Win 7 64bittisenä ja hyvin on pelittänyt eikä oo tullut yhteensopivuusongelmiakaan vielä eteen minkään ohjelman kanssa mitä on tarvinnut asennella.

Käynnistys on nopea ja muutenkin toimii jouhevasti.
whispering

Posts: 871

#9 • • whispering Super Juusto
Tarkotus olis jossain välissä siirtyä. Tällä hetkellä XP, ilman mitään ongelmia. Joten olen ajatellut siirtyä seuraavan koneen päivityksen yhteydessä.
Bio

Posts: 4,429

#10 • • Bio The Bullies / Pinky
Ite kans vaihdoin pari kuukautta sitten ja ei oo pahaa sanottavaa. Muutamat Vistan aikaan olevat ongelmatkin hävis :)
Ergilion

Posts: 751

#11 • • Ergilion
Lähipiirissä vihattu ja halveksittu, vielä kuraisempi kuin Vista.

XP kunnes ei enää mitkään pelit tue Dx9 *pahis*

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

hrdkvr

Posts: 3,929

#12 • • hrdkvr KURGO
kai se pitää päivittää et saa muistut 3gb -> 4gb käytöön

--
-keep it hard-

Mark

Posts: 7,311

#13 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Replying to Windows 7:

Ergilion, 26.2.2010 13:19:
Lähipiirissä vihattu ja halveksittu, vielä kuraisempi kuin Vista.



Oliks jotain perusteitakin tälle, vai onko lähipiiri vaan joukko anarkisteja jotka ovat vaan periaatteessa MS tuotteita vastaan?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Ergilion

Posts: 751

#14 • • Ergilion

Replying to Windows 7:

Mark, 26.2.2010 13:35:
---
Ergilion, 26.2.2010 13:19:
Lähipiirissä vihattu ja halveksittu, vielä kuraisempi kuin Vista.

---


Oliks jotain perusteitakin tälle, vai onko lähipiiri vaan joukko anarkisteja jotka ovat vaan periaatteessa MS tuotteita vastaan?

-M




Aiheuttaa harmaita hiuksia LANeilla ja muissa hakkerointioperaatioissa.
Joillakin osa-alueilla tietty voi olla parempi, mutta ei niillä joita me käytetään ja tarvitaan. *uros*

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Mark

Posts: 7,311

#15 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Replying to Windows 7:

Ergilion, 26.2.2010 14:11:
Aiheuttaa harmaita hiuksia LANeilla ja muissa hakkerointioperaatioissa.
Joillakin osa-alueilla tietty voi olla parempi, mutta ei niillä joita me käytetään ja tarvitaan. *uros*



Mutta saahan kaiken konffattua edelleen ihan kelvosti :) Powershellillä viimeistään ;)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Auacusha

Posts: 1,097

#18 • • Auacusha Koneradio
missä on vaihtoehto XP rules? :D

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

akir0

Posts: 2,554

#20 • • akir0 idleRPG champion 2009

Replying to Windows 7:

Ergilion, 26.2.2010 14:11:
Aiheuttaa harmaita hiuksia LANeilla ja muissa hakkerointioperaatioissa.
Joillakin osa-alueilla tietty voi olla parempi, mutta ei niillä joita me käytetään ja tarvitaan. *uros*



Herää kysymys, että mitä te käytette kun meidän laneilla ei oo seiskan kanssa mitään ongelmia edes niiden ware-pelien kanssa. Sekaisin xp:tä ja Vistaa ja seiskaa.

Ite skippasin Vistan kokonaan (poislukien RC) ja siirryin viime syksynä seiskaan kun ensimmäiset OEM:t tuli ulos. Siitä asti oon ollu tyytyväinen käyttäjä, ei oo xp:tä tullu juuri ikävä. Muutamia semi-nihkeitä asioita tossa on. Tärkeintä kuitenkin, että toi on tosi stabiili ja nopea, eli käyttöjärjestelmää ei juuri edes huomaa.