Epailija, 10.9.2009 10:15: Ilta-Sanomissa itse asiassa sanottiin, että toimittaja oli lähettänyt jutun Kiesille tarkastettavaksi ja Kiesi oli lähettänyt takaisin alkuperäistä ronskimman version. Hauska juttu näin jälkikäteen ajatellen, jos tämä tosiaan pitää paikkansa.
=D NO on hauska, ja suuremmalla syyllä haluaisin Audin päällikkönä, että Kiesi lähtee anteeksipyynnön jälkeen ihan omin neuvoin, jos harkintakyky on tuota luokkaa.
En sitä itse ainakaan seksistisenä kokenut
En sanonut, että "se riippuu siitä, että koetko sinä sen seksistisesti", vaan "onko se henkilö itse sanonut sen seksistisesti".
Epailija, 10.9.2009 10:29: Pitäisikö tämän koskea myös tasa-arvoyksikköä? Siis lain mukaan.
Ilmeisesti tasa-arvolait eivät koske Tasa-arvoyksikköä... Mitä JOS nuo naiset tasa-arvoyksikössä ovat parhaat duunia hakeneet henkilöt? =0 Mitä jos yksikään mies ei halua siihen yksikköön? Pitäisikö sellaiseen pakottaa?
JOS nyt vielä palaan siihen Kiesin tapaukseen, niin eihän sitä erotettu, vaan se itse lähti. Ja katsotaan siis vuoden päästä, missä duunissa se sitten on. IMO mokatessaan pomot, olivat ne sitten yksityisellä tai julkisella puolella, tekevät aivan oikein ollessan pahoillaan tapahtumista ja erotessaan, sillä jos sellainen ei ole peruste erolle, niin mikä sitten?
Umbala, 10.9.2009 10:32: En mä tiedä, siks just kysyinkin, sultu kun tuntui löytyvän tietoa, että nuo luvut on väärin.
Häh, missä olen sellaista väittänyt? Tarkoitin naureskelullani ja K Niemiseen viittamalla osoittaa kuinka epäuskottava Sumanen on mielestäni. Sä ilmeisesti otat hänet vakavasti, millä perusteella? Vain siksikö, että hänen argumenttinsa tukevat sinun maailmankuvaasi?
Saatoin olla väärässä.
Väärässä missä?
Sehän tässä mua eniten ärsyttääkin, ettei tilastokeskus saa aikaseksi mitään järkeviä lukuja, vaan ne julkasee ainoastaan jotain palkan keskiarvoja tai erityylisten kotitalousten eroja.
No millä perusteella sä tiedät, etteivät ne tilastokeskuksen luvut ole "järkeviä", onko sulla siis jotain tietoa, joka kumoaa ne?
Ei kai mitään muuta, kuin oman mielenrauhan kannalta.
Ok, toivottavasti saat rauhan mielellesi. Kuten totesin, mua tää Sumasen keissi ei noin paljoa kuumota, koska sillä ei ole kauheasti käytännön merkitystä.
Mua kun jää helposti vaivaa tuollainen asia, ja tosiaan jos joltakulta löytyy päinvastaisia, samansuuntaisia tai edes jotain lukuja asian tiimoilta olisi se vain hyödyksi, olivat luvut sitten kumpaan suuntaan tahansa. Kaiken takana ei vaan aina ole totuutta kummempaa agendaa.
Sehän tieteissä ja tutkimuksessa onkin hienoa, että mihin tahansa inhimilliseen ongelmaan "tulisiko ydinvoimaa rakentaa?" tai "tulisiko tasa-arvoon pyrkiä?" ei tiede voi antaa suoraa vastausta. Ja se johtaa siihen, että tärkeissä asioissa molemmille kannoille löytyy tieteellinen peruste ja sitä kannattavat tiedemiehet, on tiedemies, joka sano, että "lisää ydinvoimaa!" ja tiedemies, joka sanoo "ei enää lisää ydinvoimaa!", ja molemmat "voivat" osoittaa kantansa pätevyyden erittäin kallilla tutkimuksilla. Tästä tietenkin seuraa myös se, että molempien näkemysten kannattajat tuntevat olonsa rationaalisiksi, ja vastustajat näyttäytyvät epätieteellisinä. =)