Replying to Virtual DJ, virallinen keskustelutopiikki:
MRC, 9.11.2009 09:34:
---
xl8r, 28.8.2009 13:49:
---
mk-ultra, 28.8.2009 13:41:
---
Juu ymmärsin kyllä tuon sarkasmisi, sillä siihen tartuinkin. Itse olen joutunut useempaan kertaan kuuntelemaan sitä paskaa, että "ai sä soitat softalla" ja "eihän toi oo mitään oikeaa soittamista". Tekniikka on toisenlainen ja voisin sanoa että koskaan softalla soittanut on aivan varmasti sen kanssa yhtä hukassa kuin minä ensimmäistä kertaa soittimien äärellä.
Tokihan tuo sync nappi antaa tosiaan aikalailla äkkiä ylimääräistä aikaa, sillä pitäisikin koittaa tuota vdj:den toisiinsa linkinttämistä niin onnistuisi sitten useammallakin soittimella yhtäaikaa vääntäminen samaan pakettiin. Ainakin ensimmäiset kokemukset tuon linkittämisen toimivuudesta tuli testattua joskus taannoin, tosin ei ollut silloin käsillä toista kontrolleria että olisi tosissaan päässyt soittamaan. Linkittäminenhän kuljettaa nimenomaan tuon sync datan kahden virtualdj:n välillä ja siten mahdollistaa useammankin installaation käyttämistä samaan aikaan. Ja ainahan voi soittaa biisejä nopeampaan tahtiin (terveisin nim. 36 biisiä frenchcorea 30 minuuttiin @ Supercharged)
---
Nyt kyllä täytyy olla erimieltä.
Ite opin käyttää virtual deejiiitä 5 minuutissa. Biitti miksaamista ei opi 5 minuutissa :D. Kyllä se softalla (varsinki virtual dj) miksaaminen on helpompaa ku perinteinen korvakuulolla miksaaminen imo.
Ja teeppä toi 36 biisiä 30 minuuttiin ilman sync nappulaa ;)
Perusteet oppii mistä tahansa viidessä minuutissa. Käytännössä ainakin olen itse havainnut, että kontrollerilla/pelkällä softalla soittotekniikka on hieman toisenlainen ainakin itsellä kun vertaa soittimilla soittamiseen. Riippuu toki musiikista, mutta voisin väittää, että kukaan täysin "pystymetsästä" ei opi soittamisen kokonaiskuvaa viidessä minuutissa millään tekniikalla/laitteella, sinulla varmasti tilanne oli toinen, kun osasit jo valmiiksi soittaa "ihan oikeilla" soittimilla.
Eipähän tuo mahdottomuus olisi, jos katsoisi biiseistä pitchit ja kohdat valmiiksi ;) Onko siinä sitten mitään järkeä tehdä sitä niin vaikeasti? Ei.