kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys

69 posts, 4 pages, 53,424 views

ezzy

Posts: 8,060

#41 • • ezzy Droid-pappa

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

Neko, 9.8.2009 23:33:
Olin kerran Tavastialla katsomassa Michael Monroeta (tais olla just ennen tätä uuden Hanoin tulemista), ja olin tietty eturivissä hötkyilemässä. Musa tuli mielestäni täysin ääliömäisellä paineella, eikä tietty tulppia. Mutta oli tiukkaa menoa, fiilis huipussaan, joten ei kun rokkaamaan lisää. Jo keikan loputtua huomasin, että jokin ei ole kunnossa, oli kuin toinen korva olisi ollut tukossa tms. No, kotiin nukkumaan.

Ja aamulla tuli märkä isku vasten kasvoja: Kaikki äänet särki (siis rätisi/rutisi) toisessa korvassa ja toisessa ääni oli muuten vain vaimeampi. Voi että mä olin itselleni vihainen: Pilasinko minä kuuloni *toktok* Hätäännyin todella! *eiei* Musiikki on kaikki kaikessa, varmaan luopuisin näkökyvystäkin ennemmin, jos pitäisi jostain aistista luopua. Päivän mittaan kuitenkin kuulo alkoi normalisoitumaan, phuuh.

Voitte uskoa, että alkoi kiinnostamaan korvien suojaaminen! :) Ei soi ipodissa musa liian lujaa (tosin kun panostaa hyviin kuulokkeisiin, niin ei tarvitse niin kovalla soittaakaan) ja keikalle kuin keikalle lähtee tulppia varalta mukaan.



Samat kävi mulla jonkun Säde-bileen jälkeen muistaakseni. pikkasen pelästyin...
Avatar
#42 • • Edited niomic Guest

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

Vteich, 9.8.2009 17:08:
En voi olla ihmettelemättä tähänkin ketjuun jengin postaamia "ei ole tulppia, en ole saanut aikaiseksi hommata" -juttuja.




Etkö oikeasti voi, vaikka ajattelisit asiaa? Vaikka olet hyvällä asialla, annan sinulle vähän ajateltavaa:
- olen käynyt viimeisen n. 9v aikana n. 400+ bileissä
- minulla ei ole jatkuvaa tinnitusta
- joskus harvoin toisessa korvassani *piippaa* n. 5s ajan
- en ole käyttänyt mitään kuulonsuojausta n. 98% bileistä
- suurin ongelmani bileissä on puhuessani kuulosuojattujen ihmisten kanssa, heidän oma ääni on niin hiljaista, koska suhteuttavat sen kuulemaansa, joten minun on vaikea saada siitä selvää
- en tunne ketään henkilöä, joka olisi valittanut tinnituksestaan erikoisena kroonisena ongelmana
-- toki tähän voi liittyä myös sitä ettei kehdata tai ei vain tule esille, mutta silti
- kuulon heikkenemisen, menetyksen ja tinnituksen reaalimekanismit ovat vieläkin ainakin kaiken tietämäni perusteella aika epäselkeitä
- humaltuneena tai huumautuneena et välttämättä huomaa yhtä hyvin elimiesi avunhuutoa, varoitusta siitä et nyt ollaan varmaan liian kovassa melussa
. kuuloni on kyllä heikentynyt jonkin verran, tosin en ole ollut kokeissa intin jälkeen ja silloin huomattiin heikentymistä vain ampuma-asealueella
- suurin osa ihmisen elimistä on erittäin sopeutumiskykyistä muuttuvissa tilanteissa ja näin käy myös korvien ja kuulon kanssa

Anekdoottitodiste nyt on aina tilastollisessa mielessä aika huttutasoa, mutta mieleeni on jäänyt aika vahvasti ainoa tietämäni henkilö, jonka tinnitusuran alku on selkeästi sidottavissa tiettyyn tilanteeseen. Kyseessä on peruskoulun musiikkimaikka (40v+?), jolla tinnitus alkoi yhdestä symbaali-iskusta oppilaan täräyttäessä yhtäkkiä. Voitte kuvitella kuinka monta symbaali-iskua ko. maikka oli tuohon mennessä ja jälkeenkin kuullut. One time, baby, one time!

Tähän väliin pieni disclaimer: En voi tietenkään olla varma oliko tämä symbaali-isku mitenkään osallinen tinnitukseen tai oliko se ees lopulta ns. viimeinen niitti. Voi olla sattumaa, mukautunut muisto jne. Oli miten oli, tämä on ainoa tarina minkä itse olen kuullut missä henkilö ainakin koki voivansa attribuoida nykyisen tilansa tietylle hetkelle, muut kuulemani kun ovat linjaa "kai yksissä bileissä" tai "koko ikäni bileis ilman suojausta"...

Suosittelen kuitenkin ihmisille kuulonsuojausta ja olen tässä asiassa itsekin parantanut jonkin verran viime aikoina. Tosin olen myös itse jäänyt hieman tämän vanhan earit tai elacinit -teesin syleilemäksi vaikka minulla on ollut aiemmin kohtuu hyvätasoiset joulukuusetkin käytössä. Tänä vuonna siis pääosin jotain Japanista hankittuja earin vastaavia tullut käytettyä. Pitänee hankkia paremmat ja kärkkyä seuraavaa elacin-porukkaa, earit kun käyvät pääosin vain vituttamaan, ellei ole tosi lujalla musa.
Vteich

Posts: 187

#43 • • Vteich

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

niomic, 10.8.2009 04:43:
---
Vteich, 9.8.2009 17:08:
En voi olla ihmettelemättä tähänkin ketjuun jengin postaamia "ei ole tulppia, en ole saanut aikaiseksi hommata" -juttuja.

---



Etkö oikeasti voi, vaikka ajattelisit asiaa? Vaikka olet hyvällä asialla, annan sinulle vähän ajateltavaa:



En voi olla ihmettelemättä. Tottakai jokaisella on joku syy olla käyttämättä tulppia (kosmeettinen haitta, epämukavuus, tietämättömyys, aikaansaamattomuus tms.) ja sinulla nähtävästi omasi. Ei siinä sinänsä mitään, jokainen tehkööt omat valintansa kuten haluaa. En vaan joka tapauksessa voi olla ihmettelemättä sitä äänenvoimakkuuden määrää mille ihmiset suojaamattomat korvansa altistavat vailla huolta huomisesta. Mielestäni "olen käynyt x vuotta bileissä ilman tulppia ongelmitta" ja "en tunne ketään kenellä tinnittäisi" eivät ole hyviä syitä olla suojaamatta kuuloaan.

Btw Elacinit voi hommata ilman mitään ryhmätilauksiakin - hinnassa ei ole juurikaan eroa (pari-kolmekymppiä taisi muistaakseni saada ryhmäalennusta).
Juhgu

Posts: 7,921

#44 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Jep, ja jos joku muu sanoo, että on käynyt bileissä 3000 vuotta ilman tulppia ainakin 9000dB melussa, niin se ei tarkota että sinun korvasi olisivat samanlaiset mutanttiyksilöt jotka kestävät mitä vaan, joten em. tyyppejä ei kannata kuunnella ainakaan siinä mielessä että ottaisi heistä oppia. Mitä pidempään spedeilee jääkaapin kokoisten kaiuttimien vieressä ilman kuulosuojausta, sitä parempi todennäköisyys on, että korvat sanoo loppuelämän viiuuvaauu. Kun Elacineilla saa puheestakin paremmin selvää (ja nupitkaakkoonjeejeevolyymillä musiikistakin), niin miksipä ei. Ja yhyböhö kauheen kallista nönnönnöö plz, jos on varaa käydä klubeilla dokaamassa, niin on kyllä varaa ostaa ne tulpatkin.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#45 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

Juhgu, 10.8.2009 13:07:
Ja yhyböhö kauheen kallista nönnönnöö plz, jos on varaa käydä klubeilla dokaamassa, niin on kyllä varaa ostaa ne tulpatkin.



Viimex sä olit laittamassa mun rahoja luomumaitoon, kun kerran bileissäkin käyn..

An age old argument...

Jos tilanne on, että luomumaito, tai bileet, kumman sinä valitsisit?

Entä Elacit, vai muutamat bileet juomineen?

Mix teidän empatianne aina rajoittuu peilin eteen?
Laskeuma

Posts: 240

#46 • • Edited Laskeuma Koneradio/Battle Royale

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

Juhgu, 10.8.2009 13:07:
Jep, ja jos joku muu sanoo, että on käynyt bileissä 3000 vuotta ilman tulppia ainakin 9000dB melussa, niin se ei tarkota että sinun korvasi olisivat samanlaiset mutanttiyksilöt jotka kestävät mitä vaan, joten em. tyyppejä ei kannata kuunnella ainakaan siinä mielessä että ottaisi heistä oppia. Mitä pidempään spedeilee jääkaapin kokoisten kaiuttimien vieressä ilman kuulosuojausta, sitä parempi todennäköisyys on, että korvat sanoo loppuelämän viiuuvaauu. Kun Elacineilla saa puheestakin paremmin selvää (ja nupitkaakkoonjeejeevolyymillä musiikistakin), niin miksipä ei. Ja yhyböhö kauheen kallista nönnönnöö plz, jos on varaa käydä klubeilla dokaamassa, niin on kyllä varaa ostaa ne tulpatkin.



jep, esimerkiksi muusikoilla tavataan erittäin herkkää ja tarkkaa kuuloa joka myös ottaa itseensä hyvin herkästi, jokainen on yksilö.
Esimerkiksi itse olen kuullut aina biiseistä kaikkea hyvin olemattoman pieniä ääniä jotku eivät kuulu kun tekijälle ja tarkan korvan omaavalle, onneksi sain kuuloni takaisin vaikka tinni nyt onkin, toivotaan että se helpottaa 4vk tässä ny vasta on menty.

tänään otettiin valut elacineja varten multa 5vk päästä tulee.

ja onko nämä nyt sitten kosmeettinen haitta :D

ER-Musician-Hearing-Protect.jpg

tulee juuri nuo -25db suodattimella.

nyt väliaikaset 3m kuusitulpat n5e apoteekista.

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.

Avatar
#47 • • Edited Reivaaja Guest

Juhgu, 10.8.2009 13:20:
---
Reivaaja, 10.8.2009 13:15:
---
Entä Elacit, vai muutamat bileet juomineen?
---

Elacit, ku diggaan mun kuuloaistista. Tuskin se kovin monella kuitenkaan on mikään joko-tai -valintatilanne; jos rahat on tosi vähissä ni sit niitä varmaan priorisoidaan muutenkin johonkin muualle kuin bileisiin.



---
Mix teidän empatianne aina rajoittuu peilin eteen?
---

En nyt oikein hiffannu miten tästä empatiaan päästiin tai keneen tolla monikolla viitataan, mutta jos nyt jotenkin loukkasin lompakkoasi ja/tai muuten osoitin epäempaattisuutta vähättelemällä Elacin hintaa (sen hyötyihin nähden) niin hei, olen pahoillani. Here, have a plurpallo: *plur*


Kuten lehmiin ja kuuloelimiin, jotka molemmat on sun sydäntä lähellä. Miksei vähiä rahoja sias käyttää bileisiin? Jos mulla on pari extra kymppii, menee ne varmaan bileisiin. Mä en edes pukeudu bileisiin, enkä oikeen edes suunnittele seuraavaa kertaa. Jokainen voi olla vika kerta. Sä puhut mulle siksi ylimielisesti.. Puhunko mä sulle ylimielisesti, jos sä et säästä eläkekassaa varten. Onhan se nyt miltei miltä kantilta tahansa katsottuna kaukaa viisasta.
Moni mielummin käyttää ne rahat silloin kun niillä jotain tekee. Carpe diem.


Sympatia on ihan eri sana. Sun pitäis ammattis puolesta tietää se. Empatia ei tarkoita sääliä. Se tarkoittaa sitä, että pystyt samaistumaan toisen asemaan.

Sä et ees yritä.

E: Miten suojelet kuuloasi nollabudjetilla?

1 ÄLÄ VITTU MISSÄÄN NIMESSÄ URPO OLE SEN JÄÄKAAPIN KOKOISEN PA:N EDESSÄ. DJ LÄSSYNLÄSSYN..NE OSOTTAA TOISEEN SUUNTAAN. MONITORIT LÄSSYNLÄSSYN. SULLA ON KUULOKKEET.

2. ÄLÄ VITTU MISSÄÄN NIM...

3. VEDÄ BISSEE VÄLILLÄ, NIIN KORVASI SAAVAT LEVÄTÄ LOUNGEN MATALEMMLLA VOLUUMEILLA. SITÄ PAITSI ALKOHOLI PARANTAA VERENKIERTOA MYÖS KUULOELIMISSÄ.
Avatar
#48 • • niomic Guest

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

Vteich, 10.8.2009 12:49:
---
niomic, 10.8.2009 04:43:
---
Vteich, 9.8.2009 17:08:
En voi olla ihmettelemättä tähänkin ketjuun jengin postaamia "ei ole tulppia, en ole saanut aikaiseksi hommata" -juttuja.

---



Etkö oikeasti voi, vaikka ajattelisit asiaa? Vaikka olet hyvällä asialla, annan sinulle vähän ajateltavaa:

---

Mielestäni "olen käynyt x vuotta bileissä ilman tulppia ongelmitta" ja "en tunne ketään kenellä tinnittäisi" eivät ole hyviä syitä olla suojaamatta kuuloaan.



En minäkään pyri tuota toimintatapaa suoranaisesti puolustelemaan aiemmilla havainnoillani. Pääpointtina oli ennemminkin se että bileissä käy pirusti jengiä ja suurella osalla ei ole kuulo suojattu. Tästä huolimatta meillä ei tietääkseni ole mitään bileissä kuulovammautuneiden epidemiaa päällä.
Vteich

Posts: 187

#49 • • Vteich

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

niomic, 10.8.2009 14:32:
Pääpointtina oli ennemminkin se että bileissä käy pirusti jengiä ja suurella osalla ei ole kuulo suojattu. Tästä huolimatta meillä ei tietääkseni ole mitään bileissä kuulovammautuneiden epidemiaa päällä.



No ei. Toisaalta voisi kysyä, että kuinka monella ilman tulppia bilettävällä ei ole kokemusta edes hetkellisestä bileiden jälkeisestä tinnituksesta, huonokuuloisuudesta tai muunlaisista korvien oireiluista? Jos on jotain noista kokenut, kannattaisi mielestäni hälytyskellojen edes vähän soida. Jossain vaiheessa varmaan todennäköisyydet alkavat kääntyä sen puolelle, että joku kerta ne oireet eivät yhtäkkiä enää poistukaan.
Laskeuma

Posts: 240

#50 • • Laskeuma Koneradio/Battle Royale
valitettava totuus että nykyaikaisesta melualtistuksesta tulee tulosta vasta n10-20vuoden päästä silloin alkaa viimesillekkin oireet tulemaan.

melun määrä kun on lisääntynyt joka puolella bileiden ulkopuolellakin.

esimerkiksi työperäiset vaikutukset usein näkyvät vasta 20v vaikutuksen jälkeen.

myös tärinästä voi saada kuulovaurion (kohtuu uusi asia nykyään tiedossa)
esim kun käytät työssä laitteita jotka tärisevät paljon.

MUTTA. onneksi lääketiede kehittyy kokoajan ja uusia mahdollisuuksia tulee kokoajan, esim tinnituksen parantaminen on toden näköisesti mahdollista aivoihin kohdistettavalla magneetti stimulaatiolla, mutta ei ole vielä tarpeeksi tutkittu/laitteet eivät pääse aivojen kuulokeskusalueelle riittävän lähelle.

voitte googlettaa tuosta magneettistimulaatiojutusta, aika mielenkiintoinen.

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.

Slim_Jim

Posts: 573

#51 • • Slim_Jim
Katsotaan niitä kuulovammojen määriä sitten ~20 vuoden päästä...
Avatar
#52 • • Edited Reivaaja Guest

Juhgu, 10.8.2009 15:54:
---
Reivaaja, 10.8.2009 14:23:
---
Sä puhut mulle ylimielisesti..

Empatia ei tarkoita sääliä. Se tarkoittaa sitä, että pystyt samaistumaan toisen asemaan.
Sä et ees yritä.

---


PMS much? Jos mä postaan yleisesti forumilla kuulosuojauksesta ja sä jostain keksit että se on ylimielisesti osoitettu just sulle ja näin ollen alat kertomaan mulle empatiankyvystäni ni oevoe. Esitin asian johdosta jo niin syvälliset pahoittelut kuin tämän empatiavikani kanssa kykenin, mut jotain jäi ilmeisesti vielä hampaankoloon? Valitettavasti en voi auttaa.

Mut tosiaan ne apteekin kuusitulpat maksaa kai sen mainitsemasi parikybää ja kestää niin kauan kunnes ne hukkaa tai rikkoo. Tai jos on ihan päiväkohtainen budjetti et sitä pariakybääkään ei voi ottaa investointina, ni siinä tapauksessa voi silti hakea apteekista earit, 80 senttiä tms ei ole kovin iso prosentti kenenkään biletysbudjetista. Pidän kiinni mielipiteestäni, että jos tämän verran ei ole valmis investoimaan kuuloaistiinsa, niin on mielestäni hieman hölmö, ehkä jopa aavistuksen vamuli. Niksi-Pirkka kertoo että käytön jälkeen voi puhdistaa ne ja laittaa sukkahousut perseeseen, ni ei tarvi maksaa kovin usein edes sitä 80 senttiä ZOMG. OhaC aika pitkän tähtäimen hommaa, mutta tsäänssit on myös että ei kuolekaan vielä huomenna.



En sanonut että just mulle, mutta ilmeisen selvästi postauksesi oli osoitettu myös mulle.

Mä sanon sulle, että vaihda nyt saatana se sun keikkastationis parempaan. Jos sul on varaa Elacin miljoonan sikaubeisiin kuulonsuojausmegahyperveheisiin (on hyvät joojoo) luulis olevan myös vehkeisiin, joilla tehdä pro-saundia.

Vitun typerää tehdä 'ammatti' tasolla huonoilla vehkeillä.

Mä en laita paskoja tulppia päähäni, koska ne on paskoja. Mielummin kuuntelen ylikovaa musiikkia hetken, kuin puuroa pitemmän hetken.

Sä et ilmeisesti kykene vaan huomioimaan syitäni. Onko raha ainoa tapa ratkaista ongelmat? Nykyään siltä vaikuttaa.

''ostakaa aurinkolasit ni voitte öögailla arskaa!!!1 JEEE!''

Joo mut nyt meen pilaa korvani sähkötyökaluilla ja blasterin kuuntelutesteillä. ikävä kyllä en aio sijoittaa siihen kuulonsuojaushärpäkkeitä siltä varalta että joku urpo tunkee korvansa diskantin eteen. :(
DropIt

Posts: 66

#53 • • DropIt
Ja sitten vakavampiin aiheisiin.

Muutama viikko sitten tein yhden keikan paskassa paikassa. Tais olla kajari lähellä oikeeta korvaa koko keikan ajan. (väliaikaseksi pystytetty soittopaikka)

Muutama päivä sen jälkeen oikea korva hiljeni ja tinnitti vähän aikaa. Tämä tapahtui 2 kertaa.

Kovat äänet aristanu oikeeta korvaa siitä lähtien, eikä tarvi olla niin kovakaan. Äskön laitoin astioita kaappiin ja joka kilinä sattu siihen.

Kuulotesti näytti "normaalia".

Onko tälle tehtävissä mitään? Kauanko tämä kestää?

Ja tulpat oli päässä koko keikan ajan. -15 dB Alpine music safe pro:t.

Olis kait pitäny pistää ne -25 suotimet!

Ja voin sanoo että vituttaa! Se oli kuitenki mun eka itsenäisesti tekemäni keikka!
Avatar
#54 • • Edited Reivaaja Guest

Juhgu, 10.8.2009 16:20:
---
Reivaaja, 10.8.2009 15:59:
---
Jos sul on varaa Elacin miljoonan sikaubeisiin kuulonsuojausmegahyperveheisiin (on hyvät joojoo) luulis olevan myös vehkeisiin, joilla tehdä pro-saundia.

---

Mut sepä siinä onkin, et noi elacin tulpat tai etenkään aptekin tulpat tai earit ei maksa sellaisia summia että ne olis musageariin verrattava investointi.


---
Vitun typerää tehdä 'ammatti' tasolla huonoilla vehkeillä.

---

Gasp! Missä on sun empatiakyky? Tunteeton sortaja! Ylimielinen riistokapitalisti! Natsi! :(


---
Sä et ilmeisesti kykene vaan huomioimaan syitäni.
---

Olet ihan oikeassa.


---
Joo mut nyt meen pilaa korvani sähkötyökaluilla ja blasterin kuuntelutesteillä. ikävä kyllä en aio sijoittaa siihen kuulonsuojaushärpäkkeitä
---

Millä sä sit testaat blastereita ku korvat ei enää rekisteröi niiden tuottamia taajuuksia? :/



Näihin kaikkiin käy vastaukseksi (paitsi tohon yhteen, johon ei kuulukkaan vastata):

jos ei oo rahaa, kantsii miettiä miten pärjää ilmankin ja vaikka oiski rahaa, on silti järkevää osata pärjätä ilmankin.

Muusikkona sun pitäis tajuta mitä saundi on ja miksei siitä halua tinkiä sen enempää kuin on jo toisen toimesta tehty. (järjestäjän) Mut sä ootki aika paska.
Laskeuma

Posts: 240

#55 • • Laskeuma Koneradio/Battle Royale

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

DropIt, 10.8.2009 16:19:
Ja sitten vakavampiin aiheisiin.

Muutama viikko sitten tein yhden keikan paskassa paikassa. Tais olla kajari lähellä oikeeta korvaa koko keikan ajan. (väliaikaseksi pystytetty soittopaikka)

Muutama päivä sen jälkeen oikea korva hiljeni ja tinnitti vähän aikaa. Tämä tapahtui 2 kertaa.

Kovat äänet aristanu oikeeta korvaa siitä lähtien, eikä tarvi olla niin kovakaan. Äskön laitoin astioita kaappiin ja joka kilinä sattu siihen.

Kuulotesti näytti "normaalia".

Onko tälle tehtävissä mitään? Kauanko tämä kestää?

Ja tulpat oli päässä koko keikan ajan. -15 dB Alpine music safe pro:t.

Olis kait pitäny pistää ne -25 suotimet!

Ja voin sanoo että vituttaa! Se oli kuitenki mun eka itsenäisesti tekemäni keikka!



hyperakusia, siedätyshoitoa vain kyseiseen vaivaan voi vaan olla hidas prosessi (voi kylläkin parantua itsestäänkin) . selaa topikkia ihan ylös pari linkkiä

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.

DropIt

Posts: 66

#56 • • DropIt

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

Laskeuma, 10.8.2009 16:42:
---
DropIt, 10.8.2009 16:19:
Ja sitten vakavampiin aiheisiin.

Muutama viikko sitten tein yhden keikan paskassa paikassa. Tais olla kajari lähellä oikeeta korvaa koko keikan ajan. (väliaikaseksi pystytetty soittopaikka)

Muutama päivä sen jälkeen oikea korva hiljeni ja tinnitti vähän aikaa. Tämä tapahtui 2 kertaa.

Kovat äänet aristanu oikeeta korvaa siitä lähtien, eikä tarvi olla niin kovakaan. Äskön laitoin astioita kaappiin ja joka kilinä sattu siihen.

Kuulotesti näytti "normaalia".

Onko tälle tehtävissä mitään? Kauanko tämä kestää?

Ja tulpat oli päässä koko keikan ajan. -15 dB Alpine music safe pro:t.

Olis kait pitäny pistää ne -25 suotimet!

Ja voin sanoo että vituttaa! Se oli kuitenki mun eka itsenäisesti tekemäni keikka!

---


hyperakusia, siedätyshoitoa vain kyseiseen vaivaan voi vaan olla hidas prosessi (voi kylläkin parantua itsestäänkin) . selaa topikkia ihan ylös pari linkkiä




http://www.tinnitusyhdistys.fi/pdf/hyperakusia.pdf

Tuota tuossa lueskelin. On se jännä, tuossa tavallaan puhutaan luulotaudista :)

Kuitenkin toi korva on myös ihan fyysisesti kipee :)

Ehkäpä se ei kuitenkaan olis vakavaa...

Kuvaili tuo teksti kyllä aika hyvin meikäläistä. En ole ikinä sietänyt "melua" vaan käyttänyt korvatulppia. Ei mulle kyllä ennen ollut mikään ongelma vaikka imuroinkin tulpat päässä ja sen jälkeen kuuntelin musaa samalla volalla mitä se imuri oli mekkalaa pitänyt.

Musiikkia kyllä olen tykännyt kuunnella kovaakin. Baareissa ovat silti soittaneet monesti ihan liian lujaa ja ihan järjettömällä säröllä.
Avatar
#57 • • Edited Reivaaja Guest
Tai sit vaan tiskaat kunnes rupeet tottumaan siihen.

Tulee halvemmax yhteiskunnalle.

No joo, pitäis varmaan ottaa selvää tosta 'siedätyshoidosta' mutta kai sitä totutella tiskausääniin tiskaamalla kevyemmin?

Pitääkö sitä levyä mennä lääkäriin kuuntelemaan, vai eikö korvaspessuil oo muuta tekemistä?

Itse suosittelen seinä, tai kaappikelloa makuuhuoneeseen. Itse olen jo varsin tottunut siihen, vaikken aluksi unta saanutkaan.

Voit auttaa itseäsi säätämällä radiosi 'kanavien väliin' mono asetuksella ja kuunnella kohinaa sietämälläsi tasolla. Odotahan vain kärsivällisesti, niin lopulta edes naapurien patterin paukutukset kohinan tahdissa eivät untasi haittaa. Suosittelen myös naapureillesi.

Tietenkin voit myös harkita ulkoilmaa. Saat happea ja vittumaisia kohinaääniä samalla reissulla. Loppukesällä voit myös ottaa ämpärin mukaan, niin kotiin tullessasi pääset vetämään aivoille, iholle, luille, sisäelimille, silmille ja kuulolle terveellistä mustikkamaitoa. Mustikoista saat myös oivaa piirakkaa.
remotion

Posts: 5,283

#58 • • remotion nostatus guru
Varasinpas just ajan elacin valuun... saa sitten seiffisti jorata colorseissa ja prodigyn keikan yms mitä tuleman pitää.
Laskeuma

Posts: 240

#60 • • Edited Laskeuma Koneradio/Battle Royale

Replying to kuulo/meluvammat/tinnitus/ääni yliherkkyys:

Reivaaja, 10.8.2009 17:31:
Tai sit vaan tiskaat kunnes rupeet tottumaan siihen.

Tulee halvemmax yhteiskunnalle.

No joo, pitäis varmaan ottaa selvää tosta 'siedätyshoidosta' mutta kai sitä totutella tiskausääniin tiskaamalla kevyemmin?

Pitääkö sitä levyä mennä lääkäriin kuuntelemaan, vai eikö korvaspessuil oo muuta tekemistä?

Itse suosittelen seinä, tai kaappikelloa makuuhuoneeseen. Itse olen jo varsin tottunut siihen, vaikken aluksi unta saanutkaan.

Voit auttaa itseäsi säätämällä radiosi 'kanavien väliin' mono asetuksella ja kuunnella kohinaa sietämälläsi tasolla. Odotahan vain kärsivällisesti, niin lopulta edes naapurien patterin paukutukset kohinan tahdissa eivät untasi haittaa. Suosittelen myös naapureillesi.

Tietenkin voit myös harkita ulkoilmaa. Saat happea ja vittumaisia kohinaääniä samalla reissulla. Loppukesällä voit myös ottaa ämpärin mukaan, niin kotiin tullessasi pääset vetämään aivoille, iholle, luille, sisäelimille, silmille ja kuulolle terveellistä mustikkamaitoa. Mustikoista saat myös oivaa piirakkaa.




jep siedätän itse kuuntelemalla trancea ja säädän korkeat äänet juuri siihen että ärsyttää hieman ja sitä mukaan kovemmalle mitä kestää pikkuhiljaa.

ainoo vaan että suositellaan päivittäin siedätykseen 2-3tuntia tai jopa 6-8 tuntia.

tiskaaminen saattaa ruveta vituttaa ja käsistä lähtöö nahkat *nauru*

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.