Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:
Reivaaja, 15.7.2009 09:55:
Eli kyse ei niinkään ole jumalasta, eikä Astasta, vaan sinusta ja käsityksistäsi. Jos sanot mulle herran siunausta, ja mä vastaan haista vittu, niin meneekö silloin aikasi hukkaan? Ja mikä tärkeintä, olenko minä sen aikasi hukannut?
Jospa vika olikin lähestymitaktiikassasi, mutta uskossasi olet niin vankkumaton ettet näe ihmistä edessäsi. Jumala ei käske sinua oleman hyökkäävä, tai loukkaava, mutta jostain syystä taivaaseen menijät ovat sellaisia suurilta määrin.
Se että säälit kuolevaisia, ei tee sinusta parempaa ihmistä ja se loukkaaa vastuullista, aikuista ihmistä. Sinulla ei ole oikeutta sääliin yksipuolisesti. Sääli on tervettä, kun se tapahtuu yhteisymmärryksessä.
Sulla ei ole aikaa? Raamattu sanoo, että sulla pitää olla aikaa, kuten itse sanoitkin. Vetoamalla itseesi toimit vain portinvartijana, eikä Jumala ole sinua siihen tehtävään luonut. Raamatun mukaan tehtäväsi on sisäänheitto. ainakin hyvällä sisäänheittäjällä on aikaa jokaiselle vastaantulijalle. Sä valitset seurasi ehkäpä nyt tiedostamatta taivaaseen, eli olet despootti, kuten kyseiseen uskontoon kuuluu. Sinä teet päätöksiä, jotka kuuluvat herrallesi. Siten myös syöt herrasi auktoriteettiä. Jos sinä et luota Jumalaasi ja universaaliin oikeudenmukaisuuteen, niin miksi minun pitäisi?
Sanon vielä, että haluaisin niin helvetisti uskoa, vaan en kykene. Musta se vika on raamatussa ja sen lukijoissa, ei itse jumalassa. Enhän voi syyttää sellaista henkilöä (anteeksi määrittely) jota ei minulle fyysisellä tasolla ole. Fakta kuitenkin raamatun mukaan on, että häntä ei minulle minun kieltäessäni ole olemassa luterilaisen nykykäsityksen mukaan.
Haluan erottaa aikaa enemmän nimenomaan tähän asiaan mistä puhuit. Samalla totean, että olen myös aikaani käyttänyt moneen sellaiseen muuhun, josta voi sanoa, että se on silloin mennyt hukkaan (tässä ei mene). Kyllä krittiikkisi kuitenkin on aiheellista ja sattuvaa!
En kuitenkaan halua ajatella, että rukous toisen puolesta on sääliä toista kohtaan. Itse pyydän useinkin rukousta puolestani, enkä ajattele, että toisten tarvitsee säälistä rukoilla. Toki muotoiluni saattoi olla luokkaava - ja kerran näytti olevan niin pyydän sitä anteeksi. Myöskin lähestymistavassani voi olla vikaa, mutta sillä pitää mennä mitä on annettu, toki parempaan suunnaten.
Aikani ei mene hukkaan, vaikka vastaisit mitä. Arvostan enemmän rehellistä vastausta ja sitä myös, että joku viitsii vastata yleensäkin jotain.
Minäkään en kyennyt uskomaan. Mutta Jumalalta uskon pyytävä saa kaiken, uskonkin " Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". (Joh.6:29)