470 posts, 24 pages, 177,088 views
Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:
tommy_wave, 1.7.2009 14:17:
---
Se aukko mikä mahdolliselle jumalalle jää jäljelle, ei enää monellekaan täytä heidän määritelmäänsä jumalasta. Siten kyseinen määritelmä jumalasta tulee todistetuksi vääräksi.
---
Reivaaja, 1.7.2009 14:33:
Aivan. koska Jumalaa ei voi ymmärtää, sen todistaminen vääräksi on vähän sama ku lähtis jauhaa gravitoneista.
Jumalalla on ollut erittäin suuri, jopa täysin kiistämätön merkitys ihmiskunnalle. Siltikin voi olla, että häntä ei edes ole olemassa. Tässä vaiheessa mä yleensä laitan suuni kiinni Jumalasta tässä yhteydessä.
Jumala ON olemassa. Se, millä tasolla hän ainakin varmasti on, on mielenkiintoisempaa kuin hänen kieltäminen todistaakseen olemassaolonsa järkevyyden ylivertaisuutta. Se ei imo ole rakentavaa, eikä sillä pystytä oikeasti vaikuttamaan positiivisesti.
Replying to Jumalaa tuskin on olemassa, lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä:
anniharha, 1.7.2009 12:26:
Vaikka mua ei muuden uskonnot ja uskovaisuudet juuri liikuta, ainakaan niin kauan, kun mua ei niiden varjolla sorreta, on kyseinen kampanja yks parhaimmista asioista, joita olen koskaan todistanut.
alek szahala, 1.7.2009 15:06:
---
Juhgu, 1.7.2009 14:34:
---
alek szahala, 1.7.2009 14:22:
"Vapaa-ajattelijaa ei ole"
---
:( Toihan nyt on ihan naurett-
---
- Mä en tykkää sun äitin ruuasta!
- No en mäkään sit sun!
Toisessa kuvassa tuolla sivuilla oli paavi ja kaks imaamia jumalalappujen kanssa, ja joku gospeljannu kusella dösää vasten :D
edit: http://uskomaton.fi/kampanja/
siveys, 1.7.2009 16:14:
---
Minä olisin mieluusti nähnyt tuonkin mainoskampanjan sijaan rahojen menevän vaikka koulutukseen, työllistämiseen, terveydenhuoltoon, tuotantoinfraan tai tieteen edistämiseen. Nyt se on lähinnä ihmisille monella eri tavalla pahaa mieltä ja päänvaivaa tuottavaa muovijätettä, jonka paikasta toiseen liikuttaminen tuottaa hiilidioksidipäästöjä.
Tottakai tämän mainoskampanjan toteuttajilla oli oikeus käyttää varansa näin, mutta...
Tyranoid, 1.7.2009 11:56:
---
Real Charly, 1.7.2009 10:54:
Puuttumatta tähän sen enempää on pakko sanoo tähänväliin, että Raamattu nimisiin kansien sisäpuolelle on kirjoitettu seuraavaa: "Jumala on rakkaus." Tuskin tarkottaa sitä et se diggaa et ihmiskunta tuhoo toisensa, olettaisin.
---
Entä jos raamattu onkin väärässä?
Ylipäänsä melkoista itsensä yliarviointia ihmikunnalta kuvitella, että se voisi tietää mitään oletetetun täydellisen ja kaikkivoipaisen olennon (=jumala) preferensseistä yhtään minkään suhteen.
Juhgu, 30.6.2009 01:02:
"Jos ei ole lainkaan kriittinen lukemaansa kohtaan, uskoo mitä tahansa" (1 Jhg. 7:9000). Mutta se valitettavasti pätee Joulupukkiin, Allahiin ja Spagettihirviöön siinä missä Jeesukseenkin, eikä vielä selitä miksi juuri Jeesus olisi SE juttu eikä joku edellämainituista.
Juhgu, 1.7.2009 16:46:
Hiilidioksidipäästöt kyllä aiheutuisivat joka tapauksessa.
siveys, 1.7.2009 16:14:
---
anniharha, 1.7.2009 12:26:
Vaikka mua ei muuden uskonnot ja uskovaisuudet juuri liikuta, ainakaan niin kauan, kun mua ei niiden varjolla sorreta, on kyseinen kampanja yks parhaimmista asioista, joita olen koskaan todistanut.
---
Ymmärrän mitä kirjoitit, mutta jäin miettimään miksi haluat olla tätä mieltä? Minusta tämä vaikuttaa lähinnä katkeruudelta, joka satuttaa lopulta lähinnä sinua itseäsi.
Tottakai tämän mainoskampanjan toteuttajilla oli oikeus käyttää varansa näin, mutta miksi ihmeessä tämä kampanja on sinulle yksi parhaimmista asioista, joita olet koskaan todistanut? Millä kriteereillä sinä oikein asioiden parhaimmuutta arvioit?
Juhgu, 1.7.2009 16:46:
Hiilidioksidipäästöt (jos viittasit bussien liikkumiseen etkä paperin valmistamisen välillisiin päästöihin) kyllä aiheutuisivat joka tapauksessa.
9700 euroa on yhteiskunnan palveluissa mitätön summa. Sillä on kuitenkin saatu suhteessa ihan älytön määrä näkyvyyttä, josta herää keskustelua, joka omalta pieneltä osaltaan on ehkä vaikuttamassa kehitykseen kohti yhteiskuntaa jossa ei ole eriarvoisia uskontoja joille kerätään veroja. Eli sen positiivinen vaikutus saattaa myös olla todella monta kertaa tuon 9700 euron arvoinen – vaan milläpä sellaista laskee.
Edit: Veroista puheenollen, vuonna 2007 kirkollisverolla kerättiin 827 miljoonaa euroa. (En ole varma sisältyykö tuohon yhteisövero.) Eikö olisi kiva vuosittainen summa vaikkapa tieteen edistämiseen tai terveydenhuoltoon? Entä miltä kertaluontoinen 9700 euroa tuntuu tuossa valossa?
siveys, 1.7.2009 22:43:
---
Viittasin siihen, että bussin kylkeen liimatun paperin/muovin liikuttamiseen tarvitaan enrgiaa. Mutta olet kyllä kieltämättä oikeassa, että mainosten suunnittelu ja valmistaminenkin rasittaa luontoa.
Toinen selkeä miinus, jonka tässä koen on perinteisten mainontaorganisaatioiden tukeminen, jotka eivät mielestäni oikeastaan täytä yhteiskunnassa mitään mielekästä roolia vaan aiheuttavat pääosin pelkkää hallaa.
Onko se sun mielestäsi jotenki huono asia, että jos Suomen kansasta valtaosa haluaa siirtää rahaa kirkolle, on tähän järjestetty mahdollisuus normaalin verotuksen yhteydessä ja täten säästetty ihmisiltä hirvittävä määrä vaivaa verrattuna eriliskeräyksiin?
Etkö oikeasti mitään parempaa kohdetta keksisi kymppitonnille kuin yrittää poistaa ihmisiltä elämää helpottavia palveluita?
Sääli, että naiiviudessasi et ymmärtänyt kirkollisten tahojen tekevän myös runsaasti terveydenhuoltotyöhön verrattavaa toimintaa ja jopa tukevan tieteen edistämistä.
Enkä minä nyt tosiaankaan ymmärrä miksi sä olet nyt jotenkin takertunut tähän mainoskamppanjan hintaan.
anniharha, 1.7.2009 18:26:
...
Ja tällaisten asioiden parhaimmuutta arvioin, kyllä, yllättäen aivan täysin henkilökohtaisiin riemuntuntemuksiin perustuvilla kriteereillä! Jännää, eikö totta :D
siveys, 2.7.2009 00:03:
Maailma ei ole ollut sulle tältä osin reilu, joten koet täysin oikeudenmukaiseksi liimata autojen kylkiin asioita, joiden merkittävin vaikutus on aiheuttaa pahaa mieltä sellaisille ihmisille, jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä ja joiden edustajat ovat joskus sinulle pahaa mieltä aiheuttaneet.
Lähinnä masentavaa.
Juhgu, 1.7.2009 23:45:
---
siveys, 1.7.2009 22:43:
---
Sääli, että naiiviudessasi et ymmärtänyt kirkollisten tahojen tekevän myös runsaasti terveydenhuoltotyöhön verrattavaa toimintaa ja jopa tukevan tieteen edistämistä.
---
Sääli, että naiiviudessasi et ymmärrä kuinka paljon tehokkaammin em. asioita joku muu taho kuin kirkko tekisi samalla rahalla, kun siitä leijonanosa ei menisi uskonnon harjoittamiseen ja hyväntekeväisyys/kehitys olisi sivutuote.
Juhgu, 1.7.2009 23:45:
Luonnolle aiheutuva rasite, verraten kaikkeen muuhun miten sitä yhteiskuntamme rasittaa, on kuitenkin tässä tapauksessa mitätöntä, eikä mielestäni riitä perusteeksi ateistikampanjan vastustamiseen.
Joo, niiden tukeminen kymppitonnilla. Missä olet barrikadeilta silloin kun niitä tuetaan sadoilla miljoonilla?
On, koska kaikilta ei kysytä (yhteisövero). Ja on, koska kun kirkolta uhkaa jäsenten vähentyessä loppua kirkollisverot, saa se valtiolta ylimääräistä tukea.
Etkö oikeasti mitään parempaa kohdetta keksisi vuosittaisille sadoille miljoonille kuin vanhentuneen, yhteiskuntaamme huonosti istuvan uskonnon tukeminen?
Eiköhän niillä saataisi ostettua vähän enemmän ja tehokkaammin helpottavia palveluita vaikka lääkäreiden tai sosiaalityöntekijöiden kuin pappien ja kanttorien käytössä.
Enkä minä nyt tosiaankaan ymmärrä miksi sä olet nyt jotenkin takertunut tähän mainoskamppanjan hintaan.
---
Koska se on kärpäsen paska ja yrität argumentoida kymppitonnin "järjetöntä tuhlausta" vastaan samalla kun tuet satojen miljoonien "hyödyllisiä palveluita".
liimata autojen kylkiin asioita, joiden merkittävin vaikutus on aiheuttaa pahaa mieltä sellaisille ihmisille, jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä
---
Juhgu, 2.7.2009 00:26:
Eipäs, vaan promota omaa näkemystä.
anniharha, 2.7.2009 00:18:
Aiheuttaa pahaa mieltä? Mä muistaakseni yritin jo aiemmin korostaa sitä, että mä tahdon vaan uskonnonvapauden ulottuvan ateismiin saakka, enkä yhtään ymmärrä, miksi helvetissä kenenkään pitäisi pahoittaa mieltään sillä, että minä en vaan usko.
Millä kriteereillä mun sit pitäis kokemiani asioita arvottaa, kuin henkilökohtaisilla riemuntuntemuksilla? Sun mielenmaisemaan pohjautuvalla asteikolla? Nääh, mä mieluummin vaan riemuitsen kun siltä tuntuu! Lopettaisit sinäkin bussimainoksista murehtimisen ja nauttisit elämästä :)))
siveys, 2.7.2009 02:20:
Jos mä kokisin riemuntuntemuksia aina hakatessani uskiksia lähetysteltan luona niin sehän tekisi uskisten hakkaamisesta hienoimman asian mitä mä olen ikinä todistanut! Toisin vain esille omaa näkemystäni siitä, että uskisten fiiliksillä ei ole merkitystä ja jumalan kuuluukin lähteä uskiksista hakkaamalla!
Ai niin, mutta henkinen kipuhan oli ihan eri juttu kuin fyysinen kipu. Jatkakaa vaan koulukiusaamista ja uskonnottomien syrjimistä.
Zeppis, 2.7.2009 02:41:
Eli ateisti ei saisi siis kertoa julkisesti mielipidettään koska kristitty/muslimi voi pahastua?
siveys, 2.7.2009 03:31:
.. ja jos ette ihan oikeasti kykene käsittelemään maailmaa millään muulla tasolla niin lakatkaa nyt helvetti soikoon edes mollaamasta niitä uskovaisia siitä, että ne tekevät ihan samaa kuin tekin.
Minun pitäisi lopettaa julkisilla keskustelufoorumeilla keskusteleminen oman mielenterveyteni säilyttämisen edistämiseksi..
En mä jättäis menemättä bussiin, jonka kyljessä lukee joku paikallisen seurakunnan "Jeesus tulee, suu auki". Ei tulis mieleenkään. Se on niin arkipäivää, etten edes huomaisi sellaista, saati tajuais avata paidasta paria ylintä nappia.