Android, 3.4.2007 20:32:
NYC
Näiden lisäksi suosittelisin myös kävelyä, varsinkin Manhattanilla - yllättävän hyvin jaksoi patikoida työpäivän verran ympäriinsä parina päivänä eikä siinäkään ajassa ehdi kuin vähän raapaisemaan. Kävelemällä tuli jotenkin henkilökohtaisempi tatsi itse kaupunkiin, oppi ymmärtämään Manhattanin valtavuuden, pysty vaivattomasti pistäytymään jokaiseen mielenkiintoiseen paikkaan ja tuli toki liikuntaa, ni kehtas hyvin käydä vetämäs jotku supermegaburgeriateriatkin välillä :)
Itse olin myös kuvitellut, että siellä olisi paljon pieniä erikoisia kauppoja, mutta aika vähän niitä tuntui löytyvän vaikka aktiivisesti niitä etsittiin ja niiden perään kyseltiin ja soittelin tutuille, jotka on NYCissä paljon enemmän ollu. Pienkauppoja ja erikoisuuksia varten lienee Lontoo huomattavasti parempi.
Iltaelämästä ei ole vielä hirveesti tatsia, mutta klubitusta varten Cielo oli erittäin raikas paikka, taisi jonkinmoinen elektrotalo soida kun itse kävin. Vähänkään parempiin / suositumpiin normirafloihin saa sitten varautua odottamaan aika runsaasti varsinkin jos ei ole kaunis nainen / masseissaan :) Ehkä paras tapa kokea suositummat mestat on käydä alkuviikosta - paikat ovat silloinkin aika tukossa ja täynnä elämää, eli meininkiä kyllä riittää.
Itse tuli käytyä Marqueessa - sielläkin tavisjonossa jo aikamoista valikoimista käynnissä, joten edustavat naikkoset pääsivät nopeasti sisään ja sitten vähän sekasin edustavat miekkoset ja rehdisti jonottaneet :) Mikäli Marquee on mikään mittapaalu NYCin isompien yökerhojen toimivuudesta, niin olen kyllä täysin myyty. Koko mesta oli aika tukossa, mutta kuitenkin kaikki tuntui pelaavan ja toimivan sujuvasti. Jengi osas jotenkin valua keskenään silleen ettei paljous häirinnyt, lasinsiruja en nähnyt kertaakaan koko illan aikana (ehkä vain siivoavat tosi nopeasti), sussut olivat ainakin ulkonäöltään aika kovaa luokkaa ja musiikki toimivaa. Vessatoiminta se vasta kivaa onkin: saatavilla on dödöjä, edt:itä, purkkaa, breathmintsejä ja vaikka mitä, kunhan vähän tippaa vessan äijää. Sama juttu oli myös Cielossa ja varmasti monessa muussakin paikassa, vessat olivat myös erittäin siistit / muutenkin miellyttävät.
Klubimeiningistä / bileistä nyt tulee persmuistista mieleen:
Cielo
Avalon
Pacha
Deep
Netistä löytyy varmaan toistakymmentä tosi hyvää saittia NYCin yöelämään ja suosittelen niitä käyttämään. NYC Nightlife, NYC Clubbing jne. hakusanoilla tulee googlesta aika roimasti hyvää eteen :)