Suomibiza ja "skene"

373 posts, 19 pages, 141,979 views

CJDaft

Posts: 81

#161 • • CJDaft
Ihmeellistä whinetystä... voisi melkein sanoa että tämä keskustelu voi tapahtua vain ja ainoastaan suomalaisella ug-foorumilla.

Mikä vika niissä 'tavallisissa lähiöbaareissa' muka on vikana? Kävin kuukausi sitten hollannissa jossa on maaseudut pullollaan 'lähiöbaareja' joihin monet tulee nimenomaan Amsterdamista yms muista kaupungeista bilettämään koska siellä on niin aito meininki. Miksi sitä ei voisi toteuttaa muka täällä?

Tässä olisi täällä meilläkin opittavaa, mikä on sinänsä surullista.

Supportit Alexille ja kumppaneille!
Slim_Jim

Posts: 573

#162 • • Slim_Jim
Noh monelle ihmiselle tuollainen Ibiza Tour on aika uugeetä matskua.
blastic

Posts: 930

#163 • • Edited blastic ballistic ballstick

ville, 27.4.2009 09:25:
Sellainen kommentti myös, että jos Kunnarin kiertueen nimi olisi ollut: Alex Kunnari Trance tour 2009, koko keskustelua ei varmaan olisi edes syntynyt.



Itse lähinnä naurahdin sille sanamuodolle, mitä tässä ilmoituksessa oli käytetty. "Keikkoja Ibizan bailusaarella" antaa ymmärtää, että ne keikat nimenomaan ovat Ibizalla (eli joo, ehkä siinä mielessä tuolla nimellä olisi imaistu vähemmän herneitä nokkaan). Tähänhän ketjun ensimmäiset kommentit ottivatkin kantaa. Ja kyllähän tuo stereotyyppisten mielikuvien Ibizasta ja Onnelasta kohtaaminen sekin hieman hymyilyttää alkuun.
Mai

Posts: 374

#164 • • Mai Villikisu

blastic, 27.4.2009 10:40:
---
ville, 27.4.2009 09:25:
Sellainen kommentti myös, että jos Kunnarin kiertueen nimi olisi ollut: Alex Kunnari Trance tour 2009, koko keskustelua ei varmaan olisi edes syntynyt.

---


Itse lähinnä naurahdin sille sanamuodolle, mitä tässä ilmoituksessa oli käytetty. "Keikkoja Ibizan bailusaarella" antaa ymmärtää, että ne keikat nimenomaan ovat Ibizalla (eli joo, ehkä siinä mielessä tuolla nimellä olisi imaistu vähemmän herneitä nokkaan). Tähänhän ketjun ensimmäiset kommentit ottivatkin kantaa. Ja kyllähän tuo stereotyyppisten mielikuvien Ibizasta ja Onnelasta kohtaaminen sekin hieman hymyilyttää alkuun.



Joh, kyllä mäkin ymmärsin että oisivat Ibizalla. Aika kova tipautus maanpinnalle, eli kyseessä olikin Onnela*nauru**tirsk*
luna g

Posts: 64

#165 • • luna g luna g / gab brothers

Lil Tony, 27.4.2009 06:54:

Tää on hyvä topiikki, moni kissa nostettu pöydälle.



samaa mieltä

itse kuulun juuri siihen porukkaan joka repes tuota kiertueen teemaa ja mestaa mutta kiva nähdä että myös musiikilliset arvot ja rakkaus omaa elämäntapaa kohtaan on noussut puheenaiheeksi...

onhan se totta jos kunnari kuuluu siihen salaseen skeneen ja jos mäkin oon skenessä niin en minä ainakaan halua henkilöityä kannattamaan tätä...

ei siinä oo mitään pahaa että ukko tienaa leipänsä musiikilla MUTTA jeesustelis sit siellä onnelassa ja jättäis meidät rauhaan...

ja mitä yhteisöllisyyteen tulee niin musta tää topiikki kertoo että kyllä siellä jotain on...
hrdkvr

Posts: 3,929

#166 • • hrdkvr KURGO
paljonkohan on kunnarin skenepisteet?

--
-keep it hard-

Mark

Posts: 7,311

#167 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

luna g, 27.4.2009 11:17:
samaa mieltä

itse kuulun juuri siihen porukkaan joka repes tuota kiertueen teemaa ja mestaa mutta kiva nähdä että myös musiikilliset arvot ja rakkaus omaa elämäntapaa kohtaan on noussut puheenaiheeksi...

onhan se totta jos kunnari kuuluu siihen salaseen skeneen ja jos mäkin oon skenessä niin en minä ainakaan halua henkilöityä kannattamaan tätä...

ei siinä oo mitään pahaa että ukko tienaa leipänsä musiikilla MUTTA jeesustelis sit siellä onnelassa ja jättäis meidät rauhaan...

ja mitä yhteisöllisyyteen tulee niin musta tää topiikki kertoo että kyllä siellä jotain on...



Tähän ja muutamaan muuhun viestiin liittyen: Mitä se on teiltä pois jos Alex tykkää kevyemmästä matskusta, toteuttaa bileitä tai soittaa seduloissa tai koittaa viedä omaa näkemystään eteenpäin? *ding*

"Jättäis meidät rauhaan", hoho, Suomessa (tai ainakin pk-seudulla) on aika riittävästi tarjontaa joka makuun, joten en ymmärrä miks pitää olla ilkkumassa jos joku ei jaa samoja musiikillisia intressejä tai visioita kun jotkut maailman eniten UG-meiän-skene-onnela-hyivittu ihmiset?

Pikku Toni on jo vuosia tuottanut laadukasta klubikulttuuria vähemmän mainstream mielessä, ja Alex tehnyt samaa populaarimman musalinjauksen kanssa - molemmat tuntus toimivan viel tähän pvään saakka, eli miks v*tussa pitää lähtee perseilee jos joku promoo itteensä myös muille ku reivarisince84 tms irkkikanavan jäsenille??

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

luna g

Posts: 64

#168 • • luna g luna g / gab brothers

Mark, 27.4.2009 11:39:



ei se olekkaan mitenkään pois ja itse otinkin vain kantaa siihen miten ukko itse rupes tekemään itsestään kaikkivaltiasta ja heittämällä niitä piikkejä syvemmälle...

huumorista tämä topiikki lähti käyntiin.
Mark

Posts: 7,311

#169 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

luna g, 27.4.2009 11:44:

ei se olekkaan mitenkään pois ja itse otinkin vain kantaa siihen miten ukko itse rupes tekemään itsestään kaikkivaltiasta ja heittämällä niitä piikkejä syvemmälle...

huumorista tämä topiikki lähti käyntiin.



Ego sallittakoon jokaiselle ;) Vaikka lähtiskin keulimiseks joskus..

edit: niin tähän väliin voi todeta että Alex kuitenkin on tuonut valtavan määrän maailmanluokan staroja soittamaan, eli kait nyt tietää edes hieman mistä puhuu omalla sarallaan :)

Mut joo viihdyttävä topikki, ja muutenkin taagia läppää. Kivaa, että myös erilaiset promoottorit avaavat yleisölle omia näkemyksiään forumilla.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Slim_Jim

Posts: 573

#170 • • Slim_Jim

Parker, 27.4.2009 08:04:
Olen juntti! Ja olen ylpeä siittä! *ökkö*

Muistan ku kaverin Corollalla ajettiin pillurallia Tampereella ja huudatettiin 666-Alarma! ja vastaavia biisejä. Oi niitä ihania aikoja. *sydän*



Aaah 666 <3
8.5. onkin sopivasti kylän menopaikassa esiintymässä mikäpä muukaan kuin 666!
Jumaleissön pitäskö lähteä :D
puuhaphiit

Posts: 497

#171 • • puuhaphiit
Onpas viihdyttävää luettavaa, pikkusielut vinkuu ihan turhaa P**kaa. Pitäs ehkä näitten vakio kitisijöitten yrittää itte järjestää edes yhdet sellaset bileet ettei tarviis olla vinkumassa jos joku jotakin tekee eikä vaan puhu.. (En tarkota Lil Tonya) Ei sillä että kauheesti olisin menossa onnelaan tai tykkäisin tyylisuunnasta mitä nämä bileet luullakseni on.

Lopettakaa vinkuminen ja tehkää itse paremmin *släp*
ezzy

Posts: 8,060

#174 • • ezzy Droid-pappa

ville, 27.4.2009 09:30:
---
ezzy, 26.4.2009 22:17:
---
Lil Tony, 26.4.2009 19:16:

Huippu funktion one baari äänentoisto, ilmainen sisäänpääsy, rento meno, halpa bisse, ei urpoja sisään, korkea ikäraja, hyvät ciapatta leivät, 100 hengen aurinko terassi, ei serato djtä, ei cd soittimia, vinyylejä. Back to basics.

Osoite Hämeentie 13 B, kesäkuun alussa alkaa

---


Asiat, jotka ei vaan mielestäni ole toimineet yleensä yhdessä. Kaksi ensimmäistä kun on mukana, niin kolmas ei vaan toteudu.


---


Kannattaisi käydä useammin kun kerran vuodessa ulkona, niin olisi edes mahdollisuus nähdä, toteutuuko vai eikö....


Propsit uudesta mestata, aurinkoterassi + hyvä musiikki on tässä maassa liian harvinaista :)



Vuosia tuli käytyä monta kertaa viikossa, niin kyllä sen suomalaisten halvan viinan perässä juoksemismentaliteetti tuli havaittua monet kerrat. Meinaatko että se katoais yhtäkkiä jonnekin? Onhan se hienoa, että baarissa pidettäviin klubeihin tulee ulkopuolisiakin, mutta kun eivät osaa käyttäytyä eivätkä tee muuta kuin dokaa ja häiriköi, niin mun puolesta saavat olla Onnelassa.

Edelleenkään ei maistu viina ja en vaan jaksa enää katella tollasta meininkiä.
W

Posts: 1,049

#175 • • W
Se mikä tällaisessa kiertueessa on positiivista, niin ehkä toi räkäläpoppoo oppii kuuntelemaan vähän parempaa musaa, toki ottaen huomioon sen ettei Kunnari lähde mielistelemään porukkaa vaan soittaa sitä ihan oikeaa konemusaa...tosin en ole Kunnaria koskaan kuullut niin paha sanoa mitä mies tykkää soittaa. *nauru*

Veikkaan että jos noissa onneloissa päräyttää soimaan oikeaa konemusaa niin porukka kaikkoaa aika pian tanssilattialta. Noissa mestoissa porukka tykkää Energyn Rmb paskasta, ja aika usein tekosyy ettei konemusaa jorata on ettei sitä muka voi kunnolla tanssia (näin on moni "tavis" mulle sanonut). *eiei*
hrdkvr

Posts: 3,929

#176 • • hrdkvr KURGO

Lil Tony, 26.4.2009 19:16:
---
ville, 26.4.2009 17:39:
---
remotion, 26.4.2009 15:06:
. Mä olen itsekin valittanut monta kertaa siitä, että näissä pikkutonin nykyisissä ja ex mestoissa ei pidetä tarpeeksi huolta paikan yleisilmeestä. Mutta asiat kyllä muuttuu ja esim radarin vessat on suht äskettäin remontoitu ja varsin siistit. Kannattaa ihan oikeasti katsoa.

---


Vessat on ikuisuus ongelma, niissä aina haisee kusi ja paska ja yrjö ja pöntöt on potkittu paskaksi, miksi ? Koska asiaakkaat ovat sikoja. 4kk sitten uusittu vessat ja ihan paskaksi laitettu jo nyt.

Btw. väliin pieni mainos pätkä kohta aukee ravintola Siltanen johon tulee luksus hyvät vessat meidän standarilla, muutenkin ilme siisti.

Huippu funktion one baari äänentoisto, ilmainen sisäänpääsy, rento meno, halpa bisse, ei urpoja sisään, korkea ikäraja, hyvät ciapatta leivät, 100 hengen aurinko terassi, ei serato djtä, ei cd soittimia, vinyylejä. Back to basics.

Osoite Hämeentie 13 B, kesäkuun alussa alkaa



Oho siis uusi kantis toiselle puolelle katua. Onko musalinjauskin konemusiikkia viikonloppuisin tai tapahtuma pohjaisesti. Onko sterdellä kans dj tai jotain musaa

--
-keep it hard-

Riku

Posts: 3,187

#177 • • Riku The Little Prince

puuhaphiit, 27.4.2009 13:23:
Pitäs ehkä näitten vakio kitisijöitten yrittää itte järjestää edes yhdet sellaset bileet ettei tarviis olla vinkumassa jos joku jotakin tekee eikä vaan puhu..

*myhäilee itsekseen*

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Jone

Posts: 8,258

#178 • • Jone Archibald Haddock
Tossa uudet boksissa olis tällä hetkellä päällekkäin topicit suht sopivasti.

"Kulttuurin väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei."

+

"Alex Kunnari Ibiza Tour 2009"

Toi summaakin sit aika hyvin omat ajatukseni asiasta.
golem

Posts: 1,395

#179 • • golem Golem
Heitetään lisää bensaa nuotioon.

Yllättävän paljon on noussut haloota tästä. Mitä tahansa mielikuvia jotka on positiivisia ja trendikkäitä käytetään hyväksi minkä tahansa brändäyksessä, ja on luonnollista et puristit ärähtää ku Ibiza yhdistetään Onnelaan - Suomen kaupallisimpaan ravintolakonseptiin. Tai no ite ei oo mitään Onnelaa vastaan (paitsi että siellä JV:llä ei oo mitään aavistusta asiakaspalveluhenkisyydestä, mut toisaalta niin on monessa muussakin paikassa), mut 95% mun kaveripiiristä repeää nauruun, jos joku edes ehdottaa sinne menemistä.

Tiedä sitten todellista syytä. Ainoo asia joka itteä ottaa päähän on että SK-ketju harrastaa epäeettistä liiketoimintaa hyödyntämällä valtavaa monopoliasemaansa (älkää kysykö, en jaksa tarkentaa =D)
Jake

Posts: 792

#180 • • Jake saloUG
Otetaan esimerkiksi Salo, nykyisin huimat 55 000 asukasta, tosin ydinkeskustassa vain noin 30 000 ihmistä.
Ravintolat 3 yökerhoja Onnela, Rikala ja The Disco, Ainut paikka jossa näissä ollaan saatu järjestää elektronisen musiikin iltoja on Onnela, poikkeus yksi ilta rikalassa, jossa kimmo ja heikki soittamassa.

ihmisiä jotka enemmän tai vähemmän aktiivisesti käy bileissä, noin 20 ihmistä.
poikia jotka soittaa levyä kotonaan noin 8 kpl näistä 20 ihmisestä.
Silloin tällöin satunnaisia bileitä, ihmisiä parhaimmillaan noin 250-300 illassa.
K-system deejii tourilla ehdottomasti paremmat bileet oli yläkerrassa missä nämä paikalliset kyvyt olivat soittamassa.
Kimmon naamalla iltaa mainostettiin ja hyväksi käytettiin "stara" leimaa ja järkättiin sitten siihen kylkeen omat pienet bileet, ja hyvin toimi.

mulla henk.kohtaisesti on ihan se ja sama että onko soittamassa deejii Alex vaiko deejii nobody, kunhan tässä vitun kylässä vaan joku järjestäisi tapahtumia, oli ne sitten pieniä tai isoja, ja pääsisi kuuntelemaan sitä musiikkia mistä pitää.

Eli tälläisen Seat ibiza tourin pysähtyminen tänne maalle on ihan jees.

ei mulla ainakaan riitä rahat lähteä joka viikonloppu helsinkiin, muutama kerta vuodessa riittää sitä pintaliitoa mulle. :)

lähtekää joskus sieltä kehäkolmosen sisäpuolelta tänne maakuntaan, pitään hauskaa, ainakin kesällä tulee mahdollisesti yhdet rantabileet.