Suomibiza ja "skene"

373 posts, 19 pages, 141,860 views

Riku

Posts: 3,187

#141 • • Riku The Little Prince

ezzy, 26.4.2009 22:17:
Asiat, jotka ei vaan mielestäni ole toimineet yleensä yhdessä. Kaksi ensimmäistä kun on mukana, niin kolmas ei vaan toteudu.

Oiskohan aika herättää naftaliinista se vuosia vanha idea Skenepassista? (mä yritän tehdä ennätyksen ton sanan hokemisessa yhessä topicissa *grin* Onkohan kellään SkeneGuinnessia et tietäis paljon on vielä matkaa?)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ezzy

Posts: 8,060

#142 • • ezzy Droid-pappa

Riku, 26.4.2009 22:20:
---
ezzy, 26.4.2009 22:17:
Asiat, jotka ei vaan mielestäni ole toimineet yleensä yhdessä. Kaksi ensimmäistä kun on mukana, niin kolmas ei vaan toteudu.
---
Oiskohan aika herättää naftaliinista se vuosia vanha idea Skenepassista? (mä yritän tehdä ennätyksen ton sanan hokemisessa yhessä topicissa *grin* Onkohan kellään SkeneGuinnessia et tietäis paljon on vielä matkaa?)



Kotona istuminen on toiminut vikat 5v ihan ok. Ei tarvi rasittaa päätä känniääliöillä ja musa on aina hyvää.
Avatar
#143 • • astaroth Guest
voi kristian, mitä saitkaan aikaan
Danny Monaco

Posts: 10

#144 • • Danny Monaco
Melko hyvä keskustelu on herännyt.

Onkos tämän keskustelun aihe nyt "edistääkö tanssimusiikkikulttuuria se että sitä tarjotaan kuultavaksi jollekin?"

Jos joku tekee ison työn ja järjestää bileet niin tärkein tekijähän siinä luonnollisesti on se että kuka sen tapahtumapaikan omistaa (esim. metaverse rundi ja sok). Jos siinä takana on menestynyt yritys niin bileet ei voi olla hyvät. Jos kuitenkin sattuisi niin että bileet olisikin hyvät ja niistä vaikka joku löytäisi koukun hyvään musaan ja hyviin bileisiin niin se vasta onkin väärin.

Elektrooninen tanssimusa kuuluu yksinoikeudella Klubijengille, ainoalle oikealle hyvälle jengille. Toisaalta jonkun mielestä tämä klubijengi saattaakin olla ihan sikoja mikä rikkoo ja oksentaa vessatkin paskaksi ihan tosta vaan jatkuvasti.

Outoa, klubikulttuuri on joskus jossain takahikiällä kuitenkin perustanut aika paljon nimen omaan suvaitsevaisuudelle.
Riku

Posts: 3,187

#145 • • Edited Riku The Little Prince
Just kun tääl alko olee ihq plurina, halihali ja sillee.

Danny Monaco, 26.4.2009 22:37:
Onkos tämän keskustelun aihe nyt "edistääkö tanssimusiikkikulttuuria se että sitä tarjotaan kuultavaksi jollekin?"

Mun ehdotukset on 1) "Konemusiikkikulttuurin kaupallistumisesta seuraavien ilmiöiden vaikutus suurimpien asutuskeskusten ulkopuolella olevien paikkakuntien marginaalinuorison yöelämän monipuolistumiseen ja sen kerrannaisvaikutukset itse kulttuurin kävijäkunnan musiikillisiin kulutustottumuksiin", tai 2) "Finland goes Ibiza".

(Oon muuten kuullu ug-huhuu et toinen noista on ens yo-kirjotuksissa äikän aineena)

Jos joku tekee ison työn ja järjestää bileet niin tärkein tekijähän siinä luonnollisesti on se että kuka sen tapahtumapaikan omistaa (esim. metaverse rundi ja sok). Jos siinä takana on menestynyt yritys niin bileet ei voi olla hyvät. Jos kuitenkin sattuisi niin että bileet olisikin hyvät ja niistä vaikka joku löytäisi koukun hyvään musaan ja hyviin bileisiin niin se vasta onkin väärin.

Jep. Onnistuit sisäistämään koko keskustelun ytimen hämmästyttävästi. Muutenhan kellään ei oo ollu nokan kopauttamista, mut kun Sedu omistaa mestat. Koko keskustelun ydin on tietysti pyörinyt vain suomalaiskansallisen kateuden ympärillä. Ja oon kuullu myös huhuu et salaisissa ug-kerhoissa ympäri maata suunnitellaan pommi-iskuja ja Onneloiden polttamista maan tasalle esimerkkinä muille jotka kehtaa soittaa kiksua missään alle 40k asukkaan kaupungissa. Muuten, kuka sen suuren työn tässä tekee jolle pitää nostaa hattu ja ehkä ostaa pari lisääkin jos yhden nostaminen ei riitä?

Elektrooninen tanssimusa kuuluu yksinoikeudella Klubijengille, ainoalle oikealle hyvälle jengille. Toisaalta jonkun mielestä tämä klubijengi saattaakin olla ihan sikoja mikä rikkoo ja oksentaa vessatkin paskaksi ihan tosta vaan jatkuvasti.

Mut klubijengi on ainoota niin kuningasporukkaa et ne pystyy pistää vessatkin paskaks pelkästään oksentamalla. Ja kyl sä saat mun tanssimusaa lainaa, mut mä en sit haluu takasin mitään pirun radio edittei.

Outoa, klubikulttuuri on joskus jossain takahikiällä kuitenkin perustanut aika paljon nimen omaan suvaitsevaisuudelle.

Mä luulen et täs nimenomasessa tapauksessa on jotaan tiettyjä piirteitä mitä kaikki ei ihan noin vaan niele Klubikulttuuri(Skene)ksi. (+1 kirjanpitoon)

Mut väännä, taivuta ja vääristä, voin lainaa bensaakin jos tarviit.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

:D

Posts: 3,707

#146 • • :D
Se on vaan, että miten noi "klubi-tourit" muka eroaa normaalibaari-illoista?
Meilläpäin on muutama jo tässäkin topikissa mainittu dj soittamassa iloisten
ihmisten onnelassa - tuo luvattu maa! Vaan sisältö on ollut sitä normaalia
baari meininkia, terästettynä ehkä korkeamalla sisäänpääsymaksulla.

Ajattelin vaan, et mikä täs on se "klubi-kulttuuri" mitä tarjotaan jengille?
kokosbollar

Posts: 334

#147 • • kokosbollar franks and beans!
Taas täällä vääntää yrmynaamapuristit kättä. :D

Tässä on muhinut alla nyt ilmiselvästi yhtä sun toista ihmisten mielissä ja tää Kunnarin topikki on tän kaiken kohtaamispiste. Eikö täältä löydy jo joku "Konemusiikin tila nykyään" tai vastaava, sen sijaan et näitä kaikkia mielipiteitä personoitais Kunnariin ja hänen Onnela-kiertueensa mainostopikkiin. Hieman vaan alkoi harmittaa et tässä nyt yhtä henkilöä käytetään esimerkkinä kaikessa negatiivisessa kommentoinnissa.

Sen tarkemmin en viitsi itse keskustelunaiheeseen osallistua (ainakaan tän topikin alla). Hei tattis! =)

--
Yeah, I know.
- Andy Pipkin -

Amnesia

Posts: 888

#148 • • Amnesia

:D

Ajattelin vaan, et mikä täs on se "klubi-kulttuuri" mitä tarjotaan jengille?



Varmaan suunnilleen se, että DJ ei soita puolen tunnin sisällä trancea, hip hoppia, r'n'b:tä, amispoppia, MTV-poppia, suomirockia ja ties mitä paskaa, vaan että illalla olisi jonkin sortin musiikillinen linjaus ja siten muistuttaisi pykälää enemmän vakavasti otettavaa klubi-iltaa.
Toki muuten varmaan ollaan vielä aika kaukana oikeasta klubikulttuurista, mutta ei kaiken tarvitse olla äärimmäisen "klubitus-uskottavaa", tällaiset välimuodot varmasti löytävät yleisöä joka niistä saa iloa...
Riku

Posts: 3,187

#149 • • Edited Riku The Little Prince

kokosbollar, 26.4.2009 23:12:
Tässä on muhinut alla nyt ilmiselvästi yhtä sun toista ihmisten mielissä ja tää Kunnarin topikki on tän kaiken kohtaamispiste. Eikö täältä löydy jo joku "Konemusiikin tila nykyään" tai vastaava, sen sijaan et näitä kaikkia mielipiteitä personoitais Kunnariin ja hänen Onnela-kiertueensa mainostopikkiin.

Tää tappelu on jatkunu suurinpiirtein siitä lähtien kun ekat bongorummut on joku väsänny kasaan =) Tämän topicin tapauksessa mä kyllä vähän väittäisin että Alex onnistu vähintään pikkusen lorottelemaan bensaa ihan itse jo alusta alkaen, ja sit yks pikkunen kipinä sinne sekaan ja tässä ollaan.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#150 • • jukebox Guest
*lukko*
Viltsu

Posts: 2,010

#151 • • Viltsu noname
Sivulta 4 tänne: Enough BS of this topic, gtfu of your chair & DANCE!!!!!

BACK 2 BASICS, Wordwordwordword!

loves hki kusipaskapolvet mestat, loves!

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

NextAce

Posts: 2,505

#152 • • Edited NextAce Alienated

Boris L, 26.4.2009 12:22:
Yhteenvetona todettakoon, että osuvampi nimi kyseiselle kiertueelle olisi Al€x Kunnari - Lifteriä amiksille tour 2009.



Haha! Vetäköön jengi puuhelmet kaulaan ja geeliä tukkaan ja onnelaan pussailemaan hauiksiaan ja puristelemaan pissiksiä perseistä. Kyllähän sitä paskaa saa tarjota.

Jokaisen oma valinta jos siihen lähtee messiin. Jos ne diggaa "bailata" amispopin tahdissa ni bailatkoon kuhan pysyy siellä. Onnelat on vaan mestoina sekä ilmapiiriltään suomen vastenmielisempia paikkoja.

--
-Alienation-

-----

Boris L

Posts: 14

#153 • • Boris L

:D, 26.4.2009 22:59:
Ajattelin vaan, et mikä täs on se "klubi-kulttuuri" mitä tarjotaan jengille?


Kyseisessä tapauksessa hienosti muotoiltu "klubikulttuurin kehittäminen" tarkoittanee rahastuksen lisäksi Kunnarin mitättömän "staraegon" buustaamista ns.tavisten keskuudessa. Ei kai kukaan vähääkään kyseisestä kulttuurista perillä oleva usko, Lifterin kaltaisen poppipaskan pakkosyöttämisen junttijengille vievän skeneä millään tavalla eteenpäin. Pikemminkin päinvastoin.
Jan-Peter

Posts: 17

#154 • • Jan-Peter

alex kunnari, 27.4.2009 02:42:


ihan hyvillä mielin menen kuuntelmaan esim. Ibizalla Tiëstoa, Arminia, Guettaa, Deadmau5sta tai Paul van Dykkiä.. pidän siitä mitä he soittavat ja se on mun mielipiteeni sekä se mistä itse pidän. Mutta en myöskään arvostele niitä soittajia joiden musiikista en pidä tai en ymmärrä heidän soundiansa.. se vaan on heidän näkemyksensä. Se jotta soitan ns.mainstreem musaa niin mitä sitten.. sitä soittaa maailmalla yllätävän moni.. : )



MoiMoiMoi,

Minusta on hienoa, että menet hyvillä mielin Ibizalla kuunetelemaan yllä mainittuja loistavia tuottajia. Yksi heistä, ja tällä hetkellä kiinnostavin (IMO), on tulossa suomeen heinäkuussa :) Olet yhtä tervetulut tsekkaamaan tilanteen kuin tuhannet muutkin.

Sitten hieman topic ja off-topic asiaa!

Muistattehan sen vuosikymmenen puolivälin trendikäsitteen nimeltä brändi. Hyvä! Elektroninen musiikki pyrkii jatkuvasti uudistumaan olemalla eklektinen ja väistämään mainstreamin. Itse en edes tajunnut olevani ns. "mainstreamin" kannattaja yhdeksänkymmentä luvun puolivälissä kuunnellessani Goa-Trancea. Oakenfold sanoi sen olevan tulevaa Ibiza soundia ja taisi hemmo tehdä yhden albuminkin Dragonfly levymerkille, joka laittoi kartalle sellaiset nimet kuten Hallucinogen ja Man With No Name etc. Kuten moni meistä tietää, ilmiölle kävi niin, että "It never happened", ja ehkä ihan hyvä niin.

Elektroninen musiikki on edelleen jotain, minkä kautta ihmiset erottautuvat massasta ja näin ollen se rakentaa myös heidän identiteettiä. Tämä on elämäntapaa johon kuulu neljä perusasiaa: rauha, rakkaus, yhteisöllisyys ja arvostus toiseutta kohtaan.

Mielestäni Onnela ja Ibiza käsitteet eivät välttämättä kohtaa kovin kivuttomasti. Ibiza edustaa käsitteenä vapautta, irtiottoa ja yksilöllisyyttä. Onnela taas edustaa massaa ja ketjuuntumista. Tulee mieleen, että kohtaavatko nämä toisistaan niin erillaiset arvot omaavat käsitteet toisensa uskottavasti?


Toivottavasti bileet tulevat olemaan onnistuneet ja kaikilla on kivaa!


-Pete
Riku

Posts: 3,187

#155 • • Riku The Little Prince
Unta odotellessa pikainen kommentti vielä kun oli pakko perse tuolta muutenkin nostaa... Taiteellisuus ja kaupallisuus ovat ikuisessa ristiriidassa, samoin kuin idealismi ja realismi. Vaikka kuinka haluaisi kaiken olevan täydellistä ikuisesti, kompromisseja on tehtävä.

Näin henkkoht jos tuo Ibiza tour tosiaan tarkoittaa että ilta tosiaan tulee sitä klubimusaa alusta loppuun, niin propsit siitä. Oma musamakuhan se tietysti aina on se paras, ja tietysti itsellä on aina varaa arvostella muita ja toimia tuomarina, mutta ei tuo nyt pahalta kuulostanut. Purismia voi sit hivuttaa sisään Onnelasta "seuraavan tason" bileis ;)

Mut noin ylipäätään, näin henkkoht mulle yksi klubikulttuuridj:n mitta on aina ollut, että sen täytyy pitää jokaisesta biisistä jonka se soittaa, silloin ainakin tietää tämän tekevän sitä myös jostain muusta syystä kuin rahan ja maineen vuoksi. Jos noi kriteerit täyttyy, niin ei mulla hirveesti oo nokan koputtamista kenenkään musamausta. Jokainen tavallaan. Toivottavasti tää vänkäys nyt selvitti asioita vähän suuntaan ja toiseen. Veikkaan et täs mukana oli itse kullekin läksy tai parikin seas hyvän viihteen ohella.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Cosmic City Survivor

Posts: 590

#156 • • Edited Cosmic City Survivor

ezzy, 26.4.2009 22:17:
---
Lil Tony, 26.4.2009 19:16:
---

Btw. väliin pieni mainos pätkä kohta aukee ravintola Siltanen johon tulee luksus hyvät vessat meidän standarilla, muutenkin ilme siisti.

Huippu funktion one baari äänentoisto, ilmainen sisäänpääsy, rento meno, halpa bisse, ei urpoja sisään, korkea ikäraja, hyvät ciapatta leivät, 100 hengen aurinko terassi, ei serato djtä, ei cd soittimia, vinyylejä. Back to basics.

Osoite Hämeentie 13 B, kesäkuun alussa alkaa

---


Asiat, jotka ei vaan mielestäni ole toimineet yleensä yhdessä. Kaksi ensimmäistä kun on mukana, niin kolmas ei vaan toteudu.


---
speukka, 26.4.2009 20:44:
---


http://www.djorkidea.com/gallery/art/?flickrid=3454786059&flickrpage=1



Moi Ezzy, ootko käynnyt Erottajalla, Åbossa, Sodassa, Nollassa, beatrootissa jne. Halpa bisse ei tarkoita 1 e bisseä vaan alle 5e :) Listasta puuttui hyvä musa, eli sit yhtälö taas toimii. Se on enemmänkin kiinni siitä miten tää mainostus hoidetaan:)

Tää on hyvä topiikki, moni kissa nostettu pöydälle.
Cosmic City Survivor

Posts: 590

#157 • • Edited Cosmic City Survivor

alex kunnari, 27.4.2009 02:42:


Hieman historiaa sekä ikävä kyllä raakaa faktaa..

Aikoinaan kun alotin soittamaan levyjä vuonna 1989 ei ollut kuin Hotellien yökerhoja. Yksityisiä ei oikein ollut.. Silloin jengi valitti siitä, että pileitä pidetään SOK tai Restellin omistamissa kaupallisessa paikoissa joita ei kiinnosta muukuin myydä jengille viinaa & S-marketeissa maitoa päivällä .. kiritisoitiin sitä jotta kukaan ei voi tehdä mitään kun nuo isot ketjut jyräävät kaikki.




Kuka valitti 80-90-luvulla siitä että mm -93 Smile, -85 Rose Room [90-luvun jälkeen Nylon], -93 IT @ Victors, -87 Botta-Berlin, KY, Hesari, Anna & Erik, HYPE jnejne oli erillaisten konserien omistamia paikkoja? Ei kukaan, koska hommat hoidettiin tyylillä eikä kukaan tiennyt oliko takana Sedu tai HOK.

Se miksi yksityiset rupesi tekemään (puhun omasta puolestani) mestoja oli että lama iski ja house ei toiminut enään isolle massalle ja konsernit ei uskonut siihen, eikä antanut hyviä tiloja käyttöön, joten piti tehdä omia paikkoja.

Mä en viitsi lähteä kommentoimaan IBIZA-Onnela yhteyttä sen enempää. Ibiza nimeä on kautta aikojen käytetty hyväksi erillaisissa tapahtumissa, myös itse olen tehnyt IBIZA bileitä erittäin hyvillä fiiliksillä mm viime kesänä Ibiza konkari Mad Jayn kanssa. Ibiza on itselle SE kaunis saari, josta oma house kärpänen sai alkunsa kun olin 15 vuotta ja siitähän on aikaa jo 23 vuotta. Saari on muuttuunut niin hyvässä kuin pahassa, mutta sen sielu löytyy aina jostain päin saarta. Ikävä että tän tyyliset jutut ovat pilanneet saaren mainetta jo vuosia, mutta ne tietää jotka tietää mikä oikea IBIZA on.
Parker

Posts: 609

#158 • • Parker I see music and hear lights / Wanabi LD
Olen juntti! Ja olen ylpeä siittä! *ökkö*

Muistan ku kaverin Corollalla ajettiin pillurallia Tampereella ja huudatettiin 666-Alarma! ja vastaavia biisejä. Oi niitä ihania aikoja. *sydän*

Vasta 2000 luvun alkupuolella Viha tutustutti skenen ihmeellisempään maailmaan. Ja tässä sitä nyt ollaan.

Tua vaan hymyn korville ku joskus tullaan pyytään "voisiks soittaa jotain tansittavampaa musiikkia". Niin no, suomen rumimpana valomiehenähän on helppo soittaa ihmisten pyyntöjä. *hih*
ville

Posts: 3,780

#159 • • Edited ville olen oikeasti ujo

Boris L, 26.4.2009 21:51:
Juuri näin! Käsi ylös kenen mielestä on ok topicin aloittajan tyyli mainostaa itseään kesken setin tyyliin: Me soitetaan Tieston kanssa Ibizalla päivänä xx tai, että tämä on mun biisi jota maailman huippudj:t soittelevat keikoillaan ympäri maailmaa? Tällaiset spiikit ovat kuuleman mukaan tavallisia näillä Onnelatoureilla.



Jos se toimii ja jengin kiinnostumaan marginaalimmasta musiikista kunnolla, niin antaa mennä vaan.... ei Kunnarin huudot keskellä keikkaa ole keneltäkään pois.


Suoraan sanottuna mä olisin aika syvästi huolissani tämän skenen säilymisestä, jos ei olisi dj:t / artisteja touhuamassa mainstreamin ja konemusiikin välissä. Jos nyt vaikka Kunnari, Orkidea, JS16, Heikki L ja Darude päättäisivät jättää keikat maakuntien normirafloissa väliin, koska meno ei ole tarpeeksi "aitoa", niin aika heikoissa kantimissa olisi tulevaisuus.

Sellainen kommentti myös, että jos Kunnarin kiertueen nimi olisi ollut: Alex Kunnari Trance tour 2009, koko keskustelua ei varmaan olisi edes syntynyt... pienestä tämä skene kyllä nokkiinsa ottaa....
ville

Posts: 3,780

#160 • • ville olen oikeasti ujo

ezzy, 26.4.2009 22:17:
---
Lil Tony, 26.4.2009 19:16:

Huippu funktion one baari äänentoisto, ilmainen sisäänpääsy, rento meno, halpa bisse, ei urpoja sisään, korkea ikäraja, hyvät ciapatta leivät, 100 hengen aurinko terassi, ei serato djtä, ei cd soittimia, vinyylejä. Back to basics.

Osoite Hämeentie 13 B, kesäkuun alussa alkaa

---


Asiat, jotka ei vaan mielestäni ole toimineet yleensä yhdessä. Kaksi ensimmäistä kun on mukana, niin kolmas ei vaan toteudu.



Kannattaisi käydä useammin kun kerran vuodessa ulkona, niin olisi edes mahdollisuus nähdä, toteutuuko vai eikö....


Propsit uudesta mestata, aurinkoterassi + hyvä musiikki on tässä maassa liian harvinaista :)