aform, 24.4.2009 09:24:
---
La Petite, 24.4.2009 09:10:
---
aform, 24.4.2009 08:12:
Heppu tiesi, että palkka tulee nousemaan ja kovaa. Kahvinjuonti organisaatio nimeltä YLE kohoaa uusiin massiivisiin suojatyöyhteisön mittoihin.
---
Kannattais varmaan muistaa, että täällä YLEllä painetaan hiton pienellä miehityksellä helvetin vaativia hommia JA huomattavasti pienemmällä palkalla kuin kaupallisten puolella!
---
(klips) propagandaa ja turhaa ajatustenvirtaa se teidän pulju lähinnä tuottaa. Tämä on puhtaasti minun mielipiteeni.
Olisi pöyristyttävää ajatella, joidenkin korruptoituneiden Olympialaisten lähetysmaksujen maksamista kansalaisilta pakkolunastetulla mediamaksulla. Tai saati sitten amerikkalaisten tv-sarjojen (jotka eivät tunnetusti ole ilmaisia).
Entäs tänään alkavat, "korruptoitumattomat" jääkiekon MM-kisat, onko pöyristyttävää lähettää niitä lupamaksuvaroilla Ylen kanavilla? (imo kaiken lätkän vois heittää vaikka MTV Maxille, mutta EU määrää että tärkeimmät urheilun suurkisat, siten kuin tärkeys eri EU-maissa käsitetään, pitää näyttää ns. ilmaiskanavilla).
Ulkomaisten sarjojen ostaminen on
aina halvempaa kuin oma tuotanto. Sopranosin ostaminen HBO:lta TV2:een on siis halvempaa, tai ei ainakaan ole juuri kalliimpaa kuin tv-chatin tekeminen, koska ulkomainen sarja ostetaan valmiina = ei tuotantokustannuksia ostajalle. Varmaan Suomen tv olis täysin tukossa ulkomaisista sarjoista, jos EU ei määräisi että väh. 50% ohjelmistosta pitää olla kotimaista tekoa.
Ja eikös Yle tehny viime vuonna pientä voittoa monen jättitappiovuoden jälkeen? ja eikös sieltä ole potkittu viime vuosina sikana pellolle vanhaa porukkaa ja otettu tilalle nuorta nettiporukkaa? (En ole Ylellä töissä, mutta mulle tulee Journalisti-lehti ja sieltä olen näitä lukenut.) Kun Yle teki tappiota valitus oli kova, mutta ei se ilmeisesti sais tulla suhtkoht toimeenkaan koska sekin on väärin
whispering, 24.4.2009 09:48:
---
Skipi, 24.4.2009 09:35:
- Mainokset ja muut yhtiölle tuottavat tulonlähteet
- Sponsorisopimukset ohjelmille..
- Välispotteja ilman ohjelman keskeytyksiä
- Amerikan malliin edes jotain hyvää olen siellä nähnyt (sivu tai ala banderollit, joissa voi mainostaa)
---
Jos ne ohjelmat mentäis vielä pilaamaan läiskimällä jotain helvetin mainoksia siihen päälle, niin ei elämä.
Täysin samaa mieltä. Mainoksilla rahoitetaan kaupallisia kanavia = mulle ok + jotkut mainokset on hyviäkin, mutta suurin osa on kauheeta activiaa ja hajottaa keskittymistä.
Lisäksi kaupallisten kanavien on ajateltava koko ajan ohjelmanteossa sitä mitä mainostajat tykkää. Ohjelmat ei saa olla haasteellisia, koska silloin mainostajat vetäytyvät ohjelmien mainoskatkoilta, kun eivät halua rinnastaa alapääkutinavoiteitaan ns. elämän raadollisuuksiin. Julkisrahoitteisen puolen ongelmiin tää ei kuulu ja esim. paljon kehutut jenkkikanavat HBO ja AMC on maksukorttikanavia, siis mainoskatkottomia.
Itse kannatan Ylen rahoitusta suoraan verovaroista. Rahoitetaan sieltä tyhmempiäkin juttuja ja pitää muistaa, että varsinkin eläkeläisille suomenkielinen radio ja tv (+ Kauniit ja rohkeet) on usein se kaikista säännöllisin seuralainen. Kai sillä "vanhustyölläkin" on jotain arvoa.