Onko Suomessa tarpeeksi konemusiikkia tarjoavia ravintolakonsepteja?

79 posts, 4 pages, 27,352 views

MRC

Posts: 1,346

#41 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

JussiS, 26.3.2009 14:11:
---
MRC, 26.3.2009 14:03:
Amsterdamin kaupunkialue ei ole paljoa isompi kuin pääkaupunkiseutu kuten toi jussi jo ehtikin tossa sanomaan.

---

No en mä kyllä noin sanonut (tai sitä ainakaan tarkoittanut), vaan että suurinpiirtein samankokoisilla alueilla on Hollannissa 7,4 miljoonaa ja Suomessa 1,2 miljoonaa asukasta. Amsterdamista Rotterdamiin on 50 kilometriä matkaa, about sama kuin Sipoosta Kirkkonummelle.



Joo mut osa syy tohon on se et Hollantilaiset asuu maassa joka on about kärpäsen paskan kokonen verratuna suomeen :D
Mut en jauha tästä enää.
paitsi sen verran et Damist Rotterdamiin on melkein 80 kilsaa ;)

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

Kon-tiki

Posts: 1,936

#43 • • Kon-tiki The Unsinkable

Lyylikki, 26.3.2009 12:09:
---
opmdevil, 26.3.2009 11:27:
(klips) voi ostaa seksikaupasta puhallettavia nukkeja, ripustaa ne kattoon kuminauhoilla ja hieroa niihin kissan minttua. Sitten kun kissa leikkii nukkejen kanssa, se näyttää että ne tanssii joten siinähän on täysin bile-meininki päällä.


---

Kiitos tästä *joo* Päivän naurut...



+1! *reps* *nauru**nauru* *reps*

"olo on kuin Pachan vippiä tuijottais"
ja sen Morillonkin voi soittaa jostain Subliminal-kokoelmalta.
Anselmi Kuusisto

Posts: 705

#44 • • Edited Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape
Miten määritellään konemusiikki tänä päivänä? Pitäisikö sanoa ennemmin klubimusiikki? Puhuttaessa kummasta tahansa, niin tavallinen baaripoppi ja konemusiikki ovat parin viime vuoden aikana lähestynyt todella paljon toisiaan ja ihan perus matti ja maija meikäläiset tulee kysymään deejiiltä sellasia biisejä joita voi bongata klubi deejiiden soittolistoilta.. Tosin tusina elektro on vallannut kysynnässä paikan poppi trancelta, kuten myös aarenbiiltä, mutta suunta on mielestäni koko ajan ns. parempaan baaripopin osalta! Kyllä deejiit soittavat "tavis baareissa" sitä ns. hyvääkin, jos on tarpeeksi kysyntää. Sitten jos ei löydy itselleen mieluista paikkaa, niin ei muuta kun järkkäämään omia iltoja tai jopa oma klubi pystyyn.

Ravintola bisneksessä kuitenkin määrää kysyntä, joka on jo useaan otteeseen tullutkin esille. Ne sitten tekee jotka osaa ja joilla on varaa "kokeilla". Suomessakin(enimmäkseen helsingissä) aina aika ajoin nousee paikkoja joissa on tietty kone/klubi muusiikki orjentoituminen, mutta niissäkin on oltava tarjolla laaja skaala erilaisia tyylejä eri iltoina, jotta toimisivat kannattavasti ja hyvä niin. Kyllä klubi/konemusiikkikin tarvitsee monimuotoisuutta elääkseen! Tällä hetkellä suomessa on tarpeeksi "konemusiikkia" tarjoavia konsepteja, koska tarjonta tällä hetkellä kattaa kysynnän..

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

Keijo Hujanen

Posts: 1,634

#45 • • Keijo Hujanen Pressiklubi

--
suomen virallinen totuus

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#46 • • kuilu ja kummitus

MRC, 26.3.2009 14:19:
paitsi sen verran et Damist Rotterdamiin on melkein 80 kilsaa


Ja Rottixes on kivempi bailaa. =)

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

hane

Posts: 242

#47 • • hane
Suomi tarvii pienehköjä ja miksei isompiakin kellarihuoneita joissa on valkeiksi kalkitut seinät, mutta hämärää, seassa kuitenkin kylmää ja sinertävää valonkajetta, hieman viileä, vähä savuakin, ja seiniin koverrettu ihmisen istuttavia onkaloita + ankea tarjoilu ja tajunnan räjäyttävää musaa.

--
- Luulotauti paranee tiedolla -

thomas

Posts: 5,618

#48 • • thomas

Freja, 26.3.2009 10:46:
---


ei dami ja helsinki ole oikein vertailukelpoisia.
kyllä mielestäni kysyntään nähden helsingissä on ihan tarpeeksi konemusiikkiin keskittyneitä klubeja.

---


Voisko saada jotain perusteluita miks Dami ja Helsinki ei olis vertailukelpoisia? :)

---


Ihmiset on erilaisia - Suomi nyt vain on enemmän hevikansa (tai ihan mikä muu vaan) siinä missä Damista löytyy konemusiikki-intoilijoita paljon enemmän väestöön nähden.

Suomessa, ja Helsingissä, konemusiikista pitää vain niin marginaalinen määrä.

Lisätään tähän siis vielä, että asiakaskuntaa ei vain ole tarpeeksi kaikkiin baareihin. Sen voi itsekin todeta käymällä kyseisissä paikoissa.



täysin samaa mieltä frejan kans.
Avatar
#49 • • Sunshine^82 Guest
Mielestäni konemusiikkitarjonta on ollut Suomessa hyvin kiitettävää tätä vuotta ajatellen ja on vasta huhtikuu tulossa. Niin paljon hyviä bileitä ympäri Suomea, että ei edes valitettavasti kaikkiin pääse tai ei ole varaa (mikä on silti positiivista, että tarjontaa on :) ).

Esim. 16 Bit Lolitas, Sean Tyas, Alex Gaudino, Agnelli&Nelson, Sied Van Riel, Blake Jarrell, Armin van Buuren, Alex M.O.R.P.H, Nick Warren... Tuossa jo aika monta nimekästä artistia ketkä olemme Suomeen saaneet. Ja lisäksi meidän kotimaiset artistit: Super8&Tab, Orkidea, Proteus jne jne.

Ja lisää on vain tulossa, seuraavaksi laserpointeissa BT. *plur* GO SUOMI!!! *iloinen*

Kiitos ja anteeksi. *piis*
ramsau

Posts: 403

#50 • • Edited ramsau chuck my norris

polly, 26.3.2009 09:31:
jos helsingissä on ainakin viisi klubia jotka keskittyvät lähes ainoastaan konemusiikkiin niin on se kyllä melko paljon.
Beatroot, bar loop, redrum, playground ja bankog by night.


Mutta onkos näistä mikään sellainen paikka joka olisi aamusta iltaan auki (12-02) vai ovatko kaikki yökerhopohjaisia? Bar Loop oli ainakin aikaisin (17) auki jossain vaiheessa, mutta kuulemma sekin myöhentänyt avaamistaan. Kesällähän tilanne taas muuttuu kun 'houseterassit' valtaa kadut ympäri maata.

En ole peräämässä yökerhojen, vaan ehkä enemmän lounge-konseptin puoleen joita ympäri maailman näkee paljon. Hyvä ruoka, hyvä musiikki, upea sisustus jne.
Adonis Hercules

Posts: 1,183

#51 • • Adonis Hercules Hart + Zell

MRC, 26.3.2009 10:44:
---
polly, 26.3.2009 10:33:
---
MRC, 26.3.2009 10:12:
---
polly, 26.3.2009 09:31:


---


ei dami ja helsinki ole oikein vertailukelpoisia.
kyllä mielestäni kysyntään nähden helsingissä on ihan tarpeeksi konemusiikkiin keskittyneitä klubeja.

---


Voisko saada jotain perusteluita miks Dami ja Helsinki ei olis vertailukelpoisia? :)



Sen takii koska stadissa kaikki on paskaa paitsi kusi X)
Oliwer

Posts: 799

#52 • • Oliwer
Helsingissä tuntuis olevan nykyään ainakin housen / teknon ystäville tarjontaa aika mukavasti. Lähes jokaiselle viikonvaihteelle löytyy yksi tai useampi mielenkiintoinen vaihtoehto. Todella kiitettävästi kiikutetaan maailmalta ns. kovia nimiä soittamaan stadin klubeille. Parhaina iltoina on houkutteleva kattaus tarjolla useammassa paikassa. Välillä onkin vaikeaa valita mihin mennä :)
Aktiivisia klubbaajia ei taida kuitenkaan riittää kaikkiin tapahtumiin jos tarjonta vielä tästä lisääntyis.
Camfer

Posts: 259

#53 • • Camfer
Turussa EI ole mitään.. totta edesmenneen barbin alakerrassa oli suurimmaksi osaksi ok meininki, mutta sielläkin ei dj saanut tehdä sitä mitä ehkä itse halusi. vai oliko se viimeinen 30min ennen valomerkkiä sai vähän vapaammin pistää biisejä, ja ne oli yleensä se parhain puolituntinen mikä siellä ikinä oli.

harvemmin suunnittelen mihinkään menoa sen enempää, ja yleensä kun olen/pääsen menemään jonnekkin tiedän sen n.1-2vko aikaisemmin (kyllä olen perheellinen), ja juurikin silloin ei ole mitään tapahtumaa. täällä päin on kuukaudessa ehkä yksi tai kaksi kiinnostavaa iltamaa, mutta mun tuurilla ne eivät osu kohdalle just silloin kun olisin itse menossa jonnekkin.. sit menen masentumaan jonnekkin joujoujeejee mestaan missä soi vain ja ainoastaan lady gagat yms. semmoiset joista en niinkään pidä vaikka ei sentään ranteita tee mieli viiltää auki.

mutta erityishuomautuksena: katson yleensä piruuttani mitä Helsingissä tapahtuisi niin hyvin pitkälti joka kerta kun olen näin tehnyt niin siellä olisi joku itseäni kiinnostava häppeninki jossain juottolassa.. silleen on vähän epäonni että asun Turussa.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#54 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

MRC, 26.3.2009 10:59:
---
mikke, 26.3.2009 10:48:
---
Freja, 26.3.2009 10:46:
Ihmiset on erilaisia - Suomi nyt vain on enemmän hevikansa (tai ihan mikä muu vaan) siinä missä Damista löytyy konemusiikki-intoilijoita paljon enemmän väestöön nähden.

Suomessa, ja Helsingissä, konemusiikista pitää vain niin marginaalinen määrä.

---

Olin juuri kirjoittamassa samaa. Vai voisko kukaan vakavissaan kuvitella Helsinkiin ja Suomeen jotain 30k ihmisen bileitä ? Mä en. Asia on vaan niin et Hollannissa ja damissa taitaa olla vaan niin helvetisti enemmän konemusan ystäviä ja bileissäkävijöitä, joten ei todellakaan ole Helsingin kanssa vertailukelpoinen.

Jotain vinkumista

---

No toi Dami/Hollanti mulle se tutuin bile ympäristö joten totta kait vertaan siihen.



Rohkenen olla eri mieltä. Se jotenkin tuntuu siltä kun itse täällä asuu. Tänäänkin helsinkissä on kalenterin mukaan 15 konemusa tapahtumaa. Damista ei mun mielestä löydy ikinä niin montaa. Pariinkin otteeseen oikeen ettimällä etittiin siellä jotain muuta snadimpaa mestaa joka ei olis helvetin kalliit hallijättikemut eikä löytynyt. Eksyttiin kuulemma damin "parhaaseen evö" klubiin ja siellä olikin sitten britny soimassa *justjoo*

Varmasti löytyy niitä helmiäkin yössä, mutta ei arkisin ja ei niin montaa. On meillä aika hyvin pullat uunissa *hihu*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Calumet

Posts: 216

#55 • • Edited Calumet

Steven Hoaks, 30.4.2009 22:37:
---
MRC, 26.3.2009 10:59:
---
mikke, 26.3.2009 10:48:
---
Freja, 26.3.2009 10:46:
Ihmiset on erilaisia - Suomi nyt vain on enemmän hevikansa (tai ihan mikä muu vaan) siinä missä Damista löytyy konemusiikki-intoilijoita paljon enemmän väestöön nähden.

Suomessa, ja Helsingissä, konemusiikista pitää vain niin marginaalinen määrä.

---

Olin juuri kirjoittamassa samaa. Vai voisko kukaan vakavissaan kuvitella Helsinkiin ja Suomeen jotain 30k ihmisen bileitä ? Mä en. Asia on vaan niin et Hollannissa ja damissa taitaa olla vaan niin helvetisti enemmän konemusan ystäviä ja bileissäkävijöitä, joten ei todellakaan ole Helsingin kanssa vertailukelpoinen.

Jotain vinkumista
---

No toi Dami/Hollanti mulle se tutuin bile ympäristö joten totta kait vertaan siihen.

---


Rohkenen olla eri mieltä. Se jotenkin tuntuu siltä kun itse täällä asuu. Tänäänkin helsinkissä on kalenterin mukaan 15 konemusa tapahtumaa. Damista ei mun mielestä löydy ikinä niin montaa. Pariinkin otteeseen oikeen ettimällä etittiin siellä jotain muuta snadimpaa mestaa joka ei olis helvetin kalliit hallijättikemut eikä löytynyt. Eksyttiin kuulemma damin "parhaaseen evö" klubiin ja siellä olikin sitten britny soimassa *justjoo*

Varmasti löytyy niitä helmiäkin yössä, mutta ei arkisin ja ei niin montaa. On meillä aika hyvin pullat uunissa *hihu*

No onhan toikin totta. Mutta se on aikas paljon kiinni siitä mistä tykkää, jos oikeesti jaksaa kuunnella sitä kiksua niin antaa mennä vaan. Ei niitä kovemman konemusan bileitä ihan kauheesti ole.
Tietysti taas täysin mielipide kysymys jne.

Ja nyt on vappu kyllä niitä bileitä TÄNÄÄN löytyy se 15 ei normi vkl. Mut imo käyn mielummin yhessä 30k ihmisen kunnon hyvissä bileissä joissa soittaa ne kovimmat kun esim. 10 paskoissa bileissä joista en ees tykkää. Tosin en ole ikinä ollut suurissa pirskeissä joten paha mennä sanoon, ihan hauskaa ollu tähän mennessä noissa "pienissäkin" bileissä. Kuitenkin.

Kiitos ja anteeks :)
ramsau

Posts: 403

#56 • • Edited ramsau chuck my norris

Steven Hoaks, 30.4.2009 22:37:
Rohkenen olla eri mieltä. Se jotenkin tuntuu siltä kun itse täällä asuu. Tänäänkin helsinkissä on kalenterin mukaan 15 konemusa tapahtumaa. Damista ei mun mielestä löydy ikinä niin montaa. Pariinkin otteeseen oikeen ettimällä etittiin siellä jotain muuta snadimpaa mestaa joka ei olis helvetin kalliit hallijättikemut eikä löytynyt. Eksyttiin kuulemma damin "parhaaseen evö" klubiin ja siellä olikin sitten britny soimassa *justjoo*

Varmasti löytyy niitä helmiäkin yössä, mutta ei arkisin ja ei niin montaa. On meillä aika hyvin pullat uunissa *hihu*



Varmasti onkin hyvin pullat uunissa, mutta luulisin itse sen johtuvan enimmakseen 'skenen' pienuudesta. Klubitus.org listaa KAIKEN mita konemusapiireissa on ja millon missakin. Enpa tieda (enka ole ottanut selvaakaan, korjatkaa jos olen vaarassa) onko missaan muualla KAIKEN kattavaa portaalia joka nain hienosti kertoo tapahtuvat koko maanlaajuisesti. Esimerkiksi New Yorkissa (seka itarannikon muissa suurissa kaupungeissa) on aarimmaisen paljon pikkuklubeja jotka taytyy 'vahingossa' loytaa jos tanssijalkaa vipattaa, informaatiota tapahtumista tarvitsee toden teolla etsia ja ainoastaan tranceaddict.comin foorumi tarjoaa helpotusta vain suurimpien klubien seka esiintyjien kohdilla.

(tassa vaiheessa kiitos foorumin yllapitajille)

Mutta jos ja kun aletaan laskemaan ravintoloiden kapasiteetteja jotka tarjoavat konemusiikkitapahtumia tai ylipaansa tata kyseista konseptia ja verrataan niita Helsingin ravintoloiden yhteenlaskettuun asiakaspaikkamaaraan, uskoisin luvun jaavan aika pieneksi. Helsingissa oli viela vuonna 2005 192047 asiakaspaikkaa. Tuskinpa luku tuosta on kovinkaan muuttunut miksikaan, ainakaan kovin radikaalisti.
(mukaan otettiin ainoastaan A- ja B-lupien mukaiset asiakaspaikat).
(lahde: Suomen matkailun alueraportti 05)

Katsotaan josko tulevaisuudessa saataisiin kasvatettua kuulijakuntaa. Ihmisia kylla riittaisi.

thomas, 26.3.2009 17:01:
---
Freja, 26.3.2009 10:46:
Ihmiset on erilaisia - Suomi nyt vain on enemmän hevikansa (tai ihan mikä muu vaan) siinä missä Damista löytyy konemusiikki-intoilijoita paljon enemmän väestöön nähden.

---

täysin samaa mieltä frejan kans.



Ja mita tuohon kommenttiin tulee hevikansasta, niin muutama vuosi sitten maa oli taynna hevibaareja. Kasittaakseni nama olivat ne, jotka ensimmaisina kosahtivat viimeisen parin vuoden aikana. Ei kansa enaan kay niissakaan. Seuraava trendi oli olutkuppiloissa ja niita tuli pilvin pimein katukuvaan. Mikapa sitten olisi seuraava. Karaokekuppilat valloittaa taas?

ps. edit edit edit edit...
Druma

Posts: 416

#57 • • Druma En pidä itseäni juuri minään.
Ainakaan itse en oo spotannut stadista mitään omaa musiikkimakua vastaavaa raflaa / clubia.

Mut toisaalt, jos vaik joskus löytäsinkin jonkun paikan en mä sinne sais seuraa kirveelläkään, joten eipä tuo just haittakaan. :P
luna g

Posts: 64

#58 • • Edited luna g luna g / gab brothers

Camfer, 4.4.2009 09:19:
Turussa EI ole mitään..



näin se menee

korjaus, onhan täällä monk *vink*
Viper

Posts: 187

#59 • • Viper TEAM Kyntäjät
Jokseenkin turha galluppi, kun se tehdään klubbarissa.

--
He who never makes mistakes never made a discovery.

Jinx

Posts: 2,615

#60 • • Jinx Superfeminine
Ei se määrä vaan se laatu.

--
Pyllykkä