Steven Hoaks, 30.4.2009 22:37:
Rohkenen olla eri mieltä. Se jotenkin tuntuu siltä kun itse täällä asuu. Tänäänkin helsinkissä on kalenterin mukaan 15 konemusa tapahtumaa. Damista ei mun mielestä löydy ikinä niin montaa. Pariinkin otteeseen oikeen ettimällä etittiin siellä jotain muuta snadimpaa mestaa joka ei olis helvetin kalliit hallijättikemut eikä löytynyt. Eksyttiin kuulemma damin "parhaaseen evö" klubiin ja siellä olikin sitten britny soimassa
Varmasti löytyy niitä helmiäkin yössä, mutta ei arkisin ja ei niin montaa. On meillä aika hyvin pullat uunissa
Varmasti onkin hyvin pullat uunissa, mutta luulisin itse sen johtuvan enimmakseen 'skenen' pienuudesta.
Klubitus.org listaa KAIKEN mita konemusapiireissa on ja millon missakin. Enpa tieda (enka ole ottanut selvaakaan, korjatkaa jos olen vaarassa) onko missaan muualla KAIKEN kattavaa portaalia joka nain hienosti kertoo tapahtuvat koko maanlaajuisesti. Esimerkiksi New Yorkissa (seka itarannikon muissa suurissa kaupungeissa) on aarimmaisen paljon pikkuklubeja jotka taytyy 'vahingossa' loytaa jos tanssijalkaa vipattaa, informaatiota tapahtumista tarvitsee toden teolla etsia ja ainoastaan tranceaddict.comin foorumi tarjoaa helpotusta vain suurimpien klubien seka esiintyjien kohdilla.
(tassa vaiheessa kiitos foorumin yllapitajille)
Mutta jos ja kun aletaan laskemaan ravintoloiden kapasiteetteja jotka tarjoavat konemusiikkitapahtumia tai ylipaansa tata kyseista konseptia ja verrataan niita Helsingin ravintoloiden yhteenlaskettuun asiakaspaikkamaaraan, uskoisin luvun jaavan aika pieneksi. Helsingissa oli viela vuonna 2005 192047 asiakaspaikkaa. Tuskinpa luku tuosta on kovinkaan muuttunut miksikaan, ainakaan kovin radikaalisti.
(mukaan otettiin ainoastaan A- ja B-lupien mukaiset asiakaspaikat).
(lahde: Suomen matkailun alueraportti 05)
Katsotaan josko tulevaisuudessa saataisiin kasvatettua kuulijakuntaa. Ihmisia kylla riittaisi.
thomas, 26.3.2009 17:01:
---
Freja, 26.3.2009 10:46:
Ihmiset on erilaisia - Suomi nyt vain on enemmän hevikansa (tai ihan mikä muu vaan) siinä missä Damista löytyy konemusiikki-intoilijoita paljon enemmän väestöön nähden.
---
täysin samaa mieltä frejan kans.
Ja mita tuohon kommenttiin tulee hevikansasta, niin muutama vuosi sitten maa oli taynna hevibaareja. Kasittaakseni nama olivat ne, jotka ensimmaisina kosahtivat viimeisen parin vuoden aikana. Ei kansa enaan kay niissakaan. Seuraava trendi oli olutkuppiloissa ja niita tuli pilvin pimein katukuvaan. Mikapa sitten olisi seuraava. Karaokekuppilat valloittaa
taas?
ps. edit edit edit edit...