Musiikkimaailman vituttavat trendit

444 posts, 23 pages, 174,168 views

tommib

Posts: 3,204

#421 • • tommib

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:


---

---

---
Ja aina vihaan ylikaupallista, rahat pois poppia/rockia
---


Millasta on "Ylikaupallinen, rahat pois" pop/rock?
---


99% Nrj:n musasta. Tokio Hotel etc joilla on tarkoitus vaan vetää rahat teineiltä. Samaa sarjaa Adam Lambert, Lady Draga etc
---


Okei :D Ja nää kaikki biisit on tehty vaan ottamaan rahat pois teineiltä? Näistä esimerkeistä nyt sen verran et Tokio Hotel on käsittääkseni kaverusten yläasteella perustama bändi eli oliko se ylikaupallista jo silloin vai vasta sen jälkeen kun ne menesty? Varmaan jo silloin ku eihän kukaan intohimosta voi tehdä musaa mistä sä et tykkää. Nyt taas se kuuluisa järki käteen oikeesti.



Mulle siinä on kuitenkin puhtaan kaupallinen maku, ihan samalla tavalla kuin Adam Labertissa, Britneyssä, C.Uglylerassa jne. En vaan saa siitä mitään muuta irti kun kaupallisen maun, eikä johdu siitä että se on suosittu bändi. Esim. Rem on suosittu ja pidän siitä. Samaten Editorsista ja osasta Coldplayn kamasta.
tommib

Posts: 3,204

#422 • • Edited tommib
Saako täällä enää nykyään kirjoittaa edes mistään ilman että ruvetaan riitelemään ja vittuilemaan? Pidän joistain kaupallisista artisteista, osasta en. Jos en saa musiikista tunnetta irti, en pidä. Hyvin yksinkertaista. Pmmp:n Lautturi on hieno biisi, vaikka oli iso hitti. Joten pidän osasta radiokamasta, mutta suurin osa radiossa soitettavasta musasta ei vaan uppoa. Aika monessa on rahat pois maku. Ja tämä nyt on mielipiteeni, johon minulla nyt varmaan on oikeus ilman lynkkausta. Hyviä kaupallisia artisteja:

-Sam Sparro
-Hercules And Love Affair
-Lykke Li
-Anna Ternheim
-Bertine Zetlitz
-R.E.M.
-Editors
-Emiliana Torrini
-Ayumi Hamasaki
-L´arc-En-Ciel
-Jamiroquai
-Portishead
etc.

Joo, en todellakaan pidä musiikista joo yhtään. Pidän ainoastaan hyvästä musasta, en paskasta. Rupeaa ihmetyttämään tää lynkkausmeininki täällä, jos ei pidä kaikesta mitä klubeilla soitetaan. Jos asiasta kysyt mitä musaa tulee, saat haukut heti päälle. Jos ei pidä klubien tönkötys/tumputushousesta saa vittuilua. Jos ei pidä kaikesta musasta, saa vittuilua. Alkaa porukalla olla aika asenneongelma. Olen kerännyt levyjä viimeiset 19v joten varmana oma maku on siinä kehittynyt ja suuntautunut toisiin asioihin enemmän kuin toisiin. Ja kaupallisen maun antavasta musasta en pidä. Jos en saa biisistä kuin rahat-pois maun tai vitutuksen, niin en tykkää.
tomii

Posts: 3,594

#423 • • tomii kallion herttua
Kun tuli käytyä tuolla Atlantin toisella puolella, niin rupesi toi vokooderi-poppi tulee korvista ulos parilla automatkalla. Tuntui, että joku 90% uusista pop-biiseistä oli höystetty pakollisella vokooderi-paskalla. Pohjois-Amerikkalaisen pop-musiikin taso on kyl jossaan todella syvissä pohjamudissa tällä hetkellä.

--
reivaan kunnes kuolen

tommib

Posts: 3,204

#424 • • tommib

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

Kun tuli käytyä tuolla Atlantin toisella puolella, niin rupesi toi vokooderi-poppi tulee korvista ulos parilla automatkalla. Tuntui, että joku 90% uusista pop-biiseistä oli höystetty pakollisella vokooderi-paskalla. Pohjois-Amerikkalaisen pop-musiikin taso on kyl jossaan todella syvissä pohjamudissa tällä hetkellä.



Suurin osa nykyisen popin ongelmasta on, että se on jo ylituotettua ja kierrätettyä. Yksi keksii hyvän soundin/idean ja kaikki hyppäävät samaan kelkkaan. Black Eyed Peas on oppikirjaesimerkki minusta tästä. Kun elektrovaikutteinen musa alkoi lyödä läpi, ottivat he heti vaikutteet tästä.
epicuros

Posts: 7,734

#425 • • epicuros
noh,

--
Valid criticism does you a favor.

Kriss G

Posts: 1,492

#426 • • Kriss G Wir brauchen bass

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

Ja tämä nyt on mielipiteeni, johon minulla nyt varmaan on oikeus ilman lynkkausta.



No joo on mut sun täytyy ymmärtää et jos tuut dumaamaan musaa tollasilla ihme höpöhöpö perusteilla ja "must se on paskaa" ideologialla ni varmasti saat paskaa niskaas. Vielä
pahempaa on se että jossain biletopikeissa alat heti itkee et "en tuu, paskaa musaa paska meno tönkkötönkköuiuiuiuiuiuiui" Tee vittu ite paremmat bileet jos niin paljon ahistaa mitä klubeilla nykyään soitetaan. Mieti vähä noiden sun viestien sisältöä ja asennetta ennen ku alat itkee et kaikki on sua vastaan. Saatat ehkä jopa ymmärtää miks niin on. Eiks mulla saa olla mielipidettä noista sun kirjotteluista?

--
DESTROY ALL HIPPIES

tommib

Posts: 3,204

#427 • • Edited tommib
Saa olla, muta voi myös kunnioittaa toisten mielipidettä ja se alkaa täällä olla liikaa pyydetty:) Hyviä bileitä ja klubeja on ja niissä käyn. Ja jos minusta joku musiikki on paskaa, niin se on mielipiteeni, ei se tarkoita sitä, että kaikkien pitää olla samaa mieltä. Sitäpaitsi ketjun otsikko on vituttavat trendit ja nuo ovat sitä. Houseklubit ovat ainakin menneet imho aivan paskaksi, koska nykyhouse on paskaa. Ahjossa käsittääkseni saattais vielä kuulla sitä musaa mitä itse sanon houseksi. Aamubileissä en käy, koska se musa ei iske. Superstitioniin haluaisin joku kerta mennä, mutta budjetti on tiukka, joten se rajoittaa kanssa.

Biletopiikissa kysyin Thomasin tyylistä, koska aiemmin hän on tehnyt hyvää kamaa ja soittanut ihan asiallista musaa. Enpä viitsi rahojani paskaan iltaan kuitenkaan käyttää, joten halusin kysyä mitä musaa tuolla soi. Kuuntelin Thomasin podcastia ja se oli kamalaa paskaa, kuten oli Billie Ray Martininkin mixaus. Mitään sinne itkenyt kysyin asiallisesti, koska tiedän Antin soundin, eikä se uppoa yhtään. On se kumma jos porukka ei kestä eriävää mielipidettä.

En tietääkseni ole kaikkia klubeja haukkunut, joten ei tarvi siitä hernepussia vetää nenään, jos sanon suoraan ettei Danceteria ole minua varten. Se ei tarkoita ettei täällä olis hyviä klubeja. Säde, Fury, Mindcore ovat takuuvarmaa aina. Coloursilla on joskus mielenkiintoisia vieraita, joita voisi mennä katsomaan. Samaten tuo Aeroplanen keikka on harkinnassa, koska se hieman kiinnostaisi. Joten on täällä hyviä klubeja, mutta minusta vaan nykyhouse, joka on valtavirtaa, on mennut kuraksi. Sen sijaan Purple Music esim. julkaisee todella rautaista kamaa.

Ja mitä esim Tokio Hoteliin tulee, siinä on esimerkki levy-yhtiön trendeissä kiinniolemisesta. Bändi on stailattu täysin kopioimaan j-rock bändejä, jotka ovat suuressa nosteessa/suosiossa. Musiikki on kanssa samanhenkistä. Musiikki0+tyyli=j-rock yleisön kosiskelu=teinit. Heillä on rahaa ja he ostavat myös fanikrääsän, joten levy-yhtiö voi hieroa käsiään tyytyväisenä yhteen.
Kriss G

Posts: 1,492

#428 • • Kriss G Wir brauchen bass
No justiinsa. Et sitten miettiny näköjään yhtään. Oikeesti ajattele kaks kertaa ennen ku lähetät viestin.

"Millasta soundia Steve Thomas soittaa nykyään?"
Tää on hyvä lähestymis tapa.

"Soittaako Stevve Thomas nykyään myös tuota tönkötyshousea jossa ei tapahdu mitään, vai hardhousea?"
Tässä tuut suoraan dumaamaan heti alkuun koko bileiden konseptin.

Eli rautalangasta väännettynä: Jos sä ite dumaat jotain niin varmasti saat sen arvosen vastauksen. Tää juttu on kuitenkin niin että sä et oo ainoa jolla on ne mielipiteet ja jos tuut dissaamaan jotain bileitä/musatyylejä/ihanmitävaan niin muista että niin metsä vastaa ku sinne huudetaa. Vähä suvaitsevuutta kehiin ni ihmiset voi olla suvaitsevaisia myös sua kohtaan.

--
DESTROY ALL HIPPIES

Amnesia

Posts: 888

#429 • • Amnesia

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:



En tietääkseni ole kaikkia klubeja haukkunut, joten ei tarvi siitä hernepussia vetää nenään, jos sanon suoraan ettei Danceteria ole minua varten. Se ei tarkoita ettei täällä olis hyviä klubeja. Säde, Fury, Mindcore ovat takuuvarmaa aina.



No jos listaat "hyvistä klubeista" pelkkää hardia kamaa, niin huomaat kai itsekin että kyse on sun musiikkimausta ja sen bpm:stä eikä mistään sattumasta että "vain polkkaajat järkkää hyviä bileitä"...
tommib

Posts: 3,204

#430 • • Edited tommib

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:


---


En tietääkseni ole kaikkia klubeja haukkunut, joten ei tarvi siitä hernepussia vetää nenään, jos sanon suoraan ettei Danceteria ole minua varten. Se ei tarkoita ettei täällä olis hyviä klubeja. Säde, Fury, Mindcore ovat takuuvarmaa aina.
---


No jos listaat "hyvistä klubeista" pelkkää hardia kamaa, niin huomaat kai itsekin että kyse on sun musiikkimausta ja sen bpm:stä eikä mistään sattumasta että "vain polkkaajat järkkää hyviä bileitä"...



Ahjossa kun kävin aikoinaan, siellä tuli hyvää musaa. Ja listasin myös Coloursin, joka ei järkkää polkkabileitä. Mielelläni kävisin katsomassa hyviä housedj:tä, jos joku toisi heitä, jotka soittavat minusta kunnon housea. Todella ilolla menisin katsomaan esim

-Jamie Lewis
-Louie Vega
-Blaze
-Dj Spen
-Karizma
-Basement Boys
-Joey Negro
-Widenski
-Rhythm Doctor
-Roger Sanchez klubikeikalla

Muista genreistä esim.
-Paul Van Dyk (kuulin Maydayssa, oli kova setti)
-Above & Beyond
-Arty
-London Elektricity
-Danny Byrd
-Cyantific
-Marky
-Helliä voisi harkita

Kuten sanottu, moni muukin soundi iskee kuin pelkkä polkka. Koxboxin olisin halunnut Alppipuistossa nähdä, mutten silloin päässyt sinne ikävä kyllä.
Amnesia

Posts: 888

#431 • • Amnesia

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:


Todella ilolla menisin katsomaan esim



No joo, ihan kivaa namedroppailua, ei siinä mitään. Mitä nyt esim. Koxboxiin tulee niin Suomi on täynnä vitun hyviä psykebileitä erityisesti kesällä eikä se hyvä psyke edellytä mitään Tanskan passia. Niihin vaan pitää mennä...Ja vaikka tuosta house- puolesta en ole kovin hyvin perillä, niin kuvittelisin että noilla "spekseillä" joku osaa suositella jotain sinua kiinnostavaa vaikka ei juuri noita artisteja raahattaisikaan paikalle. Eipä konemusiikin puolella muutenkaan kannata liikaa juosta nimien perässä.
tommib

Posts: 3,204

#432 • • Edited tommib

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:


---

Todella ilolla menisin katsomaan esim


---


No joo, ihan kivaa namedroppailua, ei siinä mitään. Mitä nyt esim. Koxboxiin tulee niin Suomi on täynnä vitun hyviä psykebileitä erityisesti kesällä eikä se hyvä psyke edellytä mitään Tanskan passia. Niihin vaan pitää mennä...Ja vaikka tuosta house- puolesta en ole kovin hyvin perillä, niin kuvittelisin että noilla "spekseillä" joku osaa suositella jotain sinua kiinnostavaa vaikka ei juuri noita artisteja raahattaisikaan paikalle. Eipä konemusiikin puolella muutenkaan kannata liikaa juosta nimien perässä.



Psykebileitä on, tosin ilman autoa on paha lähteä minne tahansa. Samaten naurettavan pienet tulot rajoittavat todella paljon. Psyke on muutenkin genre, jonka kohdalla olen todella rajoittunut. Jokunen psykelevy on hyllyssä, muttei ole lempigenreni.

Mitä namedroppailuun tulee, nuo ovat sellaisia nimiä, joiden todella toivoisin tulevan suomeen. Dykin kuuntelin Maydayssa ja oli paras trance setti mitä olen hetkeen kuullut.
Meke

Posts: 2,083

#433 • • Meke GT Digital, BCN Records

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:


-rap/hiphop, joka vaan lainaa vanhoja biisejä, kun eivät osaa tehdä itse mitään
n




Sitähän se on alusta asti ollut...samplataan ja lainataan muilta ja tuodaan vähän omaa päälle.


Mut joo tajusin mitä tarkoitit *joo*
Varmasti hyvää hoppia ja rappiä tehdään vieläkin mutta isoissa medioissa monesti kuulee vain näitä "kierrätys biisejä".

--
Ruboy Records, GT Digital, BCN Records, Burning Chrome Records, Sinthetic Digital, Electronica Exposed, Finrg Recordings, Audio Reanimation, Freeformaniacs, Ruffbeatz

tommib

Posts: 3,204

#434 • • tommib
Onhan sitä hyvää r&b:tä olemassa kuten Erykah Badun eka levy, Lina, Tlc etc.

Just noinhan se on, etttei radio soita kun noita kierrätysbiisejä. Onneksi osa osaa käyttää todella luovasti kierrätystä hyväkseen luoden jotain todella uutta. Sääli vaan kun kura pääsee aina esille
tommib

Posts: 3,204

#436 • • Edited tommib

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:




-Jamie Lewis
-Louie Vega
-Blaze
-Dj Spen
-Karizma
-Basement Boys
-Joey Negro
-Widenski
-Rhythm Doctor
-Roger Sanchez klubikeikalla

.
---


WORD!
Tohon listaan viel ainaki Muthafunkaz ja Grant Nelson...



Ehdottomasti ja Kerri Chandler! Itselle maistuis myös Bob Jones. Joe Claussell olis pakko joku kerta onnistua kyllä näkemään.
Hendryk

Posts: 510

#437 • • Hendryk Sen verran, että sapiens
Pystyn ymmärtämään melkein minkä tahansa musiikkityylin jonkun toisen ihmisen sydämenasiana, mutta se Yö-yhtyeen solistin mölinä menee minulta kerta kaikkiaan yli hilseen.

--
Härifrån tvättas och linkodes. Och huumori kuivades.

-Alex-

Posts: 706

#438 • • -Alex- Dj
Tää Frontside Ollie, ei jumalauta mitä järkyttävää paskaa *senkin*

On kyl kevyesti suomalaisen musiikin pohjanoteeraus vuosiin, on jopa huonommin tehtyä kamaa ku Munamies. Mulle on ihan sama matkitaanko Bieberiä tai ketä tahansa, mut tehdään se helvetti sentään taidolla jos tehdään. Ja jos ei taidot riitä, ni hankitaan parempi harrastus tai parempi ammatti. Sitä myötähäpeän tunnetta, ku ekat lyriikat lähtee liikkeelle ja varsinki se autotune, ei voi sanoin kuvailla. Jossain on nyt kyl kontrolli pettän pahemman kerran, et isot levy-yhtiöt tuuttaa tällasta kamaa ilmoille. Repe Helismaa ja Esa Pakarinen on opettanu aikanaan kansalle, et musiikki on kieli poskessa tehtyä skeidaa ja sen vaikutuksista kärsitään edelleen. Mut voisko sitä rimaa ruveta pikkuhiljaa nostaa.
Takyon

Posts: 2,945

#439 • • Takyon Möwkö

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

Tää Frontside Ollie, ei jumalauta mitä järkyttävää paskaa *senkin*

On kyl kevyesti suomalaisen musiikin pohjanoteeraus vuosiin, on jopa huonommin tehtyä kamaa ku Munamies. Mulle on ihan sama matkitaanko Bieberiä tai ketä tahansa, mut tehdään se helvetti sentään taidolla jos tehdään. Ja jos ei taidot riitä, ni hankitaan parempi harrastus tai parempi ammatti. Sitä myötähäpeän tunnetta, ku ekat lyriikat lähtee liikkeelle ja varsinki se autotune, ei voi sanoin kuvailla. Jossain on nyt kyl kontrolli pettän pahemman kerran, et isot levy-yhtiöt tuuttaa tällasta kamaa ilmoille. Repe Helismaa ja Esa Pakarinen on opettanu aikanaan kansalle, et musiikki on kieli poskessa tehtyä skeidaa ja sen vaikutuksista kärsitään edelleen. Mut voisko sitä rimaa ruveta pikkuhiljaa nostaa.



Jälleen kerran voin olla tyytyväinen etten katso telkkaria enkä kuuntele radiota, nimittäin yksikään noista nimistä ei sano mulle yhtään mitään :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

sapeli

Posts: 11,768

#440 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

Jälleen kerran voin olla tyytyväinen etten katso telkkaria enkä kuuntele radiota, nimittäin yksikään noista nimistä ei sano mulle yhtään mitään :D



Tuo on mulle tuttu Iltalehden nettisivuilta, mutta olen myöskin onnistunut välttymään itse biisin kuulemiselta (lähinnä koska duunissa on Youtube blokattu). *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.