Anselmi, 5.5.2009 16:59: Syyt omaan uskomukseeni toin jo esiin ja olisi todella mukava kuulla myös sinun omasi.
No mä perustan oman uskomukseni kaikelle sille, mitä tiedän kiinalaisesta propagandasta. Ja sille, mitä tiedän vakoilumuseoista.
Sä perustit sen sille, että olet vastikään nähnyt Kiinan n 2000 museoista muutaman. Tämä on sukua psykologiselle asenteelle "somalit ryöstivät minut, tuokin somali tuossa on varmaankin roisto". Eli erityistilanteista luot yleisen säännön, jota taas sovellat erityistilanteeseen. Induktiolla ei ole loogisia perusteita, ainoastaan psykologinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4%C3%A4ttely
Tuon propaganda uskomukseni tein siitä kokemuksesta että se on muissakin museoissa ollut sama
Ymmärrät kuitenkin, että vaikka olisitkin käynyt kaikissa Kiinan 2000 museosta, MUTTA et tuossa vakoilumuseossa, et siltikään voi TIETÄÄ millainen SEN propagandataso on.
Minäkään en voi sitä tietää, mutta perustan sen siis sille, mitä tiedän kiinalaisesta propagandasta. Pitääkö mun nyt kertoa, et miksi uskon tietäväni kiinalaisesta propagandasta niin paljon, että uskalsin uskomukseni tuoda ilmi? JOS sen laittaisin suoraan, niin aika moni luulisi, että päden tiedoillani. Joku urpo voi jopa kelata, et SÄ pädet Kiinan matkallasi. Netin ihmeellisyyksiä. =)
Sä ihmettelit ja mä en ihmetellyt. Mikäs siinä nyt on niin ihmeellistä?
Ei mikään. Tuo, että ei tässä mitään ihmeellistä ole tapahtunut, oli yksi edellisen postini viesteistä, sori epäselvyyteni.
Itse en koe noiden lauma sun muiden juttujen liittyvän tähän mitenkään.
Jaaha. No kaiketi ymmärrät, että minä koen niiden liittyvän tähän? Miksi muuten olisin niistä tässä yhteydessä maininnut?
halusin tuoda esiin sen, että vastoin kuin tekstistä joku olisi saattanut virheellisesti ymmärtää, kyse ei ole ainutlaatuisesta tapahtumasta.
Mikä tekstini kohta implikoi tuollaista, siis että kyse on "ainutlaatuisesta tapahtumasta"?
Sen että oman kokemuspohjani perusteella en usko että propagandan salaaminen on syy miksi tuonne ei ihmisiä päästetä.
Ja yhä, kokemuspohjallasi ei ole mitään kosketuspintaa Nanjingin vakoilumuseoon. Ainoastaan induktion kautta tapahtunut päättely, joka sekin on aika heppoisella pohjalla, Kiinassa on siis 2000 museota.
Mutta kysehän on siis täysin omasta olettamuksestani, voi olla että totuus on toinen ja sit oon missanut hyvät naurut.
Hmmm, mäkin pelasin olettamuksilla, ja nauroin silti. Totuus voi olla toinen, mutta nauruani en voi enää perua. Itse uskon, että naurua ei voi missata, sen voi korkeintaan peittää tai tukahduttaa.
Viittasin niissä kokemukseeni muista museoista ja siihen perustuvaan olettamukseen tästä museosta.
Ja kuten totesin, kyseessä ei ole looginen päättelyketju, vaan psykologiaan perustuva olettamus.
Kaikkia joutsenia pidettiin valkoisina, kunnes se musta löydettiin. Ja sitä siis uskottiin ensin feikiksi.
Se että tulkitset mun ilmaisun toisenlaisesta uskomuksesta kyyniseksi vittuiluksi on täysin sun oma tulkinta. En kyl oikein ymmärrä että miten tuon voi ottaa kyynisenä vittuiluna, mutta en oo sun pään sisällä, niin oon väärä jätkä kertomaan.
No sä etenit omalla oletuksellas kysymättä asiasta. Mä otan sellasen helposti vittuiluna. Ja yhä IMO argumentoit ikäänkuin sinun tulisi puolustella uskomuksiasi.
Kai ymmärrät, et sun tulkintas mun ekasta postista oli täysin virheellinen? Mä en laittanut uutista, tai nauranut sille, siksi, että kyseessä olisi ainutlaatuinen tapaus. Tämä vie pohjan koko sun kommentoinniltas. Kelaa, jos olisit ensimmäisessä kommentissasi kysynyt: "Tarkoitatko, että tuo olisi ainutlaatuinen tapaus?" Olisin vastannut, että "en tarkoita". Se olis ollu siinä. MUTTA sä oletit noin, ja siitä tää koko jatkodialogi. Ja mä olen sen verran peelo, et mua alkaa tuttaa aina, ku keskustelussa ihmiset olettavat asioita, eivätkä kysy. Tosin sit on niitä, jotka ottaa ne kysymykset jo väitelauseina.
"When you ASSUME, U make an ASS out of ME."
Käytin "uskoa" valheellisesti? Eihän mul edelleenkään oo tietoa kyseisestä museosta, vaan pelkkiä uskomuksia joten mitäs ihmettä?
No aloit perustelemaan. Tieto on perusteltavissa, usko ei. Sä yhä asennoidut siten, että sun uskomukses on "parempi", ku mun, koska se perustuu "tuoreempaan" kokemukseen jostakin toisesta seikasta. Käytit ilmaisua "vaikeata uskoa", joka ainakin yleensä tarkoittaa "minä TIEDÄN/USKON toisin/paremmin". Ja huomaa, sanoin, etten tätäkään seikkaa voi tietää, joten pyysin sulta selkeitä lauseita siitä, mitä ajat takaa.
Se ettei suoriltaan usko sun postaamiin uutisointeihin, tekee ihmisestä kyynikon?
Ei tee. Tuollaista en ole edes implikoinut. Huomaa nyt, mä nauroin sille uutiselle, koska minäkään en uskonut siihen.
En sanonut että se on oikein, vaan viittasin siihen että kyseessä ei ole ainutlaatuinen tapahtuma, jonka tuosta olisi voinut erheellisesti ymmärtää.
Kysyinkin jo aiemmin, että mistä kohtaa noin voisi ymmärtää? JOS se olisi todella mielestäni ainutlaatuinen tapahtuma, niin kaiketi olisin sen tuonut esiin jotenkin?
Halusin vaan jakaa oman palani kakkua joka pohjautuu tuoreisiin kokemuksiin.
"Tuoreisiin kokemuksiin"... Sulla on "tuoreita kokemuksia" muutamasta Kiinan 2000 museosta. Ja niiden propagandan asteesta. No siihen propagandaan voi tustustua jokainen, jolla on internetyhteys.
http://www.chinamuseums.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Museums_in_China
JOS olisit käynyt tässä kyseessä olevassa Nanjingin vakoilumuseossa, mulla ei olis mitään syytä epäillä sun näkemystäs asiasta. MUTTA et ole käynyt.
Mä kommentoin yhtä ainoata uutista ja epäuskoani sen todenmukaisuuteen.
Häh? Mikä siinä uutisessa siis oli mielestäsi valhetta, mihin sen uutisen seikkaan et usko? =) Uutisen linkki vielä kerran:
http://www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/2009/04/kiina_kielsi_ulkomaalaisilta_paasyn_vakoilumuseoon_714971.html
Millä perusteella mä reagoin "koko tähän triidiin" voimakkaasti jos en ole sanallakaan kommentoinut muuta kuin tuota uutista? Millä perusteella koen sun asenteen epäoikeudenmukaisemmaksi?
No kommentoit kaikkea muuta, kuin sitä uutista. Eli mun reaktiota siihen. Ja siten koin, että se oli epäoikeudenmukainen, koska mä reagoin asioihin siten, kuin mä reagoin.
Olisiko tuo uutinen pitänyt jättää postaamatta?
Olisiko mun pitänyt olla naureskelematta sille?
Halusitko tosiaan vain tuoda esille sen, ettei sinua tällainen edes kiinnosta?