83 posts, 5 pages, 46,972 views
Loopy, 17.12.2008 09:38:
Hemmetin hyvä systeemi joka tapauksessa ja Camelot Wheelistä oli apua harmonisen miksaamisen alkeiden opettelussa. Itse olen huomannut että harmonisesta miksaamisesta on ollut apua myös studion puolella - erilaiset sointukulut, harmoniat ja melodiat löytyvät nyt entistä helpommin.
darudevil, 8.1.2009 02:32:
Kikkakakkonen (jos ei ole vielä tullut mieleen): Laita iTunesissa (no joojoo, eiks sitä kaikki käytä?) kommentti-kenttä alkamaan sävellajilla eli numerolla 1A, 2A, jne tai Cm, Dm jne ja tee kaikille sävellajeille oma smart playlist (joka siis poimii kaikki samat parametrit sisältävät biisit), sorttaa se bpm:n mukaan, niin on iisi suunnitella mitä soittaa. Tsekkaa kuva:
darudevil, 8.1.2009 02:32:
Kikkakakkonen (jos ei ole vielä tullut mieleen): Laita iTunesissa (no joojoo, eiks sitä kaikki käytä?) kommentti-kenttä alkamaan sävellajilla eli numerolla 1A, 2A, jne tai Cm, Dm jne ja tee kaikille sävellajeille oma smart playlist (joka siis poimii kaikki samat parametrit sisältävät biisit), sorttaa se bpm:n mukaan, niin on iisi suunnitella mitä soittaa.
Loopy, 8.1.2009 07:33:
On mahdollista viedä nuo smartlistit vielä pykälän pitemmälle. Olen itse tehnyt smartlistit, jossa on myös seuraavat sopivat sävellajit listattuna samaan listaan.
Käytän sävellajien merkkaamiseen säveltäjä-kenttää.
darudevil, 8.1.2009 08:43:
Kiva huomata, että löytyy samanlaista ajatuksenjuoksua muiltakin smartlistien suhteen!
Damien, 20.1.2009 03:05:
Ihan kiva idea kunhan ei antaudu liikaa systeemin orjaksi - vaan käyttää oppimaansa luovasti. Itse en koske, olen sen verran vanhaa koulua että teen hommat selkäytimellä ja korvakuulolla.
Olin alkuun jopa hieman tuohtunut näistä kaikenmaailman uudistuksista koko Dj-kulttuuriin, piti niellä kunnia pariinkin kertaan tämän neutraalin postin zen-tilan saavuttaakseni ;)
mk-ultra,
Henk. koht. pidän tervetulleena kaikkia työkaluja, jotka tuovat deekkijannuiluun lisää ulottuvuutta ja kehitystä.
Tossa yks hyvä syy, miks se perinteinen oma kuulo on poikaa. Ja juurikin tuon takia (vaikka tietty muutenkin, vaikkapa taiteellisuuden ja skillsien ja uniikkiuden takia) on myös paikallaan ajatella omillakin aivoilla vaikka työkaluja (tai leluja) on jos jonkinmoista. Mahtavaa viimeisessä parissa vuodessa on ollut, että isot ja pienet nimet rinta rinnan ovat paskat nakanneet joidenkin puristien purinoista, ja käyttävät Liveä, Seratoa, Traktoria, Nokian kännyköitä jne soittamiseen, ja ilmapiiri gadgettien ja widkuttimien suhteen on ainakin mun mielestä parantunu älyttömästi. Oiskohan jengi tajunnu lopultakin, että a) tulevaisuus tulee joka tapauksessa, b) skillssit ne on jotka loppujen lopuks ratkaisee kuitenkin. Vaikka kone kertois että noi kaks biisii on A-mollissa, niin se ei vielä tarkoita, että ne sopii peräkkäin.T82, 18.1.2009 19:48:
Ostinpa tässä muutamia biisejä WAV muodossa ja huomasin että eri formaateilla saat erilaisia tuloksia...
darudevil, 21.1.2009 20:20:
b) skillssit ne on jotka loppujen lopuks ratkaisee kuitenkin. Vaikka kone kertois että noi kaks biisii on A-mollissa, niin se ei vielä tarkoita, että ne sopii peräkkäin.