Raapustellaan vähän lisää sitten, kun ei tuossa sängyssä tule kuin pyörittyä.
Noista poleteista sen verran, että nyt kun tupa todellakin oli ääriään myöten täynnä, niin voi vain kuvitella, että kuinka tukkeessa ne juomapisteet olisivatkaan olleet jos siellä polettien sijaan oltaisiin menty perinteisellä maksukortti-käteinen-linjalla. Yhdessä vaiheessa harmitti, kun pääareenan ainoa tiski mistä olisi saanut bisseä oli niin paksun ihmismuurin ympäröimä, että ei vaan jaksanut jäädä jonottelee. Myöhemminkin sekin onneksi hieman hiljeni. Mutta minkäs teet kun 1500 oli mestoilla ja kaikilla kova jano. Plus, että ihan hyvin olisin voinut mennä sinne ravintolan puolelle myös kokeilee sitä oluen saamista.
Se oli jees, että polettivaihtopisteessä, jossa palvelu oli kyllä varmasti niin ripeää kuin suinkin mahdollista, oli se kaapin avain valmiina. Viime kerrallahan piti singahtaa suoraan pukkariin ja etsiä itse se vapaa kaappi? Suht sotilaallista singahtelua oli havaittavissa myös niin Red Bull-ständeillä kuin bissetiskilläkin. Mahtoi olla hikinen iltapuhde.
Mestoilla oltiin hieman ennen seiskaa ja vaikka jono ulkona näytti suht pitkältä, niin kyllä se veti ovien auettua ihan mallikkaasti. Ainahan sitä joutuu isoihin kemuihin vähän jonottaa, varsinkin kun valtaosa jengistä oli pyrkimässä sisään heti seiskalta.
Ääni toimi mun mielestä niin mallikaasti kuin se tuossa tilassa vaan voi. On se varmasti ihan karsee mesta akustisesti vääntää. Muistaakseni lyhyilläkin siirtymillä altaassa hävisi musasta kuitenkin kaikki muut paitsi bassot. Sitten olisi toivonut sinne syvään päähän myös ehkäpä jotain kaiuttimia sojottamaan.
Se lediskriini ja lediparkannukaari sen yllä oli hienon näköinen, mutta muuten jäi valoista vähän sama fiilis kuin viimekin vuonna. Nyt ne eivät toki olleet ehkä niin rock-keikkamaiset, mutta siltikin jotain jäi uupumaan. En vaan nyt pysty sanoiksi pukemaan, että mitä. Vaikka hienoja efektejä niilläkin tehtiin. Pyrojen käytöstä plussaa. Kun kuumuus iski kasvoille tuli hetkeksi mieleen Metallica ja Load kiertue 1996. :)
Ihmiset olivat mielestäni hyvällä ja iloisella fiiliksellä liikkeellä. Mitään ärrimurri, tai nirppanokka-tapauksia ei ainakaan mun kohdalle sattunut. Altaassa polskisreivatessa jengi oli yhtä hymyä, eikä kukaan pahoittanut mieltänsä, vaikka esim. sitä veden roiskutusta tapahtui jossain muodossa koko ajan.
Anniskelualueen portilla oli välillä suht ahdasta, mutta siinähän se luovimalla meni. Pientä kritiikkiä kuitenkin heittäisin siitä, että a) ei se sisäänmeno ainakaan jouhevammaksi mene rynnimällä ja b) välillä näki hieman eksoottisia tapoja "jonottaa" juomaa.
Dj-seteistä kuten aiemmin kirjoitin oli allekirjoittaneen hankala saada kiinni. Tuossa hieman parjattu Dj Alfredo kyllä korjas potin pääareenan seteistä. Ja vaikka se Yeke Yeke onkin varmasti suht´puhkisoitettu ralli, niin kyllä se oli Alfredolta sen luokan tune siihen hetkeen, ettei paremmasta väliä. Jengi tuntui sekoavan aivan täysin, minä mukaanlukien. Jean-Peter? joka viimeiseksi soitti Sauna-osastolla pisti helketin hyvää nitkutusta eetteriin ja alkuillan reggaet by Mekaanikko olivat enemmän kuin paikallaan nekin. Muilla areenoilla ei sitten taaskaan tullut käytyä.
Paci-topikeiden ikuisuusaihe pyykkilautavatsan lisäksi kun tuntuu olevan pääareenan musalinjaus, niin heitänpä siihen lusikkani soppaan minäkin. Jonkin verran olisin toivonut vaihtelevuutta siihen linjaan. En sitten tiedä, että mitä muuta siihen toisi lisää, koska kyllähän tuo miljöö housea huutaa. Joku Renaissance wanhan liiton epic proge-setti olisi voinut olla paikallaan ehkä sekin. Tosin olisiko se ollut sitten liian vaikeaa kamaa, mene ja tiedä. Aivan puhtaita pillu kröhöm...homohaussi-biisejä ei ainakaan mun korviin kamalan paljon kantautunut. Sitä soundia voisi olla enemmän, tai sitten mulla vain oli vettä korvissa liikaa. :)
Siinä haukkuportin luona tuli vietettyä bileitten jälkeen jonkin verran aikaa, ennen kuin oma seurue oli kasassa, joten oli mukava seurailla ihmisiä ja katsella missä kunnossa ja millä mielin jengi bileistä kotiin/ jatkoille lähtee. Ja kyl ainakin sen noin 20 minsan otannan perusteella hemmetin skarppia ja tyytyväisen oloista reivaajaa tuli vastaan. Ehkäpä tuo 02 on juuri oiva aika lopetella, kun väsymys tai kännin aste eivät vielä olleet saavuttaneet huippuaan.
Summaten...
Itselläni oli Pacifiquesta se suurin uutuudenviehätys kerennyt jo katoamaan, vaikka vain kerran aikaisemmin olin ollut, joten en ihan samanlaisia whoaaa! fiilareita kokenut nyt kuin silloin ekalla kerralla vuosi sitten. Ja sitten kun koko viikon fiilikset oli omassa elämässä heittelehtineet suht´laidasta laitaan, niin sama meno jatkui sitten bileissä. Välillä oli aivan _helvetin_ hauskaa ja riehakasta ja sitten välillä ei napannut bileet ollenkaan. Jotain odotin enemmän, mutta en vain tiedä, että mitä se olisi ollut. Mutta kaiken kaikkiaan sanoisin, että plussan puolelle kuitenkin jäätiin. Kiitos kuulukoon kelle se kuuluu.
edit:
1 poletti tölkillisestä Red Bullia, eli 2,5 euroa. Melko vitun reilua sanoisin.
Harvoin sitä bileissä kaupan hinnoilla saa juomaa, vai olisko jopa halvemmalla. Mahdollisti tän halvan hinnan sitten mikä yhteistyökuvio tahansa, niin halpaa se oli silti.