ROMAANIVAROITUS!
Osa 1 = Ei-rakentava, överisubjektiivinen palaute
Osa 2 = Rakentavampi palaute
Osa 1:
Olin ensimmäistä kertaa tapahtumassa. Aiemmin olen pohtinut, olisiko tämä ihan meikäläisen eventti. Vaikka ilta oli loppujen lopuksi ihan kiva, niin vastaus on ei. Tämä ei ole meikäläisen heiniä.
Suurin syy tähän on musiikkimakuni, joka ei mennyt yksiin illan päälinjauksen kanssa. Kertaakaan en tanssahdellut allasalueella, jonka äärellä musiikki oli omaan makuuni aivan liian löysää. Kiitokset Poliisille, joka veti luolassa illan parhaan setin ja sai jalkani nousemaan (ja jonka musiikillisen linjauksen ja naaman osaan nykyään jopa yhdistää vallan muuhun kuin kiksuun :D), sekä Neonille ja Proteukselle, jotka hekin saivat jalan vippaamaan rivakkaan tahtiin. :) Luola oli teh place to be.
Minun oli vaikea päästä yli siitä, että noinkin kuumassa paikassa ei saanut kuljettaa vesipulloa mukana. Alkuangstit tuli vetästyä siitä, mutta onneksi toivuin jossakin vaiheessa. :D Luolassa onneksi pystyi tanssimaan vesipullon kera.
Suuret massatapahtumat ei ole ihan se mun juttu. Sehän nyt on selvää, että joutuu jonottelemaan kun on paljon porukkaa, mutta ihmisten oman navan tuijottelu on se, joka pistää ärsyttämään. Esimerkkinä mainittakoon avainjonossa minut ohittanut pariskunta, joka ei oikein osannut suhtautua kovinkaan asiallisesti kun mainitsin heille asiasta. Baarijonossa väliin yrittivät kiilata pari jätkää, joille jo yksi ihminen sanoi, että aikovatko he todella ohittaa puoli tuntia jonottaneet ihmiset. Vastaus oli ''Joo'' nokka pystyssä. Sanoin toiselle heistä, että minun ohi ei ainakaan tulla, eikä varmasti seuraavankaan. Jätkä sitten tuli eteeni, ja totesin, että sanon kyllä baarimikolle, ettei ohittaneelle tarvitse tarjoilla ennen muita. Näin teinkin, ja jätkä totesi mulle sitten lopuksi nenäkkääseen sävyyn, että: ''Joku jätkä saa susta kyllä täääääydellisen tyttöystävän''. No totta munassa (on saanutkin jo), jotain fiksua sentään osasi sanoa.
Pukkarissa sitten kuuntelin, kun timmit tytöt keskusteli tähän tyyliin: ''Hei, kerro tolle Tiinalle (nimi muutettu ehkä?) niistä elintasovatsoista mitä nähtiin, niistä läskeistä ihmisistä!'' Mimmit on keskittynyt näköjään tosi oleelliseen, on se jännä kun sieltä tynnyristä tulee ulos katselemaan maailmaa ja huomaa ympärillä olevan kaikennäköisiä ja -kokoisia ihmisiä. Tsemppiä vaan henkiseen kasvuun.
Osa 2
Paikka oli laitettu tosi hienoksi, valot oli upeat ja tulppien kera volat toimi ainakin omalla kohdalla hyvin. Polettisysteemi oli ihan hyvä ratkaisu, vaikkakin olisin toivonut jokaisen polettikassan kohdalle listan juomien ja ruokien hinnoista, niin olisi sitten osannut ostaa sopivan määrän. Onneksi myyjät osasivat kysyttäessä kertoa kuitenkin joitakin hintoja, joten heille propsit siitä.
Jonon väleihin kiilailevat ihmiset olisi saatu paremmin kuriin rajaamalla jonotusalue esim. köydellä. Osa kiilasi ehkä vain inhimillisestä erehdyksestä luullessaan, että tiskille mennään kuin missä tahansa baarissa, osa kiilasi kiilaamisen ilosta. Itse jono ei sitten meinannut edetä mihinkään.
Soittoaikatauluja olisin kaivannut enemmän esille. Pukuhuoneisiin olisi ollut hyvä lätkiä niitä suht reilustikin, ja miksei vessoihinkin yhdet seinälle. Allasalueen soittoaikataulua en henk. koht. löytänyt mistään, onnekseni siellä ei kyllä soittanutkaan kukaan musiikkia omaan makuuni.
Summa summarum optimistin vinkkelistä:
- Kaveriseura oli kivaa
- Tuttavuutta tehnyt tarzanin näköinen tukkajumala oli tosi hauska heppu :D
- Bussikuski oli maailman paras! Hitto että nauroin sen jutuille! Kannatti maksaa ihan vaan sen vuoksi kybä per suunta.
- Tanssin itseni tosi hikiseksi ja haisevaksi
- Suihku toimi!
Törmäsin enemmän leuhkaan jengiin kuin missään muissa bileissä ikinä, musa oli pääosin löysää, jonotteluun meni vähän liikaa aikaa ja energiaa meiksin makuun... Ilta oli ihan kiva, mutta taisi jäädä edellämainituista syistä viimeiseksi omalta osaltani. Kävijämäärähän kuitenkin todistaa, että bileet ovat mooooonelle muulle yksi vuoden kohokohdista, eikä syyttä - onhan nämä kekkerit puitteiltaan huippuluokkaa.
Kiitokset järjestäjille ja rapsutuksia poliisien ahkerille koirulaisille!