stump, 8.1.2009 14:37:
Tuosta pitchistä vielä, että eikö Traktorissa pysty säätämään sen tarkkuuden miten haluaa, vai muistinko väärin?
Traktorissa voi käsin säätää (hiirellä tai key commandeilla) pitchin tarkempaa, tai syncata edelliseen biisiin, mutta ainakaan vielä en löytänyt asetuksista miten tuon faderin liikkeen sais tarkemmaksi. Jos olen ymmärtänyt väärin ja joku on hokannut paremmin, niin saa neuvoa! Otukselle on XMAP softa, jolla saa säädettyä noita lähteviä midikontrollereita tms, mutten ole vielä tutustunut siihen, täytyy myöntää.
gerry, 7.1.2009 20:43:Jo kahden biisin soittaminen samalla vempaimella olis kokeilun arvoista!
Siis tosiasiahan on, että kaks noita (tai Raw:ta, kun tulee ulos) on kivampi kuin yhdellä soittaminen, mutta yhdellä ehdottomasti pystyy soittamaan. Itse olin ensin ennakkoluuloinen, mutta homma on simppeli: kun edellinen biisi jo kerran soi, niin ei ainakaan mun tyylillä siihen tarvitse juuri koskea (play/cue/pitch -suhteen), vaan se vaan soi, ja seuraavan biisin synkkaan siihen käsin (play, nudge, nudge, kohdallaan, homma selvä). Jos soittaa pelkällä Otuksella, niin vaikka onkin eri layerit, yksi kummallekin dekille, niin potikat voi säätää siten (ja valmis templaatti on niin), että EQ:t, gainit ja crossfade on koko ajan käytössä kummassakin layerissa, joten itse miksausta voi tehdä koko ajan layeria vaihtamatta, vain play/cue etc komennot ovat erikseen. Ja noitakin voi muokata miten huvittaa. Niin ja kahdella Otuksella vois soittaa neljää Traktorin dekkiä... ;)