EKS Otus & Otus RAW

136 posts, 7 pages, 74,670 views

leenuliinu

Posts: 1,022

#41 • • leenuliinu Kenen kaveri

Daniel Braun, 12.4.2009 12:02:
---
Zebir, 12.4.2009 11:57:
---
leenuliinu, 24.2.2009 15:05:
Tarkempaa aikataulua RAW-mallista ei ole toistaiseksi olemassa, mutta prototyyppi esitellään 1. - 4.4. Frankfurtissa Musikmesse -messuilla. Eiköhän sieltä sitten pikkulinnut laulele kuulumisia. :)

Hirveän paljoa en tuosta uskalla vielä sanoa, mutta sen verran kuitenkin, että äänikortti on laitteeseen suunnitteilla.

---

Ei oo pikkulinnut vielä laulanu! Valaise meitä!

---

Olihan messuilta jotain snadia videonpätkää Youtubessa tosta rawista.
Kaks pitch liukua, neljä padia (tyyliin mpc tms) yms



Näinpä. Myös djtechtools.com sivusi protoa Messeraportissaan.

Aika vähäisestihän tuosta uutisoitiin, mutta toisaalta emme esitelleetkään mitään valmista, ja messut olivat muutenkin aiempaa hiljaisemmat, ainakin DJ-kategoriassa.

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

Daniel Braun

Posts: 1,626

#42 • • Daniel Braun wednesday?

leenuliinu, 13.4.2009 13:13:

Näinpä. Myös djtechtools.com sivusi protoa Messeraportissaan.

Aika vähäisestihän tuosta uutisoitiin, mutta toisaalta emme esitelleetkään mitään valmista, ja messut olivat muutenkin aiempaa hiljaisemmat, ainakin DJ-kategoriassa.


Mites, tuleeko tohon rawiin ny äänikorttia vai ei?
Enemmän mun makuun toi Raw olis, noiden padien ja fyysisten pitch liukujen mut erillistä äänikorttia ei olis nasta kantaa mukana...
Avatar
#43 • • Edited jukebox Guest
varmasti varteenotettava lelu joskaan ei itselle. vinyylissä pysytään eikä tarvitse edes "back-uppia" pyristellä. olkoonkin ks. asema tässä asetelmassa sitten milläkin mittakaavalla punnittuna miten uhattuna hyvänsä jo tulevaan teknologiaan(kin) nähden.
vienosti vierellä vinkuu cd:t sekä mp3:t jotka tukevat tilannetta tutusti ja turvallisesti. vaikkei nyt toki silläkään jotta jo mainittu miltään osin uutuudellaan uskoani wanhaan ja vakaaseen veisi.

..perehdyttyäni itse aiheeseen jo hyvän tovin, totean että vaikuttaa sen kaltaiselta kikkailulta (henk.koht. kohdennettuna) hela hoito, etten varmasti varttia pitempään päänsäryttä puikoissa pintaani pitäisi.
jätämme suosiolla tämän muutoin niin ihastuttavan innovaation kanssakollegoille, jotka kaltaisesta jotain ammentavat.

I PREFER OLD SCHOOL. now & future.

*piis*
lilius

Posts: 719

#44 • • lilius
..juu kohtalaisen hyvä laite.

Nappulat hieman napakammiksi (A&H) sekä nappuloiden 'merkinnät' hieman paremmiks (kuluu ainakin mun soitannas..).

Ja sitten jos tulevas ois esim. 8 channel soundcard, 2-4 configurable faders, 4-6 pads.. (ja mitäs muuta vielä keksis). ;)

Nyt, kun omat mappaukset alkaa olee valmiin.. niin kyl tyytyväinen laitteeseen oon.


- jussi
serge

Posts: 252

#45 • • serge
Jos jengi on alkanut saamaan mappauksia hiottua itselleen sopiviksi, niin laittakaa toki jakoon! Kokeilisi mielellään valmiiksi funtsittuja vaihtoehtoja :)

--
Une fleur de bèton m'’inspire

lilius

Posts: 719

#46 • • Edited lilius
Noh.. mul ei hirveesti oo lisätty viellä.. oon lisännyt ainoastaan screen layout vaihdon sekä muutamia SHIFT modei noihin efekteihin.. niin et ne saa yksitellen päälle Otuksesta (ei tarvii tehdä sitä koneelta)..

eli sanoisin et perus konffis muutamalla lisäyksellä. Nyt ois sitten tarkoitus tehdä muutamat hieman monimutkasemmat jutut lisäks (a'la Hawtin 'matrix').. mut siihen tarvii hieman lisää soittotunteja. :)


- jussi
darudevil

Posts: 427

#47 • • darudevil Darude


Saatte päättää itse onko tuo laadullisesti / soitollisesti niin mahtavaa videota, mutta ainakin Otus näkyy. Ja meitsin ilmakiipparitaidot, ja "Lähtee!" ilme. ;)

Mun templaatti perustuu valmiiseen Traktor Pro pohjaan, ei oo kamalan paljon twiikattu, mutta suunnitelmissa on vähän ainakin laittaa valofiidbäkkiä ja shift- ja tupla/triplafunktioita muutamaan paikkaan. Esim. alaoikeaan pikkuwheeliin ajattelin laittaa sellasen, että se vaihtais näkymän full browseriksi playlistiä rullattaessa, ja takas 2/4 dekkinäyttöön joko painalluksella valittua raitaa ladattaessa, tai ehkä muutaman sekunnin vierityksen loputtua (jos jälkimmäinen on mahdollista). Nuo samaiset alakulmien wheelit vois laittaa välkkymään raidan lähestyessä loppua (tosin en tiä onko se henk.koht. tarpeellista, yleensä tiedän missä mennään biisissä eniwei), ja jotkut kaks muuta lediä vois naittaa dekkien phasen kanssa, niin sais näkymään vaihe-eron visuaalisesti Otuksessa (jos käyttää sitä apuna miksaamisessa, ja tietenkin jos miksaa ilman synciä). Yläkulmien wheelit vois laittaa vilkkumaan efektien päälläolon merkiksi. Ison wheelin ledit vois laittaa pyörimään biisin soinnin mukaan á la CDJ:n wheelin näyttö, tai vinyylin tarra, tai sitten funtsin, että sen ympyrän vois jakaa kahteen tai neljään osaan ja laittaa vaiheet vilkkumaan siihen (jos mahdollista), niin olis ainakin videolla näyttävää... ;)
lilius

Posts: 719

#48 • • lilius

darudevil, 29.4.2009 16:43:




A-haa.. sul on eri version tuosta Otuksesta, kun meillä 'tavallisilla kuolevaisilla'. ;)

Näin tavallista kuluttajaa k****.. :(


-jussi
remotion

Posts: 5,283

#49 • • remotion nostatus guru

darudevil, 29.4.2009 16:43:



Saatte päättää itse onko tuo laadullisesti / soitollisesti niin mahtavaa videota, mutta ainakin Otus näkyy. Ja meitsin ilmakiipparitaidot, ja "Lähtee!" ilme. ;)



No tuo tais olla havainnollistavin dj-video about ikinä, että sikäli! :)
Apo

Posts: 1,574

#50 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Jussi Lius, 29.4.2009 17:11:

A-haa.. sul on eri version tuosta Otuksesta, kun meillä 'tavallisilla kuolevaisilla'. ;)



Mitäs eroa tuossa on kuluttajaversioon?
ezzy

Posts: 8,060

#51 • • ezzy Droid-pappa

darudevil, 29.4.2009 16:43:



Saatte päättää itse onko tuo laadullisesti / soitollisesti niin mahtavaa videota, mutta ainakin Otus näkyy. Ja meitsin ilmakiipparitaidot, ja "Lähtee!" ilme. ;)



haa, mainiota =) tänks!
lilius

Posts: 719

#53 • • lilius

darudevil, 29.4.2009 16:43:




Mites.. onkos sulla pysynyt nappuloiden merkinnät.. kuinka hyvin?

Ja mites muut nappulat sekä liittimet.. onko jämäkän oloset??


- jussi
darudevil

Posts: 427

#54 • • darudevil Darude
Mulla on aiempi vedos tossa studion pöydällä "kiinteesti", jossa on kiiltävä pinta, ja sitten tää videossa näkyvä, jossa matta pinta. Tossa kiiltäväpintaisessa on vähän nappien pinnat kärsineet, ja potikat löystyneet, mutta se on ollut demokäytössä kauan, ja kaikki silti toimii. EKS:ää enempää haukkumatta uskallan arvella, että protojen ja ekan sarjan perusteella juttuja on twiikattu parempaan suuntaan uudempiin eriin. Ainakin jossain vaiheessa kumpaakin, mattaa ja kiiltävää, sai optiona EKS:ltä, mutta en tiedä miten nyt on, onko ne kaikki mattoja. Mutta funktiot on samat ja napit samoissa paikoissa, eli ei sitä kuluttajaa niinkään ole kusetettu :)

Toi matta on ollut mulla keikkakäytössä muutaman kuukauden ja vehje on ihan uudenoloinen edelleen. Nappuloissa on pinta entisellään jne. RCA:t ja USB-liittimet tuntus olevan vakaasti kiinni. Ja kummatkin toimii, analogit ja digit. Mul on toi UDG case, ja se on kyl tosi jees. Mahtuu piuhaa ja muuta tilpehöörii messiin, ja just ja just 17" MBP kanssa.

Joka paikassa soundcheckissä vähän joko tarkoituksella esittelen tai sitten "joudun" esittelemään innokkaille soundimiehille ja tiskijukille laitetta, ovat olleet helevetin kiinnostuneita, ja otettuja vehkeen muotoilusta, mutta ennen kaikkea toimivuudesta. "Ahaa!" hetkiä välkkyy jannujen silmissä kun rullaa playlistiä ja lataa biisin, simple as that! :)
lilius

Posts: 719

#55 • • lilius
Ok.. mul on sitten varmaan se eka vedos tuosta (kiiltävä versio).

Tosiaan mulla noista nappuloiden (play,cue, >>) päältä lähti merkinnät hyvin äkäseen ja muutenkin nupit sekä liittimet tuntuu hieman '2nd class'.. kun vertaa A&H:n mikseriin. Et ei nois nupeis nyt ihan viittis alkaa 'roikkumaan' ja oikein vääntää... ;)

Mut muuten oon ollut kohtalaisen tyytyväinen.


- jussi
lilius

Posts: 719

#56 • • lilius
...jahas.. EKS:ltä uusia päivityksiä jälleen.. kiitettävään tahtiin.

Pitääkin laittaa Otukseen heti, kun kerkii.. :)

- jussi
Wert

Posts: 3,386

#57 • • Wert Varapalkkaliukuja
En löytänyt parempaa topicia kysymykselle.. mutta tässä se ny tulee.
Mikä on Pitch tarkkuus XP5 tai XP10ssä?
Sitä tietoa ei tunnu löytyvän mistään.

Ajattelin ehkä luopua CDJ 800sta ja siirtyä noihin mutta jos pitch tarkkuus on 0,1% tai huonompi niin en siirry. Otus liian kallis tällä hetkellä...
juu-zo

Posts: 577

#58 • • Edited juu-zo *KoneHuone*

Wert, 5.6.2009 10:30:
En löytänyt parempaa topicia kysymykselle.. mutta tässä se ny tulee.
Mikä on Pitch tarkkuus XP5 tai XP10ssä?
Sitä tietoa ei tunnu löytyvän mistään.

Ajattelin ehkä luopua CDJ 800sta ja siirtyä noihin mutta jos pitch tarkkuus on 0,1% tai huonompi niin en siirry. Otus liian kallis tällä hetkellä...



hmm... mitäköhän ajat takaa. Tuohan riippuu ihan softasta ja että kuinka tarkkaksi sen siinä säädät.

itse olen ollut erittäin tyytyväinen omiin xp-10:eihin. suosittelen.

--
Respect is not given, it is taken

gr

Posts: 1,116

#59 • • gr Hu-hu

juu-zo, 5.6.2009 13:54:
---
Wert, 5.6.2009 10:30:
En löytänyt parempaa topicia kysymykselle.. mutta tässä se ny tulee.
Mikä on Pitch tarkkuus XP5 tai XP10ssä?
Sitä tietoa ei tunnu löytyvän mistään.

Ajattelin ehkä luopua CDJ 800sta ja siirtyä noihin mutta jos pitch tarkkuus on 0,1% tai huonompi niin en siirry. Otus liian kallis tällä hetkellä...

---


hmm... mitäköhän ajat takaa. Tuohan riippuu ihan softasta ja että kuinka tarkkaksi sen siinä säädät.


lieneekö tullut tosiaan ymmärrys härö, kun ko. laitteillahan ohjataan softaa joissa monissa pitchin tarkkuuden voi säätää vaikkapa 0.01% tarkkuudelle. Toisaalta onko tuolla sitten niin väliä, kun käytännössä softa hoitaa pitchauksen yli 95% tapauksissa automaattisesti.
Chantola

Posts: 769

#60 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

gr, 5.6.2009 14:22:
---
juu-zo, 5.6.2009 13:54:
---
Wert, 5.6.2009 10:30:
En löytänyt parempaa topicia kysymykselle.. mutta tässä se ny tulee.
Mikä on Pitch tarkkuus XP5 tai XP10ssä?
Sitä tietoa ei tunnu löytyvän mistään.

Ajattelin ehkä luopua CDJ 800sta ja siirtyä noihin mutta jos pitch tarkkuus on 0,1% tai huonompi niin en siirry. Otus liian kallis tällä hetkellä...

---


hmm... mitäköhän ajat takaa. Tuohan riippuu ihan softasta ja että kuinka tarkkaksi sen siinä säädät.

---

lieneekö tullut tosiaan ymmärrys härö, kun ko. laitteillahan ohjataan softaa joissa monissa pitchin tarkkuuden voi säätää vaikkapa 0.01% tarkkuudelle. Toisaalta onko tuolla sitten niin väliä, kun käytännössä softa hoitaa pitchauksen yli 95% tapauksissa automaattisesti.



Jep...ja on ne nyt ainakin tarkempia kun 800nen =D