Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 556,289 views

MiMoSa

Posts: 1,664

#901 • • MiMoSa

tiiplis, 26.7.2007 08:52:
Nyt on Potter luettu, oli kyllä aika hyvä vaikka jatko-osia veikkaan että on tulollaan joskus. Tai joku spin-off. Tai jotain. Nyt vaan odottamaan suomennosta... *vink*


Mä kyllä niin odotan tota suomennosta.*joo* Onko tietoa millon se on tulossa?

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

tiiplis

Posts: 1,043

#902 • • tiiplis also available in sober

MiMoSa, 26.7.2007 08:56:
---
tiiplis, 26.7.2007 08:52:
Nyt on Potter luettu, oli kyllä aika hyvä vaikka jatko-osia veikkaan että on tulollaan joskus. Tai joku spin-off. Tai jotain. Nyt vaan odottamaan suomennosta... *vink*

---

Mä kyllä niin odotan tota suomennosta.*joo* Onko tietoa millon se on tulossa?



Jos en ihan väärin muista niin 8.3.2008. Ootko lukenut jo ton englanninkielisen?

--
italia litania nainati lailati

MiMoSa

Posts: 1,664

#903 • • MiMoSa

tiiplis, 26.7.2007 09:01:
---
MiMoSa, 26.7.2007 08:56:
---
tiiplis, 26.7.2007 08:52:
Nyt on Potter luettu, oli kyllä aika hyvä vaikka jatko-osia veikkaan että on tulollaan joskus. Tai joku spin-off. Tai jotain. Nyt vaan odottamaan suomennosta... *vink*

---

Mä kyllä niin odotan tota suomennosta.*joo* Onko tietoa millon se on tulossa?

---


Jos en ihan väärin muista niin 8.3.2008. Ootko lukenut jo ton englanninkielisen?


Ai vasta, no höh. :( En oo lukenu tota englanninkielistä, vois kyllä yrittää lukea sitä jos tota suomennosta joutuu noin kauan odottamaan. Oliko se hirveän vaikeeta tekstiä lukea? Mulla ei englanti kuitenkaan ihan hirveän hyvin oo hallussa. Sit kun ei oo ennen noita englanninkielisiä lukenu, niin voi olla myös vähän hakusessa noi nimet yms. Tosin leffoistahan nekin on jo jonkun verran tullu tutuiks.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Avatar
#904 • • Norb Guest

Cloudberry, 8.6.2007 17:30:
---
Norb, 23.5.2007 18:00:
Alotin lukee Sean Stewartin- Kehä. Vaikuttaa hyvältä! Tuun sit tänne kertoo, kun oon lukenu.

---

Joko luit? Mitä mieltä olit? Itse nimittäin tykkäsin ja yritin suositella kaverillekin, mutta se oli jo lukenut sen.. *hymy*



Luin siis jo kauan sitten, mutta muistin nyt vasta tulla kommaa.. Kirja oli ihan OK, mutta aika tapahtumaköyhä. Olis saanu olla enemmän äksöniä. Loppu muistaakseni tyhmästi.
tiiplis

Posts: 1,043

#905 • • tiiplis also available in sober

MiMoSa, 26.7.2007 09:27:
---

Ai vasta, no höh. :( En oo lukenu tota englanninkielistä, vois kyllä yrittää lukea sitä jos tota suomennosta joutuu noin kauan odottamaan. Oliko se hirveän vaikeeta tekstiä lukea? Mulla ei englanti kuitenkaan ihan hirveän hyvin oo hallussa. Sit kun ei oo ennen noita englanninkielisiä lukenu, niin voi olla myös vähän hakusessa noi nimet yms. Tosin leffoistahan nekin on jo jonkun verran tullu tutuiks.



Ei se niin kauhean vaikeaa ole, kaikista nimistä ei niitä hienoimpia vivahteita ymmärrä mut se ei ehkä ole tarinan kannalta välttämätöntäkään. Aluksi voi olla vaikeaa säätää päänsä englanninlukemismoodille mut kyllä se siitä lähtee. Joka sanaa ei tartte erikseen ymmärtää jos vaan lause yleisellä tasolla on hallussa. Ja jos haluaa avartaa sanavarastoaan niin sanakirja viereen. *innostuskannustushymiö*

--
italia litania nainati lailati

Avatar
#906 • • Norb Guest
Ääh, vampyyrikirjoja metsästän! Kertokaa hyviä, paitsi houkutus ja Anne Ricet on jo luettu.

Nyt menossa suomalainen Jarkko Laine- Vampyyri. Vähän puuduttava, mutta mustahuumori on tässä loistavaa *nauru*
tiiplis

Posts: 1,043

#907 • • tiiplis also available in sober

Norb, 26.7.2007 09:42:
Ääh, vampyyrikirjoja metsästän! Kertokaa hyviä, paitsi houkutus ja Anne Ricet on jo luettu.

Nyt menossa suomalainen Jarkko Laine- Vampyyri. Vähän puuduttava, mutta mustahuumori on tässä loistavaa *nauru*



Sä oot nää varmaan jo lukenut mut Stephen Kingin Salem's lot (suomeksi Painajainen) ja sit klassikko Bram Stokerin Dracula.

--
italia litania nainati lailati

MiMoSa

Posts: 1,664

#908 • • MiMoSa

tiiplis, 26.7.2007 09:38:
---
MiMoSa, 26.7.2007 09:27:
---

Ai vasta, no höh. :( En oo lukenu tota englanninkielistä, vois kyllä yrittää lukea sitä jos tota suomennosta joutuu noin kauan odottamaan. Oliko se hirveän vaikeeta tekstiä lukea? Mulla ei englanti kuitenkaan ihan hirveän hyvin oo hallussa. Sit kun ei oo ennen noita englanninkielisiä lukenu, niin voi olla myös vähän hakusessa noi nimet yms. Tosin leffoistahan nekin on jo jonkun verran tullu tutuiks.

---


Ei se niin kauhean vaikeaa ole, kaikista nimistä ei niitä hienoimpia vivahteita ymmärrä mut se ei ehkä ole tarinan kannalta välttämätöntäkään. Aluksi voi olla vaikeaa säätää päänsä englanninlukemismoodille mut kyllä se siitä lähtee. Joka sanaa ei tartte erikseen ymmärtää jos vaan lause yleisellä tasolla on hallussa. Ja jos haluaa avartaa sanavarastoaan niin sanakirja viereen. *innostuskannustushymiö*


Pitää kyllä sitten varmaan kokeilla, ens kevääseen en nimittäin jaksa odottaa.*hymy*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Lyylikki

Posts: 2,975

#909 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

MiMoSa, 26.7.2007 09:53:
---
tiiplis, 26.7.2007 09:38:
---
MiMoSa, 26.7.2007 09:27:
---

Ai vasta, no höh. :( En oo lukenu tota englanninkielistä, vois kyllä yrittää lukea sitä jos tota suomennosta joutuu noin kauan odottamaan. Oliko se hirveän vaikeeta tekstiä lukea? Mulla ei englanti kuitenkaan ihan hirveän hyvin oo hallussa. Sit kun ei oo ennen noita englanninkielisiä lukenu, niin voi olla myös vähän hakusessa noi nimet yms. Tosin leffoistahan nekin on jo jonkun verran tullu tutuiks.

---


Ei se niin kauhean vaikeaa ole, kaikista nimistä ei niitä hienoimpia vivahteita ymmärrä mut se ei ehkä ole tarinan kannalta välttämätöntäkään. Aluksi voi olla vaikeaa säätää päänsä englanninlukemismoodille mut kyllä se siitä lähtee. Joka sanaa ei tartte erikseen ymmärtää jos vaan lause yleisellä tasolla on hallussa. Ja jos haluaa avartaa sanavarastoaan niin sanakirja viereen. *innostuskannustushymiö*

---

Pitää kyllä sitten varmaan kokeilla, ens kevääseen en nimittäin jaksa odottaa.*hymy*



Potterit on kuitenkin "lastenkirjoja", joten niiden lukemin vieraalla kielellä ei aiheuta ihan sellaista ongelmaa, kuin esim. maailmankirjallisuuden klassikoiden. Toki siellä voi olla erikoisia nimiä yms. ja kirjojen tyyli on kasvanut päähenkilöiden mukana, mutta etköhän kuitenkin tarinassa ihan pysy kärryillä. Itsekin ajattelin ottaa uuden Potterin ensin enkkukielisenä käsittelyyn...haluisko joku lainata omaa painostaan? Lupaan palauttaa parissa päivässä *pepsodent*

Nimim. Neljä-Ensimmäistä-Potteria-Ruotsiksi-Lukenut
MiMoSa

Posts: 1,664

#910 • • MiMoSa

Lyylikki, 26.7.2007 11:13:
Potterit on kuitenkin "lastenkirjoja", joten niiden lukemin vieraalla kielellä ei aiheuta ihan sellaista ongelmaa, kuin esim. maailmankirjallisuuden klassikoiden. Toki siellä voi olla erikoisia nimiä yms. ja kirjojen tyyli on kasvanut päähenkilöiden mukana, mutta etköhän kuitenkin tarinassa ihan pysy kärryillä. Itsekin ajattelin ottaa uuden Potterin ensin enkkukielisenä käsittelyyn...haluisko joku lainata omaa painostaan? Lupaan palauttaa parissa päivässä *pepsodent*

Nimim. Neljä-Ensimmäistä-Potteria-Ruotsiksi-Lukenut


Ruotsiks.*pökr**nauru*

Ja mulle vois kans joku lainata!*joo*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

-P

Posts: 4,972

#911 • • -P
lisää tietokirjallisuutta kiitos.

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

tiiplis

Posts: 1,043

#912 • • tiiplis also available in sober
Potterin voin lainata mut se on ensin menossa muuanne. Käytännön toimet vaan lainaamisen suhteen askarruttaa *ding*

--
italia litania nainati lailati

Lutatius

Posts: 3

#913 • • Lutatius

Anata, 15.7.2007 20:03:
Jukka M. Heikkilän Arkhimedes Syrakusalainen odottaa pöydällä.


Toivotan Anatalle oikein mukavaa lukukokemusta!

Jukka M. Heikkilä
Tiuge

Posts: 109

#915 • • Tiuge

MiMoSa, 26.7.2007 09:27:
---
tiiplis, 26.7.2007 09:01:
---
MiMoSa, 26.7.2007 08:56:
---
tiiplis, 26.7.2007 08:52:
Nyt on Potter luettu, oli kyllä aika hyvä vaikka jatko-osia veikkaan että on tulollaan joskus. Tai joku spin-off. Tai jotain. Nyt vaan odottamaan suomennosta... *vink*

---

Mä kyllä niin odotan tota suomennosta.*joo* Onko tietoa millon se on tulossa?

---


Jos en ihan väärin muista niin 8.3.2008. Ootko lukenut jo ton englanninkielisen?

---

Ai vasta, no höh. :( En oo lukenu tota englanninkielistä, vois kyllä yrittää lukea sitä jos tota suomennosta joutuu noin kauan odottamaan. Oliko se hirveän vaikeeta tekstiä lukea? Mulla ei englanti kuitenkaan ihan hirveän hyvin oo hallussa. Sit kun ei oo ennen noita englanninkielisiä lukenu, niin voi olla myös vähän hakusessa noi nimet yms. Tosin leffoistahan nekin on jo jonkun verran tullu tutuiks.



Kääntäjähän on saanut sen yhtälailla käsiinsä varmaan vasta nyt kun se on ilmestynyt, ja lienee taas pidemmästä päästä kirjoja toi uusinkin Potteri? Kyllä siinä menee kääntäjälläkin hetki sitä vääntää, jos ajattelee että täysipäiväisesti kaunokirjallisuutta suomentava kääntää yleensä 7-8 sivua päivässä. Ja siinä ei ole mitään lopullista versiota välttämättä vielä.

OT tuli vaan mieleen kun itse opiskelee kääntämistä ja on tälläisessä firmassa duunissa, kun tulee niin usein vastaan tää että "äkkiäkös tuon kääntää kun kaikkihan englantia osaa"-asenne.

Paras mitä oon ite lukenut vähään aikaan on ehdottomasti Kate Mossen (ja juu ei ole se malli) kirjoittama Labyrintti. Oih.

--
We don't need no education! - Yes you do, you just used the double negative.

tiiplis

Posts: 1,043

#916 • • tiiplis also available in sober
Nyt sain luettua Åsa Larssonin Sudentaival, ihan OK kirja kuten edellisensäkin Aurinkomyrsky. Tuli kaipuu Lappiin tuosta kirjasta *kaihohymiö*

--
italia litania nainati lailati

Claquesous

Posts: 3,206

#917 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Lasketaaks Neon Genesis Evangelion?

--
32. of December

Jammailija

Posts: 3,224

#918 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Dan Brown
Enkelit & Demonit.

Paras kirja, jonka oon koskaan lukenu. Niin huimia juonenkäänteitä, kerrontaa ja taustatietoa, että huh heijaa!*sydän*

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

lostgone

Posts: 2,493

#919 • • lostgone
Viime vuodet oon lukenut pääsääntöisesti erilaisia kurssikirjoja tai aiheita sivuavia, mut aina silloin tällöin jotain vähän viihdyttävämpääki ehtii lukemaan. Tässä viimeisimmät mitä oon lukenut nyt kesän aikana:

Robert Cohen: Näyttelemisen mahti
Aristoteles: Retoriikka/runousoppi
Niccolò Machiavelli: Ruhtinas
Anton Szandor LaVey: Saatanallinen raamattu

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

ratsastuskoulu

Posts: 604

#920 • • ratsastuskoulu
Luin tuossa vähän aikaa sitten ensimmäisen Harry Potterini, eli Feeniksin Killan. Sitten olikin pakko hankkia Puoliverinen Prinssi, ja nyt on menossa se ihka ensimmäinen osa, ja tarkoituksena lukea nuo kirjat 1-4 ennen maaliskuuta kun sarjan viimeinen osa julkaistaan suomennettuna. Miten olenkin tätä vältellyt, loistava kirjasarja :)