Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 554,011 views

tematsu

Posts: 436

#61 • • tematsu Innovator
harvemmin sitä tulee kirjoja luettua... ainakaan mitään tuhannen sivun pläjäyksiä.. lasten kuvakirjat kyllä kolahtaa*plur*

--
We are left alone, staring into the abyss,
into the laughing face of madness.

Wintermute

Posts: 170

#62 • • Wintermute peacemaker
Wintermute:

- Chuck Palahniuk: Fight Club (nyt menossa Survivor, onko kukaan lukenut Chokea?)



'Choke is Fight Club for sex addicts'

Kertonee paljon ko. teoksesta *hymy* Juu, Choke tosiaan oli erittäin hyvä kirja; Palahniuk on kehittynyt entisestään. Tämä on nyt sitten yksi niistä kirjoista, jotka saatan lukea uudestaankin.

"Chapter 1

If you're going to read this, don't bother.
After a couple of pages, you won't want to be here. So forget it. Go away. Get out while you're still in one piece.
Save yourself.
There has to be something better on television. Or since you have so much time on your hands, maybe you could take a night course. Become a doctor. You could make something out of yourself. Treat yourself to a dinner out. Color your hair.
You're not getting any younger." *iloinen*

--
"The Tragedy of our times is that we may get exactly what we wanted."

tez

Posts: 188

#64 • • tez hottie
mä haluisin sen sami aaltosen kirjoittaman "kummitus kirjan" mikä kertoo helsingin taloista ja niiden kummitus historiasta..onneks joulupukki on tuomassa sen :)

--
...do you fuck as well as you dance?

UnityF

Posts: 15,721

#65 • • UnityF joo just se
Mä saan Seppo Jokisen piripolkan joululahjaksi!!*plur*
Sit pääsen lukemaan sen.*iloinen*
Siihen asti luen Tuija Lehtisen kirjoja...*nauru*
1ncarnation

Posts: 542

#66 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
mua ei kyl enää lukeminen pahemmin kiinostaa

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Avatar
#67 • • trisha Guest
ennen ei kolahtanut. Nyt kun on kipeänä ei oo muuta tekemistä. Tosipohjaset dekkarit on parhaita ja FANTSU!!!
niinku taru sormusten herrasta oli niin gutaa pentuna että huhhahhei*iloinen*
Caro_79

Posts: 237

#68 • • Caro_79
EI TODELLAKAAN KOLAHDA. Viimeisin kirja, jonka luin oli yläasteen seitsemännellä. Silloin piti lukea Kalevala. Sen jälkeen en ole koskenutkaan kirjoihin, jos nyt koulukirjoja ei lasketa mukaan:)
Avatar
#69 • • greenie Guest
Kirjat kolahtaa.

Nyt just on kesken Oscar Wilden "Dorian Grayn Muotokuva", joka on ehkä jonkinlainen poikkeus mun normaalista linjasta, joka liikkuu yleensä tietokirjallisuuden ja populaaritieteen valimaastossa tai siellä suunnalla.

Tässä muutamia vinkkejä.

Kaunokirjallisuus;

- Hunter S. Thompson: Great Shark Hunt
- Paul Hofmann: The Man Who Only Loved Numbers
- Allen Ginsberg: Howl and Other Poems
- Richard P. Feynman: Surely You're Joking, Mr. Feynman?
- William S. Burroughs: Junky
- Richard P. Feynman: QED
- Andrew Hodges: Alan Turing - The Enigma
- Jack Kerouac: On The Road

Tietokirjallisuus;

- Richard P. Feynman: Feynman Lectures on Physics
- Russell & Whitehead: Principia Mathematica
- Donald E. Knuth: The Art Of Computer Programming
- Isaac Newton: The Principia
- Stephen Hawking: Brief History Of Time
- Frederick P. Brooks: The Mythical Man-Month

Se kaikki;

- Encyclopaedia Britannica

Onhan noita kasapäin muitakin :)
trance moon

Posts: 1,905

#70 • • trance moon ZamZa...
Mulle ei oikein kirjat kolahda... en tiedä mikä siinä on, aina kun yritän keskittyä lukemaan jotain kirjaa niin ajatukset alkaa kulkemaan ihan muualla..... *täh**justjoo**täh*
Germitbiili

Posts: 1,070

#71 • • Germitbiili Ihmepoika
trance moon:

Mulle ei oikein kirjat kolahda... en tiedä mikä siinä on, aina kun yritän keskittyä lukemaan jotain kirjaa niin ajatukset alkaa kulkemaan ihan muualla..... *täh**justjoo**täh*


Totta.....mutta on sellasia kirjoja jotka on pakko lukea.....takakannen luettuasi on pakko lukee koko kirja!!*joo**hymy*

--
NO SHIT SHERLOCK

tuitui

Posts: 1,258

#72 • • tuitui .:Shiny disco ball:.
spanig:

trance moon:Mulle ei oikein kirjat kolahda... en tiedä mikä siinä on, aina kun yritän keskittyä lukemaan jotain kirjaa niin ajatukset alkaa kulkemaan ihan muualla..... *täh**justjoo**täh*

Totta.....mutta on sellasia kirjoja jotka on pakko lukea.....takakannen luettuasi on pakko lukee koko kirja!!*joo**hymy*




joo mulla vähän sama juttu...harvoin kirjat kolahtaa mutta on kertoja jolloin aloitan lukemisen niin menee pari tuntia ja huomaan yllätykseski kirjan häämöttävän jo loppua...

on se kummaa...

--
\\\"Dance before it´s too late\\\"

caprico

Posts: 164

#73 • • caprico
Kyllähän toi Taru Sormusten Herrasta alkaa olla jo aika mielenkiintosen näköstä, varsinkin kun on nähny noita leffoja.
Pitänee hankkia jostain kirjadivarista sitten inttiin mukaan, onpa ees jotain "järkevää" tekemistä sieläkin. *pahis*

Yläasteella tuli kuitenkin alotettua joku neliosanen kirjasarja - Pimeä Nousee - ja luin jopa kolme kirjaa, mutta viimenen jäi syystä tai toisesta lukematta. Sekin pitäs tässä lukasta jossain välissä.

Aika harvoin ne kirjat kuitenki kolahtaa, mä oon enemmän tätä "pullamössösukupolvea" joka kattoo mieluummin leffoja jotka on valmiiks tehty, eikä tarvis ajatella mitään itse, kuin vetäytyisin johonkin mukavaan nurkkaan lukemaan jotain kirjaa - nou tänks!

--
Heimoihei!

arikoo

Posts: 245

#74 • • arikoo Virallinen hörhö
No nyt luen Irwin Welsh "liima" kirjaa... Suosittelen kaikille kuten myös kirjailijan muita teoksia. Ne kun lukee peräkkäin niin huomaa kuinka samat hahmot törmää toisiinsa... Tosin... kirjat ei oo mitään hupi kirjoja...

--
-Progredimur quo ducit quemque voluptas-

Lachesis

Posts: 190

#75 • • Lachesis
Ei oo pitkään tullut luettua muuta kuin koulukirjoja. On viime aikoina ollut tarkotus saada itteni liikkeelle kirjastoon. Aikaisempina vuosina tuli luettua parhaimillaan kirja viikossa.
Mutta, kyllä kirjat kolahtaa ja kovaa kunhan sattuu hyvä yksilö nenän eteen *iloinen*
trikSain

Posts: 156

#76 • • trikSain
joo kyl kirjat kolahtaa. Viime vuosina tuli luettua tooosi paljon lähinnä fantasia kirjoja. Tätä nykyä oon koittanu lukea enemmän suomalaista kirjallisuutta kuin käännöskirjallisuutta.

Tosin sekin oon jääny kahteen Tervon kirjaan/2kk...
Pitäis lukea taas enemmän! Mä vaan ootan mun eläkeikää, jolloin voi vaan istua kuistilla ja lukea, kuten Juice, kirjan päivässä!*hymy*

--
"The bass is so loud, disturb your neighbour."

Wintermute

Posts: 170

#77 • • Wintermute peacemaker
yana4000:

<url> tota lukiessa meinas katketa nauruun useita kertoja. aivan sairas kirja. jos haluaa ajankuluksi lukea jonkun iisin kirjan niin tää kannattaa valita



Luin juuri loppuun Gaimanin uutukaisen nimeltä "Unohdetut Jumalat" (kirjan alkuperäinen nimi on "American Gods"; Amerikka käsitteenä ei taida olla kovin pop tällä hetkellä... *justjoo*). Pratchett oli kehittelemässä tähänkin juonta ja lopputulos on mitä mainioin lukuelämys. Suosittelen.

Nyt pitäisi metsästää käsiinsä tuo Good Omens jostain... *hymy*

--
"The Tragedy of our times is that we may get exactly what we wanted."

Avatar
#78 • • yana Guest
uijui. oli pakko tilaa amazonista toi american gods kun on niin halpakin. :)
UnityF

Posts: 15,721

#79 • • UnityF joo just se
Mä sain Seppo Jokisen- Piripolkka kirjan, nyt se on luettu. oli ihan kiva kirja mä tykkäsin siitä.
*plur**plur**plur*
Tonyw

Posts: 197

#80 • • Tonyw Manufackture
intissä luin ekan kirjani varmaankin 4 vuoteen huh ja
kyllä huomasi lukutaidon perusteella arcadefreak.gif kyllä huomaa että mielikuvitus lähtee laukkaamaan kun tupakaverit aina heitti et mitä mä huudan öisin 117a.gif

[muokattu 29.12.2002 18:01]