Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 554,447 views

Cloud

Posts: 2,162

#821 • • Cloud Game Freak

Karski, 26.3.2007 13:39:
---
tbo, 26.3.2007 13:29:
---
UnityF, 3.3.2007 10:56:


Tahtoisin jotain fantasiaa ym mut ei mitään Tolkienin kirjojakaan eikä mitää yyber fantasiaa lohikäärmeillä jostain vuodesta nakki ja muussi ym. *joo*

---


lue sitä Terry Pratchettiä. mikä vaan kelpaa. et pety. jos petyt, vika on sussa.

---


Komppaan.



Toisaalta jos et halua parodiaa/satiiria niin en suosittele terrya.

Itse voisin suositella, Robert Jordanin Wheel of Time / Ajan pyörää.
Jos haluaa paljon luettavaa joka ei ole expa festiä eikä lohikäärmeillä täytettyä. Eikä kyseinen sarja ole lyhyydellä pilattu todellakaan =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Avatar
#822 • • Edited Norb Guest

UnityF, 3.3.2007 10:56:
Tahtoisin jotain fantasiaa ym mut ei mitään Tolkienin kirjojakaan eikä mitää yyber fantasiaa lohikäärmeillä jostain vuodesta nakki ja muussi ym. Et jotain mikä olis vähän lähempänä meijän aikakautta. jos jollekkin tulee mieleen jotain niin ehotuksia otetaan vastaan.



Lue Stephenie Meyer - Houkutus *sydän* Sitä kirjaa ei voi hehkuttaa liikaa, paras! Ei vaan kannata lukea takakantta. Se antaa vain huonon kuvan kirjasta ja muutenkin paljastaa liikaa..

oon suositellu sitä n. 10 kamulle ja kaikki on ihastunut kirjaan, jopa lukenut sen heti uudestaan. Itse oon lukenu sen 4 tai 5 krt. *blush*

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=113&conference=4000000000000067&posting=22000000016926857
koitos

Posts: 96

#823 • • koitos ooOOoo

homppa, 26.3.2007 22:20:
tällanen tuli mieleen (toivottavasti ei oo aiemmin tässä threadissa tullu vastaan) et kyllähän ne kirjat kolahtaa, jos lattialle tippuu. Vai onkohan se ennemmin vähän niinkuin sellanen *thump* ääni, tömähdys? Mielipiteitä anyone?



kyllähän se on selvä *slbäm* jos etu- tai takakansi osuu tasasesti koko alalleen
Kolera

Posts: 4,256

#824 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

k1mm0, 3.3.2007 11:00:
---
UnityF, 3.3.2007 10:56:
jos jollekkin tulee mieleen jotain niin ehotuksia otetaan vastaan.

---


orson scott card - seitsemännen pojan seitsemäs poika *piis*


no ärkele ja mä jo googletin tuon et oliko se toi ja kaikee ja jaksanu lukia et onko tää jo ehdotettu tähän =P joo eli toi alvin sarja. jotkut arvostelijat todenneet niistä viimosimmista kirjoista että ei voi tietää hyvää jos kirjailija jo pyytelee anteeksi esipuheessaan =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#825 • • Annakins Guest
Joo, eksyin taas kirjakauppaan ja mukaan tarttui 3 kirjaa. Vonnegutin Deadeye Dick, Arend Lijphardtin Democracy in Plural Societies ja Charles Trippin Islam and the Moral Economy. Viime viikolla ostin kentalta Rushdien Shalimar the Clown'in.
Mark

Posts: 7,311

#826 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Täl hetkel menossa Mao Zedongin "elämänkerta" (Mao), karuu shittii *sars*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

unitarina

Posts: 61

#827 • • Edited unitarina
Stephenie Meyer - Houkutus *sydän* Oon lukenu sen tähän mennessä kaks kertaa ja vieläkin aiheuttaa mukavia värinöitä *tirsk*

Onko Alvinin 5. kirjaa (Kristallikaupunki?) suomennettu vielä? En oo löytänyt sitä mistään.

Nyt luen Elizabeth Kostovan The Historian-kirjaa. Viime vuosisadan alkupuoliskolla tapahtuvassa kirjassa selvitetään onko Dracula edelleen "elossa". Yleensä en tykkää salapoliisitarinaan viittaavistakaan kirjoista, mutta ainakin vielä kyseinen teos on toiminut erittäin hyvin. Fantasiaa, historiaa ja vampyyritarinaa kivasti sekoitettuna *slurps*

Sitä ennen luin Robin Hobbin Shaman´s Crossing:in. Mun englanninkielinen armeijasanasto
on aika rajoittunutta, joten se haittasi vähän välillä. Muuten oli loistava Kirja ja odotan innolla seuraavaa osaa.

Ns. faktateoksista on suositeltava Nancy Bradfieldin Costume in detail 1730-1930. Loistava teos
historiallisista vaatteista kiinnostuneille. (Tuskin kovin suuri prosentti tästä väestöstä *hih*)
IHANIA vaatteita, joita haluaisin vaan päästä hypistelemään paikan päälle. Noo kunhan opin tekemään samanlaisia niin oon ihan tyytyväinen *kuolaa*

--
*jiihaa*

Amuck

Posts: 2,396

#828 • • Amuck dub-i-dub
Lukekaapa joku tuo ja kertokaa, onko se käytetyn ajan arvoinen? Kirja koottu pelkistä tekstiviesteistä. O.o
link

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Miinapiina

Posts: 3,494

#829 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
just luin loppuun sellaisen kirjan ku
Zenia Larsson - Puusillan varjot
(romaani puolalaisessa kaupungissa sijainneen juutalaisgetton tapahtumista saksalaismiehityksen aikana)

seuraavaksi
Oskar Reponen - Kaasukammion varjossa
(kahteen osaan jakaantuva ainutlaatuinen dokumentti suomalaiskohtaloista saksalaisella keskitysleirillä)

--
pinkki on pop!!!

Heli

Posts: 1,489

#830 • • Heli vai kuka se oli
Jeff Long - Helvetin piirit

ihan sikahyvä scifi-esa *sydän*

seuraavaks saman hepun Vuosi Nolla

--
ei se väärin ole.

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#831 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

H3li, 17.4.2007 11:13:
Jeff Long - Helvetin piirit



oon kans monesti kelannut, että toi ehkä
kannattais lukee. njoh, ehkäpä sitä joku
päivä ehtis kirjastoon.

--
dasinoaisnvs

Heli

Posts: 1,489

#832 • • Edited Heli vai kuka se oli

Miinapiina, 15.4.2007 22:57:

Zenia Larsson - Puusilmän varjot

hmm... vaikuttaa just sun kirjalta! *nauru*

--
ei se väärin ole.

Avatar
#833 • • Norb Guest

unitarina, 31.3.2007 20:35:
Stephenie Meyer - Houkutus *sydän* Oon lukenu sen tähän mennessä kaks kertaa ja vieläkin aiheuttaa mukavia värinöitä *tirsk*



Täältä ilmottautuu toinen fani *sydän* *tirsk* Oon lukenu sen 5 kertaa suunnilleen vuoden sisään.. Siitä on niin vaikee pitää näpit erossa!
UnityF

Posts: 15,721

#834 • • UnityF joo just se

Norb, 26.3.2007 22:37:
---
UnityF, 3.3.2007 10:56:
Tahtoisin jotain fantasiaa ym mut ei mitään Tolkienin kirjojakaan eikä mitää yyber fantasiaa lohikäärmeillä jostain vuodesta nakki ja muussi ym. Et jotain mikä olis vähän lähempänä meijän aikakautta. jos jollekkin tulee mieleen jotain niin ehotuksia otetaan vastaan.

---


Lue Stephenie Meyer - Houkutus *sydän* Sitä kirjaa ei voi hehkuttaa liikaa, paras! Ei vaan kannata lukea takakantta. Se antaa vain huonon kuvan kirjasta ja muutenkin paljastaa liikaa..

oon suositellu sitä n. 10 kamulle ja kaikki on ihastunut kirjaan, jopa lukenut sen heti uudestaan. Itse oon lukenu sen 4 tai 5 krt. *blush*

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=113&conference=4000000000000067&posting=22000000016926857




PUM osu ja uppos *hali*
Suosittelen kassa *joo*
Nee-Chee

Posts: 244

#835 • • Nee-Chee
Aloitin juuri Madame Mao:n "elämänkerran", vaikuttaa todella lupaavalta kirjalta.

--
Gather experience... Look at what you should not look at. A feeling of anxiety is the sure and certain evidence that you should do this. -Clive Barker

Chatte

Posts: 4,085

#836 • • Chatte Team Teknolipat :)
Jatkuvasti. En osaa olla ilman: olen addikti. Tarvitsenko hoitoa? *nauru*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Tuibbaaah

Posts: 106

#837 • • Tuibbaaah The Great
kuukauden sisään lukenu viis kirjaa.. dekkarikirja vaihe päällä atm :)

--
Kaikki kiva on joskus tylsää.

NNN

Posts: 16

#838 • • NNN
Taidan nykyään käyttää suurimman osan valvotusta vapaa-ajastani lukemiseen, pakko myöntää. Tällä hetkellä lukemisen alla ovat Turun & Hgin yliopistojen yleisen kirjallisuustieteen opukset, Kaminerin Schönhauser Allee sekä Löhrin Shakkiautomaatti, joskin olen kumpaisenkin lukaissut jo kertaalleen läpi. (Molemmat ihan mahtavia teoksia, suosittelen lämpimästi. Kyllä nää "uudet saksalaiset kirjailijat" osaa.)

Pidempiaikaisia lemppareita ovat Kurt Vonnegut (RIP...), markiisi de Sade, Edward Bulwer-Lytton, Italo Calvino, Minna Canth sekä Topelius. Fantasiakin uppoaa Ursula LeGuinin osalta, niitä hömppädragonlanceja tuli luettua silloin pienempänä ihan tarpeeksi...
Pakko mainita myös Pentti Linkola, joskaan tämä nyt ei sillä tavalla kaunokirjallisuuteen liity (joskin onhan Pentti kirjoittanut & julkaissut jopa yhden novellin, mikä oli kyllä ihan hirveää luettavaa). Viihdyn kovasti hänen kirjojensa parissa paitsi ideologiansa, myös kirjoitustyylinsä vuoksi.

Seuraavana luetavien pinossa näyttäis olevan Gaarderin Pasianssimysteerio sekä Pekka Ervastin Suuri Seikkailu. Noihin taidan tarttua kuitenkin vasta pääsykokeiden jälkeen, niihin asti lueskelen Löhriä ja Kamineria eestaas niin paljon kuin ehdin ja jaksan.
merie

Posts: 8

#839 • • merie
Luen paljon kaikenlaista ja rakastan kirjastoissa käymistä. Nyt tosin on ollut niin kiirettä, että en ole vähään aikaan ehtinyt lukea.

Lukeminen on parasta rentoutumista ja korvaa minun osalta ehdottomasti telkkarin katselun. Lukemisen suhteen olen lähes kaikkiruokainen, scifi on ainoa, joka ei uppoa.
unitarina

Posts: 61

#840 • • unitarina
Tunti sitten sain luettua loppuun Trainspottingin englanniksi.
Oli kyllä vähän haastetta sen murteen selvittämisessä *ding* Loistava kirja kyllä oli!
Hiukan tuli kyllä paha olo niistä neula- ja huumejutuista kun niitä muutaman kerran kuvailtiin vähän turhan yksityiskohtaisesti. Voin kyllä suositella!

Nyt on vähän tyhjä olo taas kun ei ole mitään kirjaa kesken. Pitää tänään hankkia joku uus luettava ettei ihan masennus iske *hihu*

--
*jiihaa*