Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 552,887 views

Syder

Posts: 2,255

#41 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Lucid Dream:

Syder: Mikä totuus?

Eihän sítä voi tietää *plur*
*piis*



Pitäisikö muka? *hymy*

--
Divida et impera.

UnityF

Posts: 15,721

#42 • • UnityF joo just se
taru sormusten herrasta on yksi mun paksumpia kirjoja mitä oon lukenu... oikeastaan mä oon lukenu sen 5 kertaa se on vaan niin hyvä ja kohtahan tulee 2 osa leffastakin...ykkös osa oli vähän pettymys odotin siitä enemmän...*hmph*
UnityF

Posts: 15,721

#43 • • UnityF joo just se
Meja:

Tykkään lukea aina, kun vaan siihen on aikaa...
Viimeisin lukemani teos:
Seppo Jokisen Piripolkka.
Lukekaa ihmeessä!
Kertoo nuorista, huumeista, rikoksista, elämästä ja kuolemasta...
SUOSITTELEN!


mistäköhän mä löytäisin ton kirjan... Ainakaan kirjastossa sitä ei ollu....*suru*
arikoo

Posts: 245

#45 • • arikoo Virallinen hörhö
Kyllä kolahtaa...

Leon Uris
Joseph Heller
Irwin Welsh
Robin Cook
Sven Hassel

Filosofiaa, uskontoja, psykologiaa, lääketiedettä, politiikkaa... Kaikki kelpaa! Jopa runot! Mä en tiedä mitä tekisin ilman kirjoja!

--
-Progredimur quo ducit quemque voluptas-

Avatar
#46 • • ikj Guest
EI EI EI*eiei*
Waide

Posts: 323

#47 • • Waide sabão
Totta kai, kunhan ois vaan aikaa lukea. Viimeksi luettu Eoin Colferin Artemis Fowl ja sen jatko-osa The Arctic Incident.
Die Hard with fairies - Eoin Colfer

--
On myös lohduttavaa kuulla, että ihmiset kelluvat eri tavoin. Aina vajoaminen ei olekaan kiinni siitä, että on vain niin huono ihminen.

Henna

Posts: 4,965

#48 • • Henna RaittiusYhdistyksen jäsen
angel78:

Jonkin verran joo, eniten kiinostaa tosi elämästä kirjoitetut. Huumeasema Zoo, Nancy, Marilyn Monroen elämäkerrat....
Siis en ole ikinä ollut kiinnostunut niin ikään tarinoista vaan faktoista.*justjoo*



Samma här!
UnityF

Posts: 15,721

#49 • • UnityF joo just se
kiitos meja. Nyt vaan varamaan se kirja et pääsee lukemaan sen... *hih*
Roger Roger

Posts: 3,372

#50 • • Roger Roger Kentti
Ei kiitos kirjoille. Työn kautta joudun lukemaan elämääkin tylsempiä lakikirjoja. Se saa riittää minulle.

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

Panfobia

Posts: 521

#51 • • Panfobia
Mä olen myös enemmän ehdottomasti fiktio-ihmisiä. Ainoa lähellekään faktoja menevä kirja, jonka olen vapaaehtoisesti lukenut, oli Kurt Cobainin elämänkerta silloin joskus teininirvanavuosina. *blush*

Fiktion avulla pääsee irrottautumaan arjesta ja lentelemään tuonne jonnekin kauas mielikuvitustaivaaseen. *hymy*

--
*sydän*

_atmos

Posts: 230

#52 • • _atmos
Kolahtaako kirjat? Ei.
Caro_79

Posts: 237

#54 • • Caro_79
Ei ole meitsikän lempipuuhaa. En ole oikein kirjojen ystävä..

Mielummin katson leffoja, kun luen jotain 1000 sivusta romaania*hymy*
Myfinesthour

Posts: 420

#55 • • Myfinesthour
Kirjat kolahtaa, kuin halko kaminaan! Välillä luin kirjoja aivan älyttömällä tahdilla, mutta nykyään olen kiireinen kuin yksijalkainen mies pyllyynpotkimiskisoissa. Suosittelen kuitenkin Robin Hobbin Näkijän tarua. Yksinkertaisesti mahtavaa kerrontaa 3 niteen vahvuudelta. Sarja antaa lukijalle mahdollisuuden muodostaa todella omanlaisen kuvan hahmoista, mutta mistään paperinukkehahmoista kirjassa ei kuitenkaan ole kyse. Miljöön kuvaus on onnistunutta ja päähenkilön, nuoren salamurhaajakanditaatin, traaginen elämäntarina pitää otteessaan kirjan alusta loppuun asti! Suosittelen kaikille jotka eivät ahdistu "pikku" vastoinkäymisistä*pahis*! Varaa itsellesi paljon syötävää kun luet kirjaa, sillä nälkä tulee varmasti ruokailujen kuvausten myötä*slurps*

--
"..."

_kolibri_

Posts: 1,590

#56 • • _kolibri_ -lintunen-
Kirjat on mulle tosi tärkeitä... *hymy**sydän**sydän*
Parhaimpia ovat fantasia kirjat... tässä muutama *pihkassa*

Katharine Kerr
Raymond E. Feist
Margaret Weis & Tracy Hickman (Kaikki niiden kirjoittamat saagat)
Edgar Allan Poe
Christopher Golden (The Shadow Saga, PARAS vamppi trilogia*sydän*)
jne.

*super**plur*
Myfinesthour

Posts: 420

#57 • • Myfinesthour
Avernian:


Näkijän taru = Farseer trilogy... eikai Farseer'ien sukua ollut käännetty siihen jokskin Näkijöiksi? *mur*



Unfortunately yes. Näkijöiden tarusta on suomennettu käsittääkseni nämä kolme: Salamurhaajan oppipoika, Kuninkaan Salamurhaaja ja Salamurhaajan Taival. Tää nti7rva Hobb on vissiin tehnyt vielä neljännen osan tuohon sarjaan ja vieläpä vissiin jonku toisne sarjan.. Kuulopuheita. En oo tsekkaillu viel netistä.*justjoo*

--
"..."

Panfobia

Posts: 521

#58 • • Panfobia
Meja:

Seppo Jokisen Piripolkka.
Lukekaa ihmeessä!
Kertoo nuorista, huumeista, rikoksista, elämästä ja kuolemasta...
SUOSITTELEN!


Mäkin aloin lukeen tota Piripolkaa, kun se kirjastossa hyppäs silmille ja muistin täällä jonkun maininneen siitä. *hymy* Tarina on ainakin tähän asti ollut hyvä, mutta mua häiritsee tän kirjailijan tyyli kirjottaa. Jotenkin sen sanavalinnat ja tyyli on kun jostain teiniromaanista [taijtn]... *igor* En osaa paremmin ilmaista tuntemuksiani, mutta kokonaisuutena kyllä ihan lukemisen arvonen kirja. *joo*

--
*sydän*

Wintermute

Posts: 170

#59 • • Wintermute peacemaker
Juu, tulee luettua aina kun on aikaa; lähinnä lomalla. Viimeisimpiä kirjoja (ei teknisiä) ovat olleet:

- Iain M. Banks: Use of Weapons (ei parasta Banksia)
- Chuck Palahniuk: Fight Club (nyt menossa Survivor, onko kukaan lukenut Chokea?)
- Marquis de Sade: The 120 Days of Sodom (luin johdannon; surkea tekele niin kirjallisesti kuin sisällöllisesti , en ymmärrä miksi tästäkin on mesottu niin paljon - ehkä Justine on parempi...)
- Neil Gaiman: Neverwhere (ihan jees)
- Douglas Adams: Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto (jäi kesken, juoni oli jotenkin turhan yllätyksetön)
- Moravia: Perjantain huvila
- sitä ennen Vonnegutia, Steinbeckiä ja sitten en enää muista... *hih*

Lisäksi luen tällä hetkellä Sunin arkkitehtisertifiointiin läjää teknisiä opuksia. *ding*

--
"The Tragedy of our times is that we may get exactly what we wanted."

Hixxy

Posts: 522

#60 • • Hixxy HaroPup
Jack Londonin susikoira... vai olisko valkohammas on selkeesti paras kirja minkä oon lukenu *iloinen* ja kirjat on muutenki yes, saa hitusen omalle maulle kolahtavia erikoisefektejä aikaan vaik leffa oliskin halpis *nauru*