1,348 posts, 68 pages, 580,245 views
Zenni, 24.10.2006 23:04:
Tasokasta fantasiakirjallisuutta oon jäänyt kaipaamaan, tai muuten vaan ajatuksia herättäviä teoksia. Jos jollain on varsinki ensinmainitusta jotain suositeltavia kirjoja ni otan tiedon mielelläni vastaan :P
Oletko raymond e feistiä lukenut. Itse olen ainakin kovasti tykästynyt ko. kirjailijaan. Fantasiaa kirjoittaa. Toinen joka tuli äkkiseltään mieleen on terry goodkind, fantasiaa myöskin.Zenni, 24.10.2006 23:04:
Tasokasta fantasiakirjallisuutta oon jäänyt kaipaamaan, tai muuten vaan ajatuksia herättäviä teoksia. Jos jollain on varsinki ensinmainitusta jotain suositeltavia kirjoja ni otan tiedon mielelläni vastaan :P
homppa, 27.10.2006 21:13:
mä oon varmaan sanonu tään aiemminkin jo tässä threadissa, mutta jos vituttaa jokin piirre kirjallisuudessa - tai mikään ylippäätänsä - tai jos on jämähtäny paikoilleen johonkin; lue bukowskia...ja jokin beat-kirjallisuus vois avata kans tosi monia uusia ovia ja ajatuskulkuja, mulle ei ainakaan oo mikään koskaan kolahtanu yhtä kovaa sitten douglas adamsin (jä näitähän on aika vaikee vertailla keskenään) kuin Charles Bukowski (koko tuotanto, romaaneista kantsii aloittaa sillä "Naisia" hässäkällä, runokirjat on aika samaa oikeestaan, mut ihan vitun loistavia), sit kans: Jack Kerouac: Matkalla. SUorastaan universumeja räjäyttävää lukee jotain tällasta sen jälkeen kun on 5 vuotta puoliväkisin lukenu klassikoita vaan sivistääkseen itseään...ei sillä et se ois huono asia, mutta ei niistä mikäään oo kolahtanu niin kuin esim noi mainitsemani. Vittuun kaikki konventiot ja genret, puristiset moraali- ja taidekäsitykset!
joo...oon kännissä ->
unitarina, *Neil Gaimanin ja edellisen Good omens Sarjakuviin en ole päässyt tutustumaan mutta lähes kaikkeen muuhun kyllä.
Karski, 31.10.2006 12:24:
Sanotaanko näin, että Gaimanin tuotannon varsinainen merkkipaaluhan on Sandman, sarjakuvakokonaisuus joka on yksi 1900 -luvun merkittävimpiä taiteellisia saavutuksia.
Mnj, 29.9.2002 15:00:
kuoleman portti sarja on ehdottomasti lukemisen arvoinen. suositelen etenkin niille jotka ovat jo ehtineet tutustua fantasia kirjallisuuteen
shannaran jälkeläiset, jos on kyllästynyt perinteiseen fantsuun niin kannattaa ehdottomasti kokeilla.