Työpaikasta valitusta

336 posts, 17 pages, 121,107 views

Nauskiss

#261 • • Nauskiss

hemuz, 5.3.2009 15:26:
sativa, 4.3.2009 17:42:

Oon nyt ihan maassa kun en tiedä mitä tehdä *uuh*

--

Paitsi jos irtisanoudut, nin tulee se 3kk karenssi.

Ei kande luottaa, että karenssi olis vain 3 kk. Saattaa olla pituudeltaan 'toistaiseksi' voimassa oleva eli ihan miten pitkä tahansa, nykyään.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

julia

#262 • • julia

sativa, 24.2.2009 13:34:
Tiedän, että en kuitenkaan ole tehnyt mitään väärin, oon kai sitten vaan niin erilainen noihin ravintolakuvioihin. Enkä varmaan ole ainoa... Periaatteessa itsetunto vois laskee tämmösen myötä, mutta mä olen ajatellut kääntää tän positiiviseksi voimavaraksi, samalla etsien uutta työtä joka ei millään tavalla liity ruokaan. Työ työnä kuitenkin vielä hetken aikaa.

Et ole ainoa. Tulin aina toimeen työkavereiden kanssa ja pidin heistä (muutamia, etenkin joitakin pomoja, lukuunottamatta), mutta monesti olo silti oli kuin olisi sieltä "eri planeetalta".

Puhumattakaan siitä, että sun kaikki muut kokemukset kuulostaa niin kovin tutuilta:( Kouluun meno on aina ravintola-alan kesätöiden jälkeen tuntunut siltä kuin pääsisi lomalle. Onpahan toisaalta opiskelumotivaatio kasvanut.

Voimia sulle! Koita löytää uusi työ paremmasta paikasta.
KiimanenKurre

#263 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
jokseenkin haiseva*hmph**poks**sars*

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

evvk

#264 • • Edited evvk

Annakins, 5.3.2009 16:05:
---
mark hamilton, 4.3.2009 10:04:
Tuossakin on taas rikottu työlainsäädäntöä. Esinnäkin työnantajan pitää järjestää esim. yksityiselle maksutomattomat kännit jos ei muuta vaihtaria ole.

---

Työnantajan pitää järjestää työterveydenhuolto, mutta ei sitä tarvitse välttämättä yksityisen firman kanssa järjestää vaan sen voi järjestää myös terveyskeskuksen kanssa.

tjeu: http://www.tyosuojelu.fi/fi/tyoterveyshuolto

Hajoo pää näissä yrittäjä kuvioissa.. liikaa pyrogratiaa.. maksa palkaa jne.. ai tuleko ne rahat palkaan että työtä vaan tehdään? asiakaat maksaa jos maksaa ja kaava on:

25 % vakuutuksia
22 % alvia
1.7889 % tai jotain SOTU
0-60 % ennakon pidätykset riipuen tekijöiden palkasta...
Yrittäjäeläke 700 € / kk
muita kuluja

Eli 70 % liikevaihdosta 3. osapuolen taskuun..

Eli mitä jää palkkaan?

Ja tämä on vaan noteeraus ns. "loispummityöttömille" jotka ruikuttaa että töitä ei muka ole ja se on herrojen, yrittäjien ja valtion syy että "olen työtön"
crissy

#265 • • crissy
nyt joutuu vähä whinee...

Eli emme saa ruokkiksella poistua talon ulkopuolelle hakemaa safkaa tai kahvia tai mitää muutakaan jos tauko kestää alle 1h. Mulle se meinaa et ei sit enää ollenkaan. Harvemmin teen yli 7h päiviä...

no kesti se 1,5v ennen ku mulle tällänen infottiin... Tai siis olen ollut ymmärryksessä et vain 15min tauon aikana ei sais. Ilmeisesti tällänen sääntö on ollut tiedossa, mut sitä ei oo noudatettu vaan on saanu hakee vaikka kaupasta leivän tai juoman tai jotain

Tänään sit vaan sanottiin kun hain ciabatan seinän takaa olevasta kahvilasta et "ens viikosta alkaen alle tunnin tauolla ei saa poistua talosta" Oon siis ostoskeskuksessa toimivassa liikeessä töissä.
Ober

#266 • • Ober Dog shit taco

crissy, 13.3.2009 17:41:

Eli emme saa ruokkiksella poistua talon ulkopuolelle hakemaa safkaa tai kahvia tai mitää muutakaan jos tauko kestää alle 1h. Mulle se meinaa et ei sit enää ollenkaan. Harvemmin teen yli 7h päiviä...

no kesti se 1,5v ennen ku mulle tällänen infottiin... Tai siis olen ollut ymmärryksessä et vain 15min tauon aikana ei sais. Ilmeisesti tällänen sääntö on ollut tiedossa, mut sitä ei oo noudatettu vaan on saanu hakee vaikka kaupasta leivän tai juoman tai jotain

Tänään sit vaan sanottiin kun hain ciabatan seinän takaa olevasta kahvilasta et "ens viikosta alkaen alle tunnin tauolla ei saa poistua talosta" Oon siis ostoskeskuksessa toimivassa liikeessä töissä.

Mun käsityksen mukaan safkis on jokasen omaa aikaa eli työpaikal ei oo sanomista vaik kävisit kiinassa siinä puolessatunnissa. Tai voi olla et jos se on palkallinen ni sillon ei oo omaa aikaa
crissy

#267 • • crissy

Ober, 13.3.2009 19:13:
---
crissy, 13.3.2009 17:41:

---

Mun käsityksen mukaan safkis on jokasen omaa aikaa eli työpaikal ei oo sanomista vaik kävisit kiinassa siinä puolessatunnissa. Tai voi olla et jos se on palkallinen ni sillon ei oo omaa aikaa

kuulemma 15 min ja puolesta tunnista saa palkkaa mut tunnista ei. 1,5v siihen ei oo kiinnitetty niin huomioo mut nyt yhtäkkiä.. no ei kai siin.
Takyon

#268 • • Takyon Möwkö
On kyllä niin multivitutus taas tän alan palkkajärjetelyistä että perkele! *dissaa*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Caro²

#269 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Minuu suorastaan vituttaa kun töissä on niin mukavaa, mukavat pomot, kiva duuni, passelit työajat jotka on hierottavissa aika hyvin omien tarpeiden mukaan, vapaapäivät saa valita niille päiville kun niitä tarvitsee, saa tehdä just sitä duunia mistä ite pitää. Palkka nyt ei ole mikään ylettömän suuri, mutta silläkin tulee erihyvin toimeen *sydän*
Nauskiss

#270 • • Nauskiss
Vitutti entinen duuni enemmän ku sielu sieti, mut ei ole uusikaan homma niin täydellistä kuin toivoisin olevan.

Eniten haluaisin ryhtyä yrittäjäksi, mutta mistä asiakkaat keskellä lamaa?

... jonain päivänä vielä päättyy meikäläisen orjuus...

--

NextAce

#271 • • NextAce Alienated
Ottaa loparit vaan ihan reilusti duunista jos vituttaa liikaa. Ei sitä kannata omaa mielenterveyttään pilata jollain pasdkaduuneilla/mulkuilla työnantajilla.

Ettii sitten jotain parempaa tai nauttii liiton päivärahoista.

--
-Alienation-

-----

Nauskiss

#272 • • Nauskiss

NextAce, 26.3.2009 09:12:
Ottaa loparit vaan ihan reilusti duunista jos vituttaa liikaa.

Ettii sitten jotain parempaa tai nauttii liiton päivärahoista.

Täytyis olla elinkustannukset aika minimissä, että olis varaa kärsiä 'toistaiseksi voimassaolevasta' karenssista. (Irtisanoutuja ei noin vain pääse mistään korvauksista ja päivärahoista nauttimaan, varsinkaan tässä työmarkkinatilanteessa.) Ja toisaalta täytyis olla hermot about terästä, että uskaltais jättäytyä tässä markkinatilanteessa työelämän ulkopuolelle hiukan vaan kattelemaan & tsuumailemaan parempaa paikkaa.

Ehkä joku tohon pystyy..?

--

NextAce

#273 • • NextAce Alienated

Nauskiss, 26.3.2009 09:38

Täytyis olla elinkustannukset aika minimissä, että olis varaa kärsiä 'toistaiseksi voimassaolevasta' karenssista. (Irtisanoutuja ei noin vain pääse mistään korvauksista ja päivärahoista nauttimaan, varsinkaan tässä työmarkkinatilanteessa.) Ja toisaalta täytyis olla hermot about terästä, että uskaltais jättäytyä tässä markkinatilanteessa työelämän ulkopuolelle hiukan vaan kattelemaan & tsuumailemaan parempaa paikkaa.

Ehkä joku tohon pystyy..?

Mulle tuli 3 kk:n karenssi päälle ku lähin duunista lätkimään. Voihan se jollekkin olla tiukkaa aikaa. Ihmiset tuppaa vaan jämähtämään paikoilleen paskaduuneihinsa niinkuin monet entiset työkaverit valitttelivatkin.

>Rohkeesti vaan kohti uusia haasteita ja duuneja. Joko opiskelemaan tai täysin uus ala kehiin.

--
-Alienation-

-----

Kat

#274 • • Kat
NYT JUMALAUTA!! *senkin**dissaa**grr**toktok*

Kiitos tilaisuudesta avautua, helepotti *tirsk**sydän*
lunake

#275 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä
Joo onhan se kivaa että aina välillä on luppoaikaa mutta kun sitä alkaa olemaan 3 pv / vkossa ni alkaa persus puutumaan ja ahistus kasvamaan. Hömph. *dissaa**nauru**igor*

--
Hedelmällisyys on påp!

Nauskiss

#276 • • Nauskiss

NextAce, 26.3.2009 09:45:
---
Nauskiss, 26.3.2009 09:38

Täytyis olla elinkustannukset aika minimissä, että olis varaa kärsiä 'toistaiseksi voimassaolevasta' karenssista. (Irtisanoutuja ei noin vain pääse mistään korvauksista ja päivärahoista nauttimaan, varsinkaan tässä työmarkkinatilanteessa.)

---

Mulle tuli 3 kk:n karenssi päälle ku lähin duunista lätkimään.

Oot ollunna onnekas. Saattaa rapsahtaa nykyään 9 kk tai 'toistaiseksi' eli periaatteessa vaikka ikuisesti jatkuva karenssi. Ei pysty ennustamaan omaa tuuriaan mitenkään.

Voihan se jollekkin olla tiukkaa aikaa. Ihmiset tuppaa vaan jämähtämään paikoilleen paskaduuneihinsa niinkuin monet entiset työkaverit valitttelivatkin.

>Rohkeesti vaan kohti uusia haasteita ja duuneja. Joko opiskelemaan tai täysin uus ala kehiin.

Tuo saattaa olla totta, että jotkut ehkä helposti jämähtävätkin huonoihin oloihin. Itse en ole pystynyt jämähtämään, kun työmarkkinat mun alalla ovat aika epästabiilit (nousukaudenkin aikana) ja työsuhteiden luonne usein epämääräisehkö.

Alan vaihtoa en taloudellisten seikkojen vuoksi pysty nyt toteuttamaan; ei oo mahista heittäytyä opiskelijaköyhäilijäksi, eikä ole todellista visiota siitä mille alalle kantsis vaihtaa. Joten joutuu lähinnä tyytymään satunnaiseen voivotteluun ja tietysti sen asiantilan toivomiseen, että hommat olis vielä joskus todella OK omassa työelämässä.

--

anton fine

#277 • • anton fine myspace.com/finethedj
työkkärin mukaan täl hetkel 40000 enemmän työttömiä kuin viime vuonna samaan aikaan.

vittu ku SAIS kokopäiväduunia!!!
wiwi

#278 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Nauskiss, 26.3.2009 12:38:

Oot ollunna onnekas. Saattaa rapsahtaa nykyään 9 kk tai 'toistaiseksi' eli periaatteessa vaikka ikuisesti jatkuva karenssi. Ei pysty ennustamaan omaa tuuriaan mitenkään.

Sitä kutsutaan aktivoivaksi työvoimapolitiikaksi! *plur*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

euforia

#279 • • euforia mmm sure! why the f*ck not!
vinkki: jos v*tuttaa ottakaa lopputili nyt tulevana perjantaina, ja lototkaa koko tili, jos ei napannu ni nöyrän takas maanantain :)

ps. 6,7 milj mulle, thanks

llater -samu

--
morjens

larpap

#280 • • larpap UG

Sy & Unknown, 27.3.2009 01:02:
vinkki: jos v*tuttaa ottakaa lopputili nyt tulevana perjantaina, ja lototkaa koko tili, jos ei napannu ni nöyrän takas maanantain :)

ps. 6,7 milj mulle, thanks

llater -samu

Kiitos vinkistä.
> lottoamaan