Työpaikasta valitusta

336 posts, 17 pages, 121,140 views

Nauskiss

#121 • • Nauskiss

Rubicon, 15.10.2008 19:51:

Mua on viime aikoina alkanut mietityttää, että mikä ihme noita plus keski-ikäisiä naisia
lähes järjestäen riivaa?

Vielä pahempii on ehkä vaan keski-ikäiset miehet.

Yleisesti ottaen: ihmisten stressikäyrä + vitutuskäyrä + sitä kautta vittumaisuus ja vittuilukäyrä vaan nousee, kun ikää karttuu. Kunnes pääsee eläkkeelle chillaamaan, jos pääsee.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

#122 • • Norb Guest
Aaarg, eilen oli taas järkkypäivä.. Minuakin ärsyttää nuo +40 eukot täälä duunissa. Ne ei muuta tee, kun valita!

Tehtiin ryhmätyötä niin rouva ei voinut sietää tussin hajua *igor* Se on muuttamassa lähipäivinä meidän konttoriin ja miettii paikkaa. Ei kuulemma suostu muuttamaan kuin 1kerrokseen, kun sielä on sen "kaveri" Mutta kun sielä ei ole tilaa! Sit sitä häiritsee tulostin, kun se pitää "niin kovaa ääntä". Tulostin pitäisi siirtää sen läheltä pois vai?!? Vittu, mulla pauhaa tässä vieressä iso plotteri, eikä se häiritse yhtään. Mä voin istua ihan missä vain, siinä paikalla tehään kuitenkin vain töitä! Sit noi eukot on suunnattoman epäpäteviä, vanhoihin tapoihin kangistuneita muutosvastarintaisia HIRVIÖITÄ!

Ehkä pahinta noissa Muoreissa on se, että ne ei oikeesti osallistu mihinkään! Ei kertakaikkiaan minkäänlaisia ryhmätyöskentely- tai sosiaalisiataitoja! Pahimmillaan ne luulevat asioita salaamalla tekevänsä itsestään korvaamattoman! Lopputulos on vain se, että ryhmähenki kusee ja pahasti. Tässä hommassa on todella tärkeää puhaltaa yhteenhiileen ja tehä yhteistyötä, mutta kun joukossa on hiileenkusijoita niin homma menee vituiks jo alkumetreillä.
crissy

#125 • • Edited crissy

*Mirri*, 15.10.2008 20:50:
---
hemuz, 9.9.2008 10:11:
Ainiin. Safkikset on muutettu kaheks kahviks plus 3min eli 8h päiväs 2 vartin taukoo

---

Toihan olis ihan luksusta jos olis 8h päivässä 2 x 15min taukoo. Ravintola-alalla kun ei alle 6 tunnin vuoroja tarvi tauottaa ollenka ja muille sit kuuluu yks 15-20 min tauko vaikka siel olis perus 10 tunnin päivän. Ja tauollehan pääsee tietty riippuen kuinka kiire sattuu olemaan. Eli joinakin päivinä ei tartte taukoilla ollenka.
Eikä unohdeta myöskään ehkäpä maailman paskinta palkkaa.

toihan on ihan anuksesta!!

Meillä myyjillä menee niin et jos päivä on yli 3h mut tasan tai alle 6h niin on yks 15min kahvi. Yli 6h mut alle 8h niin on 30min. Sit 8h tai yli niin on 45min+15min kahvi.

Aika vitusta et 8h pväs sul o 2 x15min!!

Oma rasitus: ihmisten daijut kysymykset...
ninscu

#126 • • ninscu candydelic
Jooh itselläkin alkaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän aikaa kuluun mol.fi:ssä..
Työpaikkani kassaosasto jolla oon on niin epäpätevästi johdettu, et jotkut asiat alkaa olemaan jo aika uskomattomia tuol. Sama koskee talon ylempää johtoa, jotka keksii ja latelee kaikenmaailman sääntöjä kassoille jne jne..

Kassat on tos puljus alinta paskaa ja myyjät sekä sitä ylempänä olevat on niin paljon parempia ja tärkeitä ja kassat nyt on vaa pikkutyttöjä sielä ottaas rahaa. Todellisuudes ton kaupan kassalla pitää osata tehä kaikenmaailman tilauslomakkeiden käsittelyy sun muuta ja koko ajan joutuu taistelee paskan kassajärjestelmän kans ja soittelee osastoille tuotteille koodia tai vastausta asiakkaiden kysymyksiin tms, johon taas myyjillä menee hermo ku koko ajan joutuu koodeja ettii tai hintoja tarkastaa vaik kysees on niiden oman vitun osaston tuote. Pitäs huolta et siel on oikeet hinnat jne jne ni ei tarvis soitella. Ja meihin ei osoiteta minkäänlaista luottamusta. Ei voida peruu kuitteja itse, vaan kassakonttorilainen pitää soittaa perumaan kuitti josta pitää sit olla selvitys kuitteineen et miks. Jonkin aika sit tuli sääntö et ei saada tehdä nollakuitteja, vaan pitää soittaa kassakonttoriin et saanko tehdä nollakuitin ja lyödä sen ulos. Kelatkaa.

Mut noi nyt on pikkujuttuja täs hommas. Mulla on niin paljon avauduttavaa tosta kassaostaston pyörityksestä et huhheijaa joudun ehkä laatii sitä kirjotusta ajan kans. Mulla on nyt muutaman työkaverin kaa keskustelu ajautunu näihin juttuihin ja ollaan oltu ihan samaa mieltä et tuol on asiat niin vituillaan et tekis mieli ottaa yhteyttä luottamusmieheen, mut kukaan ei kuulu liittoon eikä talon sisällä kellekään voi/uskalla puhua, koska ylemmät ihmiset pitävät siellä yhtä. Anonyymisti vois jotain kirjottaa, mut en ees uskalla kuvitella minkälaisen kohtelun sais jos joku sais tietää. Toi on semmonen paikka mis asioita ei sanota suoraan vaan puhutaan selän takana. Nytki vähä kuumottaa kirjottaa tänkään vertaa tänne *poks*

--
.. grooving with the eternal now ..

Kon-tiki

#127 • • Kon-tiki The Unsinkable

Nauskiss, 15.10.2008 21:09:
---

Mua on viime aikoina alkanut mietityttää, että mikä ihme noita plus keski-ikäisiä naisia
lähes järjestäen riivaa?

---

Yleisesti ottaen: ihmisten stressikäyrä + vitutuskäyrä + sitä kautta vittumaisuus ja vittuilukäyrä vaan nousee, kun ikää karttuu. Kunnes pääsee eläkkeelle chillaamaan, jos pääsee.

... tai sitten toteutuu hyvä/huono viini -vertaus, eli hyvä viini paranee vanhetessaan, huonosta tulee suoraan etikkaa. Ikävä vaan että suurin osa maailman viinintuotannosta on sitä bulkkitavaraa *eiei*

Taitaa olla niin, että tällä hetkellä sukupolvien välinen kuilu on suurempi kuin ehkä ikinä ja siitä seuraa törmäyksiä työpaikoilla. Sukupolvikuilulla tarkotan siis kuilua joka syntyy niiden välille jotka on jo pienestä pitäen käyttäneet tietotekniikkaa ja/tai nähneet maailmaa ja niitä joilla ei ole sitä mahdollisuutta ollut. Sitten kun vielä aletaan rupsahtaa (kuka nuorempana, kuka vanhempana) ja muuttua miesten/naisten silmissä näkymättömäksi, niin yritetään päteä vittuilulla ja blingillä. How about sisäinen kauneus, sedät ja tädit *justjoo*
Liina

#128 • • Liina Ratamurmeli
Jotenkin vaan ottaa hermoon noi tyypit, jotka yrittää olla niin ylihyviä ja tehokkaita jne. Kertoo välillä muille, kuinka iltaa ja yötämyöten tehny duunihommia ja istunu koneen ääressä ja käyttävät lomaakin duunijuttuihin ym ym. *justjoo*
Nauskiss

#129 • • Nauskiss

Kon-tiki, 17.10.2008 10:51:
---
Nauskiss, 15.10.2008 21:09:
---

lähes järjestäen riivaa?

---

---

... tai sitten toteutuu hyvä/huono viini -vertaus, eli hyvä viini paranee vanhetessaan, huonosta tulee suoraan etikkaa. Ikävä vaan että suurin osa maailman viinintuotannosta on sitä bulkkitavaraa *eiei*

Näinpä. Kyllä mäkin niitä hienoja vanhempia ihmisiä tiedän, mutta valitettavasti vain muutaman.

Taitaa olla niin, että tällä hetkellä sukupolvien välinen kuilu on suurempi kuin ehkä ikinä ja siitä seuraa törmäyksiä työpaikoilla. Sukupolvikuilulla tarkotan siis kuilua joka syntyy niiden välille jotka on jo pienestä pitäen käyttäneet tietotekniikkaa ja/tai nähneet maailmaa ja niitä joilla ei ole sitä mahdollisuutta ollut. Sitten kun vielä aletaan rupsahtaa (kuka nuorempana, kuka vanhempana) ja muuttua miesten/naisten silmissä näkymättömäksi, niin yritetään päteä vittuilulla ja blingillä. How about sisäinen kauneus, sedät ja tädit *justjoo*

Tuo on mielestäni hyvinkin varteenotettava selitys. Työpaikoilla joissa itse olen pyörinyt, työnjako on usein ollut se, että vanhempi porukka marisee, tylyttää ja laiskottelee (koska ei ymmärrä nykyvälineistä ja työtehtävistä mitään) ja nuoremmat ihmiset ottaa marinat vastaan + tekee kaikki työt (ja saa paskaa palkkaa & killuu epämääräisissä määräaikaistyösuhteissa).

Että: erittäin "REILU" meininki.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

#130 • • Norb Guest
Tää alkaa näyttää niin huolestuttavalta täälä.. Mulla on silmät auki kokoajan, toivottavasti talon sisältä vapautuis edes joku paikka. Porukkaa lähtee jatkuvasti ulos. Henkilöstön viihtymiseen ei tod. panosteta millään muotoa.

Ehdotan meidän kehitysvastaavalle/ controllerille minusta todella kehityskelpoisen aloitteen. Vastaukseksi saan, että asia on ollut jo "käsittelyssä" ja jotain muminaa.. Mutta kappas, minun ehdottama aloite on mainittu seuraavassa johtoryhmän pöytäkirjassa *ding* Ottiko controller kunnian, vai mitä helv?

Eilen eräs projektiryhmä tuli pyytämään minun apuani erään ohjelmiston käytössä. Neuvon asian ja heti sen jälkeen minua aletaan kyseenalaistamaan. "ei sitä noin voi tehdä, ei sitä varmasti tehdä noin, etc.." Siinä vaiheessa meni hermot totaalisesti. Painelin neukkarista ulos ja sanoin "Näin tämä kyllä projekteissa hoidetaan, mutta voitte pyytää jonkun päällikön neuvomaan jos se vaikka osaisi paremmin"

Vittu, stna *igor*
La Petite

#131 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Keski-ikäisten naispuolisten työkavereiden top 10

1. Susta ei tule KOSKAAN uskottavaa TV persoonaa, jos et leikkaa hiuksias lyhyeks
2. On aivan naurettavaa pitää korkokenkiä, ne EI saa sua näyttämää pidemmältä mut kopisee ärsyttävästi
3. Hankkisit sinäkin ikäisellesi sopivia vaatteita (oli tuolloin päällä mustat farkut ja musta villapaita)
4. Hei, ehkä sun pitäisi siirtyä kokonaan jumppaohjaajaksi (tämä sen jälkeen kun olin pitänyt ladyille circuit treeniä. Itselle tuli fiilis, että en sitten osaa töitäni vaan pitäs vaan pysyä jumppasalissa)
5. Mitä ihmettä sulla on taas eväänä? (tämä toistuu viikottain) Kyllä hei sun pitäs syödä kunnon ruokaa, pottuja, leipää ja makaroonia. Ei ihme että sulla on sitä migreeniä kun syöt vaan jotain tommosta (tällöin oli lautasella iso kada fetasalaattia ja porsaan pihvi)
6. Kaamee ruoan haju taas täällä (taukotilassa), ei tässä pysty itse koskaan laihtumaan kun täällä tuoksuu koko ajan ruoka! (ja itse sekoittelevat nutrilettejänsä, hyi hitto)
7. Ottasit nyt säkin pullaa, ei kuule kukaan ole pullaan kuollu, se on perinteistä suomalaista ruokaa!
8. Mitä säkin siellä Brasiliassa koko ajan ravaat, kyllä sitä lähempänäkin saa aurinkoa, vaikka kanarialla (kukaan noista ei ole itse käynyt kyseisessä maassa)
9. Aijjaa, mitäs sä jo näin aikaisin lähdet kotiin?!?!? (lähden usein klo 15.30, koska tulen töihin ennen seiskaa. Nämä ladyt tulevat usein vasta kymmenen maissa. -meillä on liukuva työaika)
10. Mitä säkin nuori ihminen koko ajan siellä fysioterapiassa ravaat? Noin nuori ja koko ajan urheilee ja siltikin koko ajan jotain vialla...

*eiei*

--
Rem tene, verba seqventur

Miinapiina

#132 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
voi vittu sentään taas tätä touhua täällä *eiei*

eilen tuli yks puhelu eräältä (englantia heikosti osaavalta) asiakkaalta, katoin koneelta et juttu on suljettu jo huhtikuussa, elokuussa tehty yks toimenpide ja viimeset muistiinpanotki on huhtikuulta. mun tehtävä tässä on myöskin kartottaa noita asiakkaita niin, että jos juttu on päättynyt, soittopyyntöjä ei enää jätetä, vaan varataan uus aika, jos samassa asiassa tapahtunut jotain uutta.

no tää asiakas väitti et on saanut meiltä jonku kirjeen. no viimenen toimari siis elokuulta (ei siis lukenut mitään, et ois hälle kirjettä lähetetty). no sit tää asiakas mainitsee tän urpon (aiemmista teksteistäni tutun) sihteerin nimen, ja aattelin sit, et jätän sille soittopyynnön, jos kerta jonku kirjeen on lähettänyt.

meen sit tältä kyseleen asiasta, ja se selittää jotain, et joo sieltä ja sieltä saapu meille kirje, jonka lähetti saatteen kera tälle asiakkaalle. kysyin tältä sihteeriltä, et miks ei oo mitään toimenpiteitä noista, ne on tosi tärkeet ain laittaa, että tässä ajanvarauksessa (ja muutoinkin) tietää missä mennään. sano, et kyl siel pitäis olla et saapunut kirje.... (joo, sekään ei riitä, ku ei lue myöskin et lähetetty....)

noh, katoin uudestaan sen jutun varmuuden vuoks, ja kävin sit tolle sihteerille sanomassa, et ei ollut toimenpidettä, et ne ois tärkeetä laittaa et mäki tiedän missä niissä jutuissa mennään. no, tää sit käänty kattoon minuun ja alko raivoomaan... "mä tiedän ihan tasan tarkkaan missä siinä jutussa mennään, sun pitää aina tulla mulle räkyttään joka asiasta!!!" kysyin siltä, et eikö sulle voi sanoo mitään, ni tää vaan jatkaa huutamista, et "sulle ei voi sanoa mitään, joka asiasta pitää tulla räkyttämään!!" *whaat* hmm, se ei ihan riitä, että se tietää ku ne _kuuluu_ merkitä tonne koneelle, koska jos se ei esim ois töissä tms. ni täällä ei tarttis ihmetellä noita juttuja. plaaah *igor*

se on lähettänyt mein myyntilaskuja ostolaskuihin, ja nyt ne on siellä sekasin *toktok* se sutii ja sutii, ja sitä vaan puolustellaan. huoh *uuh*

ja tän aamunen *uuh*

esimies (vailla esimiestaitoja) taas yllätti...
kävin aamulla juttelemassa sen kanssa, kunnes se yhtäkkiä sanoo, et hei, mun pitiki tulla sun kanssa puhumaan. tuolla XXXX-paikassa ois ollut vuoden määräaikanen sihteerin virka, mutta kun ne kysy, et ootko sellanen tunnollinen työntekijä, joka on paikalla 8-16.15 ni mun piti kyllä sanoo, että et oo *whaat* MITÄ VITTUA!!!???!! toi ei pidä paikkaansa, mä oon täällä jo 7.45 ja lähen kyllä välillä aikasemmin, mut ihan vaan sen takia, että ollaan mun työparin kanssa sovittu, että jos mä tuun kasiin, ni se tulee myöhemmin ja on loppuun asti, ni mä voin lähtee aikasemmin. selitin ton sitte pomolle, ni se sano, et enhän mä sitä tarkottanut, vaan et sulla on nyt ollut näiden lasten takia poissaoloja ja aikasemmin lähtemisiä. NO DAA, kai ny. kaikki neuvolat ja lääkärit oon aina ottanut iltapäivälle, et ku aamupäivällä on asiakasvastaanottoja, ni kenenkään ei tarttis tässä sijaistaa ku vaan muutama tunti. ja yleensä just sijaistaa toi mun työpari, kenen kans aina sovitaan näistä tulemisista ja menemisistä.

no joo, katoin mun poissaoloja. EI YHTÄÄN oman sairauden takia, toukokuussa 1pv lapsen takia, heinäkuussa 1pv lapsen takia, elokuussa 1pv lapsen takia, lokakuussa 3 pv lapsen takia. ja nyt on sit syyskuussa ja marraskuussa ollut molempien neuvolat, miron puheterapia x 2 (toinen kerta samana päivänä ku miina oli sairas) ja mirolla aika kirurgilla... ja oon alottanut täällä maaliskuussa.

se nyt vaan on valitettava tosiasia, et jos on pieniä lapsia, ni joskus niiden kanssa joutuu välillä olee kotona ja joskus saattaa tulla tilanteita et pitää lähteä aikasemmin, mut en mä mun mielestä oo mitenkään kohtuuttoman paljon ees ollut kotona niiden vuoksi. (sanoinki muuten viimeks yhelle työkamulle, et tuntuu siltä, et jos on lapsen sairauden takia kotona, ni täällä jotenkin sit se ois "väärin" et kauheen huono omatunto tavallaan, et on jäänyt kotiin... ei siis hoitaan lasta, vaan sen takia et joutuu olee pois)

"älä nyt käsitä väärin, mä vaan halusin olla rehellinen. tätä tää on nykypäivänä, multa kysyttiin ja mä vastasin... (hevon vitut, mä oon tosi tunnollinen työntekijä, oon täällä ennen kasia, ja teen kaiken ajallaan, nyt vaan tietty jos tätä hetkee kattoo ni tuntuu "paljolta", ku on ollut nuo neukkulat yms...) jos saisit jotenkin hoidettua tän tilanteen (eli lapsille hoitajat) ni voithan sä sinne soittaa, et oot kuullut siitä paikasta. mulla on käynyt tuuri, ku mun lapset ei oo koskaan ollut kipeitä (ja hän itse ei oo koskaan ollut sairaslomalla). pienten lasten äitien ei ees kannattais hakea tällaisia työpaikkoja, missä joutuu olee tietyn ajan sisällä, sulleki sopis paremmin sellanen, missä ei oo tiettyä aikaa et sun pitää vastata puhelimeen, ku on niitä pieniä lapsia"
vertas vielä kaupan kassaan, eihän sellaiseenkaan hommaan voi hakea jos on pieniä lapsia...

kiva että on ihan mennyt tuollaista mainostamaan. ymmärrän tietty, et jos kysytää tuollaista, ni voishan sitä sit vaikka sanoo, et on joitai poissaoloja lasten takia, mut kellä ei ois. nyt on sit annettu ymmärtää, et muhun ei voi luottaa et oisin paikalla 8-16.15... aina oon kaikki nuo neukkulat sun muut ilmottanut reilusti etukäteen, et on voinut sopia kuka sijaistaa. ei mun takia täällä toimistossa oo ikin mitää hässäkkää ollut.

ja tää: "jos nyt saisit jonkun sit välillä hoitamaan niitä lapsia ---- jos nyt jotenki saisit ton tilanteen hoidettua, ni voisit soittaa sinne
" minkä tilanteen hoidettua? ja miks kenenkä muun pitäis mun lapsia hoitaa? sanoin sille sit (läpällä) et ei mulla oo varaa palkata mitään lastenhoitajaa, ni tää oli vaan et "niin, no voih... ku ei enää saa kunnaltakaan kodinhoitajaa..." just juu... kipeä lapsi tarttee omaa äitiä, niin se vaan on (varsinki ku tota sairaspäivä listaa kattoo, ni ei o keltään pois). joskus, kun miro oli pienenä paljon kipee, ni palkkasin mannerheimin lastensuojeluliitosta hoitajan muutamaks päiväks, et pääsin johkuu kokeisiin yms. mut muuten pääsääntöisesti hoidin itse.

tuli tosi paha mieli, ja sanoin vaan pomolle itku kurkussa, et näköjään mä en sit saa töitä ku mul on lapsia (tuli vaan sellanen olo, ku toises paikkaa ois tarvittu ja tää sit antaa musta tollasen kuvan...) ja lähdin menee, ni tää jäi huutelee perää, et hanna tuu takasin, sulla on ihan väärä asenne... *uuh* en jaksanut enää kuunnelle, tulin omaan työpisteeseen, ni tää tulee perässä, et mä vaan halusin sulle rehellisisesti kertoa. no, kiitti siitä... "sähän voit sitte niissä haastatteluissakin sanoa, et sulla on kaks pientä lasta, ja et ne voi välillä olla kipeitä, ni ne sit tietää, että mitä ne saa (siis jos joku ois valitsemassa mua duuniin tms...)"

huoh, oon niin väsynyt tähän touhuun...

--
pinkki on pop!!!

#133 • • Equalizer Guest
pitäis tännekin jotain sanoa, eipä vaan kehtaa kun tulis aika pahaa tekstiä &%&%"&¤¤&"¤"¤"
tiiplis

#134 • • tiiplis also available in sober

Miinapiina, 20.11.2008 10:57:

---8< duunipaikka helvetistä ---8<

Ei jumalauta OIKEESTI. Ketään ei saisi syrjiä sairauspoissaolojen takia, se on laitonta. Eikä ketään saisi syrjiä siksi että hänellä on pieniä lapsia, sekin on laitonta. Jos poissaolot on sovittu etukäteen ja tunnit tehty takaisin siinä ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista kellään. Lisäksi pomo ei saa mustamaalata sua eikä käsittääkseni antaa mitään muutakaan arviointia susta ellet sä itse ole sitä pyytänyt/antanut siihen lupaa (korjatkaa jos olen väärässä).

Ja se, että joku työtoveri alkaa huutaa ja raivota jos sille annetaan palautetta niin onpa tosi ammattimaista toimintaa. Toki harva meistä tykkää siitä, että otetaan esille virheet mitä on tehnyt mutta työpaikalla pitäisi edes yrittää käyttäytyä asiallisesti.

Yritä jaksaa vielä vähän aikaa *lohduttel* sit voit sanoa niille että HOJOHOJO *dissaa*

--
italia litania nainati lailati

Miinapiina

#135 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

tiiplis, 20.11.2008 11:15:

Yritä jaksaa vielä vähän aikaa *lohduttel* sit voit sanoa niille että HOJOHOJO *dissaa*

*sydän*

mainittakoon vielä, et mein pomon (hän siis kahden (aikuisen) lapsen äiti itsekin) mainitse vielä että yleensä äidit ottavat lomapäivän neuvoloita varten. kysymys kuuluukin, et miks ihmees pitäis? jos mein neuvola on klo 15, mun pitää lähtee töistä vasta klo 14. ja uusien työaikaohjeiden mukaan lasten neuvolat ja lääkärit + yhden suuntanen matka kuuluvat nykyään työaikana tehtäviksi, ku viel muutama kuukaus sit niistä sai miinusta, ja ne piti tehä takas. ja mä oon joka tapaukses ain tehnyt niin, et jos lähen kahelta neuvolaan,ni en pidä ruokkista, ni mun sen päivän "miinus" ois sit vaan 1h 15min...

mut oon muutenkin huomannut, että täällä saa vaan vittuilua osakseen, vaikka kuinka koittais toimia niin, et se ois parasta työpaikalle. yhtä saatanan kurppaa ku koittaa auttaa, ni siltä saa vaan vittuilua ja huutamista.

--
pinkki on pop!!!

#136 • • Fuzzy Guest

huoh, oon niin väsynyt tähän touhuun...

:(:(:(:(:( hirveetä... Ei saa Hansua tolla tavalla kohdella*hali* :(
Cheer up*hihu*
whispering

#137 • • whispering Super Juusto

*tekstiä*

Tossa oli jo aika paljon laittomuuksia, henk. koht. menisin liiton kanssa keskustelemaan. Muistelisin että pomon kanssa olit jo keskustellut tuloksetta.
Yallu

#138 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Miinapiina, 20.11.2008 11:28:
---
tiiplis, 20.11.2008 11:15:

---

*sydän*

mainittakoon vielä, et mein pomon (hän siis kahden (aikuisen) lapsen äiti itsekin) mainitse vielä että yleensä äidit ottavat lomapäivän neuvoloita varten. kysymys kuuluukin, et miks ihmees pitäis? jos mein neuvola on klo 15, mun pitää lähtee töistä vasta klo 14. ja uusien työaikaohjeiden mukaan lasten neuvolat ja lääkärit + yhden suuntanen matka kuuluvat nykyään työaikana tehtäviksi, ku viel muutama kuukaus sit niistä sai miinusta, ja ne piti tehä takas. ja mä oon joka tapaukses ain tehnyt niin, et jos lähen kahelta neuvolaan,ni en pidä ruokkista, ni mun sen päivän "miinus" ois sit vaan 1h 15min...

mut oon muutenkin huomannut, että täällä saa vaan vittuilua osakseen, vaikka kuinka koittais toimia niin, et se ois parasta työpaikalle. yhtä saatanan kurppaa ku koittaa auttaa, ni siltä saa vaan vittuilua ja huutamista.

Nämä on yleensä sellaisia asioita joissa kannattaa kääntyä Liiton (eli luottamusmiehen) puoleen..
Taikka sitten kääntyä hieman isomman pomon puoleen (jos sellainen on).
moksu

#139 • • moksu [Dimension]

nini, 16.10.2008 23:03:

Ei voida peruu kuitteja itse, vaan kassakonttorilainen pitää soittaa perumaan kuitti josta pitää sit olla selvitys kuitteineen et miks. Jonkin aika sit tuli sääntö et ei saada tehdä nollakuitteja, vaan pitää soittaa kassakonttoriin et saanko tehdä nollakuitin ja lyödä sen ulos. Kelatkaa.

Siksi, että johtoo pyrkii ehkäisemään ja vähentämään ei vain ulkoisia riskitekijöitä, mutta myös sisäisiä. Tällä toimenpiteellä johto pyrkii siis estämään ja vähentämään mahdollisten väärinkäytösten mahdollisuutta kassatyöskentelyssä.

Ikävä kyllä, melkoisen suuri osa varkaushävikistä aiheutuu työntekijöistä. Ilta-Sanomien mukaan (23.9.2002) "kaksi kolmannesta hävikistä on myymälävarkaiden tekosia, mutta peräti kolmannes eli 80 miljoonaa euroa häipyy omien työntekijöiden taskuihin." (http://www.net-lehti.com/netlehtiarkisto/net103/alko.htm) (Huono lähde, mutta ei jaksanut kaivaa parempaakaan.)

Ja sitten uusimpia tapauksia julkisuudessa: Kassamyyjä väärensi pullokuitteja 75 000 eurolla http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/11/16495&ext=rss.
tiiplis

#140 • • tiiplis also available in sober

Yallu, 20.11.2008 11:59:
---

Nämä on yleensä sellaisia asioita joissa kannattaa kääntyä Liiton (eli luottamusmiehen) puoleen..
Taikka sitten kääntyä hieman isomman pomon puoleen (jos sellainen on).

Muuten hyvä neuvo mutta jos ei kuulu liittoon niin liitosta ei saa apua. Ja luottamusmieskin on ammattiliiton ja siihen kuuluvien työntekijöiden edustaja työpaikalla. Isomman pomon puoleen kääntyminen on ehkä suositeltavinta.

--
italia litania nainati lailati