voi vittu sentään taas tätä touhua täällä
eilen tuli yks puhelu eräältä (englantia heikosti osaavalta) asiakkaalta, katoin koneelta et juttu on suljettu jo huhtikuussa, elokuussa tehty yks toimenpide ja viimeset muistiinpanotki on huhtikuulta. mun tehtävä tässä on myöskin kartottaa noita asiakkaita niin, että jos juttu on päättynyt, soittopyyntöjä ei enää jätetä, vaan varataan uus aika, jos samassa asiassa tapahtunut jotain uutta.
no tää asiakas väitti et on saanut meiltä jonku kirjeen. no viimenen toimari siis elokuulta (ei siis lukenut mitään, et ois hälle kirjettä lähetetty). no sit tää asiakas mainitsee tän urpon (aiemmista teksteistäni tutun) sihteerin nimen, ja aattelin sit, et jätän sille soittopyynnön, jos kerta jonku kirjeen on lähettänyt.
meen sit tältä kyseleen asiasta, ja se selittää jotain, et joo sieltä ja sieltä saapu meille kirje, jonka lähetti saatteen kera tälle asiakkaalle. kysyin tältä sihteeriltä, et miks ei oo mitään toimenpiteitä noista, ne on tosi tärkeet ain laittaa, että tässä ajanvarauksessa (ja muutoinkin) tietää missä mennään. sano, et kyl siel pitäis olla et saapunut kirje.... (joo, sekään ei riitä, ku ei lue myöskin et lähetetty....)
noh, katoin uudestaan sen jutun varmuuden vuoks, ja kävin sit tolle sihteerille sanomassa, et ei ollut toimenpidettä, et ne ois tärkeetä laittaa et mäki tiedän missä niissä jutuissa mennään. no, tää sit käänty kattoon minuun ja alko raivoomaan... "mä tiedän ihan tasan tarkkaan missä siinä jutussa mennään, sun pitää aina tulla mulle räkyttään joka asiasta!!!" kysyin siltä, et eikö sulle voi sanoo mitään, ni tää vaan jatkaa huutamista, et "sulle ei voi sanoa mitään, joka asiasta pitää tulla räkyttämään!!"
hmm, se ei ihan riitä, että se tietää ku ne _kuuluu_ merkitä tonne koneelle, koska jos se ei esim ois töissä tms. ni täällä ei tarttis ihmetellä noita juttuja. plaaah
se on lähettänyt mein myyntilaskuja ostolaskuihin, ja nyt ne on siellä sekasin
se sutii ja sutii, ja sitä vaan puolustellaan. huoh
ja tän aamunen
esimies (vailla esimiestaitoja) taas yllätti...
kävin aamulla juttelemassa sen kanssa, kunnes se yhtäkkiä sanoo, et hei, mun pitiki tulla sun kanssa puhumaan. tuolla XXXX-paikassa ois ollut vuoden määräaikanen sihteerin virka, mutta kun ne kysy, et ootko sellanen tunnollinen työntekijä, joka on paikalla 8-16.15 ni mun piti kyllä sanoo, että et oo
MITÄ VITTUA!!!???!! toi ei pidä paikkaansa, mä oon täällä jo 7.45 ja lähen kyllä välillä aikasemmin, mut ihan vaan sen takia, että ollaan mun työparin kanssa sovittu, että jos mä tuun kasiin, ni se tulee myöhemmin ja on loppuun asti, ni mä voin lähtee aikasemmin. selitin ton sitte pomolle, ni se sano, et enhän mä sitä tarkottanut, vaan et sulla on nyt ollut näiden lasten takia poissaoloja ja aikasemmin lähtemisiä. NO DAA, kai ny. kaikki neuvolat ja lääkärit oon aina ottanut iltapäivälle, et ku aamupäivällä on asiakasvastaanottoja, ni kenenkään ei tarttis tässä sijaistaa ku vaan muutama tunti. ja yleensä just sijaistaa toi mun työpari, kenen kans aina sovitaan näistä tulemisista ja menemisistä.
no joo, katoin mun poissaoloja. EI YHTÄÄN oman sairauden takia, toukokuussa 1pv lapsen takia, heinäkuussa 1pv lapsen takia, elokuussa 1pv lapsen takia, lokakuussa 3 pv lapsen takia. ja nyt on sit syyskuussa ja marraskuussa ollut molempien neuvolat, miron puheterapia x 2 (toinen kerta samana päivänä ku miina oli sairas) ja mirolla aika kirurgilla... ja oon alottanut täällä maaliskuussa.
se nyt vaan on valitettava tosiasia, et jos on pieniä lapsia, ni joskus niiden kanssa joutuu välillä olee kotona ja joskus saattaa tulla tilanteita et pitää lähteä aikasemmin, mut en mä mun mielestä oo mitenkään kohtuuttoman paljon ees ollut kotona niiden vuoksi. (sanoinki muuten viimeks yhelle työkamulle, et tuntuu siltä, et jos on lapsen sairauden takia kotona, ni täällä jotenkin sit se ois "väärin" et kauheen huono omatunto tavallaan, et on jäänyt kotiin... ei siis hoitaan lasta, vaan sen takia et joutuu olee pois)
"älä nyt käsitä väärin, mä vaan halusin olla rehellinen. tätä tää on nykypäivänä, multa kysyttiin ja mä vastasin... (hevon vitut, mä oon tosi tunnollinen työntekijä, oon täällä ennen kasia, ja teen kaiken ajallaan, nyt vaan tietty jos tätä hetkee kattoo ni tuntuu "paljolta", ku on ollut nuo neukkulat yms...) jos saisit jotenkin hoidettua tän tilanteen (eli lapsille hoitajat) ni voithan sä sinne soittaa, et oot kuullut siitä paikasta. mulla on käynyt tuuri, ku mun lapset ei oo koskaan ollut kipeitä (ja hän itse ei oo koskaan ollut sairaslomalla). pienten lasten äitien ei ees kannattais hakea tällaisia työpaikkoja, missä joutuu olee tietyn ajan sisällä, sulleki sopis paremmin sellanen, missä ei oo tiettyä aikaa et sun pitää vastata puhelimeen, ku on niitä pieniä lapsia"
vertas vielä kaupan kassaan, eihän sellaiseenkaan hommaan voi hakea jos on pieniä lapsia...
kiva että on ihan mennyt tuollaista mainostamaan. ymmärrän tietty, et jos kysytää tuollaista, ni voishan sitä sit vaikka sanoo, et on joitai poissaoloja lasten takia, mut kellä ei ois. nyt on sit annettu ymmärtää, et muhun ei voi luottaa et oisin paikalla 8-16.15... aina oon kaikki nuo neukkulat sun muut ilmottanut reilusti etukäteen, et on voinut sopia kuka sijaistaa. ei mun takia täällä toimistossa oo ikin mitää hässäkkää ollut.
ja tää: "jos nyt saisit jonkun sit välillä hoitamaan niitä lapsia ---- jos nyt jotenki saisit ton tilanteen hoidettua, ni voisit soittaa sinne
" minkä tilanteen hoidettua? ja miks kenenkä muun pitäis mun lapsia hoitaa? sanoin sille sit (läpällä) et ei mulla oo varaa palkata mitään lastenhoitajaa, ni tää oli vaan et "niin, no voih... ku ei enää saa kunnaltakaan kodinhoitajaa..." just juu... kipeä lapsi tarttee omaa äitiä, niin se vaan on (varsinki ku tota sairaspäivä listaa kattoo, ni ei o keltään pois). joskus, kun miro oli pienenä paljon kipee, ni palkkasin mannerheimin lastensuojeluliitosta hoitajan muutamaks päiväks, et pääsin johkuu kokeisiin yms. mut muuten pääsääntöisesti hoidin itse.
tuli tosi paha mieli, ja sanoin vaan pomolle itku kurkussa, et näköjään mä en sit saa töitä ku mul on lapsia (tuli vaan sellanen olo, ku toises paikkaa ois tarvittu ja tää sit antaa musta tollasen kuvan...) ja lähdin menee, ni tää jäi huutelee perää, et hanna tuu takasin, sulla on ihan väärä asenne...
en jaksanut enää kuunnelle, tulin omaan työpisteeseen, ni tää tulee perässä, et mä vaan halusin sulle rehellisisesti kertoa. no, kiitti siitä... "sähän voit sitte niissä haastatteluissakin sanoa, et sulla on kaks pientä lasta, ja et ne voi välillä olla kipeitä, ni ne sit tietää, että mitä ne saa (siis jos joku ois valitsemassa mua duuniin tms...)"
huoh, oon niin väsynyt tähän touhuun...