Työpaikasta valitusta

336 posts, 17 pages, 120,889 views

#101 • • Annakins Guest

Apo, 13.10.2008 18:37:
---
Annakins, 23.9.2008 11:18:
Voisin myös valittaa siitä, että sähköposteja jaetaan päin vittua ja mulla menee päivässä puolesta tunnista tuntiin turhien meilien deletoimiseen. Tehokasta!

---

Meinasin kirjoittaa tähän vastauksen, mutta sitten tuli mieleen että olen joskus jo sellaisen kirjoittanut.. melkein tasan vuosi sitten:

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=20049;pid=1051692#1051692

Ilmeisesti asiat eivät ole parentuneet? *hih*

Valitettavasti eivät :/ Tosin tänään kävi ilmi, että jonkinlaista järkeistämistä on kenties tapahtumassa, mutta tietysti meidän aikatauluilla vasta joskus 2010 loppuvuodesta tms...
Miinapiina

#102 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
oon koko tän ajan ku täällä oon ollut, ni kuunnellut yheltä ihmiseltä niin paljon paskaa "hymyssä suin"... tää henkilö nauttii ihan uskomatonta pomon suosiota, ei oikein osaa mitään, ja sen tekemiä virheitä vähätellään. kaikki muut täällä korjailee sen virheitä, mutta se on niiiiin hyvä ja vaikka mitä muuta *eiei*

sillä on joku vitun asennevamma mua kohtaan (noi yhet työkamut sanoo et se kokee mut jotenki uhkana *ding*) ja se naljailee joka asiasta. koitan vältellä sitä täällä, koska en jaksa sitä ja sen seurassa saa muutenki olla tosi varovainen mitä sanoo, koska se menee kielimään kaikesta pomolle (tää tyyppi on siis yli viiskybänen...)

toi akka joskus alko naljailee mulle jotain viitaten mun ikään (läpällä vissiin) ja sanoin sille kans läpällä et "nyt mummeli hiljaa". no ei mee kauaa ku pomo ja hallintosihteeri kokoontuu mun huoneeseen, ja pyytää lopettamaan kiusaamisen *whaat*

okei, selvä, kaikille ei uppoo kaikki vitsit...

tässä viimosempia ton akan letkautuksia....

työ"kamu": noin ruman kuvan olit mirosta laittanut lehteen...
mä: mitenni ruman?
t: ja tollanen iso lippis päässä...
m: mitenni iso? ei se oo iso...
t: no onhan se, korvathan sitä kannattelee...

t: noni, nyt voitki ottaa sit ton ruman sormuksen sormestas, (ku mentiin kihloihin, ja mul on keskisormessa sormus, siitä siis puhu) ei keskisormessa sormusta pidetä...
m: täh, ei se oo ruma, ja miksei muka?
t: no ei vaan pidetä. ja rumahan toi on.

ja nääki, tiuskimalla... ei voi kässää

tein tänään töissä nuudeleita, ja se pussi meni rikki ja muutama nuudelinpalanen tippu lattialle. en kerennyt mitään viel tekeen, ku tää alko huutaan et "siivoo"!! siivosin ne (ja oisin tosiaan älynnyt ihan ilman sen meuhkaamistakin) ja laitoin nuudelit mikroon. sit ku otin ne sieltä, ni en kerennyt ku lautasen siihen tasolle laskemaan, ni tää tempas mikrokuvun, ja alko peseen sitä samalla meuhkaten, et tää ois pitänyt pestä, pitäiskö välillä ajatella muitakin täällä... *whaat*

mä myös näytän variksenpelättimeltä, kerran mä sen sanojen mukaan seisoin assalla ku mikäki irtopirkko... (kello oli jtn 16.25 ja olin lähössä kotiin, poltin siin ulkona vaan eka yhen tupakin)

viime viikolla kysyin siltä yhtä asiaa, ja se sano ettei oo sitä tehnyt, sanoin et täs koneella näkyy et laatinyt xxxxx xxxxxxxx, et tiijätkö tästä jotain... paiskas luurin kiinni....

sit menin tonne toiselle käytävälle missä senkin huone on, ni se oli just raahaamassa yhen tyypin huoneeseen tuolia (siellä oli asiakas ja ovi auki) ja samalla se huutaa mulle, et "mä en oo tehnyt sitä mistä mua syytit" sanoin etten syyttänyt, vaan että kysyin, ni se vaan jatkaa et " kyllä syytit, toi sun asentees on ku yleisellä syyttäjällä"... ja se asiakas kuuli kaiken *eiei*

en tiiä, toivottavasti saisin sen uuden työn pian, ei täällä jaksa... yhellä mun työkamulla oli vähän huono päivä tossa viime viikolla ja murjotti tietokoneensa takana, muut älyttiin jättää se rauhaan, ni tää ärsyttävä tapaus kulki sen huoneen ohi vissiin kolme kertaa, ja ku tää kivempi työkamu ei sanonut mitään, ni tää yks meni kanteleen pomolle, et häntä ei moikata.

vittu!!!!!!!!!!!!

--
pinkki on pop!!!

whispering

#103 • • whispering Super Juusto

Miinapiina, 15.10.2008 12:36:
vittu!!!!!!!!!!!!

Savustakaa ulos se joukolla. Oli kuin suosiossa tahansa, niin ei kukaan pomo voi kattella tommosta jos kaikki muut alaiset siitä valittaa.
zeuzz

#104 • • Edited zeuzz digital punk

saatana

suosittelen keskustelua luottamusmiehen kanssa, ehkä se auttaisi? tai yhteydenotto oman liittosi aluetoimistoon? yhteen rintamaan vaan kaikki ja sitten pomolle sanomaan asiasta, ei kai se voi oikeasti sulkea korviaan tuollaiselta. jos yhä useampi ihminen sanoo samaa, niin eihän se voi keksittyäkään enää olla.

edit: joillakin työpaikoilla (mm. omallani) on tosiaan tämä ihme tapa, että annetaan psykonartun meuhkata rauhassa ja muiden pitäisi hyväksyä se hiljaa "se on nyt vaan sellainen, koita tulla toimeen sen kanssa". viime kesänä piti oikein rautalangasta vääntää luottamusmiehelle ja ryhmävastaavalle, että eihän se niin mene: häiriötekijän on muutettava itse käyttäytymistään, koska se haittaa muiden työntekoa.
Kon-tiki

#105 • • Kon-tiki The Unsinkable

zeuzz,
joillakin työpaikoilla (mm. omallani) on tosiaan tämä ihme tapa, että annetaan psykonartun meuhkata rauhassa ja muiden pitäisi hyväksyä se hiljaa "se on nyt vaan sellainen, koita tulla toimeen sen kanssa".

Kamalinta tietenkin on, jos joku itsensä uhatuksi tunteva psycho bitch on esimiesasemassa. Mutkin (ulkoistettu yksityisyrittäjä, jolla oli aiemmin säännöllisesti hallussa työpiste eräässä toimistossa) heitettiin 2 v. sitten himaan etätyöhön, koska esimieheni (tarkkaan ottaen asiakastoimiston esimies) oli sanonut mulle, että olen "niin vittumainen ihminen, että haista paska". Itse pysyin tilanteessa rauhallisena, olinhan vaan kysynyt jotain täysin asiallista työasiaa hänen "vähän" huonona päivänään joita hänellä kyllä riittää, en muista mitä kysyin.

Pari viikkoa myöhemmin mä sain häipyä himaan, tosin työnteko jatkuu työnlaadustani ja mun rahantarpeesta johtuen vielä tänäänkin samalle toimistolle ja esimiehelle, joka nyt kohteleekin mua inhimillisemmin. Mitä nyt on alkanut polkea kaikkien alihankkjoiden hintoja.

Täällä himassa on onneksi paljon hienomman näköistä, radiossa parempi kanava päällä eikä tarvitse kuunnella ihme hiillostusta. Harmi vaan, että muut duunikaverit oli/on aika kivoja ja niitä näkee nyt liian harvoin.

Tsemppiä kaikille väärin kohdelluille! Meillä jokaisella on vain yksi työelämä, eli kannattaa itkemisen lisäksi vaikka hankkiutua tehtäväkiertoon/yrittäjän hankkia uusia asiakkaita, jos jonkun tietyn osaston jostain hullusta ei vaan pääse eroon.
Birgie

#106 • • Birgie Kikati
Oispa tekemistä töissä niin ei tarvis yrittää keksiä missä nettisivuilla sitä surffailis seuraavaksi... *justjoo*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

Bio

#107 • • Bio The Bullies / Pinky
nää kuntaliitokset on kyllä niin päin persettä *eiei*
kuten tykslab myös
Miinapiina

#108 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

whispering, 15.10.2008 12:42:

Savustakaa ulos se joukolla. Oli kuin suosiossa tahansa, niin ei kukaan pomo voi kattella tommosta jos kaikki muut alaiset siitä valittaa.

helpommin sanottu ku tehty... meit on tässä mun lisäks kaks sihteeriä, jotka sen virheitä paikkailee (ja koko toimistossa yhteensä 5 sihteeriä, et mein rintama on aika heikoilla) jos se kämmää, ni sanotaan vaan, et nooh, virheitä sattuu, ei se mitään haittaa *igor* (vaikka se virhe ois kui iso tahansa) pomon sihteeri ei viiti mitään sanoa, koska tää muikki on pomon lellikki. ei se pomon sihteeri meillekä mitään mainitse, koska ei tod.näk. uskalla. ja sekin kait tykkää tosta harakasta. hommahan on siinä, et pomo ja sen sihteeri on olevinaan hieman parempaa väkeä...

ne ei voi ymmärtää ihmisiä jotka asuu esim. kaupungin vuokra-asunnoissa ja ihmisiä jotka maksaa osamaksulla, ku ne on ite nii rahakkaita. tää harakka sit mielistelee niitä ja nuoleskelee niien perseitä päivät pitkät. ja pomo tykkää ku talossa on hänellä "jeesmies" joka on joka asiasta ihan samaa mieltä.

kerran pomo mainitsi et oispa ihana syödä pitkästä aikaa omenakaurapaistosta. seuraavana aamuna ennen toimistokokousta tää harakka oli keittiös hääräämässä, siellä se paisteli sitä paistosta.

se raahaa kaikki saatanan kanttarellit sun muut tänne noille juristeille, ja jos joku muu erehtyy keittää kahvia ennen kahvitaukoa ni se loukkaantuu. se tiskaa kahvipannut ja käy pyyhkii pöydät ennen kotiin lähtöä. se on täällä töissä joka aamu jo puol kasi, hesari haettuna ja kahvit keitettynä.

se käy keräämässä jokaisen silputtavat-laatikon, ja käyttää perjantain silputessa muiden silputtavia. ja sit sanotaan et "on se xxxxx niin hyvä"...

ei jaksa.

--
pinkki on pop!!!

Miinapiina

#109 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

zeuzz, 15.10.2008 13:09:

suosittelen keskustelua luottamusmiehen kanssa, ehkä se auttaisi?

tänään oli mein toimiston työsuojeluihminen just tossa käytävällä, ku mul sit pimahti tolle akalle ja vollotin täällä huoneessa....

"nyt mulle riitti, mä en kuuntele enää yhtää tollasta paskaa, vittu ku mul on niin ruma lapsikin ja korutki ja ite oon ku mikäki irtopirkko" *nyyh* *nyyh*

haha, nyt vähän naurattaa toi oma avautuminen, onneks sitä ei sit kuullut ku työkamu ja tää yks juristi. kysy et onko joku meillä täällä hätänä... ööö, on! täytyy mennä sen kanssa keskusteleen jossain vaiheessa.

ja sit, äsken ku tulin kampaajalta (=lounastauolta) ni tää harakka oli täs mun huoneessa ja ku näki mut ni ilme kirkastu ja hymy levis korviin asti;
"wautsi, sullahan on hieno tukka"

mitä vittua??? *whaat*
taitaa pelätä et meen keskusteleen pomon kanssa siitä miten se mulle puhuu yms ni piti vähän kehasta... en tiiä, ihme akka *grr*

--
pinkki on pop!!!

Lost-Soul

#110 • • Lost-Soul los pallos

Miinapiina, 15.10.2008 14:47:
---
clips

Mul oli veripalvelussa samanlainen työkaveri.. heti jos puhu sanankin muusta ku työjutuista ni se kävi kertomassa pomolle, joka tietenkin tuli nuhtelemaan. Eipä sitä juttuu kestäny hirveen pitkää (ja yllättäen kyseisen hommaan haettii melkein joka kuukausi uusi henkilö).

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

zeuzz

#111 • • zeuzz digital punk

---
zeuzz, 15.10.2008 13:09:
suosittelen keskustelua luottamusmiehen kanssa, ehkä se auttaisi?
---
taitaa pelätä et meen keskusteleen pomon kanssa siitä miten se mulle puhuu yms ni piti vähän kehasta... en tiiä, ihme akka *grr*

antaa sen vaan pelätä :) se ei siltikään oikeuta häntä kohtelemaan muita kuin paskaa. oppiipahan käyttäytymään korrektisti työtovereitaan kohtaan. ei se työpaikka ole hänen yksinoikeutensa, muillakin on oikeus olla siellä ja tehdä töitä ilman pelkoa loanheitosta.
tiiplis

#112 • • tiiplis also available in sober

---8<--- tänään oli mein toimiston työsuojeluihminen just tossa käytävällä, ku mul sit pimahti tolle akalle ja vollotin täällä huoneessa....

"nyt mulle riitti, mä en kuuntele enää yhtää tollasta paskaa, vittu ku mul on niin ruma lapsikin ja korutki ja ite oon ku mikäki irtopirkko" *nyyh* *nyyh*

haha, nyt vähän naurattaa toi oma avautuminen, onneks sitä ei sit kuullut ku työkamu ja tää yks juristi. kysy et onko joku meillä täällä hätänä... ööö, on! täytyy mennä sen kanssa keskusteleen jossain vaiheessa. ---8<---

Toisaalta hyvä että avauduit, eihän ihmisen mitä tahansa tarvitse kestää. Oletko sanonut ko. mummelille että sen sanomiset on loukkaavia ja ettet suostu kuuntelemaan? Joskus sitä menee vaan niin hämilleen toisen tölväisystä ettei tajua sanoa että top tykkänään, en suostu kuuntelemaan tollasta. Ja jos esiin vedetään "laskin vain leikkiä" -kortti, niin sit voi sanoa, että ei naurata.

Itse ollut kanssa tollasen selkäänpuukottavan kuningatarmehiläisen silmätikkuna, ei ollut kivaa enkä saanut puolustettua itseäni. Lopulta lähdin pois ja se oli siinä tilanteessa ainoa viisas päätös.

Koeta jaksaa, jooko *lohduttel*

--
italia litania nainati lailati

Miinapiina

#113 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä
ei hitto, juttelin äsken puol tuntia pomon kanssa, ja ette voi uskoo mitä se sano.... *eiei*
"se on vaan sen tyyli, et töksäyttää asioita" siis mitä ihmettä??
"ei sen oo ollut tarkotus loukata, kyl se susta tykkää..."

ja alko (ei suoraan mut kuitenkin) syyttelee mua, ku otan ne jutut niin vakavasti.
"ei teillä nuorilla oo niin paljon kokemusta ku meillä vanhoilla..." yms yms, ja anto ymmärtää et mä oon heikko ja loukkaannun liian helposti!! *whaat*

se oli täysin ton akan puolella. sano et toi harakka oli työhaastattelussa jo sanonut, et on sitte rääväsuinen... sekö sit oikeuttaa sanoo ihan mitä vaan?

ja joo, mä en loukkaannu pienestä, en todellakaan. jos läpänheitto on molemminpuolista, ni sit voi sanoo oikeestaan mitä vaan, niinku mulla on ton lähimmän työkamun kanssa, ei me loukkaannuta toistemme heitoista.

mut tää pomon lellikki oli sillon mennyt kanteleen, et sanoin sitä mummoks, ni mä aattelin etten sille sit puhu ku ihan työjuttuja, ettei vaan loukkaannu. ni millä oikeudelle se sit sanoo mitä sylki suuhun tuo, ja vieläpä niin, et sitä puolustellaan.

"te oootte ku vanha aviopari... sehän saattaa se irtopirkko olla vaikka hellittelynimi"

ja kehtas verrata meitä tällaseen esimerkkiin:

pikkulapsi kiukkuaa sille kuka on kaikista rakkain ja läheisin... SIIS HÄH????!!!

arvasin et ois vaa pitänyt olla hiljaa, koska nyt mä oon se, kuka valittaa turhasta. huoh *uuh* no ei tää mun pesti kestä ku vuoden loppuun, ja jos uuden duunin löydän ennen sitä, ni saan onneks lähtee heti.

muoks: ainii ja mul on huono itsetunto, ku oon niin nuori. ja mein pomo sano tosta kuva-asiasta, et jos se xxxx tarkotti et kauniista lapsesta ruma kuva. no joo, ihan sama, vaikka sitä ois tarkottanut, mut vois miettii miten asiat ilmasee... tai ois ollut hiljaa. sit mein pomo sano, et "näytä mulle se kuva, jos mäki vaikka oon sitä mieltä et se on ruma" *whaat*

--
pinkki on pop!!!

Apo

#114 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Miinapiina, 15.10.2008 15:40:
se oli täysin ton akan puolella.

Eiköhän toi sit oo aika selvää. Joko opettelet pärjäämään sen naisen kanssa jonka kanssa on sukset ristissä, tai sit vaihdat paikkaa. Se on selkeästi löytänyt paikkansa työyhteisössä ja on saanut johdon tuen taakseen joten voi olla aika hankalaa saada sitä muuttamaan tapojaan tai poistettua työpaikalta. Varsinkin jos olet itse määräaikaisella sopparilla. Mikään ei ole tietysti mahdotonta, mutta kannattaa miettiä millaisen vaikutuksen tarvittavalla taistelulla voi työyhteisöön aiheuttaa ja miten se heijastuu omaan asemaan työyhteisessä. Vaikka saisit naisen "voitettua", niin jos huonosti käy oma asemasi voi "taistelun jälkeen" olla pahimmillaan ns. "hankala työntekijä".

Eli lopeta stressaus, mieti mitä oikeasti haluat ja ala panostaa energiaa sellaiseen toimintaan mikä edistää hyvinvointia. Kyllä se tilanne helpottuu kun suunnitelmat selviävät.
Lyylikki

#115 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Miinapiina, 15.10.2008 15:40:
ja joo, mä en loukkaannu pienestä, en todellakaan. jos läpänheitto on molemminpuolista, ni sit voi sanoo oikeestaan mitä vaan, niinku mulla on ton lähimmän työkamun kanssa, ei me loukkaannuta toistemme heitoista.

mut tää pomon lellikki oli sillon mennyt kanteleen, et sanoin sitä mummoks, ni mä aattelin etten sille sit puhu ku ihan työjuttuja, ettei vaan loukkaannu. ni millä oikeudelle se sit sanoo mitä sylki suuhun tuo, ja vieläpä niin, et sitä puolustellaan.

Usein ne ihmiset, jotka heittää tommosta alentavaa läppää, ei kestä kuulla sitä yhtään itsestään. Se oikeasti pelkää, että jos sä sanot sitä mummeliksi, niin se muuttuu sellaiseksi. Koitahan jaksaa *hymy*
Rubicon

#116 • • Rubicon

vittu!!!!!!!!!!!!

*whaat*
Mua on viime aikoina alkanut mietityttää, että mikä ihme noita plus keski-ikäisiä naisia
lähes järjestäen riivaa?
Teen itse asiakaspalveluduunia ja voi jeesus mitä käytöstapojen puutetta näkee päivittäin.
Uskomatonta.
Jaksamista!

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

Miinapiina

#117 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Apo, 15.10.2008 16:28:

Eiköhän toi sit oo aika selvää.......

joo, on todellakin. se on siellä paikkansa löytänyt, ja on tosi vahva ja voimakas persoona. pomo on sellai hissuttelija, ja haluaa ennemmin olla kaikkien kaveri ku esimies. kiva ajatus sinänsä, sen tunteekin enemmän työkamuks ku esimieheks, mut ei sillä kauheesti oo esimiestaitoja. ennen tota xxxxx-tyyppiä siel oli vastaava persoona, suuna päänä höösäämässä ja nuolemassa pomoa. ja vielä mein pomo jaksaa mainita, kuinka se on ollut niin loistava. ite en kyseistä henkilöä koskaan tavannut.

mun määräaikanen soppari loppuu joulukuun 31. pv. koko ajan on haku päällä uuteen duuniin. en oo aikasemmin tosta stressaantunutkaan, on niin kivat ne kaks muuta sihteeriä, jonka kanssa puhutaan näist jutuista. mut jotenkin tänään vaan sit pimahti.

en aio sen kanssa taistella, ne kaks muutakin on huomannut, et sen seurassa saa olla tosi varovainen. se esimerkiksi on valehdellut, et harvoin siellä ketään kasilta on töissä (mulla siis vastuu olla viim. kasilta siellä) ja muutenkin saa varoo mitä sanoo, ettei se kipitä kulmahuoneeseen uikuttaan. pyh sanon minä, löydän kyllä jotain muuta. aluks mua harmitti, ettei sitä mun virkaa jatketa, mut nyt oon vaan tavallaan tyytyväinen.

--
pinkki on pop!!!

Miinapiina

#118 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Lyylikki, 15.10.2008 17:40:

Usein ne ihmiset, jotka heittää tommosta alentavaa läppää, ei kestä kuulla sitä yhtään itsestään. Se oikeasti pelkää, että jos sä sanot sitä mummeliksi, niin se muuttuu sellaiseksi.

hauskintahan on se, et toinen niistä kivoista sihteereistä on joku viiskybänen oikeesti mummo, ja sitä sanon mummeliks, se on sellanen herttanen mummelin olonen. se sit keksii ain jotain muuta vastaava minusta *hih* ja sen kanssa se läpänheitto toimii, koska ollaan niin läheisii.

sitä se pomo sillon selitti, ku ne tuli mun kans palaveeraamaan, et ton ikäsillä naisilla on jotain ikäkriisihommaa, ja ne pelkää vanhenemista tms tms... jos oisin tiennyt, et se loukkaantuu oikeesti, en ois niin sanonut.

mut toin on ihan tosi, et se ei kestä kuulla itestään mitään, ei siis yhtään mitään. joskus jos jotain heittää, ni se suuttuu. ihme tapaus.

nii ja mein pomo vihjaili tänään, et mä oisin se joka niit loukkauksia heittää. vertas näin;
"tää on ihan eri asia, mut tavallaan sama juttu. se, joka epäilee, että puoliso pettää, pettää yleensä ite"... eli mä epäilen, et se akka koittaa loukkaa mua, koska mä loukkaan tahallani sitä *whaat*

no, jospa sieltä pääsis pian pois.

Lyylikki,

Koitahan jaksaa *hymy*

kiitos *hihu*

--
pinkki on pop!!!

#119 • • *Mirri* Guest

hemuz, 9.9.2008 10:11:
Ainiin. Safkikset on muutettu kaheks kahviks plus 3min eli 8h päiväs 2 vartin taukoo

Toihan olis ihan luksusta jos olis 8h päivässä 2 x 15min taukoo. Ravintola-alalla kun ei alle 6 tunnin vuoroja tarvi tauottaa ollenka ja muille sit kuuluu yks 15-20 min tauko vaikka siel olis perus 10 tunnin päivän. Ja tauollehan pääsee tietty riippuen kuinka kiire sattuu olemaan. Eli joinakin päivinä ei tartte taukoilla ollenka.
Eikä unohdeta myöskään ehkäpä maailman paskinta palkkaa.
Miinapiina

#120 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Rubicon, 15.10.2008 19:51:

*whaat*
Mua on viime aikoina alkanut mietityttää, että mikä ihme noita plus keski-ikäisiä naisia
lähes järjestäen riivaa?
Teen itse asiakaspalveluduunia ja voi jeesus mitä käytöstapojen puutetta näkee päivittäin.
Uskomatonta.
Jaksamista!

keski-ikäset naiset *eiei* sillon ku mä menin tonne duuniin, siel oli pelkkii naisia vaan... ainut mun ikänen on se toinen kivoista sihteereist, se on 30-vee. muut on sit reilusti yli nelikybäsiä. ei niil o mitään tapoja muutamalla....

kiitos sullekin *hihu*

--
pinkki on pop!!!